40 v sinkku ja synnyttänyt kroppa
Olen eronnut muutama vuosi sitten ja lapset jo isoja ja menee omia menojaan. Nyt olisi aikaa elää sitä villiä sinkkuelämää, joka jäi aikoinaan välistä.
Olen käynyt ystävien kanssa baareissa ja olisinhan siellä siellä vientiä. Ihan kiinnostavialin miehiä on tullut vastaan enkä itsekään etsi mitään vakava, niin voisin jonkun mukaan lähteäkin.
Se mikä estää, on kroppani. Mieheni lisäksi kukaan mies ei ole nähnyt mua alasti roikkuvan vatsan ja raskausarpien kanssa. Kolme lasta, sektio ja sellainen ihotyyppi joka ei palaudu, vaikka kilot lähtivät. Onko kokemusta kuinka 40+ sinkkumiehet reagoivat tälläseen?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset treenaa kroppaasi kuntoon jos asia vaivaa? Ei se ole mahdotonta;). Itsellä 3 lasta ja ikää 42v, kroppa on hyvässä kunnossa treenin ansiosta.
Mikä treeni auttaa löysään nahkaan ja raskausarpiin, jotka olivat aloittajan ongelma?
Niin. Aina niitä selityksiä löytyy....
Äitiys ei tarkoita sitä että pitäis olla lihava ja löysä. Valintoja.
Juuri näin. Naisille on kova paikka,jos joku muu säilyy hyvänä. Itselläni on 2lasta enkä ole lihava. Jatkuvasti saa kuulla ilkeitä kommentteja siitä,että olen pinnallinen ihminen ,kun käyn lenkillä vaunujen kanssa. Miksi naiset vihaavat liikkuvia äitejä ? Olisi kiva tietää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset treenaa kroppaasi kuntoon jos asia vaivaa? Ei se ole mahdotonta;). Itsellä 3 lasta ja ikää 42v, kroppa on hyvässä kunnossa treenin ansiosta.
Hienoa. Mä ainakin miehenä arvostan. Mutta hei täällä taas kateelliset mammat alapeukuttanut 20kertaa,kun joku nähnyt vaivaa hieman. Niin,mieshän on pinnallinen mulkku,kun tykkää naisesta,joka huolehtii itsestään.Ainiin ja unohtui ,että nainenhan on myös saastainen äiti,joka ei välitä kuin itsestään sekä huono äiti.
Oikeasti!? Tätä kuulee ihan jatkuvasti naisilta. Onko naiset oikeasti noin sairaalloisen kateellisia? Niin ja ei ollut sulle mitenkään tarkoitettu ylläoleva kirjoittaja,vaan meinaan muita naisille. Älä välitä . Naiset ovat ilkeitä.Siis ettekö te nyt millään tajua, että sille venyneelle iholle ei mikään liikunta auta?! Minäkin sen tajuan ihan hyvin, vaikka en ole koskaan raskaana ollutkaan ja olen hyvässä kunnossa.
Aijaa. Ihme,kun vaimollani auttoi. ..ainiin,mutta eihän se voi pitää paikkaansa. Vauvapalstan mammat tietävät ja tuntevat koko Suomen naisten asiat ..
Voi jeesus taas tätä porukkaa jonka mielestä raskauden jäljet ovat vain läskiä ja treenillä lähtee. Joo toki osa lihoo ja se ongelma on ihan hoidettavissa. Mutta se venynyt nahkapussi, raskausarvet ja mahdollinen sektioarpi ei vaan katoa millään treenillä.
Moni ei edelleenkään ymmärrä sitä että aloittaja ei puhu nyt ylipainosta tai itsestä huolehtimattomuudesta, vaan raskauden aiheuttamista muutoksista vartaloon, joille ei voi mitään ilman plastiikkakirurgiaa. Jos ihokudos venyy todella paljon lyhyessä ajassa, iho ei koskaan palaudu täysin entiselleen. Raskausarpia ei saa kokonaan häviämään pois kuin taikaiskusta. Aloittajan kannattaa kunnolla tutustua mieheen ennen sänkyyn menoa, ja tunnustella että sattuuko kyseinen mies olemaan sitä pinnallista tyyppiä, jolle raskauden muutokset kehossa ovat ylitsepääsemätön kynnys vai osaako mies hyväksyä ne pysyvänä osana naista.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut muutama vuosi sitten ja lapset jo isoja ja menee omia menojaan. Nyt olisi aikaa elää sitä villiä sinkkuelämää, joka jäi aikoinaan välistä.
Olen käynyt ystävien kanssa baareissa ja olisinhan siellä siellä vientiä. Ihan kiinnostavialin miehiä on tullut vastaan enkä itsekään etsi mitään vakava, niin voisin jonkun mukaan lähteäkin.
Se mikä estää, on kroppani. Mieheni lisäksi kukaan mies ei ole nähnyt mua alasti roikkuvan vatsan ja raskausarpien kanssa. Kolme lasta, sektio ja sellainen ihotyyppi joka ei palaudu, vaikka kilot lähtivät. Onko kokemusta kuinka 40+ sinkkumiehet reagoivat tälläseen?
On kokemusta. Minä 45v mies löysin uuden rakkauden eroni jälkeen, pari vuotta sitten. Murehdit täysin turhia, jokainen 40+ mies tietää että naisen vartalo muuttuu lapsien ja iän myötä. Mun uudella kullallani on nuo kaikki mainitsemasi, ja rakastan masun jokaista roikkuvaa senttiä ja ryppyä (sektio myöskin). Mikäli sulle kelpaa normaali suomimies, voit lakata murehtimasta. Jos joku kuitenkin tuosta pahastuu, niin näytät ovea, kaveri ei ole arvoisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Mä ainakin miehenä arvostan. Mutta hei täällä taas kateelliset mammat alapeukuttanut 20kertaa,kun joku nähnyt vaivaa hieman. Niin,mieshän on pinnallinen mulkku,kun tykkää naisesta,joka huolehtii itsestään.Ainiin ja unohtui ,että nainenhan on myös saastainen äiti,joka ei välitä kuin itsestään sekä huono äiti.
Oikeasti!? Tätä kuulee ihan jatkuvasti naisilta. Onko naiset oikeasti noin sairaalloisen kateellisia? Niin ja ei ollut sulle mitenkään tarkoitettu ylläoleva kirjoittaja,vaan meinaan muita naisille. Älä välitä . Naiset ovat ilkeitä.
Oletpa typerä. Luetunymmärrys ja biologia hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti!? Tätä kuulee ihan jatkuvasti naisilta. Onko naiset oikeasti noin sairaalloisen kateellisia? Niin ja ei ollut sulle mitenkään tarkoitettu ylläoleva kirjoittaja,vaan meinaan muita naisille. Älä välitä . Naiset ovat ilkeitä.
Kiitos ;)
Oikeesti, itse voi vaikuttaa aika paljon asioihin. Salilla näkee paljon hyvässä kunnossa olevia äitejä, äitiys on vain tekosyy rupsahtamiseen. Monella on läskiä eikä pelkkää löysää nahkaa. Siihen on tietysti helppo vedota. Meni vähän varsinaisen aiheen ohi, mut ärsyttää itsesäälissä kieriskelevät ihmiset joilla ei ole itsekuria.
Minkä kokoista ratakiskoa tässä pitää ottaa käyttöön:
Ap ei ole ylipainoinen, vaan hoikka.
Ap ei ole laiskuuttaan jättänyt treenaamatta, vaan harrastaa liikuntaa ja on hyvässä kunnossa.
Ap:n ongelma on venynyt iho, sekä arvet.
Ovatko nämä ketjuun vastailleet kriitikot todella sitä mieltä että ap on vastenmielisen laiska eikä pidä itsestään huolta, ellei mene kosmeettiseen leikkauksen (johon hänellä ei btw ole varaa).
Kiitos ihanista kannustavista kommenteista. Ehkä pitää unohtaa ne yhdenillan jutut ja panostaa enempi tutustumiseen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti!? Tätä kuulee ihan jatkuvasti naisilta. Onko naiset oikeasti noin sairaalloisen kateellisia? Niin ja ei ollut sulle mitenkään tarkoitettu ylläoleva kirjoittaja,vaan meinaan muita naisille. Älä välitä . Naiset ovat ilkeitä.Siis ettekö te nyt millään tajua, että sille venyneelle iholle ei mikään liikunta auta?! Minäkin sen tajuan ihan hyvin, vaikka en ole koskaan raskaana ollutkaan ja olen hyvässä kunnossa.
Aijaa. Ihme,kun vaimollani auttoi. ..ainiin,mutta eihän se voi pitää paikkaansa. Vauvapalstan mammat tietävät ja tuntevat koko Suomen naisten asiat ..
Olet sitten itsekin treenannut aknearvet sun muut elämän jäljet pois? 😂
Vaimollasi olisi varmasti käyttöä tutkijoiden selvittäessä lääkettä arpien parantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Venynyt iho palautuu itsestään, toisilla vähemmän, toisilla enemmän. Joillain ei just ollenkaan. Riippuu perintötekijöistä.
Miten aikuinen ihminen ei tajua että treenaaminen vaikuttaa lihaksiin ja rasvaan, ei ihoon. Toki iho ei voi kutistua jos ihminen on lihava, mutta ap:n tapauksessa siis ihopussi on tyhjä. Se ei lihasta rääkkäämällä kutistu. Eivätkä arvet katoa.
Jos vaimosi on häivyttänyt arpia lihastreenillä, kannattaa ilmoittaa alan tutkijoille ihmeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti!? Tätä kuulee ihan jatkuvasti naisilta. Onko naiset oikeasti noin sairaalloisen kateellisia? Niin ja ei ollut sulle mitenkään tarkoitettu ylläoleva kirjoittaja,vaan meinaan muita naisille. Älä välitä . Naiset ovat ilkeitä.Kiitos ;)
Oikeesti, itse voi vaikuttaa aika paljon asioihin. Salilla näkee paljon hyvässä kunnossa olevia äitejä, äitiys on vain tekosyy rupsahtamiseen. Monella on läskiä eikä pelkkää löysää nahkaa. Siihen on tietysti helppo vedota. Meni vähän varsinaisen aiheen ohi, mut ärsyttää itsesäälissä kieriskelevät ihmiset joilla ei ole itsekuria.
mitä v*ttua teet tässä ketjussa purnaamassa hyväkuntoisille ja aktiivisille naisille?
Etkö keksinyt muuta paikkaa päästä esittämään parempaa ja jakamaan tuomioita kuin piti tulla avautumaan täysin ohi aiheen. Tuskin liikut yhtään sen enempää kuin muut keskustelijat.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus taas tätä porukkaa jonka mielestä raskauden jäljet ovat vain läskiä ja treenillä lähtee. Joo toki osa lihoo ja se ongelma on ihan hoidettavissa. Mutta se venynyt nahkapussi, raskausarvet ja mahdollinen sektioarpi ei vaan katoa millään treenillä.
Vaikka eivät katoa, se ei tarkoita että mitään olisi tehtävissä. Kunnon treeni auttaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eivät katoa, se ei tarkoita että mitään olisi tehtävissä. Kunnon treeni auttaa todella paljon.
Jaa, kuka sanoi ettei ole treenannut kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole laiskuuttaan jättänyt treenaamatta, vaan harrastaa liikuntaa ja on hyvässä kunnossa.
Ovatko nämä ketjuun vastailleet kriitikot todella sitä mieltä että ap on vastenmielisen laiska eikä pidä itsestään huolta, ellei mene kosmeettiseen leikkauksen (johon hänellä ei btw ole varaa).
Ei hän välttämättä ole hoikka, vaikka niin sanoisikin. Ylipainoiset sanovat olevansa normaaleja, normaalit hoikkia.
"Liikunnan harrastaminen" voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Vaikka että käy kerran viikossa jossain zumbassa, tai lenkillä. Ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Olen itse hoikka ja treenattu, mutta sitä ihoa ei vain saa millään kutistumaan. Vatsani on kuin shar pei -rotuisen koiran nahka...noin kolmisen numeroa liian iso. Ongelma on vain siinä kohdassa, jossa raskausvatsa on venyttänyt ja arpeuttanut ihoa ja oikeastaan sen osuuden alaosassa. Ei sitä nahkaa saa mikään muu häviämään kuin kirurgin veitsi. Kyllä se aluksi vetäytyikin paljonkin, mutta enää se loppuosuus ei vetäydy minnekään. Lihakset sen alla ovat vahvat ja treenatut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän välttämättä ole hoikka, vaikka niin sanoisikin. Ylipainoiset sanovat olevansa normaaleja, normaalit hoikkia.
"Liikunnan harrastaminen" voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Vaikka että käy kerran viikossa jossain zumbassa, tai lenkillä. Ei riitä.
Se että JOTKUT valehtelevat painostaan ei tarkoita sitä, että KAIKKI tekevät niin. Onko käsityskykysi todella noin alhaista tasoa?
Edellinen täydentää...siis *vatsanahkani. Vatsa on muuten litteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon treenikään ei auta ihan kaikkeen.
Ensimmäinen raskaus ja synnytys, joka päättyi sektioon jättivät kroppaan sellaiset arvet, etteivät ne lähde koskaan millään treenillä pois. Ja usko huviksesi, treenattu on ja on haettu mielipide lääkäriltäkin. Mun epäonni oli huono ihotyyppi, joka ei vaan palaudu siitä repeämisestä minkä raskaus aiheutti. Koko mahanahka repesi. Arvet ovat toki haalentuneet, mutta iho on ryppyinen ja roikkuu. Silloin kun olin kaikkein hoikimmillani, vatsan nahka roikkui selkeänä tyhjänä pussina. Oli kyllä todella karmean näköinen... nyt kun olen hiukan lihonnut niin näytän omaan silmääni paremmalta. Toihan olisi ihan loistava juttu, että saisin kyykkyjä, punnerruksia, sali treenillä, uinnilla tai juoksemalla yms tekemällä nahkani palautumaan ja arvet katoamaan! Vielä ei ole onnistunut. Mutta näiden joidenkin viestien varjolla, en kadota toivoani vaan jatkan ahkeraa kuntoilua! Ihmettä odotellessa!
p.s. mulla ei auttanut sekään neuvo, että ihoa pikkuisen nipistellään ja hypistellään.... nahka ei vaan palautunut takaisin, eikä arvet kadonneet minnekään. Olisin halunnut tavata henkilökohtaisesti sen naisen, joka tässä onnistui. Anopin tietojen mukaan sellainen hänen tuttunsa on olemassa...
NOT!
Jatkan kuntoilua, mutta ihan vain oman hyvinvointini takia.. en siksi että miellyttäisin jonkin idiootin silmää. Tai että saisin todistaa lääketieteellisen ihmeen.
Kuule, kaikkea hyvää itsestään huolehtiville. Itsekin kunnostani huolehdin. Sen sijaan on hölmöyttä luulla, että leikkaus- ja venymäarpia voi treenata pois.
-ap