Mitä ajattelisit jos 44-vuotias saa iltatähden?
Kommentit (65)
Ahne, todella vanha ja ilmeisesti ehkäisyn kanssa huolimaton.
Mitenköhän tämä asia minua liikuttaa, kunhan ei pyydä lapsenhoitoapua
Siis mies vai nainen?
Naisia tietty paheksutaan, miehelle se on ihan normaali ikä tehdä uuden nuoremman puolison kanssa lapsi.
Toivottaisin paljon onnea. Ihan nykyaikaa on. Henkilökohtaisesti tekisin lapset alle 40-vuotiaana, mutta jollekin toiselle sopii eri tyyli.
No siis näin parikymppisenä pienen lapsen äitinä sanon, että ihan älytöntä. Mikset viimein ota aikaa itsellesi..?
Syyt ei kuulu minulle. Onnittelen lapsesta tottakai.
Onnittelisin ja olisin onnellinen, etten itse lisäänny enää keski-iässä.
Olisko iltatähti samaa sarjaa?
Ihmettelisin ja ehkä vähän ihailisinkin..
Itse 44 v ja just tänään mietin, että kierukka pitäs vaihtaa.. Ei saakeli jos olisinkin raskaana. Abortti!
Nuorin nyt 14v, viidestä. Ihanaa elämää.
Kun olin koulussa omat vanhemmat olivat huomattavasti vanhempia kuin muiden, olin siis Iltatähti. Täytyy myöntää että kärsin välillä tilanteesta. Myöskin usein tuli mietittyä vanhempien terveyttä.
Joten itse olen sitä mieltä, että lapset tulee tehdä alle 40v.
Ei kuulu minulle. Hänen valintansa. Onnittelisin.
Onneksi olkoon iloisen perhetapahtumanne johdosta !
Vierailija kirjoitti:
No siis näin parikymppisenä pienen lapsen äitinä sanon, että ihan älytöntä. Mikset viimein ota aikaa itsellesi..?
Näin nelikymppisenä neljän lapsen äitinä sanoisin, että kannattaa ehkä elellä vielä parikymmentä vuotta ennen kuin on sen ikäisten elämästä kovin ehdotonta mieltä.
Eikö nuorena olisi kannattanut ottaa aikaa itselleen?
Olisin iloinen hänen puolestaan, tietysti. Suomessa syntyy ennätysvähän lapsia, joten jokainen on enemmän kuin tervetullut - olkoon äiti vaikka 55v.
Lapsi on aina lahja. Tunnet ja tiedät oman jaksamisesi uuden vauva-arjen suhteen, älä mieti muiden reaktioita. Tuttavani sai esikoisensa 45-vuotiaana ja on suunnattomasti nauttinut äitiydestä. Kypsemmässä iässä on myös se hyvä puoli että on jo nähnyt maailmaa ja kykenee keskittymään lapseen. Taloudellinen tilannekin on usein vahvempi kuin nuorilla.
Onnittelisin mutta mielessäni ajattelisin että eipä ole ajatus liikahtanut himoja pidemmälle. Ikää itsellä 60 kun lapsi on 15. Ei kiitos, ei mitään järkeä etenkin kun isommat lapset jo noin isoja.
Vierailija kirjoitti:
Paras aika ottaa aikaa itselleen on 20-30-vuotiaana lapsettomana.
Minä sain. Tai oli kyllä tietoinen päätös. Elämäni paras päätös, hetkeäkään en ole katunut. En koe tarvitsevani mitään "omaa aikaa". Lapsi on jo 11v joten ei mitenkään kamalasti työllistä. Oli tosin helppo jo vauvanakin. Itseasiassa tuntuu olevan tietyllä tavalla tasapainoisempi vanhempiin, nyt jo aikuisiin sisaruksiinsa verrattuna. Arvelisin sen johtuvan siitä että silloin nuorena olin paljon stressaantuneempi, epävarmempi ja kireämpi ja olisin silloin kyllä sitä omaa aikaa mielelläni ottanut. Nyt olen tälle nuorimmalle ollut paljon tasapainoisempi, rennompi ja länäolevampi äiti ja se kyllä näkyy lapsessa. Toki noista vanhemmistakin ihan asiansa hoitavia kunnon ihmisiä kasvoi mutta silti tuntuu että tämä nuorin on kyllä saanut "parhaat palat".
Ei kuulu mulle, onnittelen siis lämpimästi. En yleensäkään tuhlaa aikaani miettimällä muiden valintoja elleivät ne vaikuta suoraan omaan elämääni.
Suosittelen. Kun itse keskittyy omaan elämäänsä menettävät kaikenlaiset "no mitähän muut musta ja mun valinnoista ajattelee"-ajatukset merkityksensä.
Reipasta aloittaa vielä yksi 20 vuoden urakka.