Miksi monet naiset olettavat, että jos mies ehdottaa treffejä ravintolaan, mies maksaa laskun?
Molemmat maksavat omat ruokansa ja juomansa, tietenkin.
Kommentit (498)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika omituista ehdottaa treffejä ravintolaan,jos on itse ihan peeaa :D Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin :D
Miten niin peeaa? Vaikka rahaa olisikin, niin miksi siltikään pitäisi toisen ruokia maksaa? Eikö molemmat voi maksa omia ruokiaan? Meneekö nainen treffeille ilmaisen ruoan perässä vai seuran vuoksi?
Jos olet noin huolissasi etteiseuralaisista ole sinun takia paikalla vaan ruoan niin tajuat varmaan itsekin olla enää ikinä menemättä ravintolaan treffeille. Itsetuntosikin saattaa vähän kohota kun käyt vain niillä ilmaisilla kävelytreffeillä. Vai alatko sitten olla huolissaan haluaako nainen olla seurassasi vai pelkästään kävelyllä.
Tuommoinen lenkkiseuramies oli mukava. Tavata voisi pari kertaa viikossa pururadalla, ehkä jopa pussailla jossain välissä, mutta sitten kumpikin mensi omaan kotiinsa. Kumpikaan ei hyötyisi toisesta yhtään mitään, mutta silti voisi sanoa olevansa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika omituista ehdottaa treffejä ravintolaan,jos on itse ihan peeaa :D Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin :D
Miten niin peeaa? Vaikka rahaa olisikin, niin miksi siltikään pitäisi toisen ruokia maksaa? Eikö molemmat voi maksa omia ruokiaan? Meneekö nainen treffeille ilmaisen ruoan perässä vai seuran vuoksi?
Jos olet noin huolissasi etteiseuralaisista ole sinun takia paikalla vaan ruoan niin tajuat varmaan itsekin olla enää ikinä menemättä ravintolaan treffeille. Itsetuntosikin saattaa vähän kohota kun käyt vain niillä ilmaisilla kävelytreffeillä. Vai alatko sitten olla huolissaan haluaako nainen olla seurassasi vai pelkästään kävelyllä.
Tuommoinen lenkkiseuramies oli mukava. Tavata voisi pari kertaa viikossa pururadalla, ehkä jopa pussailla jossain välissä, mutta sitten kumpikin mensi omaan kotiinsa. Kumpikaan ei hyötyisi toisesta yhtään mitään, mutta silti voisi sanoa olevansa parisuhteessa.
Ja sitten kun haluan näyttää olevani herrasmies otan ison sateenvarjon mukaan että nainen mahtuu myös alle.
Tästä syystä haluan mielummin ensimmäisillä treffeillä kahvikupin, drinkin tai vaikka kävelylenkin pariin. Opiskelija budjetilla ei tosiaan syödä missään ravintoloissa. Ellei mies etukäteen tee selväksi, että aikoo tarjota ruuan. Eihän ystävätkään tarjoa jos pyydät sen sun kanssa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun haluan näyttää olevani herrasmies otan ison sateenvarjon mukaan että nainen mahtuu myös alle.
Kuka juoksee pururadalla sateenvarjon kanssa? Enpä ole ikinä moista nähnyt. Lenkkeilijöillä on sellaiset ulkoiluvarusteet, että ei ole haitaksi, vaikka sataisikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tarjoaa mulle ravintolassa niin sen jälkeen on todennäköisempää, että kutsun vuorostani hänet esimerkiksi leffaa katsomaan ja hoidan puolestani tarjoilut. En odota, että siitä tulisi tapa että mies aina tarjoaa vaan se kertoo minulle, että hän on kiinnostunut ja arvostaa minua. Jos ei sitä yhtä kertaa ensimmäisillä treffeillä raski tarjota kahvia tai ruokaa, niin tulee sellainen fiilis ettei muutenkaan ehkä ole kovin kiinnostunut.
Aivan loistava neuvo miehille: maksakaa ensimmäisten treffien lasku, niin hyvällä tuurilla nainen lähtee velvollisuudesta seuraavillekin!
En näe suurta yhteyttä tarjoamisen ja kiinnostuksen välillä, sillä voin rehellisesti myöntää etten itsekään tarjoaisi ensitreffeillä tuntemattomalle - oli mies miten kiinnostava tahansa. Jos kumpikin haluaa edelleen tapailla, niin sitten tarjoaminen on jo ok ja tätä harrastetaan myös ystävien kesken.
Miksi ap kutsuu naisia ylipäänsä ravintoloihin? Onko hän niin kaavoihin kangistunut, ettei muuta treffipaikkaa keksi? Jos ap sarjadeittailee, niin lounaskävelylenkki (ilman siis lounaan syömistä) olisi varmasti vähän aikaavievä ja ilmainen tapa tutustua naisiin.
Kerro ap, miksi haluat juuri ravintolaan? Miksei muut paikat käy?
Vierailija kirjoitti:
No faktahan on että mies maksaa. Johtuen siitä että nainen ei tule ikinä kutsumaan miestä ravintolaan ja maksamaan laskut.
Tai 99% todennäköisyydellä.
Ex nainen jonka kanssa seuruatelin 5 vuotta ei tarjonnut minulle ikinä mitään. Ei edes mäkkäri ateriaa vaikka rahaa oli.
Älkää olko sinisilmäisiä miehet.
Nykyään en maksa naiselle mitään. Sen takia olenkin yksin. No ei minua haittaa näin on paljon parempi. Rahaa jää muuhunkin
Vertaat kaikkia naisia YHTEEN naiseen?
Olisikohan yksinkertaisuus suurempi syy yksinäisyyteesi?
Taitaa ap olla sinkku aika pitkään tolla asenteella :D No,ei se onneksi minua haittaa:D
T. Se,joka on seurustellut yli puoli vuotta ja mies maksoi ravintolassa ekoilla treffeillä ja antoi tarjoilijalle tippiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tarjoaa mulle ravintolassa niin sen jälkeen on todennäköisempää, että kutsun vuorostani hänet esimerkiksi leffaa katsomaan ja hoidan puolestani tarjoilut. En odota, että siitä tulisi tapa että mies aina tarjoaa vaan se kertoo minulle, että hän on kiinnostunut ja arvostaa minua. Jos ei sitä yhtä kertaa ensimmäisillä treffeillä raski tarjota kahvia tai ruokaa, niin tulee sellainen fiilis ettei muutenkaan ehkä ole kovin kiinnostunut.
Mitä se kertoo sinusta, että et enää lähde toisille treffeille, jos mies maksa laskuasi?
Se varmaan kertoo etten ole mikään halpa heitukka joka tapailee sellaista miestä jolla on niin paljon naisia kierrossa ettei yhtä kahvia ole varaa tarjota. ;)
Ap kutsuu treffikumppanin vaikka kävelylle eikä ravintolaan, jos maksamisesta pitää tehdä haloo. Voihan sitä pitää etikettisääntöjä vanhanaikaisina, mutta ei se sitä muuta että useimmat elävät niiden mukaan ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo sinusta, että et enää lähde toisille treffeille, jos mies maksa laskuasi?
Se varmaan kertoo etten ole mikään halpa heitukka joka tapailee sellaista miestä jolla on niin paljon naisia kierrossa ettei yhtä kahvia ole varaa tarjota. ;)
Käytkö sä useinkin ravintolassa vain kahvilla? Luepa eka viestisi. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ap kutsuu treffikumppanin vaikka kävelylle eikä ravintolaan, jos maksamisesta pitää tehdä haloo. Voihan sitä pitää etikettisääntöjä vanhanaikaisina, mutta ei se sitä muuta että useimmat elävät niiden mukaan ihan normaalisti.
En missään vaiheessa sanonut puhuvani vain omasta tilanteestani, vaan etiketistä, josta olisi aika luopua.
Ap
Minun mielestäni kaikkien naisten, jotka kitisevät naisten pienemmistä palkoista ja heikommasta asemasta työelämässä vaatien tilanteeseen muutosta, tulee myös maksaa omat kulunsa deittaillessa ja parisuhteessa. Jos ollaan taloudellisesti tasa-arvoisia toimijoita, niin sitten ollaan.
En tätä tietenkään treffeillä toitota ja myös tarjoan, koska niin oletetaan, mutta jos nainen on muuten piinkova feministi mutta tyytyväisenä elää lompakollani, niin emme kovin usein näe. Nyt tosin tapailenkin venäläistä neitoa, joka näkee miehen ja naisen roolit jokseenkin eriytyneemmin kuin suomalainen citynainen. Hänelle tietenkin tarjoan mielelläni, koska hän ei koe olevansa sorron kohteena esim. tehdessään minulle aamupalaa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni kaikkien naisten, jotka kitisevät naisten pienemmistä palkoista ja heikommasta asemasta työelämässä vaatien tilanteeseen muutosta, tulee myös maksaa omat kulunsa deittaillessa ja parisuhteessa. Jos ollaan taloudellisesti tasa-arvoisia toimijoita, niin sitten ollaan.
En tätä tietenkään treffeillä toitota ja myös tarjoan, koska niin oletetaan, mutta jos nainen on muuten piinkova feministi mutta tyytyväisenä elää lompakollani, niin emme kovin usein näe. Nyt tosin tapailenkin venäläistä neitoa, joka näkee miehen ja naisen roolit jokseenkin eriytyneemmin kuin suomalainen citynainen. Hänelle tietenkin tarjoan mielelläni, koska hän ei koe olevansa sorron kohteena esim. tehdessään minulle aamupalaa silloin tällöin.
Ja feministi ei voi tehdä kumpanilleen aamupalaa ja heille ei voi maksaa ikinä kahvia? :D mistä moinen ajatus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No faktahan on että mies maksaa. Johtuen siitä että nainen ei tule ikinä kutsumaan miestä ravintolaan ja maksamaan laskut.
Tai 99% todennäköisyydellä.
Ex nainen jonka kanssa seuruatelin 5 vuotta ei tarjonnut minulle ikinä mitään. Ei edes mäkkäri ateriaa vaikka rahaa oli.
Älkää olko sinisilmäisiä miehet.
Nykyään en maksa naiselle mitään. Sen takia olenkin yksin. No ei minua haittaa näin on paljon parempi. Rahaa jää muuhunkin
Vertaat kaikkia naisia YHTEEN naiseen?
Olisikohan yksinkertaisuus suurempi syy yksinäisyyteesi?
Minulla on 20 vuoden kokemus naisista. Kuten sanoin jos olet nainen joka tarjoaa miehelle asioita kuulu siihen 1% naisista.
Nykyaikana ei ainakaan Suomessa kannata tuollaista olettaa, mutta olisihan se ihanaa jos treffikumppani maksaisi. Se on sellaista naisen huomioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja feministi ei voi tehdä kumpanilleen aamupalaa ja heille ei voi maksaa ikinä kahvia? :D mistä moinen ajatus?
Eivät muuten tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään vaiheessa sanonut puhuvani vain omasta tilanteestani, vaan etiketistä, josta olisi aika luopua.
Ap
Mä olen sun kanssasi niin samaa mieltä!!! Olen pian kuuskymppinen ja omat pariutumisrituaalini tapahtuivat 1980-luvulla. Maailma oli silloin hyvin erilainen. Ei ollut nettiä eikä netin deittipalstoja, Tindereistä sun muista puhumattakaan. Vaikka olinkin nuorena kaunis nainen, ei tuolla Helsingin kaduilla kuukaudessa tullut vastaan sataa miestä, jotka olisivat pysäyttäneet ja ehdottaneet kahvilaan tai ravintolaan lähtöä. Ei muuten tullut sitä ensimmäistäkään kutsua. Miehet ja naiset tutustuivat toisiinsa silloin aivan eri tavalla. Kaveriporukoissa, opiskelupaikassa tai ihan vaan baarissa. Jos joku tyyppi vaikutti kiinnostavalta, niin ensin vaihdettiin puhelinnumeroita. Soiteltiin ja saatettiin sopia just joku yhteinen kävely tms. Siihen aikaan ei ollut kahviloitakaan joka kadun kulmassa, joten useimmiten vain käveltiin yhdessä. Vasta, kun oltiin tutustuttu ja miestä alkoi nainen kiinnostaa jo vakavammassakin mielessä, mies ehdotti ravintolaa tms ja etiketin mukaan maksoi. Ja jo silloin, jos molemmat olivat persaukisia opiskelijoita, kumpikin maksoi oman osuutensa itse tai tehtiin jotain sellaista, mikä ei maksanut mitään. Baarissa mies saattoi ehdottaa tarjoavansa jollekin kiinnostavalle naiselle juoman, mutta eivät miehet kiertäneet ympäri ravintolaa ehdottamassa tuota kaikille kiinnostaville naisille. Ja jos nainen suostui ottamaan juoman vastaan, niin nainen oli silloin valmis viettämään miehen kanssa ravintolassa hieman pidemmän aikaa kuin vain sen yhden juoman verran. Jutella, käydä tanssimassa ja usein sen illan siihen asti, kun jompikumpi lähti ravintolasta pois. Mitään sen jälkeen ei enää yhden juoman vuoksi tarvinnut tapahtua, mutta naiset osasivat myös kieltäytyä tarjotuista juomista, jos miehen seura ei kiinnostanut.
Nykyisin tilanne on aivan toinen. Treffaillaan ja deittaillaan. Jotkut jopa deittailevat ihan vain tutustuakseen uusiin ihmisiin eikä niinkään parisuhde mielessään. Deittailu on ajanviettotapa ja yleensä toisen seurassa ei olla edes kovin montaa tuntia. Siinä missä ennen sinkku kävi treffeillä jossain maksullisessa paikassa ehkä kerran tai kaksi vuodessa, nykyisin käydään kerran tai kaksi viikossa. Jotkut useamminkin. Ennen siis mentiin treffeille vasta sitten, kun oltiin kiinnostuttu. Nyt mennään treffeille katsomaan, kiinnostaisiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuolla on toinen ketju jossa sanotaan että naisen pitäisi käydä mahdollisimman monen miehen kanssa pikatreffeillä.
Ja sitten on ketju jossa kerrotaan miesten nirsoilevan ja haluavan vain 22-vuotiaita naisia.
Ei kukaan tältä palstalta ota yhtään parisuhde tai deitti neuvoa, pelkää provosointia kaikki.Voi muuten etukäteenkin puhua sen treffikumppanin kanssa maksusta jos se on enemmän kuin kahvikuppi, siitä en ole koskaan loukkaantunut mutta siitä olen kun mies olettaa maksamalla treffit ostavansa samalla seksiä.
Eihän pikatreffeille tarvitse ravintolaan mennä. Kahvit varmaan riittävät siihen, ja naisella on luultavasti varaa maksaa omat kahvinsa.
Ap
Tuossa olen kyllä samaa mieltä, että jos kyse on jostain treffipalstojen ensitapaamisesta, niin eihän silloin tietenkään mihinkään ravintolaan pitkän kaavan mukaan mennä, vaan korkeintaan kahville/teelle tutustumaan ja katsomaan, löytyykö yhteistä kemiaa.
Mutta tuossa olen sitten totaalisen eri mieltä, että se yksi hikinen parin euron kahvi maksatettaisiin naisella. Jos on ihan oikeasti niin nuuka, ettei raaski edes sitä parin euron kahvia naiselle tarjota, niin silloin kannattaa käydä kahvilla ihan vaan itekseen ja unohtaa kaikenlaiset treffit.
M47
Mielipide asioista on turha kiistellä. Minä pidän miehistä jotka maksaa, sinä vaikka hoikista naisista. Niin se on, eikä siitä muuksi muutu.