Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun kesämökki ja miehen aikuinen poika perheineen!

Vierailija
10.07.2017 |

Kesäpaikkani on sukumme rakas,ihana paratiisi. Täällä on rauhaa, ja useita rakennuksia ja oleskelutiloja.
Miehelläni on aikuinen poika, joka naimisissa ja kaksi peräjälkeen tehtyä lasta. Miniä on jatkuvasti väsynyt, kaikkea käskemistä ja mitään kontrollia kaihtava hippityttö. Eli lapset elää heillä kuin pellossa. Ei näytä äiti myöskään jaksavan lapsia, vaan haluaa lähinnä lukea tai haaveilla.
Minulla on vastuullinen ja paljon paineita sisältävä työ. Siksipä kuukauden kesäloma mökillämme on aina ollut minulle se tärkein ja voimaa antava tauko vuodessa. Tämä on todella erityksessissä oleva paikka jossa pääsee täydellisesti irti kaupungin ja työn ilmastosta!
Toisen lapsen synnyttyä loppui perheeltä kait jaksaminen kokonaan ja arki näyttää olevan pelkkää selviytymistä.
Joten lähdetäänpä iskän ja sen vaimon mökille. Ja ollaan siellä kokonainen kuukausi kun nekin on siellä.
Jätetään ne lapset "nauttikaa luonnosta" eli juoksemaan täysin valvomatta rantoja ja laitureita.
Ei ruokahuoltoa, ei päivärytmiä, "voi voi ku me unohdettiin päiväunet kokonaan". Äiti haaveilee ja lasten isä istuu penkillä eikä puutu mihinkään, katselee vaan.

Ja on yritetty sanoa esim että meille tulee muita vieraita. Vastaus:"Ei se haittaa, me voidaan mennä tuonne peräaittaan nukkumaan".
On sanottu että lähdetään pois mökiltä jonnekin kesäjuhliin. Nämä vaan kysyy että " koska tulette sieltä takaisin?".
Ne tietää että mun loman ajan olemme täällä.
Mieskään ei halua sanoa pahasti pojalleen, enkä minäkään voi ihan suoraan karjaista että menkää jo jumankauta muualle. Ei ole tarkoitus laittaa välejä poikki.
Mutta ei voi olla näinkään, että tullaan toiste mökille itse huilaanaan ja aivan selvästi halutaan jättää ne lapset meidän kontolle kun itellä ei voimat riitä.
Minäkin tarvitsen ja haluan lomaa. Omalla mökilläni.
Kun työt alkaa, tänne asti ei enää ajella niin helposti: Matkaa on ja mökillä laittamista.
Mun ainoa henkireikäni menee tässä hässäkässä!
Ja ei auta vaan huolehtia omista ruuista tai puuhailla vain omiaan. Niilä ei siis ole mitään mukanaan , ne ei osaa lähteä täältä itsenäisesti kaupoille (veneily mahdottomuus), lapset änkee joka tapauksessa tupaan ja mankuu ruokaa ja yleensäkin jotain kontaktia aikuisiin.

Arvioini on että keskenkasvuinen miniä ei ymmärtänyt alkuunkaan millaista pikkulasten kanssa eläminen on ja vastuu ja voimat loppui Ennenkuin alkoikaan. Toinen lapsi oli jo ihan liikaa todellakin.
Täytyy varmaan seuraavalla lomalla vuokrata huvila Italiasta.
En vaan halua uskoa että joudun luopumaan rakkaimmasta loman vietostani heidän takiaan.
Kunhan avauduin. Tähän ei ole hyvää ratkaisua olemassakaan.

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti, taas 3 vuotta vanha ketju ongittu  framille jostain arkistojen syövereistä.

Kuka hullu sen teki?

Se on minä, ap!

Vierailija
202/240 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä auta muu, kuin perheen ottaminen mukaan töihin.

Lapset voivat hyvin kitkeä perunapeltoa ja äiti ja isä tyhjentämään puuceeta ja tekemään halkoja.

Jos tulevat iltapäivällä, voitte sama tien kertoa mitä tehdään milloinkin,

Jääkaappi ja kaapit tyhjäksi. Sitten vaan tarjolla halpaa ruokaa, aamuisin puuroa jne ja jos joku valittaa, suoraan sanomaan te tulitte tänne ilman ruokakassia.

Ruokaa ei tule pöytään, ennen kuin päivän työt ovat tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi...mies saa luvan ilmoittaa pojalleen että ei ole tervetullut.Jos ei suostu, uhkaat erolla. Sitten ainakin saat rauhaa...

Täällä näitä erolla uhkailevia ja sen toteuttaneita "ihmissuhdeasiantuntijoita" riittää. Kypsymättömän patenttiratkaisu eri kokoisiin ongelmiin. Parempi olisi opetella puhumaan ilman uhkauksia ja kiristyksiä - sekä aikuisille että lapsille.

Vierailija
204/240 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että tunnistavat. Eli jos olet viherhippi-kantoliina-sheavoi-kookosöljy -äippä, jolla pienet lapset kasvatettu ilman rajoja niin tämä on teidän perheelle. Koita jo alkaa pärjätä ihan itse ja ota aikuisen rooli. Lapset tarvii rajoja ja rutiineja. Sun päättämättömyys ei ole lapsille hyväksi vaan ne menee siitä ihan sekaisin.

Pikkulapsilta eu kuulu kysellä mielipidettä asioista joita niiden käsityskyky ei riitä tajuamaan.

Ei kannata myöskään selittää pitkiä selityksiä alle kouluikäiselle, että mikä johtuu mistäkin. Se ei tajua sitä vielä.

Hyvä jos tunnistat tosiaan. Nämä on ollu mulla mielessä sanoa jo monta kertaa.

Tämä! Vanhemmat ”selittää” piiitkiä asioita jollekin 4veelle. Ja sitten kysytään mitä se haluaisi että tehdään? Ja lapsi yrittää vastata ensin vähän siihen suuntaan mitä lukee tilanteessa että kannattaa vastata. Ei ymmärrä mistään mitään. Alkaa riehua, kikattaa hermostuneena. Vanhemmat hymistvät että ” onpa iloinen lapsi”. Oikersti se mukula on täysin hukassa, rajaton ja pää sekaisin. Vanhemmat kädettömiä nynnyjä.

Vierailija
205/240 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että tunnistavat. Eli jos olet viherhippi-kantoliina-sheavoi-kookosöljy -äippä, jolla pienet lapset kasvatettu ilman rajoja niin tämä on teidän perheelle. Koita jo alkaa pärjätä ihan itse ja ota aikuisen rooli. Lapset tarvii rajoja ja rutiineja. Sun päättämättömyys ei ole lapsille hyväksi vaan ne menee siitä ihan sekaisin.

Pikkulapsilta eu kuulu kysellä mielipidettä asioista joita niiden käsityskyky ei riitä tajuamaan.

Ei kannata myöskään selittää pitkiä selityksiä alle kouluikäiselle, että mikä johtuu mistäkin. Se ei tajua sitä vielä.

Tämä! Vanhemmat ”selittää” piiitkiä asioita jollekin 4veelle. Ja sitten kysytään mitä se haluaisi että tehdään? Ja lapsi yrittää vastata ensin vähän siihen suuntaan mitä lukee tilanteessa että kannattaa vastata. Ei ymmärrä mistään mitään. Alkaa riehua, kikattaa hermostuneena. Vanhemmat hymistvät että ” onpa iloinen lapsi”. Oikersti se mukula on täysin hukassa, rajaton ja pää sekaisin. Vanhemmat kädettömiä nynnyjä.

Tämä, tämäpä juuri. Nukyvanhemmat ei tajua mistään mitään.

Vierailija
206/240 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin: äiti sanoittaa riehuvalle lapselleen miksi ” ei ole kiva” repiä pöytäliinaa alas.. Terveisin: ette tule enää ikinä meille käymään.

Vierailija
207/240 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsivat apua, ovat loppuunpalaneita. Joko läheisten apua arjessa ja kuulumisten kysymisineen, tai ammattiapua. Väsynyt ei saa haettua ammattiapuakaan. Auttakaa heitä avulla tai hakemaan apua! Autatte samalla lapsenlapsianne.

Vierailija
208/240 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin: äiti sanoittaa riehuvalle lapselleen miksi ” ei ole kiva” repiä pöytäliinaa alas.. Terveisin: ette tule enää ikinä meille käymään.

Ai että! Ei ole kiva, ei. Ja pentu tuijottaa sekunnin ja jatkaa sitten riehumista. Äippä ei kiinnitä mitään huomiota asiaan.

Vierailija
209/240 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
210/240 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tärkeä asia.

Mies ei halua laittaa välejä kokonaan poikki lapseensa, jonka kanssa tapaamiset ja yhteiset hetket oli huonoja eron jälkeen vuosikausia. Eli ei uskalla sanoa mitään.

Mutta tuo noinkaan voi mennä. Ihan hyväksikäyttöä ja pummimista. Sehän on miehen vaimon paikka!

Vierailija
211/240 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tärkeä asia.

Mies ei halua laittaa välejä kokonaan poikki lapseensa, jonka kanssa tapaamiset ja yhteiset hetket oli huonoja eron jälkeen vuosikausia. Eli ei uskalla sanoa mitään.

Mutta tuo noinkaan voi mennä. Ihan hyväksikäyttöä ja pummimista. Sehän on miehen vaimon paikka!

No nyt tuli Järjen Ääni mukaan tähänkin. Välejä ei ole tarkoitus laittaa poikki. Mutta jotenkin tuommoiseen kuukausi iskän vaimon kesäpaikassa pitäisi saada rajat.

Vierailija
212/240 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täss on monta moness, sanos porilainen.

Pitäisi pitää välit mutta pitäisi sanoa että kasvata itse lapses ja keksi jotain muuta lomanviettoa kuin meidön mökillä majailu.

Vierailija
213/240 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, en jaksa lukea kaikkea. Saiko ap asetettua rajat?

Vierailija
214/240 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Voit olla iloinen, että voit tarjota lapsiperheelle arjen helpotusta. Ihmisten tehtävä on myötäelää toisen elämässä.

Vierailija
215/240 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus

Vierailija
216/240 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mökki, sun säännöt, oot kynnysmatto

Vierailija
217/240 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu kaivaa arkistoja. Ilmeisesti omat vihaspämmit ei enää mene läpi seulasta niin pitää kierrättää.

Vierailija
218/240 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se alkaa taas! Tullaan ihan vaan pikaseen käymään, mutta sit alkaa kaikenlainen venyttäminen ettei tarvis lähteä.

Vierailija
219/240 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi yhtään tuollaista. Onneksi ei ole kesämökkiä. 

Vierailija
220/240 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkäiset, sotkuiset poikapuolen lapsoset: likaiset kädet, hiekkaiset hiukset, jotain kittanoita retro-trikoovaatteita. Ei mitään ohjeita niille, ei mitään tajua että lapset ei keskeytä älyttömillä kälätyksillään aikuisten puhetta: vaan päinvastoin kaikki seis ja sitten jäädään kuuntelemaan jotain aivan päätöntä kuule kun mä menin ja sitten mä menin niin siellä-siellä-siellä oli semmoinen....jne loputtomiin.

Ohjasin pilttisiä pihalle että menkäähän kuulkaa ulos raittiiseen ilmaan leikkimään. Niin äitinsä oli huolissaan että ilman valvontako?? Sanoin vaan kyllä siellä tilaa on , sinne vaan.

Joo voin sanoa että kutsuja ei tälle ryhmälle ole tulossa enää.

Ja jos silti ovat leiriään muuttamassa tänne,niin täytyy vaan sanoa että meille tulee muita vieraita JA että meillä on muita suunnitelmia.

Nämä ei enää meille leiriydy. Yhden päivän saavat olla, sitten saa lähteä. Se on voi voi.