Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun kesämökki ja miehen aikuinen poika perheineen!

Vierailija
10.07.2017 |

Kesäpaikkani on sukumme rakas,ihana paratiisi. Täällä on rauhaa, ja useita rakennuksia ja oleskelutiloja.
Miehelläni on aikuinen poika, joka naimisissa ja kaksi peräjälkeen tehtyä lasta. Miniä on jatkuvasti väsynyt, kaikkea käskemistä ja mitään kontrollia kaihtava hippityttö. Eli lapset elää heillä kuin pellossa. Ei näytä äiti myöskään jaksavan lapsia, vaan haluaa lähinnä lukea tai haaveilla.
Minulla on vastuullinen ja paljon paineita sisältävä työ. Siksipä kuukauden kesäloma mökillämme on aina ollut minulle se tärkein ja voimaa antava tauko vuodessa. Tämä on todella erityksessissä oleva paikka jossa pääsee täydellisesti irti kaupungin ja työn ilmastosta!
Toisen lapsen synnyttyä loppui perheeltä kait jaksaminen kokonaan ja arki näyttää olevan pelkkää selviytymistä.
Joten lähdetäänpä iskän ja sen vaimon mökille. Ja ollaan siellä kokonainen kuukausi kun nekin on siellä.
Jätetään ne lapset "nauttikaa luonnosta" eli juoksemaan täysin valvomatta rantoja ja laitureita.
Ei ruokahuoltoa, ei päivärytmiä, "voi voi ku me unohdettiin päiväunet kokonaan". Äiti haaveilee ja lasten isä istuu penkillä eikä puutu mihinkään, katselee vaan.

Ja on yritetty sanoa esim että meille tulee muita vieraita. Vastaus:"Ei se haittaa, me voidaan mennä tuonne peräaittaan nukkumaan".
On sanottu että lähdetään pois mökiltä jonnekin kesäjuhliin. Nämä vaan kysyy että " koska tulette sieltä takaisin?".
Ne tietää että mun loman ajan olemme täällä.
Mieskään ei halua sanoa pahasti pojalleen, enkä minäkään voi ihan suoraan karjaista että menkää jo jumankauta muualle. Ei ole tarkoitus laittaa välejä poikki.
Mutta ei voi olla näinkään, että tullaan toiste mökille itse huilaanaan ja aivan selvästi halutaan jättää ne lapset meidän kontolle kun itellä ei voimat riitä.
Minäkin tarvitsen ja haluan lomaa. Omalla mökilläni.
Kun työt alkaa, tänne asti ei enää ajella niin helposti: Matkaa on ja mökillä laittamista.
Mun ainoa henkireikäni menee tässä hässäkässä!
Ja ei auta vaan huolehtia omista ruuista tai puuhailla vain omiaan. Niilä ei siis ole mitään mukanaan , ne ei osaa lähteä täältä itsenäisesti kaupoille (veneily mahdottomuus), lapset änkee joka tapauksessa tupaan ja mankuu ruokaa ja yleensäkin jotain kontaktia aikuisiin.

Arvioini on että keskenkasvuinen miniä ei ymmärtänyt alkuunkaan millaista pikkulasten kanssa eläminen on ja vastuu ja voimat loppui Ennenkuin alkoikaan. Toinen lapsi oli jo ihan liikaa todellakin.
Täytyy varmaan seuraavalla lomalla vuokrata huvila Italiasta.
En vaan halua uskoa että joudun luopumaan rakkaimmasta loman vietostani heidän takiaan.
Kunhan avauduin. Tähän ei ole hyvää ratkaisua olemassakaan.

Kommentit (240)

Vierailija
181/240 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ratkaissut ongelman hyvin. Liian moni taipuu ja sisäisesti kiroillen passaa muita marttyyrin ilmein, vaikka vaihtoehtona oikeasti on kieltäytyminen. En kerran ottanut kutsumattomia vieraita mökille, ja siitäkös riemu repesi.

Omien etujen puolustaminen ei aina ole itsekkyyttä, muistakaa se.

Vierailija
182/240 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista miten menee kesäloma teillä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/240 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäpaikkani on sukumme rakas,ihana paratiisi. Täällä on rauhaa, ja useita rakennuksia ja oleskelutiloja.

Miehelläni on aikuinen poika, joka naimisissa ja kaksi peräjälkeen tehtyä lasta. Miniä on jatkuvasti väsynyt, kaikkea käskemistä ja mitään kontrollia kaihtava hippityttö. Eli lapset elää heillä kuin pellossa. Ei näytä äiti myöskään jaksavan lapsia, vaan haluaa lähinnä lukea tai haaveilla.

Minulla on vastuullinen ja paljon paineita sisältävä työ. Siksipä kuukauden kesäloma mökillämme on aina ollut minulle se tärkein ja voimaa antava tauko vuodessa. Tämä on todella erityksessissä oleva paikka jossa pääsee täydellisesti irti kaupungin ja työn ilmastosta!

Toisen lapsen synnyttyä loppui perheeltä kait jaksaminen kokonaan ja arki näyttää olevan pelkkää selviytymistä.

Joten lähdetäänpä iskän ja sen vaimon mökille. Ja ollaan siellä kokonainen kuukausi kun nekin on siellä.

Jätetään ne lapset "nauttikaa luonnosta" eli juoksemaan täysin valvomatta rantoja ja laitureita.

Ei ruokahuoltoa, ei päivärytmiä, "voi voi ku me unohdettiin päiväunet kokonaan". Äiti haaveilee ja lasten isä istuu penkillä eikä puutu mihinkään, katselee vaan.

Ja on yritetty sanoa esim että meille tulee muita vieraita. Vastaus:"Ei se haittaa, me voidaan mennä tuonne peräaittaan nukkumaan".

On sanottu että lähdetään pois mökiltä jonnekin kesäjuhliin. Nämä vaan kysyy että " koska tulette sieltä takaisin?".

Ne tietää että mun loman ajan olemme täällä.

Mieskään ei halua sanoa pahasti pojalleen, enkä minäkään voi ihan suoraan karjaista että menkää jo jumankauta muualle. Ei ole tarkoitus laittaa välejä poikki.

Mutta ei voi olla näinkään, että tullaan toiste mökille itse huilaanaan ja aivan selvästi halutaan jättää ne lapset meidän kontolle kun itellä ei voimat riitä.

Minäkin tarvitsen ja haluan lomaa. Omalla mökilläni.

Kun työt alkaa, tänne asti ei enää ajella niin helposti: Matkaa on ja mökillä laittamista.

Mun ainoa henkireikäni menee tässä hässäkässä!

Ja ei auta vaan huolehtia omista ruuista tai puuhailla vain omiaan. Niilä ei siis ole mitään mukanaan , ne ei osaa lähteä täältä itsenäisesti kaupoille (veneily mahdottomuus), lapset änkee joka tapauksessa tupaan ja mankuu ruokaa ja yleensäkin jotain kontaktia aikuisiin.

Arvioini on että keskenkasvuinen miniä ei ymmärtänyt alkuunkaan millaista pikkulasten kanssa eläminen on ja vastuu ja voimat loppui Ennenkuin alkoikaan. Toinen lapsi oli jo ihan liikaa todellakin.

Täytyy varmaan seuraavalla lomalla vuokrata huvila Italiasta.

En vaan halua uskoa että joudun luopumaan rakkaimmasta loman vietostani heidän takiaan.

Kunhan avauduin. Tähän ei ole hyvää ratkaisua olemassakaan.

kälyhullu nostaa kaikki vanhat ketjut liittyen mökkeihin.. on se sekaisin. :)

Vierailija
184/240 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan miniäpuoltani kuten myös niitä sotkuisia ja rahattomia lapsia. Miehen poika on ihan mukava mutta täysin nössö.

Vierailija
185/240 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan miniäpuoltani kuten myös niitä sotkuisia ja rahattomia lapsia. Miehen poika on ihan mukava mutta täysin nössö.

Mulla ihan sama. Lapset on riipin-raapin sotkuisissa vaatteissa. Naamat likaisena ja todella likaiset pikku kätöset klähmii kaapinovia, sohvatyynyjä, pöytiä..

Vierailija
186/240 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäiset, sotkuiset poikapuolen lapsoset: likaiset kädet, hiekkaiset hiukset, jotain kittanoita retro-trikoovaatteita. Ei mitään ohjeita niille, ei mitään tajua että lapset ei keskeytä älyttömillä kälätyksillään aikuisten puhetta: vaan päinvastoin kaikki seis ja sitten jäädään kuuntelemaan jotain aivan päätöntä ” kuule kun mä menin ja sitten mä menin niin siellä-siellä-siellä oli semmoinen....jne” loputtomiin.

Ohjasin pilttisiä pihalle että menkäähän kuulkaa ulos raittiiseen ilmaan leikkimään. Niin äitinsä oli huolissaan että ilman valvontako?? Sanoin vaan kyllä siellä tilaa on , sinne vaan.

Joo voin sanoa että kutsuja ei tälle ryhmälle ole tulossa enää.

Ja jos silti ovat leiriään muuttamassa tänne,niin täytyy vaan sanoa että meille tulee muita vieraita JA että meillä on muita suunnitelmia.

Vierailija
187/240 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaas tähänkin litannia. Eli omia valintoja, mitäs läksit, ei uusperheet voi toimia jne, jne....

Hyvää kesää!

Vierailija
188/240 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän täytyi myydä kesäpaikkamme koska alkoi muistuttaa täysihoitolaa lasten perheille sekä sukulaisille. Kiva on kaikkien kanssa olla ja seurustella, mutta iän karttuessa siivous ja ruokahuolto on jo raskaampaa. Olemme kehottaneet aikuisia lapsia hankkimaan omia kesäpaikkoja, itse hankimme niin pienen, ettei sinne sovi kuin kaksi henkeä nukkumaan. Kesä on niin lyhyt täällä Suomessa, pimeinä talvi-iltoina ehtii seurustelemaan

Vierailija
189/240 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne seuraa teitä sinne Italiaankin. Mitään ei ole tehtävissä.

Vastaan hieman myöhässä, mutta kuvaillun kaltaisilla ihmisillä tuskin on varaa omilla rahoillaan lähteä Italiaan lokkeilemaan isäpapan ja tämän vaimon perään.

Vierailija
190/240 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne seuraa teitä sinne Italiaankin. Mitään ei ole tehtävissä.

Vastaan hieman myöhässä, mutta kuvaillun kaltaisilla ihmisillä tuskin on varaa omilla rahoillaan lähteä Italiaan lokkeilemaan isäpapan ja tämän vaimon perään.

Kyllä näin varmasti on. Rahaa niillä ei oikein ole, kun poika on joku taiteileva- suunnitelja-freelancer. Eikä vaimonsa ole ikinä tehnyt oikein mtään töitä. Toki hän on kovin kiinnostunut monenlaisista asioista ,mutta ei mistään sellaisesta mistä saisi koskaan kokopäivätöitä ja kunnollista palkkaa. Viimeksi haaveili, että voisi alkaa kauppoja stailaamaan. Että joo, jos matkustetaan jonnekin eurooppaan lomalle, niin ilman 100 pros sponssia tätä perhettä ei tule näkymään maisemissa...

Vierailija
191/240 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuulkaa ihan todellinen ongelma monille!

Aikoinaan on erottu ja iskä lähtenyt muihin maisemiin. Nyt sitten aikuisen lapsen kans yritetään tutustua ja ” pitää välejä” , väkinäistä on.

Vierailija
192/240 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upi

Vierailija
193/240 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meidän mökille ketään eikä kukaan viikkokausiksi asustelevan . Tämä on varma.

194/240 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se munaton tässä olet, ei voi mitään!

Sanot vaan että nyt painutte vttuun siitä!

Tai poliisimaijja hakee.

Vierailija
195/240 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, taas 3 vuotta vanha ketju ongittu  framille jostain arkistojen syövereistä.

Kuka hullu sen teki?

Vierailija
196/240 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miniästä jauhat? Sun ongelmasi ei ole miniä, vaan munaton miehesi, jolla on munaton poika. Sun miehen tehtävä on tehdä selväksi mökin käyttöön liittyvät pelisäännöt pojalleen ja pojan tehtävä on ryhtyä toimimaan isänä lapsilleen.

Vierailija
197/240 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miniästä jauhat? Sun ongelmasi ei ole miniä, vaan munaton miehesi, jolla on munaton poika. Sun miehen tehtävä on tehdä selväksi mökin käyttöön liittyvät pelisäännöt pojalleen ja pojan tehtävä on ryhtyä toimimaan isänä lapsilleen.

Näinhän se on. Mutta miniä-haahuilija vaan käy mun hermoon.

Vierailija
198/240 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olen hoitanut asian niin, että mies vastaa lastensa ylläpidosta ja huollosta, minä lomailen kaikessa rauhassa.

Jos miehelle on ok käyttää vapaa-aikansa aikuisten lasten passaamiseen, siitä vaan.

Vierailija
199/240 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko rauhallinen ja kovin seesteinen juhannus ihan kahdestaan?

Vierailija
200/240 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teistä muista mutta minun mökillä lomailee vaan minä ja mies.