Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä pitää lähes tyhjällä parkkipaikalla pysäköidä ihan viereen?

Vierailija
13.07.2017 |

Kun tilaa on vaikka muille jakaa? Tänään taas vastaava tilanne, mukava tunkea lasta turvaistuimeen, kun toinen auto on ihan kiinni. Tosin annoinkin oven paukahdella sitä päin ihan huolella.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? :D Siis kolhit toisen autoa siksi että hän on parkkeerannut viereesi?

Just ap:n kaltasten kusimulkkujen takia maailma on paska paikka.

Vierailija
62/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se parkkipaikka pitää nimenomaan täyttää järjestyksessä.

Niihin tyhjiin koloihin siellä täällä voi olla vaikea mennä, jos ei huomaa niitä.

Ja näinhän se yleensä luonnostaan menee, kun parhaat paikat (=lähinnä ovea) viedään jäejestään ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naarmuttanut vastaavissa tilanteissa sen idiootin autoa omilla avaimillani. Siinäpähän saa sitten kaksi kertaa miettiä kenen viereen tulikaan pysäköityä.

Vierailija
64/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen naarmuttanut vastaavissa tilanteissa sen idiootin autoa omilla avaimillani. Siinäpähän saa sitten kaksi kertaa miettiä kenen viereen tulikaan pysäköityä.

Minä satuin kerran videoimaan puhelimellani tälläisen tapauksen. Sain jälkikäteen kiitoskortin auton omistajalta, kuinka korvausasiat hoitui vaivattomasti ansiostani :)

Vierailija
65/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei ja kun mua ärsyttää taas se, ettei parkkipaikkaa täytetä järjestyksessä. Ruudullisissa paikoissa tämä ei tietenkään haittaa, mutta monesti ns. hiekkaparkeissa ensimmäinen ajaa jonnekin keskelle, seuraava reilun hajuraon kanssa jonnekin sinne viereen, kolmas jonnekin vähän toiseen reunaan, neljäs sinne ekan ja kolmannen väliin. Lopputulos on se, että autot on sellaisilla 1,5m väleillä ja parkkipaikka täysi, vaikka reunasta alkaen täyttämällä sinne olisi mahtunut tuplasti enemmän autoja!

Tuollaisilla hiekkaparkkiksilla ja sellaisilla parkkiksilla, jotka oletettavasti tulevat vielä täyttymään, tuon pointin tavallaan ymmärrän. Mutta kun tuota tapahtuu myös vaikka ison marketin pihassa just ennen sulkemisaikaakin. Ekoissa riveissä on autoja paljon, parkkiksen perällä on oikeasti rivikaupalla tyhjää, kauppa menee 20 minuutin päästä kiinni eikä niin paljoa ruuhkaa enää tule, että parkkis tuosta enää täyttyisi, viivat on maalattu todella näkyvästi. Miksi, oi miksi? :-D

Jos ei saa ilman toista parkkeerattua, niin miksei voi vetää vaikka sinne toiseen vapaaseen peräkulmaan, kun sekin on siellä vapaana? Miksei voi olla hyvätapainen ja antaa toiselle tilaa, jos sitä selkeästi on haettu vetämällä auto sivummalle parkkiin? Miksi teillä saa olla oikeus olla itsekkäitä "koska mä tarvin sen viereisen paikan!", mutta ei muilla?

Vierailija
66/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helpompi peruttaa toisen auton viereen kuin tyhjään ruutuun.

Tavattoman monilla parkkipaikoilla, varsinkin pikkukauppojen ne ruudut on lähes hävinneet ja on tosiaan helpompi peruuttaa toisen auton viereen. Ja haluan jättää ne lähipaikat laisikimmille ja jätän syrjempään. Ei ole tullut mielleen, että se on jollekin ongelma. :D 

Vierailija
67/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se väljän tilan kaipaaja on joku huonommassa kunnossa oleva, joka ei ole kuitenkaan oikeutettu invalidipaikkaan, kun ei ole ihan niin huonossa kunnossa vielä? Tai invalidipaikat oli täynnä ja hän joutui jättään autonsa muualle?

Onko kiva hankaloittaa toisten kulkua tahallaan? Ja vain koska on joku hassu päähän pinttymä, että on aina ja kaikkialla tarve pysäköidä siististi, vaikka niin ei aina tarvitse tehdä (esim. siellä ison marketin pihalla, jossa paikkoja kyllä aina on).

Vierailija
68/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästäkin asiasta saa kehitettyä tällaisen ongelman.

Vierailija
69/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella peruuttamaan peilejä katsomalla. Ne ruudun reunaviivat näkyy peileistä hyvin. Ja jos reunaviivoja ei ole, luulisi että on helpompi peruuttaa siihen kohtaan, missä on 5 metriä tyhjää joka suuntaan kuin kiinni naapurin autoon.

Vierailija
70/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella peruuttamaan peilejä katsomalla. Ne ruudun reunaviivat näkyy peileistä hyvin. Ja jos reunaviivoja ei ole, luulisi että on helpompi peruuttaa siihen kohtaan, missä on 5 metriä tyhjää joka suuntaan kuin kiinni naapurin autoon.

Typo. Peileistä katsomalla.

Vierailija
71/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin parkkeeraamaan aina mahdollisimman kauas muista autoista, koska kusipäät on aina kolhimassa kylkiä. Jos on pakko parkkeerata jonkun viereen niin sitten jonkun siistin auton viereen. Monesti kyllä itsekkin olen huomannut että siihen ihan viereen on joku ilmestynyt vaikka kuinka syrjään olisi ajanut.

Vierailija
72/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on laumasielu.

Jätä jatkossa autosi kahteen ruutuun. Tämä on täysin laillista. Ne viivat on vain osoitus paikasta, ei sulkuviivoja joiden ylittäminen on kiellettyä. Harva kehtaa vastaavalla tavalla pysäköidä "väärin"

Samalla tavalla joku muu voi pysäköidä autonsa aivan senttien päähän tuolla tavalla pysäköidyn auton kyljestä näpäyttääkseen bemaristia. Ja toinen toiselle puolelle. Mene sitten autoosi vaikka kattoluukusta.

Sitä odotellessa. Mutta en usko, että minun toyota herättää samalla tavalla kateutta kuin tosiaan joku bemmi. :D

Bemaristi on tietynasenteinen autoilija. Ei välttämättä aja bemarilla kuitenkaan.

Vierailija
73/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Vaihteeksi taas tänään Tokmannin stadionin kokoisella parkkipaikalla saatiin odottaa autossa, kunnes viereen änkäävä rouva suhautti viiden sentin päähän, nitkuttaen autoaan varmaan vartin edestakaisin sopivaan paikkaan edes jotenkuten suoraan ruutuun. Eihän tilaa ollutkaan kuin muutamalle sadalle asiakkaalle...ja ei oltu ovien edessä...

Vierailija
74/81 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus töihin mennessä haen citymarketista salaattia ja syön autossa. Laitan auton parkkiin peränurkkaan, jotta voisin syödä rauhassa. Yleensä joku ajaa viereen ja istuu sitten siellä autossaan. Vapaita pakkoja vaikka kuin, niin siihenpä sitä tullaan viereen.

Kerran pienen K-kaupan pihalla ajoin reunaan missä ei edes ollut parkkia, niin johan ajoi auto viereen ja mies ja nainen istuivat käynnissä olevassa autossa. Siinäpä sitten söin, ku auton ovet oli ihan vierekkäin ja ikkunan avaamalla olisin ylettäny koputtamaan viereisen auton ikkunaa. Kirosin mielessäni, ei voi olla totta. Vetelin eväät naamaan ja lähin veks.

Vierailija
75/81 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus töihin mennessä haen citymarketista salaattia ja syön autossa. Laitan auton parkkiin peränurkkaan, jotta voisin syödä rauhassa. Yleensä joku ajaa viereen ja istuu sitten siellä autossaan. Vapaita pakkoja vaikka kuin, niin siihenpä sitä tullaan viereen.

Kerran pienen K-kaupan pihalla ajoin reunaan missä ei edes ollut parkkia, niin johan ajoi auto viereen ja mies ja nainen istuivat käynnissä olevassa autossa. Siinäpä sitten söin, ku auton ovet oli ihan vierekkäin ja ikkunan avaamalla olisin ylettäny koputtamaan viereisen auton ikkunaa. Kirosin mielessäni, ei voi olla totta. Vetelin eväät naamaan ja lähin veks.

Minä olen sitä lajia, että tuossa tilanteessa ajaisin toiseen tyhjään ruutuun siihen lähelle.

Vierailija
76/81 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että onko jonkun autossa valmis kolhu sivussa ja hän yrittää saada sen minun maksettavaksi, jos parkkeeraa ihan törkeän lähelle mun autoa, vaikka muuallakin olisi tilaa.

Vierailija
77/81 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin autoni aamulla hiihtoladun tyhjälle parkkipaikalle joka on noin 25×60m. Kun tuli tunnin päästä takaisin niin kaksi muutakin autoa oli laitettu parkkiin.

Yksi kummallekin puolelle autoani....

Jäljistä päätellen parkkipaikalla ei edes ollut käynyt muita autoja. Että tilan puutteesta ei ollut missään vaiheesa kysymys.

Vierailija
78/81 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään parkkerata viereen. Jostain syystä helpompi tähdätä auto ruutuun. Viivoja ei edes aina näy.

Vierailija
79/81 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman asian olen huomannut myös esim. kuntosalin pukuhuoneessa. Vaikka tyhjiä kaappeja olisi 20 kpl, niin ihan varmasti joku on laittanut tavaransa viereiseen kaappiin. Siinä sitten yritetään vuorotellen ottaa tavaroita poislähtiessä.

Vierailija
80/81 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole mikään etuoikeus pysäköidä perhepaikalle vaan jos on lapsia. Itse pysäköin siihen jos ei muuta ole vapaana. Lapsiperheet luulevat muutenkin aina olevansa jotenkin etuoikeutettuja. Itepähpän ootte kakaranne hankkinut. Eri asia on invapaikat, niihin ei mielestäni tule pysäköidä edes minuutiksi jos ei ole invalupaa.