Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä pitää lähes tyhjällä parkkipaikalla pysäköidä ihan viereen?

Vierailija
13.07.2017 |

Kun tilaa on vaikka muille jakaa? Tänään taas vastaava tilanne, mukava tunkea lasta turvaistuimeen, kun toinen auto on ihan kiinni. Tosin annoinkin oven paukahdella sitä päin ihan huolella.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku pelottaa olla yksin.

Vierailija
2/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä on kamala tapa. Se parkkeeraa vanhan kottosensa aina parkkipaikan hienoimman auton viereen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on laumasielu.

Jätä jatkossa autosi kahteen ruutuun. Tämä on täysin laillista. Ne viivat on vain osoitus paikasta, ei sulkuviivoja joiden ylittäminen on kiellettyä. Harva kehtaa vastaavalla tavalla pysäköidä "väärin"

Vierailija
4/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttärellä on kamala tapa. Se parkkeeraa vanhan kottosensa aina parkkipaikan hienoimman auton viereen:)

Ja luulet nyt sitten, että aloittajalla on se hienoin auto kun hän käytönnön syystä jättää sen auton kauemmaksi? :) 

Vierailija
5/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein ihmetellyt samaa kuin AP. Tilaa on vaikka muille jaettavaksi, mutta pitää tunkea ihan viereen kiinni ja joskus ajetaan siihen parkkipaikalle kuin eksymistä peläten aivan peräahterissa kiinni.  Tänään kävi juuri näin Karkkilan Lidlin parkkiksella. Kauppa oli auennut muutamaa minuuttia aiemmin, tilaa todellakin oli ja oli pakko tunkea siihen viereen.

Vierailija
6/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tilaa on vaikka muille jakaa? Tänään taas vastaava tilanne, mukava tunkea lasta turvaistuimeen, kun toinen auto on ihan kiinni. Tosin annoinkin oven paukahdella sitä päin ihan huolella.

Onko sinulla tarkkaan tiedossa millainen ruuhka pysäköintipaikalla oli sinun poissa ollessasi? Jos ei, niin saatat olla itse syypää kusipäisyyteen.

Vierailija
7/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää päästä mahdollisimman lähelle ovea.

Vierailija
8/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta auton voisi jättää lajitoverinsa läheisyyteen, ettei se olisi niin yksinäinen. Toisena vaihtoehtona olisi radion päälle jättäminen, jotta ei olisi niin hiljaista ja kuuluisi ihmisen puheen sorinaa. Jos kuitenkin on kauan poissa, niin akku tyhjenee. Siksi moni valitsee aiemman vaihtoehdon.

Vierailija
9/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän minimoi kolhimisen todennäköisyyden. Kalliiden autojen kuskit eivät halua naarmuttaa omaa autoaan eli vieressä oleva romukin säästyy.

Vierailija
10/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan AINA mahdollisismman lähelle ovia. En ole oikeutettu invakorttiin, mutta olen usein todella kipeä, jolloin kärryjen raahaaminen parkkipaikalla ostosten saamiseksi autoon voi olla ylivoimaista. Lapsiparkit ovat siis kovassa käytössä, vaikka lapset ovat jo aikasia. 

Vierailija
11/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tarkkaan tiedossa millainen ruuhka pysäköintipaikalla oli sinun poissa ollessasi? Jos ei, niin saatat olla itse syypää kusipäisyyteen.

No kerrotaan tämänpäiväinen esimerkki:

Kävin lapseni kanssa pikkukaupassa ihan nopeilla asioilla, parkkipaikalla oli pari autoa lisäksemme ja itse jätin vähän syrjempään, juuri sen takia ettei kukaan tulisi ihan kiinni ja saisin rauhassa pitää ovea auki. Mutta kuinka ollakaan, kun tultiin kaupasta ulos, joku pönttöpää oli parkkeerannut ihan viereen, vaikka siis lähempänä kaupan ovia oli tyhjää. Lisäksemme taisi olla enää yksi auto. En vaan käsitä. Ja tämä ei ole eka kerta.

Samoin kauppojen parkkipaikoilla näkee näitä sankareita, jotka ajavat lapsiperhepaikoilla. Etenkin meidän lähi-Lidlin parkkipaikka on sellainen, että lapsiperhepaikat ovat vähän syrjemmässä, mutta ovat tietysti leveämmät ja niiden kautta kulku kauppaan on turvallinen. Mutta silti usein tulee nähtyä, kun ihan tavallinen pariskunta ilman lapsia jättää auton siihen. Vaikka normaali paikka olisi lähempänä kauppaan ja auto ihan normaalikokoinen, joka mahtuu normaaleihin ruutuihin.

Mä en vaan ymmärrä, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu? Ap

Vierailija
12/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voisi olla olettamuksesta, että auto on jätetty siihen vain "säilytykseen" kun on menty esim. kimppakyydillä töihin. Ettei viereen ajaminen ole haitta, kun auto kuitenkin on vain siinä parkissa. Itse jätän esim. ikean pihalle, kun lähden työmatkalle mahdollisemman kauas ja aina tosiaan joku liimaantunut kylkeen.

Vierailija
13/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie se en ainakaan ollu. Mie pysäköin aina oven eteen. t.Allan

Vierailija
14/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet nyt sitten, että aloittajalla on se hienoin auto kun hän käytönnön syystä jättää sen auton kauemmaksi? :) 

Missä ap kertoi, että auto jätettiin kauemmaksi?

Vierailija
15/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lapseni kanssa pikkukaupassa ihan nopeilla asioilla, parkkipaikalla oli pari autoa lisäksemme ja itse jätin vähän syrjempään, juuri sen takia ettei kukaan tulisi ihan kiinni ja saisin rauhassa pitää ovea auki. Mutta kuinka ollakaan, kun tultiin kaupasta ulos, joku pönttöpää oli parkkeerannut ihan viereen, vaikka siis lähempänä kaupan ovia oli tyhjää. Lisäksemme taisi olla enää yksi auto. En vaan käsitä. Ja tämä ei ole eka kerta.

Samoin kauppojen parkkipaikoilla näkee näitä sankareita, jotka ajavat lapsiperhepaikoilla. Etenkin meidän lähi-Lidlin parkkipaikka on sellainen, että lapsiperhepaikat ovat vähän syrjemmässä, mutta ovat tietysti leveämmät ja niiden kautta kulku kauppaan on turvallinen. Mutta silti usein tulee nähtyä, kun ihan tavallinen pariskunta ilman lapsia jättää auton siihen. Vaikka normaali paikka olisi lähempänä kauppaan ja auto ihan normaalikokoinen, joka mahtuu normaaleihin ruutuihin.

Se sama kuin sinullakin. Hekin haluavat sen oman henkilökohtaisen tilan ympärilleen. Heillä on oma motiivinsa jättää kauemmas, kuten sinullakin. Esim. se, että oma tilaa jää vapaaksi nousta autosta ja autoon helpommin oli se auto sitten kauempana tai lapsiperhepaikkalla.

Vierailija
16/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko isokokoinen, ap?

Vierailija
17/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä omassa päässäsi sitten liikkuu, kun jätät syrjemmälle tai pyrit lapsiperheparkkiin? Onko tämä vain joku sinun yksinoikeus näin toimia? 

Vierailija
18/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruutuja täyttä järjestäen, niin tyhjät paikat on helpompi huomata.

Vierailija
19/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä parkkeeraan aina mahdollisimman kalliin auton viereen. Vaikka omani onkin 20v vanha rotisko, olen silti kyllästynyt siihen että sitä ei pidetä minään, vaan kolhitaan parkkiapaikoilla surutta :( Itse en ole eläessäni kolhinut kenenkään autoa missään, joten en ymmärrä miksi omaani on usein kolhittu. Paras on kyllä ollut kun katselin kauempaa, kun herra saapui autolleen, ja järkyttyi kun huomasi minun autoni siinä vieressä :D Kauan tarkasteli ja puhalteli autonsa kylkeä, etten vain ole tölväissyt sitä :D

Vierailija
20/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti lapsiperhepaikat on ihan vapaasti kaikkien käytettävissä, kuten muutkin ruudut.