Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet naiset olettavat, että jos mies ehdottaa treffejä ravintolaan, mies maksaa laskun?

Vierailija
13.07.2017 |

Molemmat maksavat omat ruokansa ja juomansa, tietenkin.

Kommentit (498)

Vierailija
41/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on mies maksanut ensimmäisillä treffeillä koska hän on treffeille pyytänyt.

Minun treffimiehet ovat kyllä maksaneet jatkossakin, teatteriliput, ravintolaillat, juomat jne. Joskus olen myöhemmin antanut miehelle rahaa takaisin, mutta siinä maksutilanteessa on tosi noloa maksattaa naisella.

Jos mies sanoisi tarjoilijan tullessa että lasku puoliksi niin hämmästyisin kyllä.

Mutta en olekaan elämänkoulun käyneiden kanssa ollut treffeillä.

Tämmöisen puolittajan kanssa kävin treffeillä vastikään. Vakavarainen yrittäjä, ei millään muotoa elämämkoululainen. Hän kutsui syömään, mutta ilmoitti napakasti tarjoilijalle "erikseen". Tulkitsin siitä että hän ei ole kiinnostunut jatkosta. Ei sen puoleen, en ollut minäkään!

Siinä syödessä kyllä retosteli miten vei aikoinaan ex-vaimonsa Pariisiin jonkun bändin keikalle tämän syntymäpäivänä ja miten heidän entinen yhteinen kotinsa oli usein esitelty lehdissä. Yms.yms. Elämämkoulu taisi olla kesken.

Vierailija
42/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän ketjun vastaukset kyllä ainakaan nosta naisten arvostusta silmissäni. Minä, minä, minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittaillessani mies on aina tarjoutunut maksamaan, mutta maksan aina oman osuuteni itse. Myöhemmin parisuhteessa maksetaan joko erikseen tai toinen maksaa ja seuraavalla kerralla toinen. Tai sitten toinen maksaa illallisen ja toinen teatteriliput. Minusta on kiva kun mies kuitenkin tarjoutuu maksamaan ja koen sen kohteliaana. Vaikka en treffejä maksata miehellä.

Vierailija
44/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa - aina.

Ymmärrän kyllä, että on naisten edun mukaista pitää kiinni tuosta etiketistä, koska kutsuja on yleensä mies, mutta kuvittelin, että pyrkisitte kohti tasa-arvoa sen sijaan, että pitäisitte kiinni omista etuoikeuksistanne.

Nykypäivänä mieskin voi käyttää meikkiä ja hameita, se on ihan ok. En silti halua suhteeseen tuollaisen miehen kanssa, sekin on ok. Ei tasa-arvon varjolla voi pakottaa ketään tykästymään ihmiseen joka ei itseä viehätä.

Ei ole kyse tykästymisestä, vaan epätasa-arvoa  ylläpitävän etiketin päivittämisestä tähän päivään. Tuo kutsuja maksaa -käytäntö on jäänne ajalta, jolloin naiset eivät juuri käyneet töissä, jotne oli luonnollista, että miehet maksoivat. Ei ole mitään tarvetta enää pitää sitä yllä, kun on kaikkien kannalta reiluinta, että jokainen maksaa omat kulunsa. Eikö vain?

Ap

Ei miehen tarvitse maksaa, ei siihen kukaan pakota, mutta jos nainen ei sen takia lähde toisille treffeille, se on ihan ok, ei voi pakottaa lähtemään.

Tuo on jo aika lähellä kiristämistä. Huvittavaa.

Ap

Kiristämistä? Jos minusta mies vaikuttaa kivalta ja lähden treffeille, mutta koko treffien ajan mies käyttäytyy tavalla josta en pidä ja tästä syystä en lähde enää uusille treffeille, onko tämä kiristämistä?

Vierailija
45/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi: jos mies sarjadeittailee niin paljon, ettei ole varaa maksaa deittiseuransa ruokaa, niin valitkoon seuransa sitten niistä, jotka pyytävät häntä ulos.

Kaksi: kutsuja valitsee paikan. Jollei ole varaa, niin ei mennä.

Vierailija
46/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika omituista ehdottaa treffejä ravintolaan,jos on itse ihan peeaa :D Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin :D

Miten niin peeaa? Vaikka rahaa olisikin, niin miksi siltikään pitäisi toisen ruokia maksaa? Eikö molemmat voi maksa omia ruokiaan? Meneekö nainen treffeille ilmaisen ruoan perässä vai seuran vuoksi?

Vierailija
47/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika omituista ehdottaa treffejä ravintolaan,jos on itse ihan peeaa :D Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin :D

Miten niin peeaa? Vaikka rahaa olisikin, niin miksi siltikään pitäisi toisen ruokia maksaa? Eikö molemmat voi maksa omia ruokiaan? Meneekö nainen treffeille ilmaisen ruoan perässä vai seuran vuoksi?

Jos mä pyydän sua syömään, niin älä kuvittele että ne on mitkään treffit, kato pitäähän ihmisen syödä. Siis ihan lähdetkö ruokaseuraksi, voit itsekin syödä jotain jos haluat kunhan maksat itse.

Siis täh? Jos nainen lähtee miehen kanssa yhtään minnekään, niin yleensä se tarkoittaa sitä että seura jossain määrin kiinnostaa, jollei muuta niin ottaa selvää onko tämä seuralainen kiinnostava.

Vinkki: älä pyydä ketään ravintolaan syömään, jos on noin vaikeeta. Vaikka onhan tämä kestoaiheista jankkaus ihan viihdyttävää, itsekin hain kaurakeksin ja uuden kupin kahvia.

Vierailija
48/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa - aina.

Ymmärrän kyllä, että on naisten edun mukaista pitää kiinni tuosta etiketistä, koska kutsuja on yleensä mies, mutta kuvittelin, että pyrkisitte kohti tasa-arvoa sen sijaan, että pitäisitte kiinni omista etuoikeuksistanne.

Niin. Jos mies kutsuu, niin mies  maksaa.

Itse taas ehdotan treffejä vain sellaisille miehille, joiden tiedän olevan itseni arvoisia. Voin kyllä maksaa, mutta yleensä ei tarvitse.

Eli sinulla ei ole ollut tapoja, kun et kutsujana ole maksanut.

Vierailija
49/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte te jotkut miehet "ihania" :D En vain yksinkertaisesti halua sellaista miestä,joka ei maksa ekoilla treffeillä. Eikä halua moni muukaan nainen. Niin se vain on. Se kuuluu perusetikettiin. Myöhemmin tietenkin minäkin maksan kuluja.En ole siipeilijä :)

Vierailija
50/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä ole käynyt ensitreffeillä missään mikä maksaisi enemmän kun kahvikupin tai oluen. Olen vasta ottamassa selvää haluanko olla missään tekemisissä ko ihmisen kanssa jatkossa eli en maksa tästä. Sitten kun olen toisesta kiinnostunut ja haluan tavata enemmän voin maksaa mielelläni enemmän jotta molemmat viihtyy. Jossain vaiheessa jos siitä tulee parisuhde niin ei sillä sitten ole enää väliä kuka maksoi mitä ja milloin. Tai ainakaan sellaisessa suhteessa en olisi.

Vierailija
51/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tarjoaa mulle ravintolassa niin sen jälkeen on todennäköisempää, että kutsun vuorostani hänet esimerkiksi leffaa katsomaan ja hoidan puolestani tarjoilut. En odota, että siitä tulisi tapa että mies aina tarjoaa vaan se kertoo minulle, että hän on kiinnostunut ja arvostaa minua. Jos ei sitä yhtä kertaa ensimmäisillä treffeillä raski tarjota kahvia tai ruokaa, niin tulee sellainen fiilis ettei muutenkaan ehkä ole kovin kiinnostunut.

Vierailija
52/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte te jotkut miehet "ihania" :D En vain yksinkertaisesti halua sellaista miestä,joka ei maksa ekoilla treffeillä. Eikä halua moni muukaan nainen. Niin se vain on. Se kuuluu perusetikettiin. Myöhemmin tietenkin minäkin maksan kuluja.En ole siipeilijä :)

Ihanan tyhjentäviä nämä perustelut. Pitää muistaa käyttää samaa, kun tulee eteen joku asia, josta miehet hyötyvät enemmän kuin naiset. Niin se vain on. :)

Ap

Vierailija
53/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä kiusallisia hetkiä välttääkseni en kutsu naisia enää ravintolaan, vaan esimerksi kävelylenkille. Koska olen vanhan liiton herrasmies ja arvostan seuraani, ojennan heille aina lenkin päätteeksi viisikymppisen

Vierailija
54/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet noin huolissasi etteiseuralaisista ole sinun takia paikalla vaan ruoan niin tajuat varmaan itsekin olla enää ikinä menemättä ravintolaan treffeille. Itsetuntosikin saattaa vähän kohota kun käyt vain niillä ilmaisilla kävelytreffeillä. Vai alatko sitten olla huolissaan haluaako nainen olla seurassasi vai pelkästään kävelyllä.

Vierailija
55/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuon "kutsuja maksaa" -tavan voisi jo unohtaa. Varsinkin, jos on kyse ensitreffeistä ja/tai deittailusta. Joskus aiemmin mies esitti kutsun naiselle vain, jos mies oli oikeasti tästä naisesta kiinnostunut ja toivoi parisuhdetta tämän naisen kanssa. Nykyisin taas deittaillaan mahdollisimman monia ja on vain hyvää tuuria, jos jonkun kanssa syntyy edes lyhytaikainen seurustelusuhde. 

Vierailija
56/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tarjoaa mulle ravintolassa niin sen jälkeen on todennäköisempää, että kutsun vuorostani hänet esimerkiksi leffaa katsomaan ja hoidan puolestani tarjoilut. En odota, että siitä tulisi tapa että mies aina tarjoaa vaan se kertoo minulle, että hän on kiinnostunut ja arvostaa minua. Jos ei sitä yhtä kertaa ensimmäisillä treffeillä raski tarjota kahvia tai ruokaa, niin tulee sellainen fiilis ettei muutenkaan ehkä ole kovin kiinnostunut.

Mitä se kertoo sinusta, että et enää lähde toisille treffeille, jos mies maksa laskuasi?

Vierailija
57/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on pakko päästä sinne ravintolaan? Oletko tapaamassa henkilöä josta olet kiinnostunut vai menetkö syömään?

Vierailija
58/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kahvilla tai varatkaa kävelylenkille mukaan omat vesipullot.

Tarjoa vasta, jos seura kiinnostaa sinua. Oletan, ettet silloinkaan. Osa ihmisistä on kaltaisiasi.

Sarjatapailijan elämä on varmasti vaikeaa. 

Vierailija
59/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä kiusallisia hetkiä välttääkseni en kutsu naisia enää ravintolaan, vaan esimerksi kävelylenkille. Koska olen vanhan liiton herrasmies ja arvostan seuraani, ojennan heille aina lenkin päätteeksi viisikymppisen

No pakkohan se on rahaa antaa, kun ei naiset muuten enää tule toisille treffeille. Johan se on tässä ketjussa moneen kertaan sanottu. :D

Vierailija
60/498 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No faktahan on että mies maksaa. Johtuen siitä että nainen ei tule ikinä kutsumaan miestä ravintolaan ja maksamaan laskut.

Tai 99% todennäköisyydellä.

Ex nainen jonka kanssa seuruatelin 5 vuotta ei tarjonnut minulle ikinä mitään. Ei edes mäkkäri ateriaa vaikka rahaa oli.

Älkää olko sinisilmäisiä miehet.

Nykyään en maksa naiselle mitään. Sen takia olenkin yksin. No ei minua haittaa näin on paljon parempi. Rahaa jää muuhunkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi