Miksi exä ei auttanut minua vaikka puhuin itsemurhasta?
Minä olen loppu kaikkeen. Ollut vuosikausia. En jaksa.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap käytät turhaa aikaa nälvimiseen ja purkaat pahaa oloa näsäviisastelulla, niin katso peiliin niin mieti MINKÄ takia exäsi ei voinut auttaa kun et apua huoli...
HÄN EI EDES YRITTÄNYT AUTTAA. KIELSI PUHUMASTA AIHEESTA JA SIVUUTTI PAHAN OLONI AINA.
ApMILTÄ TÄMÄ TUNTUU? Voit kirjoittaa ihan tavallisesti.
Exäsi todennäköisesti ei halunut kuunnella itsemurhista kun ei osanut auttaa. Ei mitään hätää että et saanut exältä apua, kun apua saa muualta. Kulutat energiaa turhaan raivoamisella kun halutaan neuvoa miten kannattaa toimia. Et halua apua ei ole pakko, mutta mitä sitten nyt haluat?Haluan kauniin hautakiven ja sukulaiset sen ympärille itkemään perääni. Haluaisin erään heistä katuvan sitä miten hän kohteli minua jo lapsena kuin roskaa ja oli väkivaltainen. Ap
Lapsen haaveita: Kyllä ne sitten katuu kun kuolen
Entä jos tuhkat sirotellaan muistolehtoon. Ilman laattaa. Eikä itkeviä näy?
Luulisi perhettä vähän itkettävän. Ap
On totta kai ikävää, jos eksäsi ei suostunut yhtään kuuntelemaan huoliasi. Kirjoittamistasi viesteistä kuitenkin jotenkin paistaa läpi kostonhimo ja kiukuttelunhalu, joten on vaikeaa sanoa näin ulkopuolisen näkökulmasta, mikä oli se koko totuus teidän suhteen tilasta ja keskinäisistä dynamiikoista, ja millä tavoin otit ongelmasi esille eksän kanssa. Sen tiedät vain sinä itse.
Sitten se varsinainen neuvo: älä enää vatvo menneissä, äläkä myöskään keskity kostofantasioihin siitä, miten voisit kuolemallasi "näyttää" muille ihmisille. Sen sijaan että lietsot itseäsi aggressioon täällä, soita vaikka 112 ja sano että harkitset itsemurhaa ja tarvitset apua nyt. Tilanteesi kuulostaa niin vakavalta, että oikeastaan vain ammattilaisen tarjoama apu voi sinua kunnolla auttaa, ei yksin eksäsi eikä kenenkään muun validaatio.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on jo kuollut, niin mistä hän voi tietää tai nähdä, että itkeekö ne muut sankoin joukoin siellä haudalla? Koska hänhän on jo kuollut, eikä näin ollen ikinä saa tietää millaiset hautajaiset hänellä on.
Uutta tietoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap käytät turhaa aikaa nälvimiseen ja purkaat pahaa oloa näsäviisastelulla, niin katso peiliin niin mieti MINKÄ takia exäsi ei voinut auttaa kun et apua huoli...
HÄN EI EDES YRITTÄNYT AUTTAA. KIELSI PUHUMASTA AIHEESTA JA SIVUUTTI PAHAN OLONI AINA.
Exäsi todennäköisesti ei halunut kuunnella itsemurhista kun ei osanut auttaa. Ei mitään hätää että et saanut exältä apua, kun apua saa muualta. Kulutat energiaa turhaan raivoamisella kun halutaan neuvoa miten kannattaa toimia. Et halua apua ei ole pakko, mutta mitä sitten nyt haluat?Haluan kauniin hautakiven ja sukulaiset sen ympärille itkemään perääni. Haluaisin erään heistä katuvan sitä miten hän kohteli minua jo lapsena kuin roskaa ja oli väkivaltainen. Ap
Eli haluat huomiota ja sääliä. Miten jos käyttäytyisit niin että saisit osaksesi ystävyyttä ja rakkautta, eikö se olisi terveempää?
Voi kamalaa, haluan huomiota kuolleena! Niin haluankin. Googleta sana masennus niin ehkä ymmärrät jostain jotain. Että voi ihminen olla typerä. Ap
Eiköhän tässä kaikki ole ymmärtäneet, että et kulje täysillä ja olet harvinaisen itsekäs ja rasittava.
Itselläni masennuskausina perusteettomat syyllisyydentunteet, väsymys ja ahdistus lamaavat niin täysin että en kyllä pystyisi AV:lla notkumaan. Itsemurha ajatuksilla en ikinä rasittaisi lähimmäisiäni. Terapia on tuonut parhaan avun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat huomiota ja sääliä. Miten jos käyttäytyisit niin että saisit osaksesi ystävyyttä ja rakkautta, eikö se olisi terveempää?
Voi kamalaa, haluan huomiota kuolleena! Niin haluankin. Googleta sana masennus niin ehkä ymmärrät jostain jotain. Että voi ihminen olla typerä. Ap
Niin.. Mäkin tässä mietin että miten ihminen voi olla noin typerä. Mutta oikeasti hanki itsellesi apua. Jos kukaan läheisesi ei välitä sinusta tarpeeksi hakeakseen apua kanssasi, pakota itsesi siihen. En ymmärrä masennusta. Mutta sinä ymmärrät varmasti että tarvitset apua.
Onko ap yli 15? Kuulostaa siltä että ei.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni masennuskausina perusteettomat syyllisyydentunteet, väsymys ja ahdistus lamaavat niin täysin että en kyllä pystyisi AV:lla notkumaan. Itsemurha ajatuksilla en ikinä rasittaisi lähimmäisiäni. Terapia on tuonut parhaan avun.
Minähän olenkin sinä. Vai olinko sittenkään? Jos sinua yhtään lohduttaa, niin olen lukemattomat kerrat maannut samassa asennossa tuntikaupalla tuijottaen tyhjyyteen. Joko saan olla virallisesti masentunut? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ap yli 15? Kuulostaa siltä että ei.
Onko ap terve? Kuulostaa siltä että ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tuhkat sirotellaan muistolehtoon. Ilman laattaa. Eikä itkeviä näy?Luulisi perhettä vähän itkettävän. Ap
Haluat kostaa perheellesi. Haluat että kuolemallasi pilaat heidän elämänsä koska heille tulisi kamalat omantunnon tuskat. Olet masentunut ja itsetuhoinen ja paha. Itsekäs ja paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tuhkat sirotellaan muistolehtoon. Ilman laattaa. Eikä itkeviä näy?Luulisi perhettä vähän itkettävän. Ap
Haluat kostaa perheellesi. Haluat että kuolemallasi pilaat heidän elämänsä koska heille tulisi kamalat omantunnon tuskat. Olet masentunut ja itsetuhoinen ja paha. Itsekäs ja paha.
Ihan sama. Niin on minun vointinikin ihmisille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän olenkin sinä. Vai olinko sittenkään? Jos sinua yhtään lohduttaa, niin olen lukemattomat kerrat maannut samassa asennossa tuntikaupalla tuijottaen tyhjyyteen. Joko saan olla virallisesti masentunut? Ap
Miksi sä olet noin vihainen? Sä et kuulosta masentuneelta vaan vihaiselta, katkeralta ja kostonhimoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Virtahepo kirjoitti:
On totta kai ikävää, jos eksäsi ei suostunut yhtään kuuntelemaan huoliasi. Kirjoittamistasi viesteistä kuitenkin jotenkin paistaa läpi kostonhimo ja kiukuttelunhalu, joten on vaikeaa sanoa näin ulkopuolisen näkökulmasta, mikä oli se koko totuus teidän suhteen tilasta ja keskinäisistä dynamiikoista, ja millä tavoin otit ongelmasi esille eksän kanssa. Sen tiedät vain sinä itse.
Sitten se varsinainen neuvo: älä enää vatvo menneissä, äläkä myöskään keskity kostofantasioihin siitä, miten voisit kuolemallasi "näyttää" muille ihmisille. Sen sijaan että lietsot itseäsi aggressioon täällä, soita vaikka 112 ja sano että harkitset itsemurhaa ja tarvitset apua nyt. Tilanteesi kuulostaa niin vakavalta, että oikeastaan vain ammattilaisen tarjoama apu voi sinua kunnolla auttaa, ei yksin eksäsi eikä kenenkään muun validaatio.
En minä ole kenenkään silmissä tarpeeksi vakavasti sairas. En viiltele, en yleensä jaksa lyödä itseäni (joskus olen lyönyt). En edes itke usein. Kunhan vain olen ja mietin kuolemaa. Kukaan ei vittu TAJUA mitään, ei vaikka kertoisin joka ikinen päivä kuinka monesta työpaikasta olen jälleen saanut pakit. Ilmekään ei värähdä niitä jatkuvia massapaskaviestejä lukiessa. Olen ulkopuolisen silmiin ehkä vähän apaattinen, koska kukaan ei tajua totuutta vaikka hoen samoja asioita ja yritän saada jotain tukea. No tulihan sieltä kaksi kyyneltäkin.
Menen nukkumaan tai jotain. Työttömyys on niin VITUN IHANAA. Ap
Kuinka monta kertaa olet yrittänyt hakea apua, ja mistä? Kuka on sanonut sinulle, ettet ole tarpeeksi sairas? Kun minä en ole mikään ammattilainen, mutta näistä teksteistä välittyy jo minullekin tunne, että tarvitset oikeasti apua. Annan sulle saman neuvon kun usein muillekin, joilla on ongelmia ilmaista itseään tällaisissa asioissa: kirjoita niistä, kopsaa vaikka näitä viestejä. Näytä ne sitten jollekulle ammattilaiselle ja sano että näin tunnet, saanko jo vihdoin sitä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Niin on minun vointinikin ihmisille.
Ap
No niinpä muuten onkin. Toden sana!
Oletko sinä ap kivikissaäiti ja eronnut miehestäsi nyt?
Kuules aapee, mitä sä oikein nyt haet tällä? Haluatko sinä apua vai et, vai oletko vaan huomionkipeä?
Se eksäsikin vois kuunnella jos vähän saisit järkeä päähäs etkä lähesty sillä että "anna mulle huomioo, mää haluun kuolla ja se on sun vika". Perheesikin kanssa saattaisit saada välit kuntoon jos hoitaisit itsesi parempaan kuntoon ja kykenisit olemaan kiltti itselles ja muille. Ei kukaan jää kaipaamaan kiukuttelevaa pikkuprinsessaa mutta voisi jäädä kaipaamaan ihmistä joka on ystävällinen, iloinen ja positiivinen oma itsensä.
Mitä ikinä sulle onkaan tapahtunut ja tehty, niin jossain vaiheessa elämää tulee se pointti jossa valitaan ollaanko loppuelämä kurjuudessa olosuhteiden uhrina vai otetaanko vastuu omasta onnesta ja hyvinvoinnista.
Tsemppiä sulle. Ota vaikka päiväunet.
Tajutkaa nyt jo helvetti soikoon että SEURUSTELIMME SILLOIN KUN ASIAT TAPAHTUIVAT ELI TÄMÄ PAHAN OLONI SIVUUTTAMINEN JA SIITÄ PUHUMISEN KIELTÄMINEN.
Ja aiemmalle ihmettelijäidiootille vähän tietoa:
1. Tunnet selittämätöntä kipua
Masennus ja kiputilat kulkevat käsi kädessä: noin 75 prosenttia masennuksesta kärsivistä kokee kroonista tai toistuvaa kipua, kirjoitetaan Prevention.com-sivuilla. Niska- ja alaselkäkivut ovat yleisiä, kuten myös päänsärky ja vatsavaivat. Koko kehossa voi tuntua selittämätöntä kipua.
Kun koko kroppa on “negatiivisessa” tilassa, olet myös herkempi kuuntelemaan kehoasi huomattavasti tarkemmin ja pistämään merkille pienimmätkin tuntemukset. Tästä syystä epämiellyttävät tuntemukset tuntuvat kahta kauheammin: kipuna ja särkynä.
Yleiset masennuksen oireet
Unihäiriöt, nukahtamisvaikeudet, öiset heräilyt, liika nukkuminen
Tarmottomuus, vaikeus ryhtyä tekemään asioita, yleinen väsymys
Liikkeiden ja mielen hidastuminen tai vastaavasti kiihtyneisyys
Mielihyvän ja ilon kokemisen puute: koti, harrastukset, opiskelu, työ
Voimakkaat syyllisyyden tunteet, arvottomuuden tunne ja itsetunnon lasku
Vetäytyminen ihmissuhteista ja negatiivisten ajatukset muista ihmisistä
Painon ja ruokahalun huomattavat muutokset
Muutokset seksuaalisessa käyttäytymisessä
Toivottomuus ja kuolemaan liittyvät ajatukset
Lähde: Vastaamo.fi
2. Paino nousee tai laskee huomattavasti, koska et jaksa kokata
Huomaatko syöväsi jäätelöä iltamyöhään mielihyvän vuoksi? Tai kenties popsivasi mitä sattuu jääkaapista, koska et jaksanut kokata kunnon ateriaa? Tai oletko vaihtanut samasta syystä ateriasi valmisruokiin?
Lohturuoka saattaa nostattaa mielihyvää hetkeksi, mutta pitkällä tähtäimellä moinen vain aiheuttaa painonnousua sekä syyllisyyden ja häpeän tunteita. Masennuksesta kärsivän on myös vaikeampaa pudottaa painoa ja pysyä tavoitteissa, ruokailutottumukset muuttuvat yksitoikkoisiksi sekä roskaruoan hamstraamiseen, sillä voimat eivät riitä kokkaukseen.
Lohtusyöminen ei kuitenkaan auta masennuksen oireisiin, vaikka se saattaisi antaa hetkellistä mielihyvän tunnetta. Ruoka ei toimi lääkkeenä.
Toisilla masennus puolestaan voi ilmentyä ruokahaluttomuutena ja painonlaskuna.
3. Menetät hermosi alta aikayksikön
Jos pieninkin vastoinkäyminen ajaa sinut raivon partaalle, tai huomaat olevasi koko ajan kiukkuinen, saatat kärsiä masennuksesta.
Ravio
Masennus saattaa ilmentyä ärtyneisyyden tunteina.
JAMA Psychiatry -lehdessä vuonna 2013 julkaistu selvitys kuvaa, että 54 prosenttia masennuksesta kärsivistä tunsi olonsa vihamieliseksi, ärtyneeksi, riidanhaluiseksi, huonotuuliseksi tai vihaiseksi. Kun olo on valmiiksi negatiivinen, ärtyneisyyden ja turhautuneisuuden tunteet ovat herkemmin pinnalla.
Jnejnejne.
Sanot että olet halunnut tappaa itsesi jo lapsesta saakka, mutta samaan hengen vetoon syylistät exääsi siitä ettei luetellut syitä elää. Masentunut ihminen ei tällaisita kivoista ulkoa opetelluista jaxu-haleista mieltään muuta koska masennus on SAIRAUS.
Sairaudet vaativat lääkäriä. Jos et hae ammatti apua niin tuskin tulet parantumaan. Exäsi tsempit ei olisi mututanut tilannetta ja hän on luultavasti kärsinyt jo sairaudestasi tarpeeksi. Älä syyllistä häntä omista ongelmistasi, tai sysää vastuutta hoidostasi hänelle.
Ei seurustelusuhde ole mikään hoitosuhde.
Jos ihminen on jo kuollut, niin mistä hän voi tietää tai nähdä, että itkeekö ne muut sankoin joukoin siellä haudalla? Koska hänhän on jo kuollut, eikä näin ollen ikinä saa tietää millaiset hautajaiset hänellä on.