Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua miestä synnytykseen mukaa - kamala riita

Vierailija
11.07.2017 |

Synnytys lähestyy ja koen hyvin vastenmieliseksi miehen läsnäolon siellä. Kyse ei ole mistään, että mies näkee verta ja epäseksikkäitä asioita vaan olen aina ollut yli-itsenäinen ja koen todella ahdistavaksi ja inhottavaksi sen, etten saa hoitaa tätä yksin.. Mielestäni miehellä ei ole siellä mitään roolia eikä se ole miehen työtä synnyttää.

Mies taas kokee oikeudekseen olla mukana ensimmäisen lapsensa synnytyksessä. En ymmärrä mikä hinku sinne huoneeseen on päästä? eikö se riitä, että on siellä odotustilassa ja tulee sitten mukaan, kun homma on hoidettu?

Oletteko muut saaneet synnyttää yksin vai onko se mies ihan todella pakko ottaa mukaan? :(

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuleva lapsi on myös miehen, ja mielestäni hänellä on oikeus olla synnytyksessä mukana. Olet itsekäs jos haluat riistää mieheltä upean kokemuksen nähdä kun oma (kaiken lisäksi ensimmäinen) lapsi syntyy.

Vierailija
2/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ajattelen sen niin, että rakastan miestäni ja siksi halusin antaa hänelle sen upean unohtumattoman kokemuksen olla paikalla näkemässä lastensa syntymät. Uskon, että se vaikutti myönteisesti myös isäsuhteeseen.

En itsekään ajattele, että hänellä omalta kannaltani oli hirveästi tekemistä siellä, olisin selvinnyt itseksenikin. Näkipä sitten ainakin mikä hirveä homma se synnyttäminen oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syntymähetki on melkoisen tunteikas hetki jäyhemmällekin kaverille, miksi haluaisit evätä sen mieheltäsi? 

Vierailija
4/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi on yhteinen. Jos mies tahtoo mukaan, niin kyllä hänellä on siihen oikeus. Se on myös miehelle ainutlaatuinen hetki, eikä miulla ainakaan ois sydäntä mieheltä sitä kieltää. Voitte sopia pelisäännöt, esim että et halua miehen lääppivän sinua tai hokevan mitään "hyvä hyvä, jaksa, jaksa".

Vierailija
5/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuleva lapsi on myös miehen, ja mielestäni hänellä on oikeus olla synnytyksessä mukana. Olet itsekäs jos haluat riistää mieheltä upean kokemuksen nähdä kun oma (kaiken lisäksi ensimmäinen) lapsi syntyy.

Tuo nyt on aivan liioittelua ja täyttä länsimaista ylihössötystä (missään muualla maailmassa ajatella noin), lapsia syntyy koko ajan eikä siinä ole mitään poikkeuksellista tai mitään niin upean mahtavan hienoa että on pakko olla paikalla juuri siinä HUONEESSA kun veri lentää ja minä hoidan sen koko homman fyysisesti. Mies saa kuitenkin olla mukana siellä sairaalassa, nähdä lapsen heti kun se on syntynyt sekä olla mukana edeltävissä vaiheissa. Eli on mukana kyllä, ei se pillusta ulospulautus ole nyt SE JUTTU.  Minähän sen synnytän, kai minullakin on jotain oikeuksia saada rauha siihen hommaan, jos sen haluan? 

AP

Vierailija
6/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluaisin että mies näkee kuinka kärsin siellä :D ja tukea tottakai tarvitsen.

Vierailija
7/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni isällä on oikeus olla läsnä lapsensa syntymähetkellä. Mikä sua tarkkaan ottaen oikein haittaa tuossa, kerta se ei ole ongelma, mitä mies näkee? Ei se mies sentään voi sanella mitään, miten synnytyksen pitäisi mennä, että voit kyllä miehesi läsnäolosta huolimatta tehdä synnytykseen liittyvät päätökset itse eli sun itsenäisyys ei pitäisi olla uhattuna.

Vierailija
8/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se syntymähetki on melkoisen tunteikas hetki jäyhemmällekin kaverille, miksi haluaisit evätä sen mieheltäsi? 

En kyllä usko, että siinä itse pillusta työntämisessä on mitään tunteellista. Mieshän voi tulla huoneeseen heti kun se ohi, tunteilkoon silloin? 

Ap

Vierailija
9/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olet itsekäs. Millainen ihminen päättää ettei mies saa nähdä oman lapsensa syntymää 😲 Kuule, harva meistä siellä synnytyksessä omalla mukavuusalueellaan on!

Ps. Miksi et kertonut tätä miehelle ENNEN raskautumista, jotta asiasta olisi sovittu jo silloin?

Vierailija
10/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n pitää tarkistaa vauvan väri ennekuin sitä uskaltaa näyttää miehelleen.

Vierailija
11/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole mitään "oikeutta" Olla synnytyksessä. Jos synnyttäjä haluaa jonkun ulos salista niin tämä kyllä hoidetaan ulos. Vai onko yhden illan jutullakin oikeus tulla tuijottamaan värkkiänne synnytykseen? Juu ei Kiitos. Ymmärrän että isä haluaa olla mukana mutta jos synnyttäjä ei halua, niin voi voi.

Vierailija
12/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että siinä itse pillusta työntämisessä on mitään tunteellista. Mieshän voi tulla huoneeseen heti kun se ohi, tunteilkoon silloin? 

Ap

Se nimenomaan on se tunteellisin hetki, kun viimeisellä ponnistuksella lapsi tulee ulos ja nostetaan siihen mahan päälle.

Vierailija
13/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut, että miehet haluaa sinne synnytykseen mukaan nimenomaan sen takia, että naiset vaatii niitä sinne mukaan.

Itse en missään nimessä menisi, jos nainen haluaisi että en mene.

Jos haluaa välttämättä tietää miltä synnytys näyttää, voi varmasti katsoa jonkin videon.

T:mies

Vierailija
14/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyin vuonna 1968. Äitini synnytti minut Tampereella sairaalassa ja isä oli kesämökillä ihan eri paikkakunnalla samaan aikaan. Heillä ei ollut asiasta mitään riitaa.

Vierailija
15/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut jotain länsimaista.Et oikein voi verrata tätä tilanteeseen maassa jossa mies ei voi osallistua.

Ei sinulla ole minkään sortin oikeutta kieltää asiaa.Et ole saamassa omaa,vaan yhteisen lapsen.Ihan sama kuka synnyttää,mutta lapsi on ihan yhtälailla toisen vanhemman.Synnytykseen liittyen voit kyllä kertoa miten haluat miehen toimivan sairaalassa.

Jos tämä ei ole provo,niin mieti mikä tuon asenteen oikeasti aiheuttaa.Hormonit,trauma,mikä?Ei voi olla itsenäisyys,ei tuo sitä mihinkään poista.

Vierailija
16/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on aivan liioittelua ja täyttä länsimaista ylihössötystä (missään muualla maailmassa ajatella noin), lapsia syntyy koko ajan eikä siinä ole mitään poikkeuksellista tai mitään niin upean mahtavan hienoa että on pakko olla paikalla juuri siinä HUONEESSA kun veri lentää ja minä hoidan sen koko homman fyysisesti. Mies saa kuitenkin olla mukana siellä sairaalassa, nähdä lapsen heti kun se on syntynyt sekä olla mukana edeltävissä vaiheissa. Eli on mukana kyllä, ei se pillusta ulospulautus ole nyt SE JUTTU.  Minähän sen synnytän, kai minullakin on jotain oikeuksia saada rauha siihen hommaan, jos sen haluan? 

AP

Ei siellä synnytyssalissa lennä veri. Toisekseen esim. Usa:ssa mukana on miehen lisäksi puoli sukua.

Oletan, että olet vielä kovin nuori. Mutta toivotaan, että lapsen mukana kasvat aikuiseksi.

Vierailija
17/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon luullut, että miehet haluaa sinne synnytykseen mukaan nimenomaan sen takia, että naiset vaatii niitä sinne mukaan.

Jos haluaa välttämättä tietää miltä synnytys näyttää, voi varmasti katsoa jonkin videon.

Ai oman lapsen syntymä ja joku random-video on sama asia.Tuskin kukaan menee katsomaan synnytystä,vaan syntymää...haloo...

Vierailija
18/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei siellä synnytyssalissa lennä veri. Toisekseen esim. Usa:ssa mukana on miehen lisäksi puoli sukua.

Oletan, että olet vielä kovin nuori. Mutta toivotaan, että lapsen mukana kasvat aikuiseksi.

Kasvattaa aikuiseksi? En ole ap, mutta ymmärrän kyllä että joku tuntee olonsa epämukavaksi jos on avuttomassa tilanteessa ja haluaa paikalle vain pakolliset ihmiset, eikä sitä puolisoaan. Minusta silloin synnyttäjä päättää kuka on Huoneessa.

Vierailija
19/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse päätät synnytyksestä. Älä anna miehen tai muiden painostaa sinua. Tee juuri niin kuin koet parhaaksi. Synnytyksessä on tärkeä tuntea olonsa mahdollisimman turvalliseksi, jos miehen läsnäolo ahdistaa, on täysin selvä, että mies ei osallistu synnytykseen. Miehen tulee ajatella sinun ja vauvan parasta, ei itseään. Vauvan voi nähdä heti syntymän jälkeen.

Vierailija
20/90 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oman lapsen syntymä ja joku random-video on sama asia.Tuskin kukaan menee katsomaan synnytystä,vaan syntymää...haloo...

Lapsi on oikeasti syntynyt jo 9kk aiemmin.

Ei monissa maissa miehet todellakaan tunge itseään sinne synnytyshuoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi