Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö suolistosairaan päästä vessaan liikkeessä, jossa ei ole

Vierailija
15.07.2017 |

asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?

Kommentit (327)

Vierailija
221/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto näitä "suolistosairaita". Ette te mitään sinne liikkeen lattoille pasko, jos ette pääse siellä vessaan, vaan siinä tilanteessa menette pikaisesti ulos ja paskotte housuihinne! Tajutkaa! Ei teillä ole mitään oikeutta sotkea toisten liiketiloja tai panna työntekijöitä paskojenne siivoushommiin.

Olisiko sinusta itse mukavaa kakkia housuun? Mahdollisesti veristä ja joskus hyvinkin vetistä ripulia? Älä puhu asioista kun et niistä mitään ymmärrä.

No ei mukavaa mutta ethän sä nyt ulkoista sitä liikkeen ongelmaksi. Aikuinen ihminen siirtäisi oman epämukavuutensa liikkeen lattialle paskan muodossa. Laita vaippa tai jotain mut toi logiikka että ku ei oo kiva housuun ni ulostanpa toisen elinkeinon lattialle ja pilaan myyntimahdollisuudet kun ei varmaan asiakkaat ostele kun siellä haiseva kasa odottaa siivoojan saapumista. Apua mitä itsekkyyttä.

Vierailija
222/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ihminen tässä ketjussa ei ole ymmärtänyt, että kun se vessahätä tulee, siinä on peliaikaa joitakin sekunteja. Yksi jopa epäili, etteikö suolistovaivainen tajuaisi jo ekasta kouraisusta lähteä etsimään vessaa...voin kokemuksesta kertoa, että eka kouraisu tarkoittaa usein sitä, että joko juokset sinne vessaan sillä sekunnilla tai sitten tulee housuun. Ja ei, sitä ei useinkaan voi ennakoida. Viimeksi kun jouduin turvautumaan pikkuliikkeen vessaan, olin 3 min. kävelymatkan päästä kotoani. En ollut syönyt juuri mitään, ja kävin vielä ennen lähtöä pissalla, varmistellen että tulisiko kakkakin. Ei mitään fiiliksiä siitä, joten uskalsin lähteä ulos. Vajaa viisi minuuttia myöhemmin istuinkin sitten ripuloimassa siellä pikkuliikkeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei avanne näille?

En minä ottaisi pienintäkään riskiä, että ulostan jonkun lattialle. Painajaismainen ajatus. 

Tai edes ne vaipat. Niiden päälle voi laittaa napakat muovihousut, niin varmasti pitää. Sitten vain nopeasti vaihtamaan lähimpään vessaan. Hajuhaittoja tietysti voi tulla lähi-ihmisille, mutta ei se ole mitään siihen verrattuna, että jättää jälkeensä ripulilammikon. 

Jos kerran sekunneista on kiinni, niin eihän koskaan voi laskea mitään vessan varaan -- voiha se olla esim. varattu. 

Tuntuu, että taas yksi muotisairaus, jolla haetaan huomiota. Ratkaisu on edellä, jos näin haluaa eikä vaatimassa "minä ja minun ripuli" -erityiskohtelua. 

En ota kantaa muuhun, mutta ei avanne ole mikään autuaaksi tekevä ratkaisu. Se ei ensinnäkään sovi kaikille. Lisäksi myös avanne voi falskata jne. Parhaalla ystävälläni on ohutsuoliavanne. Se toimii koko ajan. Kerran ollessamme kaupungilla avannepussin sulkumekanismi petti ja pussi tyhjensi itsensä lattialle. Ei siinä ehtinyt edes kissaa sanoa.

Haluaisin myös sanoa, että eivät suolistosairaudet ole todellakaan muotisaurauksia. Minusta on hyvä myös yhteiskunnassa yrittää ottaa huomioon myös sairaat, vanhukset, vammaiset jne. oli sitten kyse mistä tahansa.[/quote

Näitä tulee ja menee. Viimeksi oli home ja nyt nämä suolistojutut. 

90-luvulla koira-allergia oli kovin yleinen. Kas kummaa näillä ihmisillä on nykyään koiria. Home-ongelmaisetkin asuvat ties missä loukussa. 

Eli jos ei ole muotisairaus, niin mitä sitten? Geneettiset ominasuudet muuntuvat ehkä vuosituhannessa, ympäristöolosuhteetkaan eivät vaikuta parissa vuodessa. 

Nyt on vain kiva saada huomiota ripulillaan. 

Parempi olisi kuitenkin tämä koira-allergia tai home. Ihan oikeasti ällöttää. 

Vierailija
224/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosairaudet  ovat pääasiassa nuoren ihmisen sairaus. Kaikki sitä vaippaa tyrkyttää. Ei kukaan nuori nainen/mies halua sitä vaippaa sinne takamukseen pullottamaan kesävaatteiden alle. Lopettakaa ilkeily, please. Sit paitsi, paskottehan tekin terveet.

Vierailija
225/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolistosairauksien määrä on kasvanut hurjasti viime vuosien aikana. Jokainen meistä reitittää kulkuaan muutenkin vessojen mukaan, mutta sitten hädän iskiessä aikaa ei ole juuri yhtään ehtiä vessaan.

Ymmärrän säännökset ja väärinkäytösten takia pitää olla tarkkana, mutta keskustelun tasosta päätellen ihmisillä ei ole mitään käsitystä millaista elää suolistosairauden kanssa.

Silloin eletään avanteen tai vaippojen kanssa. Eikö ole jo tarpeeksi selvästi sanottu. 

Itselläni oli aikoinaan pikkuliike ja siellä wc henkilökunnalle, ei muille. Eipä tällaisia tilanteita tullutkaan eteen, elettiin terveempää aikaa. 

Mikä lienee itse aiheutettu tila prosessoidulla ruualla ja liiallisella hygienialla tämäkin. 

En ole koskaan tahallani ulostanut kaupan lattialle. Kerran on käynyt vahinko, kun en ehtinyt kaupasta ulos. Olen sairastanut Crohnin tautia syntymästä lähtien. Tauti on ollut aina erittäin vaikeahoitoinen. Olen saanut kaikki mahdolliset oireet ja liitännäiset, leikkauksia on tehty yli 30 - mukaanlukien avanne, mikä ei toiminut. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia ruokavalioita, syön mm. D-vitamiinia jne. Mikään ei auta. Tuollaisten itse aiheutettu tila -mielipiteiden kuulemisesta tulee oikeasti paha mieli.

Vierailija
226/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole yksinkertaisesti energiaa alkaa miettiä suolistosairaan elämää, olen pahoillani, kun sanon näin, mutta se on totuus. Noudatan määräyksiä, koska niissä on järkeä. En USKALLA päästää vierasta ihmistä yksin takahuoneeseen, koska enhän tiedä hänestä mitään, onko luotettava, onko oikealla asialla vai kenties varas tai jopa murhaaja-rauskaaja tai mitä kaikkea. En uskalla, eikä minun tarvitsekaan. Työantaja on kieltänyt ja noudatan sitä mielelläni, koska kiireessä voisi sattua virhearvioita ja saattaisin päästää kerran sellaisen, joka ei ole oikealla asialla. Kyllä, oma turvallisuuteni on etusijalla, työskentelen yksin.

Miten pystyt tekemään työtäsi? Jokainen asiakashan voi olla murhaaja raiskaaja ja voi tehdä sinulle väkivaltaa ihan siinä liiketilassakin joka on tarkoitettu asiakkaille. Miten te pelkääjät pystytte edes elämään?

Siksi on ne täällä monta kertaa mainitut turvallisuutta koskevat toukat säännöt. Kai sen nyt tyhmäkin tajuaa.

Luulen muun Euroopan olevan paljon turvattomampi kuin Suomi, eikä tulisi kuulokkaan etteikö esim. Ranskassa asiakas pääsisi vessaan tai se kielettäisiin tai siitä syntyisi suuri skandaali ja mediahässäkkä. Usein pienissä yrityksissä on vain yksi vessa ja sitä käyttävät asiakkaat, että henkilökunta, ongelmitta.

Ihmettelen, mihin suomalaisten epäystävällisyys ja pahansuopaisuus asiakkaita tai kanssaihmisiä kohtaan perustuu?

Suomihan on pieni maa ja yleensä kaupat ja yritykset ammottavat tyhjyyttä asiakkaista. Ymmärrän, turistien huolen vessattomuudesta, kun suomalaiset asiakas palvelijat ampuvat tykillä kärpästä.

Sitä nyt on monta vuotta kun nousi mediahässäkkä kun r-kioskin työntekijä oli jättänyt kassa-alueen portin auki hakiessaan takahuoneesta jotain ja sillä välin oli asiaksi ryötänyt en muista nyt mitä. Mutta siitä taidettiin oikeudessa asti vääntää pitääkö tämän myyjän maksaa korvaus koska oli jättänyt portin auki eli rikkonut turvallisuussääntöjä vaikka varas ei edes ollut portista kulkenut vaan kurottanut kassan yli.

Vieläkin vetoat väärään kohteeseen kun väität että asiakaspalvelija on pahansuopa.

Siitä tuskin tulisi edes oikeusjuttu jos tarkoituksella päästäisi jonkun ulkopuolisen takatiloihin. Suoraan korvaus ja potkut.

Vierailija
227/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein suolistosairas joutuu tekemään housuun kotonaan? Ajattelin vaan, että jos on kyse sekunneista niin voihan se vessa olla kotonakin varattu eikä sieltä toinen käyttäjäkään pääse raketin nopeudella pois. En siis ilkeile, vaan ihan vilpittömästi kysyn. On varmasti elämää hankaloittava vaiva, johon ei kai pahimmillaan auta henkilökunnan vessä eikä julkinen vessa, jos ei ole just hollilla.

Vierailija
228/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistosairaudet  ovat pääasiassa nuoren ihmisen sairaus. Kaikki sitä vaippaa tyrkyttää. Ei kukaan nuori nainen/mies halua sitä vaippaa sinne takamukseen pullottamaan kesävaatteiden alle. Lopettakaa ilkeily, please. Sit paitsi, paskottehan tekin terveet.

Ei vaippaa tarvitse vanhankaan laittaa "sinne takamukseen pullottamaan". Se, ettei halua laittaa vaippaa, ei kuitenkaan ole mikään syy päästä henkilökunnan vessaan, ja siitä tässä keskustelussa oli kyse.

Vierailija
229/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.

Varaudutko itse vaipoilla kun sinullekin saattaa iskeä ripuli kesken kauppareissun jos syöt jotain sopimatonta?

Suolistosairaudessa on tavallista, että nämä oireet tulevat aivan yhtäkkiä. Aika kohtuutonta sen takia alkaa vaippojen kanssa kulkemaan jatkuvasti. Tarvitsee muutenkin olla aikamoiset vaipat, että ei vuoda yli. 

Onhan se iso ongelma, en sitä kiellä, mutta henkilökunnan tilat on yksityisiä tiloja, eikä niitä tarvitse antaa asiakkaan käyttöön. Ei yksityiskotienkaan tarvitse avata oviaan tuntemattomille vessassa kävijöille. Se nyt vain on niin, että liike määrittää yleiset ja yksityiset tilansa, eikä niihin yksityistiloihin tarvitse päästää ketään ulkopuolista. Siellähän voi olla vaikka työntekijä vsihtamassa vaatteita ilkosillaan tms. Ei sinne tarvitse päästää ketään! Uskokaa jo.

Ei tietenkään tarvitse päästää, mutta saa olla aika mulkku ihminen jos ei päästä. 

Mulkku ihminen, jolla on vielä jatkossakin työpaikka.

Siinä ei ole mitään mulkkua että noudattaa niitä työpaikan sääntöjä. Mulkku on sen sijaan ihminen joka vaatii vaarantamaan työpaikan itsensä takia.

Teillä on töissä ongelma (asiakkaat haluaisivat käyttää wc) mutta ette tee elettäkään ongelman ratkaisemiseksi, vaan menette johtoryhmän sääntöjen taakse ja luette niitä kuin Raamattua.

Miksi ette kerro ongelmasta yrityksen johtoryhmälle, vaan itsepintaisesti väitätte vain vastaan. Ei ole mitään sääntöjä ja tilaratkaisuja, etteikö niitä aikojen saatossa joutuisi muuttamaan tai asiakastarpeiden mukaan. Kaupat ja yritykset ovat asiakkaita varten, ei työntekijöiden.

Intetään kuin pahaiset murkut, ettei wc ole käytössä, eikä edes yritetä ratkaista ongelmaa tai parantaa palvelua.

Ei ihme, jos kansainvälisesti Suomessa asiakaspalvelu on huonossa hapessa, kun työtekijöiden tarpeet ja mukavuudenhalu, menee asiakaspalvelun edelle.

Ja eikä ole oma lehmä ojassa, sillä käytän yleisövessoja todella harvoin.

Ei ole minunkaan lehmät missään ojassa eikö kukaan ole vaatinut päästä vessaan. Naurataa vain tämä kun moni on jo perustellut miksi sinne ei voi päästää ja silti itketään kun MINÄ MINÄ MINÄ.

Yhtälailla nämä toisen osapuolen perustelut ovat samaa MINÄ MINÄ MINÄÄ. Minun työpaikka, minun tavarat, minun tarpeet jne. Naurattavaa vänkäystä puolin ja toisin.

Ai se on sama asia menettääkö työpaikkansa vai kakkiiko housuunsa? Ei tarvitse miettiä kumpi tässä on oikeassa.

Vierailija
230/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suolistosairaus vaikuttaa myös aivotoimintaan...näiden tekstien perusteella.[/quote

Enemmän aivotoimintaan tai sen puutteeseen vaikuttaa näiden tekstien perusteella se, että ei ole suolistosairautta. Todella yksinkertaisia ja vihamielisiä kirjoituksia. Rasismia sairauden perusteella. Yksi suolistosairaiden piirre on tunnollisuus. En tunne yhtään kouluttamatonta suolistosairasta.  

Vaarantaako joku työpaikkansa tuntemattoman tulijan väitetyn vessahädän takia? Se voi haluta takatiloihin aivan muusta syystä.

Vierailija
231/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto näitä "suolistosairaita". Ette te mitään sinne liikkeen lattoille pasko, jos ette pääse siellä vessaan, vaan siinä tilanteessa menette pikaisesti ulos ja paskotte housuihinne! Tajutkaa! Ei teillä ole mitään oikeutta sotkea toisten liiketiloja tai panna työntekijöitä paskojenne siivoushommiin.

Olisiko sinusta itse mukavaa kakkia housuun? Mahdollisesti veristä ja joskus hyvinkin vetistä ripulia? Älä puhu asioista kun et niistä mitään ymmärrä.

On mukavampaa kakkia housuun kuin saada potkut ja korvausvelvollisuus kun joku tuntematon hiippari päästettiin vastoin sääntöjä putsaamaan takahuonetilat.

Vierailija
232/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Calprotmiljoona kirjoitti:

Miten voi aikuiset(?) Ihmiset kirjottaa näin: miksei avannetta näille tai vaippoja tai et paskokoon housuunsa? Mitä ääliöitä taas lähteny liikkeelle? Miettikääpä hetki omalle kohdalle. Mää sydämmeni pohjasta toivon, että saatte Crohnin taudin ja toimimattoman avanteen niin voitte itse kokeilla!! Älykääpiöitä :D Eipä paljon järki päätä pakota tsitaa olla tavaraa väärässä päässä?

Millainen ihminen kirjoittaa "sydämmeni" :D Tyhmä!

Millainen ihminen toivoo muille vakavaa sairautta? Paha ja tunne-elämältään häiriintynyt!

Tai ihminen, joka ajattelee , että silloin tämänkin keskustelun haukkujat oppisivat empatiakykyä? Tässäkin keskustelussa on haukuttu ja syyllistetty sairaita aika lailla (toki myös toisinkin päin). Itse toivoisin ymmärrystä puolin ja toisin, mutta niin pitkälle en mene, että alkaisin kellekään sairauksia toivomaan.

Vierailija
233/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että nämä täällä vänkääjät eivät oikeasti ole koskaan kokeneet sitä tunnetta, että vessaan on lähdettävä just nyt. Siinä katsotaan ympärille ja jos ollaan pikkuputiikissa, jossa vessaa ei ole, jätetään vaikka ostokset kassalle ja lähdetään ulos siinä toivossa, että ympärillä on liikkeitä, kuten ravintolat, kahvilat, tms. joissa vessa todennäköisesti on. Siinä ei aleta myyjän kanssa neuvotteluun, millaisia vessoja heillä mahdollisesti on tai ei ole tarjolla. Ei ole aikaa vessapasseja kassista etsiskellä ja alkaa selostamaan suolensa tilaa.

Samoin ollaan tähän tilanteeseen henkisesti koko ajan varauduttu. Ihan siitä lähtien, että ainakin itse katson, miten niinä päivinä syön (jos syön ollenkaan) kun olen pidempään ihmisten ilmoilla. Ikäväähän se on, välillä tosi harmittavaa, mutta mieluummin näin kuin vänkkäämässä jossakin vessapaikkaa mulle nyt, oli teidän säännöt mitkä tahansa.

Sitä itsekin mietin, että ei taida kovin akuutti hätä olla, jos ehtii vänkäämään myyjän kanssa ja uhkailemaan lattialle paskomisella :D

Kun SE hetki iskee, niin silloin vaiston varassa jätetään ostokset ja pinkaistaan etsimään vessaa.

- Keliaakikko, joka kommentoi pari sivua sitten

Ja nämä vessapasseilijat, jotka ilmeisesti eivät osaa yhtään ennakoida tai hallita mitenkään sen suolensa tilaa, vaan tulee heti kuin kaksivuotiaalta, ovatkin sitten pilanneet kaikkien mahdollisuudet joskus ERITYIStapauksessa päästä säälistä sinne takahuoneeseen. Ilmeisesti ei lähdetä vessaan siitä ensimmäisestä mahankierrosta, vaan shopataan siihen saakka, kun jo housuun tunkee olettamuksella, että passilla mennään vessoihin jopa työntekijöiden potkujen uhalla.

Voi kuinka pistää vihaksi lukea tällaista. Kroonisen sairauteni akuuttivaiheen aikana valmistaudun menoihin yleensä jo edellisenä päivänä rajoittamalla syömisiäni, samana päivänä juonkin vain sen verran, että pysyn tolpillani. Olo voi olla aivan hyvä, kun yhtäkkiä useamman desin limaveriripuli ilmoittaa tulevansa NYT, aikaa ehtiä vessaan on 15 sekuntia - kaksi minuuttia. Siitä kivusta ja paineesta voi tajukin mennä. Oikean hädän tullen ei tosiaankaan shoppailla ja mietitä, että onpa ihana mekko ja käynpäs katsomassa vielä noita kenkiä, ehtiihän tässä pidätellä...

Tästä huolimatta ymmärrän, että jos asiakkaita ei saa päästää takatilaan niin sitten ei saa, enkä syyttäisi esim. myyjää siitä, etten pääse vessaan. Sääntöjen ollessa noin en päästäisi itsekään. Jokaisella on velvollisuus suunnitella oma selviämisensä reissusta tavalla tai toisella, vaikka tietysti on ihanaa, jos liike sallii wc:n käytön esim. vessapassimerkillä. Niitä paikkoja osaa näin suolistosairaana arvostaa.

Vierailija
234/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että nämä täällä vänkääjät eivät oikeasti ole koskaan kokeneet sitä tunnetta, että vessaan on lähdettävä just nyt. Siinä katsotaan ympärille ja jos ollaan pikkuputiikissa, jossa vessaa ei ole, jätetään vaikka ostokset kassalle ja lähdetään ulos siinä toivossa, että ympärillä on liikkeitä, kuten ravintolat, kahvilat, tms. joissa vessa todennäköisesti on. Siinä ei aleta myyjän kanssa neuvotteluun, millaisia vessoja heillä mahdollisesti on tai ei ole tarjolla. Ei ole aikaa vessapasseja kassista etsiskellä ja alkaa selostamaan suolensa tilaa.

Samoin ollaan tähän tilanteeseen henkisesti koko ajan varauduttu. Ihan siitä lähtien, että ainakin itse katson, miten niinä päivinä syön (jos syön ollenkaan) kun olen pidempään ihmisten ilmoilla. Ikäväähän se on, välillä tosi harmittavaa, mutta mieluummin näin kuin vänkkäämässä jossakin vessapaikkaa mulle nyt, oli teidän säännöt mitkä tahansa.

Sitä itsekin mietin, että ei taida kovin akuutti hätä olla, jos ehtii vänkäämään myyjän kanssa ja uhkailemaan lattialle paskomisella :D

Kun SE hetki iskee, niin silloin vaiston varassa jätetään ostokset ja pinkaistaan etsimään vessaa.

- Keliaakikko, joka kommentoi pari sivua sitten

Ja nämä vessapasseilijat, jotka ilmeisesti eivät osaa yhtään ennakoida tai hallita mitenkään sen suolensa tilaa, vaan tulee heti kuin kaksivuotiaalta, ovatkin sitten pilanneet kaikkien mahdollisuudet joskus ERITYIStapauksessa päästä säälistä sinne takahuoneeseen. Ilmeisesti ei lähdetä vessaan siitä ensimmäisestä mahankierrosta, vaan shopataan siihen saakka, kun jo housuun tunkee olettamuksella, että passilla mennään vessoihin jopa työntekijöiden potkujen uhalla.

Voi kuinka pistää vihaksi lukea tällaista. Kroonisen sairauteni akuuttivaiheen aikana valmistaudun menoihin yleensä jo edellisenä päivänä rajoittamalla syömisiäni, samana päivänä juonkin vain sen verran, että pysyn tolpillani. Olo voi olla aivan hyvä, kun yhtäkkiä useamman desin limaveriripuli ilmoittaa tulevansa NYT, aikaa ehtiä vessaan on 15 sekuntia - kaksi minuuttia. Siitä kivusta ja paineesta voi tajukin mennä. Oikean hädän tullen ei tosiaankaan shoppailla ja mietitä, että onpa ihana mekko ja käynpäs katsomassa vielä noita kenkiä, ehtiihän tässä pidätellä...

Tästä huolimatta ymmärrän, että jos asiakkaita ei saa päästää takatilaan niin sitten ei saa, enkä syyttäisi esim. myyjää siitä, etten pääse vessaan. Sääntöjen ollessa noin en päästäisi itsekään. Jokaisella on velvollisuus suunnitella oma selviämisensä reissusta tavalla tai toisella, vaikka tietysti on ihanaa, jos liike sallii wc:n käytön esim. vessapassimerkillä. Niitä paikkoja osaa näin suolistosairaana arvostaa.

Se vessapassi ei ole avain liikkeen henkilökunnan vessaan, vaan sillä pääsee jonon ohi asiakasvessoissa.

Vierailija
235/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Calprotmiljoona kirjoitti:

Miten voi aikuiset(?) Ihmiset kirjottaa näin: miksei avannetta näille tai vaippoja tai et paskokoon housuunsa? Mitä ääliöitä taas lähteny liikkeelle? Miettikääpä hetki omalle kohdalle. Mää sydämmeni pohjasta toivon, että saatte Crohnin taudin ja toimimattoman avanteen niin voitte itse kokeilla!! Älykääpiöitä :D Eipä paljon järki päätä pakota tsitaa olla tavaraa väärässä päässä?

Millainen ihminen kirjoittaa "sydämmeni" :D Tyhmä!

Millainen ihminen toivoo muille vakavaa sairautta? Paha ja tunne-elämältään häiriintynyt!

Tai ihminen, joka ajattelee , että silloin tämänkin keskustelun haukkujat oppisivat empatiakykyä? Tässäkin keskustelussa on haukuttu ja syyllistetty sairaita aika lailla (toki myös toisinkin päin). Itse toivoisin ymmärrystä puolin ja toisin, mutta niin pitkälle en mene, että alkaisin kellekään sairauksia toivomaan.

Empatiakyky kasvaakin lukuisten psykologisten tutkimusten mukaan manaamalla toiselle vakavia sairauksia. 

Ei nimittäin yhtään kasvanut empatia tästä kommentista. Eikä muutenkaan heru empatiaa näille vaatijille, jotka joistain turhamaisuussyistä eivät voi käyttää vaippaa. 

Vaipat ovat aivan huomaamattomat ja varsinkin, jos laittaa jonkun pidemmän paidan/tunikan/jakun. 

Eli ihan vain huvikseen huudellaan näitä oikeuksia. 

Ei ole vessoja asiakkaille ihan joka liikkeessä. Onko tämä vaikea asia? Pitää asioida paikoissa, joissa on yleisövessat lähettyvillä. 

Vierailija
236/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein suolistosairas joutuu tekemään housuun kotonaan? Ajattelin vaan, että jos on kyse sekunneista niin voihan se vessa olla kotonakin varattu eikä sieltä toinen käyttäjäkään pääse raketin nopeudella pois. En siis ilkeile, vaan ihan vilpittömästi kysyn. On varmasti elämää hankaloittava vaiva, johon ei kai pahimmillaan auta henkilökunnan vessä eikä julkinen vessa, jos ei ole just hollilla.

Sairauden aktiivisimmassa vaiheessa jopa päivittäin, joskus useammankin kerran. Pari kertaa myös ollessani kävelylenkillä lähimaastossa. Epävarmoina kausina minulla voi olla päälläni esim. kolmet alushousut ja sitten mustat päällyshousut, jotta vahingon sattuessa on hetki aikaa ehtiä pois ihmisten silmistä.

Joku tuolla ehdotteli avannetta, niin ei, minulle ei ole laitettu sellaista. Miksikö? Tauti on aina lopulta saatu kuriin joko uudella lääkkeellä tai koska tulehduksellisissa suolistosairauksissa hyvät ja huonot jaksot usein vuorottelevat, ovat melko oireettomat jaksot kestäneet välissä vuosiakin. Avanne on yleensä se viimeinen vaihtoehto sitten, kun suoli alkaa olla jauhelihaa ja kaikki konstit on kokeiltu.

Vierailija
237/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaippaa tarvitse vanhankaan laittaa "sinne takamukseen pullottamaan". Se, ettei halua laittaa vaippaa, ei kuitenkaan ole mikään syy päästä henkilökunnan vessaan, ja siitä tässä keskustelussa oli kyse.[/quote

No enpä ole tunkenut henkilökunnan vessaan koskaan. Sen sijaan itse olen töissä terveyskeskuksessa, missä olen päästänyt asiakkaita, vanhuksia, lapsia, vammaisia yms henkilökunnan vessaan, ei tarvitse kovin kummoinen Einstein olla, jotta huomaa, kuka on avun tarpeessa.

Vierailija
238/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä järkevä vaihtoehto olisi jonkinlainen vaippa, jos ei tapana ole aina kulkea piukeissa mikrosortseissa. En uskaltaisi ainakaan ko sairastuneena luottaa aina pääseväni vessaan missä ja milloin vain. Yleisiä vessoja on tosi vähän ja kannattaisi pitää kolikoita mukana aina, että pääsee asemien, kauppojen ym.vessoihin, joihin maksu.

Vierailija
239/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suolistosairaus vaikuttaa myös aivotoimintaan...näiden tekstien perusteella.[/quote

Enemmän aivotoimintaan tai sen puutteeseen vaikuttaa näiden tekstien perusteella se, että ei ole suolistosairautta. Todella yksinkertaisia ja vihamielisiä kirjoituksia. Rasismia sairauden perusteella. Yksi suolistosairaiden piirre on tunnollisuus. En tunne yhtään kouluttamatonta suolistosairasta.  

Ahaa! 

Eli vain "älykkäät, tunnolliset ja korkeastikoulutetut" saavat suolistosairauksia. 

Sehän sitten selittääkin koko ketjun ja senkin, että minä olen terve :D[/quote

Jumala päättää, ihminen säätää, kuinka kauan olet terve. Eräs henkilö leuhki minulle, kun suolistosairaus tuli, että hänellä ei ole koskaan ollut mitään vaivaa, ei koskaan, toisti vielä. Meni 3 kk, niin oli kuolemaan johtava syötä, 5 vuotta eli sen jälkeen.

Vierailija
240/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Ikinä ei ole tarvinnut paskoa housuun, lattialle tai henkilökunnan vessaan, vaikka monet yllättävät ruokamyrkytykset ja muut ripulit koettu. Kyllä paskaa pystyy pidättämään! Oksennusta ei voi niinkään pidättää mutta ei kukaan vaadi hlökunnan vessoja käyttöön niiden takia. Varmasti suolisairauden kanssa pärjää jos vähän valmistautuu tai kysyy lääkäriltään, voiko käyttää vaikka imodiumia kun pitää mennä julkisille paikoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi