Että näin ! Mieskaveri ilmoitti, ettei lähde kanssani reissuun jos mulla on joku "Lidl mekko" päällä
Olisikin provo! Eli tarkoitus oli lähteä ensi viikolla tallinaan, eilen teimme ruokaostoksia ja löysin pari kivaa mekkoa juuri reissua ajatellen. Mies tokaisi ettei kyllä lähde kanssani mihinkään jos minulla on lidlin mekko päällä, luulin vitsiksi ja aloin nauraa mutta sain sellaisen katseen että hiljenin. Sitten sain suun auki ja tiedustelin että mistäköhän ihmiset mahtavat tietää mekon alkuperän? Että onko se prismasta vai lidlistä? Mies ei vastannut vaan paineli kassalle ja loppuilta meni jäätävissä tunnelmissa ! Ei paljon pussailtu...
En tiedä miten reissumme käy, en tiedä haluanko enää edes mennä :( Olen 32 ja mieskaveri 28, en todellakaan olisi odottanut tuollaista käytöstä vaikka vähän nuorempi onkin ! Yhdessä on oltu 3kk.
Kommentit (96)
Jos "mieskaverisi" oikeasti halusikin vain välttää matkalle lähtemisen. Mutta olsii kyllä voinut keksiä paremman tekoyyn. - Kai jo kysyit, ettö onko hän halukas ostamaan sinulle kunnon mekon reissusta? -Voisitte, ehkä löytää, jonkun sellaisen yksilöllisemmän, jota ei Suomessa ehkä tule vastaan kenenkään muun päällä. Mutta Lidlistä vaan olisi saanut hinta laatusuhteeltaan edullisemmin ja säästyneet rahat käyttää johonkin muuhun.
Ymmärrän miestä täysin. Äitini ostaa kaikki vaatteensa jo valmiiksi halpojen kauppojen alelaareista ja etsin yleensä omasta kaapistani hänelle vaatteet, kun on kylässä ja olemme lähdössä jonnekin. Jotkut ihmiset eivät vaan tajua, että epäsiisti pukeutuminen saa muut luulemaan koko porukkaa pultsareiksi.
Sanot että menette matkalle Tallinnaan? Se on tässä provo. Meille matkailu on ihan muuta kuin Tallinnassa käyminen.
Itselläni paljon hellemekkoja, kalliita ja halpoja, tilanteen mukaan valitsen. Paitsi tänä kesänä ei ole pahemmin tarvinnut valita kuin farkkuja ja villatakkeja. Täytyy lähteä etelään talveksi että saa jotain käyttöä mekoille.
25 tuli pätemään :) ihan on matkustanut maailmalla. Hyvä hyvä. Erittäin hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Sanot että menette matkalle Tallinnaan? Se on tässä provo. Meille matkailu on ihan muuta kuin Tallinnassa käyminen.
Etkös "maailmanmatkaaja" tiedä, että Tallinna on nykyään hyvinkin tasokas matkailumaa. Kannattaa dokata vähemmän, niin huomaat itsekin.
Juokse kun vielä voit.
Siis munkin mielestäni nämä mm. Lidlissä (ja Prismassa ja Citymarketissa) myytävät trikoomekot on aika rumia. Mutta niitä on noin joka toisellla naisella, joten ei niitä mitenkään poikkeuksellisen epäsiisteiksi voi sanoa. Ihan normaaleita kesävaatteita ne on. Makuasioita. Se todellinen ongelma on se että mies yrittää kontrolloida pukeutumistasi.
Ei muuta kuin ostat kalliin, mutta oikein tätimäisen koltun esim. Marimekosta, niin katsotaan mitä mies tykkää. Joku halpa ja kevyt kesämekko on todellakin useammin kivemman ja etenkin nuorekkaaman näköinen kuin tönkkökankaasta tehty vartaloa imartelematon desingsäkki. Siis kyllähän noista suomalaisistakin liikkeistä löytyy välillä nuorellekin sopivia, mutta yleensä tämä tätiosasto on paremmin edustettuna näissä liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkös "maailmanmatkaaja" tiedä, että Tallinna on nykyään hyvinkin tasokas matkailumaa. Kannattaa dokata vähemmän, niin huomaat itsekin.
Tallinna ei ole maa.
Olisi täällä mielenkiintoisempiakin ketjuja, mutta ovat niin pitkiä että kommentoidaan nyt sitten tätä.
Minun mieheni on huomattavasti tyylitietoisempi ja tarkempi kuin minä ja olen kyllä pystynyt ottamaan vastaan ohjausta esim. pukeutumiseen ja lasten pukemiseen liittyen. Itse olen kasvanut hyvin boheemissa ja välinpitämättömässä ilmapiirissä, joten en ole itsestäni pannut paljoakaan arvoa pukeutumiselle. Se ei ole mikään identiteettiasia eikä suoraan luonneasiakaan, vaikka satun olemaan luonteeltanikin suurpiirteinen ja ennemminkin juuri käytännöllinen.
Ymmärrän kommentit siinä valossa, jos ap nyt ei vaan tahdo nostaa pukeutumista tasolle, joka miehelle ainakin näennäisesti on tärkeä. (Onhan mahdollista, että mies ei itse pysty tunnistamaan merkkivaatetta halpisvaatteesta, silti hänellä on oikeus haluta välttää tilannetta, että joku toinen tekee tarkemman havainnon hänen seuralaisestaan kuin hän itse kykenisi).
Kunnioitan myös ap:n valintaa, tee asialle mitä haluat, äläkä uhriudu. Sinun mielestäsi Lidl-mekko on siis ihan kelvollinen?
Itse valitsin ns. tasokkaamman pukeutumisen enkä ole mikään uhri. Sanomattakin lienee selvää (mutta av..!), että sekä mieheni että minä emme tuomitse ketään vaatteiden perusteella, vaan osoitamme omaa kunnioitustamme muita kohtaan myös pukeutumisellamme.
Tietenkin ap:n miehen motiivit voivat olla hyvin turhamaiset tai ylemmyydentuntoiset, mutta ihminen on.
Ylipäätään ihmettelen, miksi ihmiset pitävät erilaista ajattelumallia aina merkkinä jostain mielenvikaisuudesta ("juokse, juokse..."). Minusta kuulostaa aivan normaalille tuommoinen ajattelu kuin miehellä on. Ja ap: kin kuulostat aivan normaalille. Miksi mies on sitten kauhea ja ap:n pitäisi varoa. Mitä me tiedämme ap:sta? Emme mitään. Jos hän on yhtään samanlainen kuin minä niin hän pahimmillaan täysin mistään piittaamaton itsepäinen jyrä, joka yrittää taivuttaa kaikki valtaansa. Toivon, että kaikki yrittäisivät vähän laittaa vastaan niille luonteenomaisille heikkouksilleen, joita heillä on. Miehen kanssa voi myös yrittää sovitella, jos aikoo ylipäätään hänen kanssaan alkaa yhteistä elämää jakaa. Jokaisen kanssa on sovittelua, ihan turha odottaa että tulee vastaan joku, jonka kanssa ei yhtään kompromissia tarvitse tehdä. Tai tyytyy sitten hankkimaan kisuliinin. Tämä nyt on ihan alkua vasta, että tulee tällainen matalan tason näkemysero, jossain tyyliperiaatteissa. Mieskin on kuitenkin vain kasvatuksensa lopputulos ei sen pelottavampaa. Jotkut sanovat, että ihmiset eivät muutu..? Luonne ei toki muutu, mutta muu on pelkkää tahtomista.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin ostat kalliin, mutta oikein tätimäisen koltun esim. Marimekosta, niin katsotaan mitä mies tykkää. Joku halpa ja kevyt kesämekko on todellakin useammin kivemman ja etenkin nuorekkaaman näköinen kuin tönkkökankaasta tehty vartaloa imartelematon desingsäkki. Siis kyllähän noista suomalaisistakin liikkeistä löytyy välillä nuorellekin sopivia, mutta yleensä tämä tätiosasto on paremmin edustettuna näissä liikkeissä.
Tädeillä on varaa maksaa suomalaisesta työstä. Nuoret vaan nostaa suomalaisia palkkoja ja maksaa aasialaisia. Elintasoturismia tämäkin.
Tämä on nyt rumasti sanottu mutta miksi mulle tuli mieleen sellainen että mies häpeää ikäeroanne ja haluaa että näytät nuoremmalta?
Vaikka näin ei olisikaan niin ottaisin tuon reaktion kyllä ihan käypäisenä varoitusmerkkinä. Minkälaista muuta kontrollointia on luvassa?
Muuten Lidlissä on just hyvä vaatteita, perusvaatekappaleita ilman krumeluuria. Juurikin sellaisia joista ei tunnista että mistä on ostettu.
Prismassa myös, mutta niistä kyllä tunnistaa helpommin mistä ovat. Mulla on kolme Prisman trikoorutalemekkoa, ne ovat todella kivoja. Sellaisia arkivaatekappaleita, vastaa vähän collareita.
Ite ostin vähän aikaa sitten Lidlistä sellaisen mustan maksimekon ja olen käyttänyt sitä myös kirkossa. Ihan on siisti ja hyvä mekko, käsittämätöntä että joku viitsii valittaa.
Kontrollifoobiset haloo! Mitä minä pariskuntia ja perheellisiä tunnen niin enemmistössä on akkavaltaiset talot. Ihan normaalia on, että muijat päättää kaapinpaikan ja kurkusta kantapäähän "sen" pukeutumisen. Se tarkoittaa siis sitä aviomiestä.
Mutta ehkä näistä valtataisteluista vielä päästään, kun sovitaan, että liitto on mielipideneutraali, koti kahtiajaettu joko eri tai samassa osoitteessa ja kaikki erimielinen kanssakäynti kielletään. Tietokone tarkistaa mielipiteiden yhteneväisyyden ja sitten saa käydä valvotusti huppu pääs toista vähän treffaamassa ja juttelemas. Huppu pääs, sen takii, koska toisen ulkonäkö altistaa erimielisyydelle. Molemmat saa olla valtiaita omassa elämässään, kuljetaan kahta vierekkäistä kaistaa, joutumatta ikinä törmäyskurssille.
Itse tyydyn siihen, että "rauta rautaa hioo.." Te väitätte, että toinen on tässä oikeassa ja toinen väärässä. Höpöhöpö. Miten mies vois olla väärässä omassa mielipiteessään?
Ja herra itse kulkee TIETENKIN pariisilaisten muotitalojen luomuksissa? Eikö? No mitä se sitten kitisee?
Suosittelen siirtämistä kierrätykseen. Jos tuollainen vinkuna alkaa jo kolmen kuukauden seurustelun jälkeen, niin voit valmistautua siihen, että se jatkuu, jatkuu ja jatkuu loputtomiin. Taitaa olla jätkässä narskun ja kontrollöörin elkeitä.
siis miksi ei saisi sanoa toiveita toisen pukeutumisesta? Vai onko tässä nyt taas se pointti, että mies on uskaltanut suunsa avata naisen pukeutumisesta? Montako kertaa me naiset korjataan sitä mitä miehellä on päällä kun ollaan lähdössä jonnekkin?! Vai käsi ylös sillä, joka ei koskaan ole niin tehnyt! Minä ainakin olen korjannut. Kerrakin mies oli ostamassa jotakin krakaa, sellaista nyöristä tehtyä, jossa oli joku h...tin savesta tehty häränpää ...ei jestas. Muutenkin pukeutui kuin mikäkin juntti...aina joku ääliö lierihattu päässä ja reisitaskusortsit ja sandaalit sukilla...Hei tuntuuko tutulta?
Mä ostin toissakesänä lidlistä valkoisen maksimekon. On kivan näköinen ja laadukas.
Sanot miehelle että sillä on sananvaltaa pukeutumiseesi heti kun se maksaa joka ikisen rytkyn minkä päällesi panet.
Minulla on yksi mekko Lidlistä ja se on oikein siisti. Tummansinistä viskoosi-polyesteriä, imarteleva leikkaus, hyvä kangas eikä missään lue "LIDL". Minulla itse asiassa on yksi Nanson maksimekko joka osoittautui laadultaan huonommaksi kuin tuo vaikka hintaa oli 100 euroa enemmän...
Lidlin vaatteissa on aika tavalla vaihtelua, osa on siistejä ja hyvää laatua, osa taas ei. Mutta jos vertaa vaikka joihinkin Lindexin tai H&M:n vaatteisiin mitä nuoriso käyttää niin ei laatu niille ainakaan vähääkään häviä.
Jos mies oikeasti ymmärtäisi vaatteiden päälle se tietäisi että jos vaatekappale on yksinkertainen, halpismekkokin näyttää hyvältä oikein asustettuna.
Ei se miesystäväkään olisi tiennyt että on Lidlin mekko jos ei olisi ollut kaupassa mukana eikä kukaan olisi sitä hänelle kertonut.