Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 v sinkku ja synnyttänyt kroppa

Vierailija
10.07.2017 |

Olen eronnut muutama vuosi sitten ja lapset jo isoja ja menee omia menojaan. Nyt olisi aikaa elää sitä villiä sinkkuelämää, joka jäi aikoinaan välistä.

Olen käynyt ystävien kanssa baareissa ja olisinhan siellä siellä vientiä. Ihan kiinnostavialin miehiä on tullut vastaan enkä itsekään etsi mitään vakava, niin voisin jonkun mukaan lähteäkin.

Se mikä estää, on kroppani. Mieheni lisäksi kukaan mies ei ole nähnyt mua alasti roikkuvan vatsan ja raskausarpien kanssa. Kolme lasta, sektio ja sellainen ihotyyppi joka ei palaudu, vaikka kilot lähtivät. Onko kokemusta kuinka 40+ sinkkumiehet reagoivat tälläseen?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 173 cm 57 kg ennen raskautta. Synnytin pojan, 4 kg 55 cm. Vatsa oli todella iso ja viimeisellä viikolla repesi todella pahasti! Palauduin lähes samoihin mittoihin kuin ennen raskautta, mutta arpinen vatsanahkapussi jäi. Toisesta raskaudesta ei tullut sitten enemmän arpia, kun nahkaa jo valmiiksi ennestään. Hoikilla naisilla olen nähnyt eniten arpisia vatsoja. Ja eivät palaudu, vaikka mitä tekisi! N27

Vierailija
82/100 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin voi jäädä ylimääräistä nahkaa niin paljon, jos on ollut normaalipainoinen ennen raskauksia?!

Vatsan kasvu raskausaikana riippuu niin monesta asiasta. Monilla hoikillahan se ero on tosi dramaattinen -ei ihme jos nahkaa jää. Tiedän monta ylipainoista joilla samaa ongelmaa ei ole. Kaikki ovat erillaisia ja osalla käy parempi munkki geenilotossa.

Hoikka on raskaana samannäköinen kuin muutenkin, mutta siinä edessä on vain se vauvamaha. Synnytyksen jälkeen muutama viikko, ja näyttää samalta kuin ennen synnytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin normaalipainoinen tullessani raskaaksi. Maha kasvoi valtavaksi -olen lyhyt ja esim lapsivettä oli runsaasti ja lapsi iso. Raskauden jälkeen laihduin reippaasti alle lähtöpainon ja aloin treenaamaan. Arpinen nahkariepale vain jäi. Suoraansanottuna maha on myöhemmin vähän pyöreämpänä näyttänyt paremmalta kun nahka ei ole roikkunut niin pahasti. Toki kroppa muutoin näyttää huonommalta...että kumman nyt sitten valitsee...Kade olen niille joilla iho palautuu ja vauvamaha pysyy pienenä.

Vierailija
84/100 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin voi jäädä ylimääräistä nahkaa niin paljon, jos on ollut normaalipainoinen ennen raskauksia?!

Vatsan kasvu raskausaikana riippuu niin monesta asiasta. Monilla hoikillahan se ero on tosi dramaattinen -ei ihme jos nahkaa jää. Tiedän monta ylipainoista joilla samaa ongelmaa ei ole. Kaikki ovat erillaisia ja osalla käy parempi munkki geenilotossa.

Hoikka on raskaana samannäköinen kuin muutenkin, mutta siinä edessä on vain se vauvamaha. Synnytyksen jälkeen muutama viikko, ja näyttää samalta kuin ennen synnytystä.

No vatsaan se ylimääräinen nahka juuri tuleekin, oli hoikka tai ei. Ei kai kukaan täällä ole valittanut että raskaudesta jäi perseeseen ylimääräinen roikkuva nahka. Eikä kukaan ole väittänyt, että kaikille jäisi sitä löysää ihoa. Mutta joillekin jää, eikä siihen liikunta auta.

Vierailija
85/100 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ihan ymmärrä :D

Vierailija
86/100 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rankasti yleistetty. Minä olin 170cm ja 54kg ennen raskautta, raskauden aikana lihoin ja turposin joka puolelta yhteensä 30kg, jopa naamasta turposin lähes tunnistamattomaksi. Painoin siis synnytyspäivänä 84kg, ja tasan vuosi raskauden jälkeen painoin taas 54kg. Joten todellakin voi hoikka olla raskaana aivan eri mallinen.

Onneksi olin nuori, ja geenilotossa ilmeisesti oli hyvä munkki, koska vatsa palautui täysin ennalleen ilman raskausarpia.

Vierailija
87/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta se etten halua tapailla äitikroppaista naista, ei tee minusta pinnallista. Kukaan ei ole huono ihminen sen takia, että vatsa on arpinen ja roikkuu, mutta ei minun silti tarvitse seurustella hänen kanssaan. Jollekulle tupakointi on dealbreaker, toiselle taas kilpailullinen urheiluharrastus. Minun dealbreakerini on se, etten halua seksiä naisen kanssa, jonka keho muistuttaa minua jatkuvasti äitiydestä.

Muistakaa, mammat, ettei kukaan ole teille velkaa rakkautta tai seksiä.

Vierailija
88/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valitettavasti törmännyt näihin tyhjän nahan kauhistelijoihin yrittäessäni hakea yhden yön seksiä (suhteita en enää halua). Itselläni jäi kaksosraskaudesta aikanaan maha, jossa on vatsalihakset erkautuneet (pömpöttää kuten raskaana ollessa) ja lisäksi häpykummun päälle roikkuu pussukka tyhjää nahkaa. Lisäksi vatsa ja tissit on täynnä jo vaalenneita, mutta kolomaisia raskausarpia joita hellittelynimellä "vauhtiraidat" kutsun. 

Kuvittelin tosiaan että kun ikää on yli 40 ja miehet joita haki oli 45+, että heillä ei olisi odotuksia niin täydellisestä ulkonäöstä. Mutta on käynyt useamman kerran niin ettei mies ole halunnut/pystynyt seksiin enää nähtyään minut ilman vaatteita. Kaksi niistä on myös hyvin karkeasti, ehkä juopumustilan takia, kommentoineet vatsaani tyyliin "siis hyi saat...." 

Itselläni jopa olisi varaa leikkauksiin, mutta en ikinä antaisi leikellä rakasta kroppaani pelkästään kosmeettisista syistä. Mieluummin elän ilman seksiä.

Vierailija
89/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästäkin ketjusta tulee väkisinkin mieleen, ettei miehet ymmärrä miten paljon äitiys, raskaus ja lapset muuttavat naista. Ja että minkälainen "uhraus" vauvan tekeminen monille naisille on. raskaus on sekä fyysisesti että henkisesti naiselle "stressaavaa" aikaa. Vartalo muuttuu, joillakin ihan peruuttamattomasti. Miehet, ISÄT, voisivat arvostaa sitä hieman enemmän. Toki on miehiä, jotka arvostavat kovastikin, mutta sitten on näitä, joiden mielestä nainen muuttui liikaa äidiksi tultuaan, mennyttä on se ihana kiinteä tissinen ja timmi virheetön rakastajatar ja tilalla on väsynyt ja räjähtänyt äiti.

Surullista.

Vierailija
90/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että sitä nahkaa jää jos on vaikka lapsivettä normaalia enemmän. Yleensä se on kyllä läskiä mikä jää ja sen saa pois treenaamalla, sanokaa mitä sanotte. Olen ollut raskaana 3 kertaa ja vatsa on litteä (eikä arpia ole). Ihmettelen vaan miksi samalla salilla käyvät äidit ovat hyvässä kondiksessa?

T. Se 42v, 3 äiti

Vierailija
91/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että sitä nahkaa jää jos on vaikka lapsivettä normaalia enemmän. Yleensä se on kyllä läskiä mikä jää ja sen saa pois treenaamalla, sanokaa mitä sanotte. Olen ollut raskaana 3 kertaa ja vatsa on litteä (eikä arpia ole). Ihmettelen vaan miksi samalla salilla käyvät äidit ovat hyvässä kondiksessa?

T. Se 42v, 3 äiti

Luultavasti kahdesta syystä:

1) Me, joilla palautuminen ei ole onnistunut mutta jotka ei halua/jolla ei ole varaa leikkauksiin, emme todellakaan tule salille tai muulle julkiselle paikalle kireissä vaatteissa näyttämään roikkumisiamme

2) Jotkut joille ulkonäkö on hyvin tärkeää käyvät leikkauttamassa tällaiset ongelmat pois

Vierailija
92/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan haittaisi, mutta sitten haittaa jos peittelet itseäsi häpeillen.

M29

Vierailija
93/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se 42v, 3 äiti

1) Me, joilla palautuminen ei ole onnistunut mutta jotka ei halua/jolla ei ole varaa leikkauksiin, emme todellakaan tule salille tai muulle julkiselle paikalle kireissä vaatteissa näyttämään roikkumisiamme

2) Jotkut joille ulkonäkö on hyvin tärkeää käyvät leikkauttamassa tällaiset ongelmat pois

Ihan tavallisia äitejä siellä käy, toki täytyy tehdäkin jotain sen palautumisen eteen.

Vierailija
94/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se 42v, 3 äiti

Ihan tavallisia äitejä siellä käy, toki täytyy tehdäkin jotain sen palautumisen eteen.

Tahdon nyt kyllä heti tietää missä sijaisee kuntosali, jossa saa treenattua raskausarvet ja löysän nahkan pois. Hankin heti jäsenyyden.

Vierailija
95/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se 42v, 3 äiti

On yritetty kyllä, mutta sille että kudostyyppi on sellainen ettei nahka ole palautunut, ei voi mitään esim. kuntoilun keinoin. Siellä alla voi olla vaikka kuinka timmit vatsalihakset, mutta tyhjät nahkamakkarat roikkuu silti siinä päällä. Ylipainoa mulla ei ole, olen 165 cm pitkä ja 51 kg painava. Mutta en tosiaan ole raskauden jälkeen enää käynyt missään missä pitää olla muiden nähden kireissä / vähissä vaatteissa, eli uimarannat, kuntosalit tms ei, ei ja ei. 

Vierailija
96/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästäkin ketjusta tulee väkisinkin mieleen, ettei miehet ymmärrä miten paljon äitiys, raskaus ja lapset muuttavat naista. Ja että minkälainen "uhraus" vauvan tekeminen monille naisille on. raskaus on sekä fyysisesti että henkisesti naiselle "stressaavaa" aikaa. Vartalo muuttuu, joillakin ihan peruuttamattomasti. Miehet, ISÄT, voisivat arvostaa sitä hieman enemmän. Toki on miehiä, jotka arvostavat kovastikin, mutta sitten on näitä, joiden mielestä nainen muuttui liikaa äidiksi tultuaan, mennyttä on se ihana kiinteä tissinen ja timmi virheetön rakastajatar ja tilalla on väsynyt ja räjähtänyt äiti.

Surullista.

Minuakin ärsyttävät miehet, jotka laittavat vaimonsa paksuksi, ja sitten kummastelevat, miten siitä nyt tuollainen tuollainen tuli. Kyllä minä ainakin ymmärrän vallan hyvin, miten raskaana oleminen ja synnyttäminen voi naisen kehoa runnella, ja siksi en koskaan aiheuttaisikaan naiselle tuollaisia vaurioita. En minä noita muutoksia kyllä millään tavalla arvostakaan – päinvastoin – mutta antinatalistina ei minun tarvitsekaan.

Hölmöä vain näiltä isimiehiltä äimistellä itse aiheutettuja sotkuja.

Vierailija
97/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta se etten halua tapailla äitikroppaista naista, ei tee minusta pinnallista. Kukaan ei ole huono ihminen sen takia, että vatsa on arpinen ja roikkuu, mutta ei minun silti tarvitse seurustella hänen kanssaan. Jollekulle tupakointi on dealbreaker, toiselle taas kilpailullinen urheiluharrastus. Minun dealbreakerini on se, etten halua seksiä naisen kanssa, jonka keho muistuttaa minua jatkuvasti äitiydestä.

Muistakaa, mammat, ettei kukaan ole teille velkaa rakkautta tai seksiä.

Kun saman kommentin osoittaa palstan kilttimiehille, yläpeukkuja vain sataa. Kaksoisstandardit. :D

Vierailija
98/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se 42v, 3 äiti

Tahdon nyt kyllä heti tietää missä sijaisee kuntosali, jossa saa treenattua raskausarvet ja löysän nahkan pois. Hankin heti jäsenyyden.

No ei ne arvet tietenkään pois lähde :D, ylimääräiselle löysälle voi tehdä paljonkin. Esim. pilates ja jooga hyviä treenimuotoja salin lisäksi. En usko että niin monella olisi sellainen kudostyyppi mikä ei palaudu.

Vierailija
99/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Se 42v, 3 äiti

En tiedä millä salilla käyt, muttei musta treenivaatteet päällä näe, että vatsassa on arpia ja löysää nahkaa. Eihän niitä näy alusvaatteidenkaan alta. Kunhan on korkeamalliset alushousut... Arvet ovat ihossa, joka on vaatteiden alla. Löysä roikkuva nahka pysyy paikoillaan alusvaatteiden alla.

Vierailija
100/100 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se 42v, 3 äiti

No ei ne arvet tietenkään pois lähde :D, ylimääräiselle löysälle voi tehdä paljonkin. Esim. pilates ja jooga hyviä treenimuotoja salin lisäksi. En usko että niin monella olisi sellainen kudostyyppi mikä ei palaudu.

No ei auttanut pilateskaan arpeutumisesta-johtuvaan-nahkan-takaisin-samanlaiseksi-palautumiseen...

Plastiikka kirurgin mielipide oli, että nahka ei voi palautua takaisin, koska arpikudos estää sen. Vatsassa on nahkaa nyt arpikudoksen verran enemmän, kuin pitäisi. Arpikudos ei palaudu vaikka kuinka jumppaisin ja laihduttaisin. Arpi on ikuinen muisto raskaudesta ja ihon repeämisestä. Jos nahka ei olisi revennyt olisin palautunut samanlaiseksi kuin ennen raskautta. Mitä todennäköisimmiten. Sitäkään lääkäri ei uskaltanut täysin luvata.

Mutta itse olen jo aivan sinut tämän asian kanssa. Kaikkea ei voi saada, eikä minua kaduta, että tein lapsia. Vaikka siitä jäikin ikuinen muisto vatsanahkaan. Ja kyllä on alapään repeämisestäkin jälkiä... Ei sitäkään ihan samanlaiseksi saatu korjattua... Eli raskauden ja synnytyksen jälkeen kroppani ei ole palautunut takaisin siihen mitä oli ennen raskautta. Eikä koskaan palaudu.