Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos 44-vuotias saa iltatähden?

Vierailija
10.07.2017 |

Muut lapset 17, 15 ja 12.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka kritisoivat täällä iäkkäämpiä vanhempia omien huonojen kokemusten pohjalta eivät huomioi sitä että heidän syntyessään 40v nainen oli oikeasti paljon "vanhempi" sekä terveytensä että ajatusmaailmansa puolesta. Ihmiset pitävät nykyään itsestään parempaa huolta ja ovat tietoisempia elintapojen merkityksestä, naisen elämä on vapaampaa ja osallistuvamapaa kuin ennen. Itse olen jo yli 50v ja kun mietin minkälainen oma äitini oli tämän ikäisenä niin ero on kyllä melkoinen. Äidillä oli jo tuolloin kaikenlaisia vaivoja ja ulkoisestikin oli ihan mummoutunut. Missään ei juuri koskaan käynyt vaan elämä pyöri kodin seinien sisällä. Siivoaminen tuntui olevan elämän tarkoitus. En kyllä voi kuvitellakaan että hänellä olisi tuolloin ollut oma pieni lapsi. Ikäiselläni ystävällä kuitenkin on alle 10v lapsi ja se tuntuu ihan luonnolliselta. Ulkoisestikin ystäväni on ihan nuorekas ja eläväinen. Nykyään taitaa ollakin nouseva trendi hankkia lapsia vähän vanhemmalla iällä. Nuoret opiskelevat pitkään ja haluavat säilyttää vapautensa pitkään. Itse en pidä sitä pahana. Jokainen varmaan tietää itse missä iässä haluaa vanhemmaksi vai haluaako ollenkaan. Luonto kyllä hoitaa ettei se enää onnistu kun ikää on liikaa.

Luonto hoitaa kun ei enää onnistu.. Höpöjä! Maailmaan syntyy lapsiäitejäkin, ei heKÄÄN olisi valmiita äitiyteen muttei ole välttämättä mahdollisuutta toisin. 

Yhtälailla maailmassa on mitä vanhempia julkkisnaisia, jotka teettää vauvan vaikka olisi eläkkeellä (tarkoitan esim. amerikkalaisia näyttelijöitä). Ei sekään välttämättä ole enää kenenkään etu. 

Itse olen saanut lapsia 23 - 32 ikäisenä ja kokoajan se menee heikompaan suuntaan miten jaksaa valvoa yönsä tai miten keho toipuu. Ensimmäisen raskauden jälkeen iho ja kaikki palautuksen vaativat nivusessa ei tapahdu niin helposti kuin nuorempana. Monella naisella on inkotenssia tai pieru karkaa kun nostaa jotain, pidättelykyky vähenee. Iän mukana tulee rappeutuminen ja jos nainen alkaa 40- vuotiaana raskautta tekemään niin ei se ole keholle yhdentekevää. 

Kyllä ainakin itselleni on kova juttu haluanko olla äiti 50- vuotiaana 10- eläväiselle lapselle vai onko lapset silloin omillaan kenties; käyneet armeijan ehkä tai perustaa oman yrityksen. 

Vastaavasti kun jää eläkkeelle niin mitä se lapsi sitten on? Omani on miehen ikäisiä pitkälle ja lapsenlapsetkin varmaan sellaisia että kalassa voisi istua kuin vaihtaa vaippaa. Puhumattakaan siitä jos omat lapset vitkuttelee lapsien tekemiset niin voi olla ettei tartte nähdä lastenlasten kasvua. 

Kukaan meistä ei elä kovin kauaa. Kyllä 3-kymppisen pitää jo nähdä oman elämänkaari ja sen rajallisuus, lasten hommaaminen kovin myöhään ei ole välttämättä se järkevin asia. 

Itse nautin suunnattomasti jo siitä että näin alle 4-kymppisenä voi liikkua melko vapaasti. Eikä lapset ole minua sitoneet koskaan kotiin kun on äärettömän hyvä mies (kasvattaminen kuuluu ehdottomasti upealle anopille, joka sai hänet paljon alle 20- vuotiaana). 

Vierailija
62/65 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 43v ja isä 50v. Yök!! Näin naapurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti 43v ja isä 50v. Yök!! Näin naapurissa.

Yök?

Vierailija
64/65 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jotkut kommentit ilkeitä. Minä onnittelen. Kai lapsia voi tehdä niin kauan kuin on hedelmällinen ja elämäntilanne sopiva.

Vierailija
65/65 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä myös sitä, putoaako ystäväpiiristä pois iltatähden myötä. Tiedän tapauksen, jossa muilla lapset jo vähintään 15-vuotiaita ja naiset vapaita tekemään reissuja ystävien kanssa jne. Sitten yksi sai iltatähden ja menot piti suunnitella lapsen ehdoilla. Hän huomasi jääneensä ystäväjoukosta pois. Muut tekivät kerran tai pari kertaa vuodessa reissuja Keski-Eurooppaan ja Tukholmaan mielenkiintoisia näyttelyitä katsomaan. Heitä ei kerta kaikkiaan kiinnostanut tämän myöhäis äitylin ajatukset siitä, että yhteiset matkat voitaisiin tehdä jonnekin, minne lapsikin voitaisiin ottaa mukaan. Hän putosi porukasta, ei tullut enää kutsuja meikki-iltoihin, yhteisille lenkeille jne. jne...... Asia oli vain hyväksyttävä, vaikka tuntui pahalta nähdä entisiä ystäviä porukalla kahvilla tai terassilla. Naista ei enää otettu mukaan. Entistäkin yksinäisemmäksi hän jäi miehen kuoltua tapaturmaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi