Että näin ! Mieskaveri ilmoitti, ettei lähde kanssani reissuun jos mulla on joku "Lidl mekko" päällä
Olisikin provo! Eli tarkoitus oli lähteä ensi viikolla tallinaan, eilen teimme ruokaostoksia ja löysin pari kivaa mekkoa juuri reissua ajatellen. Mies tokaisi ettei kyllä lähde kanssani mihinkään jos minulla on lidlin mekko päällä, luulin vitsiksi ja aloin nauraa mutta sain sellaisen katseen että hiljenin. Sitten sain suun auki ja tiedustelin että mistäköhän ihmiset mahtavat tietää mekon alkuperän? Että onko se prismasta vai lidlistä? Mies ei vastannut vaan paineli kassalle ja loppuilta meni jäätävissä tunnelmissa ! Ei paljon pussailtu...
En tiedä miten reissumme käy, en tiedä haluanko enää edes mennä :( Olen 32 ja mieskaveri 28, en todellakaan olisi odottanut tuollaista käytöstä vaikka vähän nuorempi onkin ! Yhdessä on oltu 3kk.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
siis miksi ei saisi sanoa toiveita toisen pukeutumisesta? Vai onko tässä nyt taas se pointti, että mies on uskaltanut suunsa avata naisen pukeutumisesta? Montako kertaa me naiset korjataan sitä mitä miehellä on päällä kun ollaan lähdössä jonnekkin?! Vai käsi ylös sillä, joka ei koskaan ole niin tehnyt! Minä ainakin olen korjannut. Kerrakin mies oli ostamassa jotakin krakaa, sellaista nyöristä tehtyä, jossa oli joku h...tin savesta tehty häränpää ...ei jestas. Muutenkin pukeutui kuin mikäkin juntti...aina joku ääliö lierihattu päässä ja reisitaskusortsit ja sandaalit sukilla...Hei tuntuuko tutulta?
Asioista voi sanoa niin kovin monella eri tavalla. Tässä miehelle ei tuntunut olevan ongelmana mekkojen ulkonäkö vaan OSTOPAIKKA.
Minä en muuten ikinä sano miehelleni pukeutumisesta mitään ellei se vasiten kysy. Yleensä. Jos valkkaa aikuisen miehen ne yleensä osaa pukea itse. Tai no, kerran pyysin että "laittaisitko tuon toisen kauluspaidan kun se sopisi mekkoni väriin paremmin kuin tuo minkä meinasit laittaa?" Paidoissa ei siis ollut mitään muuta eroa kuin väri.
Lidlissä useat vaatteet ovat laadukkaampia kuin esim hm tai lindex. Joku tuolla aiemmin puhui jotain pariskunnan ikäerosta, ei toi 4 v vielä ole sellainen ikäero, että siitä kannattaisi mainita. Marimekon vaatteet on hintaansa nähden suurimmaksi osaksi aika kauheita tätisäkkejä, jotka eivät oikein pue ketään. Olen itse 50+. Vanhat mallistot vuosikymmenten takaa ovat parempia malleineen ja kuoseineen. Itse asiaan sanoisin, että en pidä miehistä, jotka suhteessa kommentoivat vaimonsa ulkonäköä tai pukeutumista. Voi vapaadti valita seuralausen joka täyttää omat kriteerit - jos löytää
Onneksi vain 3 kk. Et ehtinyt sopeutua yhteiselämään ja helppo erota.
Lidlin vaatteet on nykyään tosi hyvännäköisiä eikä niistä todella tiedä alkuperää. Todellakin otan muutaman topin ulkomaanreisdulle mukaan. Mekot myydään aina niin nopsaan ettei niitä ehdi ostaa.
Voihan sitä antaa palautetta ja esittää toiveita toisen pukeutumisesta. Tai sitten voi tokaista, ettei lähe reissuun, jos toisella on Lidl-mekko päällä ja häipyä puhumatta paikalta. Kaksi eri asiaa nämä.
Ohis, mutta haluaisin tietää miten Lidlistä voi ostaa vaatteita, kun ei sovitusmahdollisuutta? Vai voiko tuotteet palauttaa, jos ei istu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis miksi ei saisi sanoa toiveita toisen pukeutumisesta? Vai onko tässä nyt taas se pointti, että mies on uskaltanut suunsa avata naisen pukeutumisesta? Montako kertaa me naiset korjataan sitä mitä miehellä on päällä kun ollaan lähdössä jonnekkin?! Vai käsi ylös sillä, joka ei koskaan ole niin tehnyt! Minä ainakin olen korjannut. Kerrakin mies oli ostamassa jotakin krakaa, sellaista nyöristä tehtyä, jossa oli joku h...tin savesta tehty häränpää ...ei jestas. Muutenkin pukeutui kuin mikäkin juntti...aina joku ääliö lierihattu päässä ja reisitaskusortsit ja sandaalit sukilla...Hei tuntuuko tutulta?
Asioista voi sanoa niin kovin monella eri tavalla. Tässä miehelle ei tuntunut olevan ongelmana mekkojen ulkonäkö vaan OSTOPAIKKA.
Minä en muuten ikinä sano miehelleni pukeutumisesta mitään ellei se vasiten kysy. Yleensä. Jos valkkaa aikuisen miehen ne yleensä osaa pukea itse. Tai no, kerran pyysin että "laittaisitko tuon toisen kauluspaidan kun se sopisi mekkoni väriin paremmin kuin tuo minkä meinasit laittaa?" Paidoissa ei siis ollut mitään muuta eroa kuin väri.
Kritisoit aikuisen ihmisen neuvomista, ja samalla kritisoit ihmisen aikuisuutta pukeutumisen perusteella. Onpa loogista taas?
Mikä saatana on mieskaveri? Onko se joku poloinen, joka saa naisesta kaikki haitat ilman mitään hyötyjä? Eli heteromies jota kohdellaan kuin homoystävää?
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä antaa palautetta ja esittää toiveita toisen pukeutumisesta. Tai sitten voi tokaista, ettei lähe reissuun, jos toisella on Lidl-mekko päällä ja häipyä puhumatta paikalta. Kaksi eri asiaa nämä.
Sillä lailla eri asia, että toinen kuvastaa valmistautumista tai muuten vaan flegua luonnetta ja toinen joko järkyttymistä tai kulmikkaampaa luonnetta.
Kunnioittavat ja rakentavat käytöstavat ovat toki tavoite, mutta ymmärrän miestä.
Mies: "Mieskaveri ilmoitti, ettei lähde kanssani reissuun jos mulla on joku "Lidl mekko" päällä"
Nainen" Tässä valaistuksessa tuo mekkosi ei ole edukseen"
Kumpi tapa on parempi ja suorempi kertoa asiasta?
Olen juuri matkalla Tallinnaan poikaystävän kanssa Lidlin mekko päällä. Että niin.
Parisuhteessa voi kyllä kommentoida toisen pukeutumista. Mutta jos ainoa vika vaatteesta oli ostopaikka, niin aika huono perustelu. Rahaa säästyi paljon matkalla käytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Toki toiveita voi esittää. Ap:n miesystävä ei kuitenkaan esittänyt toivetta vaan todella dorkasti esitti uhkavaatimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin ostat kalliin, mutta oikein tätimäisen koltun esim. Marimekosta, niin katsotaan mitä mies tykkää. Joku halpa ja kevyt kesämekko on todellakin useammin kivemman ja etenkin nuorekkaaman näköinen kuin tönkkökankaasta tehty vartaloa imartelematon desingsäkki. Siis kyllähän noista suomalaisistakin liikkeistä löytyy välillä nuorellekin sopivia, mutta yleensä tämä tätiosasto on paremmin edustettuna näissä liikkeissä.
Mun parin vuoden takainen miesystävä taas sanoi kerran lähtiessämme ulos syömään, että "miksi sun aina pitää herättää huomiota pukeutumalla johonkin Marimekkoon?"
Tykkään väreistä ja isoista kuvioista, mielestäni parhaat yhdistelmät on Marimekolla. Enkä niitäkään mitenkään mielivaltaisesti yhdistele, mutta hänelle ilmeisesti jo kirkkkaanpunainen oli liikaa. Hän halusi, että "pukeudun niinkuin normaalit ihmiset"...
Se oli sen suhteen viimeinen niitti. Olin mietiskellyt suhteen jatkoa muutenkin, mutta se että en saa pukeutua niinkuin haluan, oli vahvistus päättymiselle.
Hei,ei kai tässä vaan ole kyseessä mustasukkaisuus...?Oliko se niitä vähän vartalonmyötäisiä mekkoja?Ei hyvä.
Olen mies ja pukeudun todella hyvin. Lähes kaikki vaatteeni olen ostanut ulkomailta, Suomessa olen teettänyt jonkin verran. Mielestäni olisi mukavaa, jos nainen antaisi minun neuvoa häntä omassa pukeutumisessaan, ja toki voisin mielelläni lahjoittaa tyylikkäitä vaatteita tyttöystävälleni. Minulla on erittäin hyvä ja varma maku, ja olen myös perehtynyt vaatteiden tekniseen puoleen, joten erotan heti hyvä- ja huonolaatuisen työn jäljen.
Kokemukseni mukaan naiset sietävät TODELLA huonosti pienintäkään vihjausta siitä, että miehellä saattaisi parempi käsitys tyylikkäästä kokonaisuudesta kuin heillä itsellään. Myöskään vaatelahjoja ei mielellään oteta vastaan, koska itse pitäisi päästä valitsemaan (yleensä sen hetken pintamuotiräteistä). Sen sijaan kun ollaan yhdessä ostoksilla, niin naiset herkästi suosittelevat jotain kammottavia printtikuoseja tai monikerroskauluksia miehilleen, miettimättä yhtään sitä, miltä kokonaisuus miehen yllä näyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla eri asia, että toinen kuvastaa valmistautumista tai muuten vaan flegua luonnetta ja toinen joko järkyttymistä tai kulmikkaampaa luonnetta.
Kunnioittavat ja rakentavat käytöstavat ovat toki tavoite, mutta ymmärrän miestä.
Mies järkyttyi Lidlin mekosta :D
Persoonallisuushäiriöinen kokee toisen itsensä jatkeeksi, ja sinä olet hänelle osa jonka pitää tukea häntä.
Nämä on ensimmäisiä " merkkejä", joita sitten myöhemmin muistetaan silmä mustana. Voitte toki panna ja seilata mutta tiedä mitä teet. Voi myös olla vaikea päästä eroon tuollaisesta miehestä.
Sinulla saattaisi olla kivempi reissu tyttöporukalla.
Yksinkin voi matkustaa.: aina ei tarvi hiihtää muiden perässä.
Käytännössä esim tallinnan reissulla käytännölliset vaatteet on osoittautuneet parhaiksi.
Nuo trikoomekot sopivat niille, joilla on vartalo hyvässä kunnossa. Ehkä poikaystävä yritti vihjailla jotain muuta.
Lähde mun kanssa,tykkään naisista jotka pitävät mekkoja kesällä ja mielellään ei mitään sen alla.
Aivan sama mistä vaatteesi olet ostanut.