Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen tyttöystävä

Kurpitsa
12.07.2017 |

Mitä pitäisi tehdä kun tyttöystävästä on tullut todella mustasukkainen? Ei voida esimerkiksi katsoa edes elokuvia joissa on kohtauksia missä on nainen tai naisia vähissä vaatteissa, koska siitä tulee järkyttävä mustasukkaisuus kohtaus ja mökötys. Mitään konkreettista syytä sille ei ole, koska en ole pettänyt tai flirttaillut muille tai mitään sinne päinkään. Hän tuntuu vaan olevan todella epävarma itsestään. Viimeisen puolen vuoden aikana mustasukkaisuus on koko ajan vaan pahentunut vaikka asiasta on puhuttu useita kertoja. Tilanne on minulle todella turhauttava, kun lähes mistä vaan tilanteesta saattaa tulla mustasukkaiseksi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän aloittanut hormonaalisen ehkäisyn (kierukka tai pillerit)?

Itseasiassa oli jonkin aikaa ja sen myötä se oikeastaan muuttuikin, tosin voihan se olla että ensin vain piilotteli mustasukkaisuutta.

Ei, kyllä hormonaalinen ehkäisy riittää laukaisemaan ihmisessä sairaalloisen mustasukkaisuuden ilman että sitä olisi aikaisemmin ollut piilossa. Hormonit pois ja kondomi tilalle.

En sitä epäilekkään, mutta kun siitäkin on jo kuukausia kun ne on jätetty pois.

Sitten ammattiapua pitää lähteä hakemaan muualta kuin gyneltä. Sinä et hänen mustasukkaisuuttaan voi poistaa, teitpä mitä hyvänsä, eli hänen on itse haluttava hoitaa itsensä kuntoon. Valitettavasti pelkästään tuolla indikaatiolla voi olla äärimmäisen vaikeaa päästä Kelan korvaamaan psykoterapiaan. Jos haluatte jatkaa parisuhteessa, niin yksityinen psykoterapia itse maksettuna voisi kuitenkin olla sen arvoista.

Vierailija
22/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se .....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään niin sairaalloisen mustasukkaisen, että seuraa kännykän Apista missä poikaystävä luuraa. Jos taas poikaystävä on jossakin tietyssä baarissa niin hän haluaa juuri viereiseen baariin tms. jotta pääsee tarkkailemaan tätä. Ihan sairasta. Voi olla, että tyttöystävälläsi jää se tuohon asteeseen mutta voi ollla myös, että se tosta vielä pahenee. Suosittelen hakemaan ammattiapua, ihan jo hänen itsensäkin kannalta.

Vierailija
24/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun muija veti kunnon raget kun jätkä meni uusiin töihin, ja työpaikalla sattui olemaan naisiakin työkavereina. Ennen oli hyvin kun mies oli työssä, jossa oli pelkkien miesten kanssa tekemisissä. Erohan siitä.

Vierailija
25/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vielä mieleen sekin että hän näkee lähes joka yö jotain uniakin missä petän häntä.

Vierailija
26/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutun muija veti kunnon raget kun jätkä meni uusiin töihin, ja työpaikalla sattui olemaan naisiakin työkavereina. Ennen oli hyvin kun mies oli työssä, jossa oli pelkkien miesten kanssa tekemisissä. Erohan siitä.

Itse olen menossa opiskelemaan ja tyttöystävä pelkää että löydän sieltä itselleni jonkun uuden naisen tms.

Vierailija
27/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla e-pillerit vaikuttaa mielialaan, musta tulee niiden kanssa epävarma ja ailahtelevainen. Kaikille hormonit ei vaan sovi.

Ymmärtääkö tyttöystäväsi itse tunteidensa järjettömyyden ja yrittääkö hän työstää asiaa? Jos ymmärtää ja yrittää, antaisin vielä mahdollisuuden.

Itsetuntoa vahvistavia asioita voi koittaa lisätä elämässä. Esimerkiksi joku itselle mieluinen liikuntalaji lisää hyvää oloa ihan hirveästi. Asioiden tekeminen, jossa on hyvä. Kirjoittaminen voi auttaa ymmärtämään itseään ja tunteitaan paremmin.

Sinun ei kannata olla liian rehellinen tyttöystävällesi esimerkiksi hänen ulkonäöstään. Sano, että hän on sinulle maailman kaunein ja seksikkäin nainen juuri sellaisena kuin on. Jos hän kysyy näyttääkö lihavalta tms niin sano aina ei :D Jos hänellä on pienet rinnat, sano että pienet ovat seksikkäät eivätkä hänen edes niin kovin pienet ole jne. Pienillä valkoisilla valheilla saa paljon aikaan. Tiedän että tämä jakaa mielipiteitä, mutta musta ihan kaikissa asioissa ei tarvitse aina olla niin suorapuheinen ja rehellinen. Älä painosta häntä laihduttamaan tai käymään enemmän salilla tai mitään vastaavaa. Älä kehu isoja rintoja, jos hänellä ei ole sellaisia jne. Ole hienotunteinen.

Kuitenkin itsetunto lähtee loppupeleissä ihmisestä itsestään, ja tyttöystäväsi täytyy ensinnäkin tunnistaa ongelman olemassaolo ja haluta aktiivisesti tehdä parannusta.

Vierailija
28/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että kommentoitko joten ihailevasti näitä tv:n vähäpukeisia naisia?

Itse en ole käytännössä laisinkaan mustasukkainen, mutta kyllä itsellänikin kerran kuohahti kun katsottiin miehen kanssa tv:tä, jossa vähäpukeinen nainen lähenteli jotain miestä ja tämä mies torjui tytön äkäisesti.

Oma mieheni päivitteli, että hitto vie hän ei tuollaista tyttöä torjuisi !

Olin kyllä lievästi o_0 ja tuli kyllä vakavaa keskustelua, että tosissaanko ei torjuisi, jos tuollainen tulee vaikka ensi perjantaina baarissa iskemään.

Vierailija
29/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla e-pillerit vaikuttaa mielialaan, musta tulee niiden kanssa epävarma ja ailahtelevainen. Kaikille hormonit ei vaan sovi.

Ymmärtääkö tyttöystäväsi itse tunteidensa järjettömyyden ja yrittääkö hän työstää asiaa? Jos ymmärtää ja yrittää, antaisin vielä mahdollisuuden.

Itsetuntoa vahvistavia asioita voi koittaa lisätä elämässä. Esimerkiksi joku itselle mieluinen liikuntalaji lisää hyvää oloa ihan hirveästi. Asioiden tekeminen, jossa on hyvä. Kirjoittaminen voi auttaa ymmärtämään itseään ja tunteitaan paremmin.

Sinun ei kannata olla liian rehellinen tyttöystävällesi esimerkiksi hänen ulkonäöstään. Sano, että hän on sinulle maailman kaunein ja seksikkäin nainen juuri sellaisena kuin on. Jos hän kysyy näyttääkö lihavalta tms niin sano aina ei :D Jos hänellä on pienet rinnat, sano että pienet ovat seksikkäät eivätkä hänen edes niin kovin pienet ole jne. Pienillä valkoisilla valheilla saa paljon aikaan. Tiedän että tämä jakaa mielipiteitä, mutta musta ihan kaikissa asioissa ei tarvitse aina olla niin suorapuheinen ja rehellinen. Älä painosta häntä laihduttamaan tai käymään enemmän salilla tai mitään vastaavaa. Älä kehu isoja rintoja, jos hänellä ei ole sellaisia jne. Ole hienotunteinen.

Kuitenkin itsetunto lähtee loppupeleissä ihmisestä itsestään, ja tyttöystäväsi täytyy ensinnäkin tunnistaa ongelman olemassaolo ja haluta aktiivisesti tehdä parannusta.

Kehun häntä aika paljon, mutta en sitäkään enää niin paljon, koska monesti lopputulos on se että hän löytää siitä kehustakin jotenkin jotain negatiivista ja pahoittaakin mielensä vaikka tarkoitus on päinvastainen. Esim. jos kehun häntä kun hän on laittautunut niin loukkaantuu siitä, koska hän ajattelee että hänen pitäisi aina olla meikattu ja laittautunut. Sitten taas jos en kehu niin kysellään että mikset sano mitään ja enkö näytäkkään hyvältä jne. Puhumattakaan jos sanon vaikka jostain vaatteesta että näyttäisi varmaan hyvältä sun päällä niin sitten hän ajattelee että haluan hänen näyttävän joltain muulta.

Vierailija
30/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että kommentoitko joten ihailevasti näitä tv:n vähäpukeisia naisia?

Itse en ole käytännössä laisinkaan mustasukkainen, mutta kyllä itsellänikin kerran kuohahti kun katsottiin miehen kanssa tv:tä, jossa vähäpukeinen nainen lähenteli jotain miestä ja tämä mies torjui tytön äkäisesti.

Olin kyllä lievästi o_0 ja tuli kyllä vakavaa keskustelua, että tosissaanko ei torjuisi, jos tuollainen tulee vaikka ensi perjantaina baarissa iskemään.

En kommentoi, hän joskus kyselee jotain että onko joku kaunis jne ja jossain vaiheessa sitten vastailinkin siihen ihan rehellisesti, mutta enpä enää juurikaan jaksa lähteä siihen.

Vierailija
31/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh... Ei tekisi pieni oman itsetunnon vahvistaminen pahaa sinullekaan. Puhui ilmiselvästi hahmon näkökulmasta. "Jos olisin tuo tyyppi" -tyylisesti. Mutta eihän hän ole se sarjan fiktiivinen (?) mies ja tuskin luuleekaan olevansa.

Oman mieheni kanssa kommentoimme ohjelmissa, jos ihmiset ovat viehättäviä, miehet tai naiset. Tietenkin mieheni pitää muitakin naisia viehättävinä kuin minua ja minä pidän muitakin miehiä. Mutta mitä merkitystä sillä on, kun haluamme kerran olla juuri toistemme kanssa? Ihan neutraali puheenaihe.

Nyt meni kyllä vähän ohi mikä tässä oli pointti.

Vierailija
32/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi, toi on paha :D saatetaan miehen kanssa yhdessä aina joskus todeta esim tv.tä katsoessa, että onpas nätti nainen tms, eikä siinä mitään. Mutta kyllä mäki saattaisin tollasesta olla vähän wtf ei noin voi sanoo..

Vierailija
33/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh... Ei tekisi pieni oman itsetunnon vahvistaminen pahaa sinullekaan. Puhui ilmiselvästi hahmon näkökulmasta. "Jos olisin tuo tyyppi" -tyylisesti. Mutta eihän hän ole se sarjan fiktiivinen (?) mies ja tuskin luuleekaan olevansa.

Oman mieheni kanssa kommentoimme ohjelmissa, jos ihmiset ovat viehättäviä, miehet tai naiset. Tietenkin mieheni pitää muitakin naisia viehättävinä kuin minua ja minä pidän muitakin miehiä. Mutta mitä merkitystä sillä on, kun haluamme kerran olla juuri toistemme kanssa? Ihan neutraali puheenaihe.

Vierailija
34/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joillekin on ok että puoliso käy silloin tällöin vieraissa, kun ei se ole itseltä pois.

Pointtina, että eri asiat loukkaavat eri ihmisiä. Sinä voit röyhistellä rintaa hyvällä itsetunnolla, kun on ok että mies kehuu tv:n naisia. Mutta joku taas voi pyöritellä silmiä kuullessaan, ettet suvaitsisi miehelle avointa suhdetta.

Sairaalloinen mustasukkaisuus on sitten asia erikseen, se ei liity enää toisen tekemisiin.

Vierailija
35/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni kyllä vähän ohi mikä tässä oli pointti.

Oli vastaus yhteen aiempaan viestiin, mutta lainaus hävisi. Ei siis vastaus ap:lle. Ap:lle sanon: eroa, jos ei suostu alkaa aktiivisesti työstämään ongelmaansa.

Vierailija
36/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehun häntä aika paljon, mutta en sitäkään enää niin paljon, koska monesti lopputulos on se että hän löytää siitä kehustakin jotenkin jotain negatiivista ja pahoittaakin mielensä vaikka tarkoitus on päinvastainen. Esim. jos kehun häntä kun hän on laittautunut niin loukkaantuu siitä, koska hän ajattelee että hänen pitäisi aina olla meikattu ja laittautunut. Sitten taas jos en kehu niin kysellään että mikset sano mitään ja enkö näytäkkään hyvältä jne. Puhumattakaan jos sanon vaikka jostain vaatteesta että näyttäisi varmaan hyvältä sun päällä niin sitten hän ajattelee että haluan hänen näyttävän joltain muulta.

Kuten huomaat, mikään mitä sinä teet, ei tule poistamaan ongelmaa. Tytön pitää itse haluta siihen apua ja hakea sitä.

Vierailija
37/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tollanen tyttöystävä. En osaa selittää käytöstäni muuten kun että tuntuu että muutun hirviöksi siinä tilanteessa, en hallitse itseäni. Kysykää jos tulee jotain mieleen. Käyn terapiassa.

Vierailija
38/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joillekin on ok että puoliso käy silloin tällöin vieraissa, kun ei se ole itseltä pois.

Pointtina, että eri asiat loukkaavat eri ihmisiä. Sinä voit röyhistellä rintaa hyvällä itsetunnolla, kun on ok että mies kehuu tv:n naisia. Mutta joku taas voi pyöritellä silmiä kuullessaan, ettet suvaitsisi miehelle avointa suhdetta.

Sairaalloinen mustasukkaisuus on sitten asia erikseen, se ei liity enää toisen tekemisiin.

Juu, eri ihmisille sopii eri jutut. Hassua kuitenkin rinnastaa ihmisten erilaiset parisuhdemallit loukkaantumiseen. En usko kenenkään olevan jonkuntyyppisessä suhteessa siksi, että kaikki muut parisuhdemallit loukkaavat. Vaan siksi, että se oma tuntuu luontevalta.

Suoraan sanottuna minusta se kuvattu TV:stä loukkaantuminen kuulosti aika sairaalloiselta.

Vierailija
39/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tollanen tyttöystävä. En osaa selittää käytöstäni muuten kun että tuntuu että muutun hirviöksi siinä tilanteessa, en hallitse itseäni. Kysykää jos tulee jotain mieleen. Käyn terapiassa.

Ajatteletko, että toisen tulee vain sietää ja ymmärtää käytöstäsi loputtomiin? Hahmotatko, että tuolla hetkellä toisen on aidosti paha olla sinun kanssasi, että kyse ei ole vain omista kärsimyksistäsi käytösongelmien kanssa? Tiedostatko, että kumppanillesi voi kehittyä mielenterveysongelmia käytöksesi seurauksena? Mitä auliimpi olet työstämään ongelmiasi ja muuttamaan OMAA käytöstäsi, sen paremmin voit sekä sinä itse että kumppanisi, jonka arkea terrorisoit.

Vierailija
40/52 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo haisee tänne asti xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi