Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua miestä synnytykseen mukaa - kamala riita

Vierailija
11.07.2017 |

Synnytys lähestyy ja koen hyvin vastenmieliseksi miehen läsnäolon siellä. Kyse ei ole mistään, että mies näkee verta ja epäseksikkäitä asioita vaan olen aina ollut yli-itsenäinen ja koen todella ahdistavaksi ja inhottavaksi sen, etten saa hoitaa tätä yksin.. Mielestäni miehellä ei ole siellä mitään roolia eikä se ole miehen työtä synnyttää.

Mies taas kokee oikeudekseen olla mukana ensimmäisen lapsensa synnytyksessä. En ymmärrä mikä hinku sinne huoneeseen on päästä? eikö se riitä, että on siellä odotustilassa ja tulee sitten mukaan, kun homma on hoidettu?

Oletteko muut saaneet synnyttää yksin vai onko se mies ihan todella pakko ottaa mukaan? :(

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne miehet sinne sektiohuoneeseen vielä oo saaneet itseään mukaan kuitenkaan....

Ai, kyllä minun mies oli sektiossa mukana viime vuonna.

Juu samoin, näki jopa kohtuni, kun sitä ommeltiin kasaan. En olisi halunnut kokea tuota ilman miestäni, todella tunteellinen hetki kuulla lapsen ensimmäinen itku ja nähdä hänet ensimmäistä kertaa. Ihanaa, että nykyään isillekin suodaan se mahdollisuus, antaa hyvän pohjan myös isäsuhteen kehitykselle.

Jaa. Minusta ei kyllä ollut mitenkään Tunteellista, enemmänkin mielenkiintoista nähdä miltä lapsi näyttää. Oikeastaan ihan sama olisiko mies ollut mukana vai ei. Heräämössä piti kyllä seuraa.

Vierailija
42/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani oli eronnut entisestään jo synnytyksen aikaan kun tämä oli salaa hankkiutunut raskaaksi. Nainen ei halunnut tätä tuttavaani mukaan synnytykseen. Noh, tuttavamies sai kuitenkin kuulla muuta kautta että synnyttämään oli lähdetty, ja lähti samantien perässä. Päästyään perille oli nainen jo salissa sisko tukihenkilönään mutta tämä mies sai kuitenkin hyvillä puhelahjoilla ja vakuuttavalla olemuksellaan puhuttua itsensä sinne saliin myöskin. Siis ilman naisen suostumusta.

Näin Lapin keskussairaalassa...

Sinänsä mielestäni isällä on ehdottomasti oikeus olla paikalla.

Ja kun nainen alkoi huutaa että ulos tuo mies niin naisen käskettiin olla hiljaa ja miehellä on oikeus..? Epäilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Mielestäni mies ei kuulu synnytyssaliin. Moni katuu että on ns. nähnyt liikaa. Voi viedä seksihalutkin pitkäksi aikaa. Jos synnyttäisin, minulle sopisi "vanhan ajan" malli, eli äiti synnyttää rauhassa ja isä odottaa, tulee sitten katsomaan syntynyttä lastaan.

Vierailija
44/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies taas nimenomaan auttoi fyysisesti. Olisin saattanut päättyä leikkaukseen ilman miestä. Oli mukana myös ekan lapsen sektiossa.

Vierailija
45/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on jo muutenkin vaikeampaa luoda tunnesidettä vauvaan ja sitten kaiken lisäksi haluatte riistää viimeisenkin vauvaan liittyvän tunnekokemuksen pois? Mitä isä saa siitä vauvasta? Ei saa olla raskaana, ei saa imettää, ei saa jäädä vanhempainlomalle ainakaan ensimmäiseen vuoteen, ei varmaan saa pukeakaan vauvaa ettei potkuhousut mene väärinpäin, eikä katsomaan edes synnytystä. 

Muistakaa sitten kun itkette myöhemmin miksi isä ei auta vauvan hoitamisessa. Miksi auttaisi? Eihän isällä ole näköjään mitään oikeuksia omaan lapseensa.

Vierailija
46/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syntymähetki on melkoisen tunteikas hetki jäyhemmällekin kaverille, miksi haluaisit evätä sen mieheltäsi? 

En kyllä usko, että siinä itse pillusta työntämisessä on mitään tunteellista. Mieshän voi tulla huoneeseen heti kun se ohi, tunteilkoon silloin? 

Ap

Se nimenomaan on se tunteellisin hetki, kun viimeisellä ponnistuksella lapsi tulee ulos ja nostetaan siihen mahan päälle.

Eiköhän se lapsen elämä tule olemaan se tunteellinen juttu eikä mikään mahan päälle nostaminen.  Olin juuri mukana ystäväni synnytyksessä ja hän on hyvin samanhenkinen kuin minä. Hän antoi lapsen kyllä heti isälle eikä ja meni itse suihkuun tuossa tilanteessa. Tässä vaiheessa meillekin vois se isä tulla mukaan. 

Aika jännä, ettei teidän mielestä synnyttäjällä ole mitään oikeuksia vaan pelkästään isällä. 

Ap

Et sinä voi sanella mikä on miehellesi tunteellista ja mikä ei. Itse tulen aina muistamaan kun mies heti synnytyksen jälkeen kyyneleet silmissä sanoi että päätä särkee kun oli yrittänyt pidätellä kyyneleitä. Hänelle se hetki ainakin oli todella tunteellinen eikä minulle olisi tullut mieleenkään kieltää sitä häneltä.

Mutta lain mukaan sinä saat määrätä kuka synnytykseesi saa tulla mukaan joten sinun valintasi.

Vierailija
47/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua siinä ahdistaa, että oma rakkaasi olisi mukana? Etkö uskalla olla heikko hänen edessään?

Vierailija
48/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta, siellähän ollaan tiemmä alapääkin paljaana!

Vierailija
49/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole mitään oikeutta olla synnytyksessä mukana, ellei synnyttäjä sitä itse halua. Ihme kirjoittelua täällä. 

Jos olisin itse nyt menossa synnyttämään, menisin myös yksin.

Vierailija
50/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehellä ole mitään oikeutta olla synnytyksessä mukana, ellei synnyttäjä sitä itse halua. Ihme kirjoittelua täällä. 

Jos olisin itse nyt menossa synnyttämään, menisin myös yksin.

Se on just näin! Mikä ihmeen oikeus miehellä on ängetä synnytykseen, jos synnyttäjä ei halua?! Synnyttäjä ja VAIN synnyttäjä päättää, ketä läheisiä haluaa mukaan. Entä, jos kyse on hätäsektiosta, niin änkeekö mies väkisin sinnekin, koska lapsi on hänenkin ja hänellä on "oikeus" nähdä lapsensa syntyvän.

Vierailija
51/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo eronnut ex-miehestäni, kun yhteinen lapsemme syntyi. En todellakaan halunnut sitä pettävää huoripukkia synnytykseen mukaan. Luojan kiitos ei ollut pakko!

Vierailija
52/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h*vetin sekopäitä täällä taas kommentoi! Tottakai naisella on oikeus valita kuka on mukana synnytyksessä, tai oikeastaan, kuka ei ole mukana synnytyksessä. Jos tätä asiaa ei vauvapalstalla tajuta, niin voi kertoa ap, että synnytyssairaalassa todellakin tajutaan!

Vierailija
53/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä puhua jollekkin noista patoumista. Ei ole normaalia kokea ahdistusta siinä määrin, että mies joutuu vasten tahtoaan jäämään ulkopuolelle oman lapsen syntymästä. Eri asia jos yhdessä näin päätätte.

Miksei se mies voi istua hiljaa omassa tuolissaan? Siinä ponnistaessa ei oikeesti välitä vaikka koko maailma katselisi.. Voisiko mies tulla vasta silloin paikalle kun aletaan ponnistelemaan? Vai haluatko miehen poistuvan juuri silloin? Aika käy todella pitkäksi ilman tulikihenkilöä, jos on pitkä ja kivuton avautumisvaihe.

Vierailija
54/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen puolimakaava synnytysasento on peruja siitä, kun Ranskan kuningas halusi katsoa kun Marie Antoinette synnytti hänelle esikoislapsen. Tämä asento on synnytyksen kannalta huono: ei apua painovoimasta, häntäluu hieman tiellä. Mutta tämä asento takasi parhaat näkymät kuninkaalle (ja muulle hoville).

Vierailija
55/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Mielestäni mies ei kuulu synnytyssaliin. Moni katuu että on ns. nähnyt liikaa. Voi viedä seksihalutkin pitkäksi aikaa. Jos synnyttäisin, minulle sopisi "vanhan ajan" malli, eli äiti synnyttää rauhassa ja isä odottaa, tulee sitten katsomaan syntynyttä lastaan.

Huonolla tuurilla salissa joutuu olemaan tuntikausia yksin. Oikein huonolla tuurilla ihan loppuvaiheessa se ainoa kätilökin joutuu säntäämään toiseen synnytykseen avuksi. Jos joku haluaa olla tuossa tilanteessa yksin, niin siitä vaan, mutta ilman omaa miestä en olisi pärjännyt. Eipä tuo järkyttynyt.

Vierailija
56/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä päätät asiasta itse. Uskomattomia kommentteja, mistä lähtien sinun yksityisyydelläsi ei ole ollut mitään merkitystä? Lapsi on toki yhteinen, mutta sinä synnytät ja se tapahtuu sinun ruumiillasi. Sinulla on oikeus päättää kaikesta mikä liittyy omaan ruumiiseesi. Täällä olisi varmaan moni puoltamassa aborttia ilman miehen suostumusta mutta jos ei halua miestä synnytyshuoneeseen niin auta jumala, silloin olet paha nainen ja itsekäs.

Vierailija
57/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehelle riittäisi tulla paikalle heti lapsen synnyttyä? Vai miten tuosta saisi kompromissin.. Ei sekään ole reilua että kipujen lisäksi on ahdistunut toisen läsnäolosta.

Mun mies oli mukana synnytyksessä. Kiukutteli väsymystään ja nälkäänsä supistusten ajan ja katseli inhoava ilme naamallaan ponnistusvaihetta. Sen lisäksi kertoili jälkikäteen tutuille yksityiskohtia synnytyksestä joita en olisi ikinä halunnut kertoa. Todellakin kaduttaa.

Vierailija
58/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se syntymähetki on melkoisen tunteikas hetki jäyhemmällekin kaverille, miksi haluaisit evätä sen mieheltäsi? 

En kyllä usko, että siinä itse pillusta työntämisessä on mitään tunteellista. Mieshän voi tulla huoneeseen heti kun se ohi, tunteilkoon silloin? 

Ap

Se nimenomaan on se tunteellisin hetki, kun viimeisellä ponnistuksella lapsi tulee ulos ja nostetaan siihen mahan päälle.

Miehen mahan päälle😲

Vierailija
59/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi pitää sulle seuraa siellä synnytyksessä ja vaikka hieroa selkää tai tuoda lasin vettä. Synnytyshuoneessa voi joutua olemaan tunteja eikä siinä välttämättä ole kätilöä koko ajan seurana. Kiva kuitenkin, että joku on koko ajan paikalla. Mun mies ei ole mikään empaattinen hyysääjä enkä olisi sellaista tarvinnutkaan. Vaan jonkun hieromaan voimalla selkääni ja valuttamaan kuumaa vettä päälleni kun ulisin suihkussa. Näitä juttuja kätilöt eivät tee. He kurkkivat jalkoväliisi ja kokeilevat pulssiasi. Tsemppiä! Mieti vielä, miehelle voi yllättäen löytyä käyttöä.

Vierailija
60/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu pari varmaan keskustelisi asiasta ja yrittäisi yhdessä keksiä kompromissin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi