Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä pitää lähes tyhjällä parkkipaikalla pysäköidä ihan viereen?

Vierailija
13.07.2017 |

Kun tilaa on vaikka muille jakaa? Tänään taas vastaava tilanne, mukava tunkea lasta turvaistuimeen, kun toinen auto on ihan kiinni. Tosin annoinkin oven paukahdella sitä päin ihan huolella.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkaan ei yllätä, että naiset on just näitä ketkä ajavat toisten viereen. Miten vaikeaa on saada auto parkkiruutuun? No, naiselle näemmä todella vaikeaa.

No, ap vastaa sinä. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia täytää parkkipaikkaa loogisessa järjestyksessä. Liian vaikeaa parkeerata toisen auton viereen?

Vierailija
42/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tilaa on vaikka muille jakaa? Tänään taas vastaava tilanne, mukava tunkea lasta turvaistuimeen, kun toinen auto on ihan kiinni. Tosin annoinkin oven paukahdella sitä päin ihan huolella.

Onko sinulla tarkkaan tiedossa millainen ruuhka pysäköintipaikalla oli sinun poissa ollessasi? Jos ei, niin saatat olla itse syypää kusipäisyyteen.

No kerrotaan tämänpäiväinen esimerkki:

Kävin lapseni kanssa pikkukaupassa ihan nopeilla asioilla, parkkipaikalla oli pari autoa lisäksemme ja itse jätin vähän syrjempään, juuri sen takia ettei kukaan tulisi ihan kiinni ja saisin rauhassa pitää ovea auki. Mutta kuinka ollakaan, kun tultiin kaupasta ulos, joku pönttöpää oli parkkeerannut ihan viereen, vaikka siis lähempänä kaupan ovia oli tyhjää. Lisäksemme taisi olla enää yksi auto. En vaan käsitä. Ja tämä ei ole eka kerta.

Samoin kauppojen parkkipaikoilla näkee näitä sankareita, jotka ajavat lapsiperhepaikoilla. Etenkin meidän lähi-Lidlin parkkipaikka on sellainen, että lapsiperhepaikat ovat vähän syrjemmässä, mutta ovat tietysti leveämmät ja niiden kautta kulku kauppaan on turvallinen. Mutta silti usein tulee nähtyä, kun ihan tavallinen pariskunta ilman lapsia jättää auton siihen. Vaikka normaali paikka olisi lähempänä kauppaan ja auto ihan normaalikokoinen, joka mahtuu normaaleihin ruutuihin.

Mä en vaan ymmärrä, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu? Ap

Nuo on todellakin käsittämättömiä. Syy ei todellakaan voi olla se, että halutaan myös parkkeerata lähelle ovia, koska on itse tarkoituksella parkkeerannut kauas niistä. Jos toinenkin haluaa pysäköidä kauas, niin sekään ei mene jakeluun, miksi sitten tulee viereen?Kun siellä kaukana on sitä tilaa rivitolkulla. Tätä myös tapahtuu niin usein ja niin lyhyillä asiointikäynneilläkin, ettei varmasti ole sillä välin ollut ruuhkaa. Kyllä tälle on joku selitys, joka löytyy tuon ihmisen pään sisältä.

Onko kyseessä se laumasieluisuus? Ei voida jättää yksinäistä autoa yksin?

Vai liika empatia? Näyttikö meidän auto niin yksinäiseltä, että kävi ihan sääliksi?

Onko kyse kiusan teosta?

Toisen kuskin huono pysäköintikyky? On pakko ottaa se toinen siihen viereen malliksi, että osaa ohjata omansa suoraan siihen ruutuun? Epävarma olo saada oma autonsa suoraan parkkiin, jos ei ole muita vieressä?

Joku hiton ocd-pakkoneuroosi saada autot siististi riviin eikä saa jäädä tyhjiä ruutuja väliin? Tarve siis täyttää järjestyksessä paikat? Mullakin on ocd ja tavallaan ymmärrän, jos on tää, mut tää ärsyttää sitä viereistä kuskia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot ovat laumasieluja, ne viettävät aikaa keskenään, kun omistaja ei ole paikan päällä... ;). No joo, itsekin ihmetellyt aivan samaa ja joskus oli tarkoitus ottaa tästä ilmiöstä kuva, kun tyhjällä parkkipaikalla juuri siihen vierelle oli ilmestynyt toinen auto. Sitten mukaan vielä teksti, että ei käy auton aika pitkäksi odotellessa, kun vierellä aina seuraa tarjolla ;)

Vierailija
44/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei ja kun mua ärsyttää taas se, ettei parkkipaikkaa täytetä järjestyksessä. Ruudullisissa paikoissa tämä ei tietenkään haittaa, mutta monesti ns. hiekkaparkeissa ensimmäinen ajaa jonnekin keskelle, seuraava reilun hajuraon kanssa jonnekin sinne viereen, kolmas jonnekin vähän toiseen reunaan, neljäs sinne ekan ja kolmannen väliin. Lopputulos on se, että autot on sellaisilla 1,5m väleillä ja parkkipaikka täysi, vaikka reunasta alkaen täyttämällä sinne olisi mahtunut tuplasti enemmän autoja!

No joo, jos ei oo mitään merkkiä joka osoittaa "ruudut", niin silloin pitäisi tosiaan itse kuvitella ne ja huomioida se, että muille jäisi sopivasti tilaa parkkeerata, ei jäisi liikaa tyhjää jne. Itse kyllä en aina viitsi tunkea itse toisen auton viereen, joten teen niin, että jätän siihen väliin yhden auton mentävän raon (joka voi joskus muuttua 1,5 auton raoksi, anteeksi siitä). Tämä juuri siksi, etten vahingossa tunkisi liian lähelle toista autoa, koska en osaa vielä niin hienosti asettaa ajaa autoa aina haluamaani kohtaan.

Vierailija
45/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi asia lisää, mistä pitäisi osata ärsyyntyä. 🤔 Olen kyllä niin pieni kokoinen nainen, että en ole vielä tainnut kohdata tilannetta etten jostain mahtuisi. Joskus olen joutunut lapsen turvakaukalon irrottamaan auton toiselta puolen, kun siitä ovesta ei ole mahtunut, kummalla puolella turvakaukalo on ollut. Jos väli on ahdas, painan nätisti oven toista autoa vasten, ei siinä naarmuja eikä lommoja tule. Suurempi riski niitä on aiheuttaa, jos yrittää varoa oven osumista toiseen autoon, kun se sitten kuitenkin hallitsemattomasti kolahtelee.

Vierailija
46/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkaan ei yllätä, että naiset on just näitä ketkä ajavat toisten viereen. Miten vaikeaa on saada auto parkkiruutuun? No, naiselle näemmä todella vaikeaa.

No, ap vastaa sinä. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia täytää parkkipaikkaa loogisessa järjestyksessä. Liian vaikeaa parkeerata toisen auton viereen?

Hei haloo... Miksi hitossa parkkipaikka pitäisi täyttää loogisessa järjestyksessä? Mikset itse vaikka jätä ovea lähellä olevia paikkoja vanhuksille, pelokkaille naisille, jotka pelkää tulevansa parkkiksen perällä raiskatuksi tai muuten vain huonompikuntoisille ja kiireisille? Mikä pakottava tarve sulla on täyttää paikat loogisesti? Ei se ole mikään "järjestä autot mahdollisimman siististi" -järjestysneuroosi.

Jos joku haluaa tarkoituksella parkkeerata autonsa perälle väljästi ja niin, että saa takaoven kokonaan auki (koska ei halua kolhia muiden autoja!) ja metrin mittaisen lapsen vaivatta kammettua kaukaloon ja laitettua turvavyöt hänelle kiinni ilman, että tarvii suorittaa akrobatialiikkeitä ahtaassa välissä, niin ole hyvä ja parkkeeraa autosi sivummalle, kun tilaa kerran on.

Haittaisiko sua, jos istuisit tyhjässä ravintolassa rauhassa syömässä ja tunkisin samaan loossiin ihan kylkeesi kiinni syömään, koska mielestäni ravintolapaikat tulee täyttää loogisessa järjestyksessä? ;-)

P.s. Ocd:hen auttaa terapia. Kannattaa hakeutua. Mäkin oon menossa.

Vierailija
47/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sain vasta kortin ja ajan aina hallin kaukaisimpaan nurkkaan, että saan rauhassa parkkeerata (ison) autoni.. Kun palaan kaupasta niin eikös aina joku ole jättänyt oman autonsa viereen, vaikka ympärillä on pelkkää tyhjää tilaa :-) Ei se mua kyllä haittaa, mutta kai siinä joku juttu on.

Vierailija
48/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selitys voisi olla myös ihmisten luontainen tarve löytää harmoniaa, järjestystä ja turvaa ajamalla lähelle muita. Omassa päässäni huomaan pitäväni enemmän mielikuvasta, jossa autot ovat siististi vierekkäin kuin sikin sokin täytetystä parkista. Auton jättäminen toisen viereen voi tuoda alitajuista turvaa, ihminen on laumaeläin kuitenkin pohjimmiltaan. Itselläni ei ole korttia eikä autoa, mutta tällainen ajatus tuli mieleen. Taannoin täällä oli pitkä ketju, jossa kerrottiin outojen asioiden herättävän liikutusta. Joku voisi jopa liikuttua yksinäisestä autosta tai ajatuksesta tuoda autolle ystävä viereen. Tiedä näitä.

Vierailija
49/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus Byggmaxin lähes tyhjältä parkkipaikalta: parkkirivissä on vain minun autoni, lähempänä kauppaa on muutama auto parkissa. Olen juuri ajanut ruutuun ja olen ottamassa vauvan turvakaukaloa takapenkiltä. Ovi on siinä tilanteessa apposen auki (kuinkas muutenkaan).

Tätä tilannetta seuraa vanhempi mieshenkilö odottamassa että pääsee parkkeeraamaan itse. Ja sen hän tekeekin, saman tien kun olen nostanut vauvan ulos autosta ja olen laittamassa takaovea kiinni. Ajoi melkein varpailtani ja niin lähelle että vauva oli siinä jo vähän vaarassa. Mies vielä jäi autoon, ja sivupeilistä näin että hän oli vihainen.

En ymmärrä minkä helvetin takia?!

Vierailija
50/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko isokokoinen, ap?

En ole ap, mutta samaa ihmettelen hänen kanssaan sekä mieheni myös. Olemme normaalikokoisia, hoikkia ihmisiä.

Meidän autoa vain on joskus kolhittu ikävästi ja muutenkin se on mieheni "silmäterä", jota on paljon laittanut ja tuunannut itse. Siksi aina jos vain mahdollista, haluaa, että se jätetään väljempään parkkiin jonnekin perälle, jossa ei olisi muita ihan kyljessä kiinni. Mutta eikö usein joku ole tullut ihan melkein siihen kylkeen kiinni, vaikka tyhjiä paikkoja olisi rivitolkulla...

Joskus voi olla, että mennään vaikka Prismaan tms. ja tarkoitus on ostaa jotain isompaa tavaraa, niin on haluttu, että olisi hyvin tilaa lastata ne.

Todella huonoja argumentteja esitetty tähän asti, miksi on pakko tunkea kylkeen kiinni, kun tilaa kerran on ja varaa kaikille valita.

Vierailija
51/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus Byggmaxin lähes tyhjältä parkkipaikalta: parkkirivissä on vain minun autoni, lähempänä kauppaa on muutama auto parkissa. Olen juuri ajanut ruutuun ja olen ottamassa vauvan turvakaukaloa takapenkiltä. Ovi on siinä tilanteessa apposen auki (kuinkas muutenkaan).

Tätä tilannetta seuraa vanhempi mieshenkilö odottamassa että pääsee parkkeeraamaan itse. Ja sen hän tekeekin, saman tien kun olen nostanut vauvan ulos autosta ja olen laittamassa takaovea kiinni. Ajoi melkein varpailtani ja niin lähelle että vauva oli siinä jo vähän vaarassa. Mies vielä jäi autoon, ja sivupeilistä näin että hän oli vihainen.

Olisit kysynyt kyseiltä kuljettajalta. He, jotka näin tekevät ei selvästikään kirjoittele täällä. Joten olkaa hyvä ja kysykään ensi kerralla, kun noin ärsyttää.

Vierailija
52/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tarkkaan tiedossa millainen ruuhka pysäköintipaikalla oli sinun poissa ollessasi? Jos ei, niin saatat olla itse syypää kusipäisyyteen.

No kerrotaan tämänpäiväinen esimerkki:

Kävin lapseni kanssa pikkukaupassa ihan nopeilla asioilla, parkkipaikalla oli pari autoa lisäksemme ja itse jätin vähän syrjempään, juuri sen takia ettei kukaan tulisi ihan kiinni ja saisin rauhassa pitää ovea auki. Mutta kuinka ollakaan, kun tultiin kaupasta ulos, joku pönttöpää oli parkkeerannut ihan viereen, vaikka siis lähempänä kaupan ovia oli tyhjää. Lisäksemme taisi olla enää yksi auto. En vaan käsitä. Ja tämä ei ole eka kerta.

Samoin kauppojen parkkipaikoilla näkee näitä sankareita, jotka ajavat lapsiperhepaikoilla. Etenkin meidän lähi-Lidlin parkkipaikka on sellainen, että lapsiperhepaikat ovat vähän syrjemmässä, mutta ovat tietysti leveämmät ja niiden kautta kulku kauppaan on turvallinen. Mutta silti usein tulee nähtyä, kun ihan tavallinen pariskunta ilman lapsia jättää auton siihen. Vaikka normaali paikka olisi lähempänä kauppaan ja auto ihan normaalikokoinen, joka mahtuu normaaleihin ruutuihin.

Mä en vaan ymmärrä, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu? Ap

Se sama kuin sinullakin. Hekin haluavat sen oman henkilökohtaisen tilan ympärilleen. Heillä on oma motiivinsa jättää kauemmas, kuten sinullakin. Esim. se, että oma tilaa jää vapaaksi nousta autosta ja autoon helpommin oli se auto sitten kauempana tai lapsiperhepaikkalla.

No jos hekin haluaa ympärilleen tilaa, niin miksi ihmeessä sitten eivät valkkaa jotain niistä tyhjistä riveistä, joita on todella monta ja mene sinne niin, että on molemmin puolin tilaa? Jos haluavat itsekin henkilökohtaisen tilansa, niin luulisi ymmärtävän arvostavan sen viereisen auton kuskinkin henk.koht. tilaa, eivätkä veisi sitä siltä naapurilta.

Vierailija
53/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nössä miehesi on, kun ei perhettään puolustanut?

Vierailija
54/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajakaa niin että renkaat on vähän yli viivan. Silloinkin joku tohelo siihen viereen kyllä usein kurvaa oikein mielenosoituksellisen raivokkaasti kylki kiinni. Vaikka muualla olisi paljon tilaa eikä mikään ruuhkaa-aika!

Vierailija
55/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkeeraan lähelle toista autoa (ellei syy ole tyhjien ruutujen puute) vain, jos haluan jostain syystä olla huomaamaton. Esim. jos on vaara, että yksi hullu on jossain "vaanimassa". Ei siitä sen enempää, mutta tuli vain mieleen, että onkohan ihmisillä yleistäkin tällainen huomaamattomuusmotiivi parkkeerauksessa, vai olenko vain outo yksittäistapaus. Yleensä en parkkeeraa lähelle toista, jos tilaa on kauempana, mutta siis joskus, jos on vaaraa mainitun henkilön läheisyydestä.

Ja kerran oli iso tapahtuma, jossa oli paljon ihmisiä, niin autossa istuessa oli niin turvallinen olo, kun molemmilla puolilla oli autot antamassa jotain kuvitteellista "(näkö)suojaa". Oloni olisi ollut ihan toista, jos autoni olisi ollut "näköpaikalla".

Vierailija
56/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltoitko kotiin asti vai teitkö aloituksen jo parkkipaikalla? Entä onko facebook jako tehty ja iltapäivälehtiin soitettu? 

Vierailija
57/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit kysynyt kyseiltä kuljettajalta. He, jotka näin tekevät ei selvästikään kirjoittele täällä. Joten olkaa hyvä ja kysykään ensi kerralla, kun noin ärsyttää.

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta tuo on ollut mielessä, että seuraavan kerran pyrin kysymään, jos näen kuskin. Ihan mielenkiinnosta, että mikä hitto siinä on.

Aivan törkeä tuo kokemus tuolla, jolla oli ollut vauva sylissä!!

Vierailija
58/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helpompi peruttaa toisen auton viereen kuin tyhjään ruutuun.

Vierailija
59/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nössä miehesi on, kun ei perhettään puolustanut?

Luepa uudestaan... Oliko vauvan isä mukana lainkaan? Ilmeisesti ei. Vihainen mies oli se urpo kylkinysväparkkeeraaja.

Vierailija
60/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helpompi parkkeerata, kun auto on vieressä. Minun syyni.