Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun kesämökki ja miehen aikuinen poika perheineen!

Vierailija
10.07.2017 |

Kesäpaikkani on sukumme rakas,ihana paratiisi. Täällä on rauhaa, ja useita rakennuksia ja oleskelutiloja.
Miehelläni on aikuinen poika, joka naimisissa ja kaksi peräjälkeen tehtyä lasta. Miniä on jatkuvasti väsynyt, kaikkea käskemistä ja mitään kontrollia kaihtava hippityttö. Eli lapset elää heillä kuin pellossa. Ei näytä äiti myöskään jaksavan lapsia, vaan haluaa lähinnä lukea tai haaveilla.
Minulla on vastuullinen ja paljon paineita sisältävä työ. Siksipä kuukauden kesäloma mökillämme on aina ollut minulle se tärkein ja voimaa antava tauko vuodessa. Tämä on todella erityksessissä oleva paikka jossa pääsee täydellisesti irti kaupungin ja työn ilmastosta!
Toisen lapsen synnyttyä loppui perheeltä kait jaksaminen kokonaan ja arki näyttää olevan pelkkää selviytymistä.
Joten lähdetäänpä iskän ja sen vaimon mökille. Ja ollaan siellä kokonainen kuukausi kun nekin on siellä.
Jätetään ne lapset "nauttikaa luonnosta" eli juoksemaan täysin valvomatta rantoja ja laitureita.
Ei ruokahuoltoa, ei päivärytmiä, "voi voi ku me unohdettiin päiväunet kokonaan". Äiti haaveilee ja lasten isä istuu penkillä eikä puutu mihinkään, katselee vaan.

Ja on yritetty sanoa esim että meille tulee muita vieraita. Vastaus:"Ei se haittaa, me voidaan mennä tuonne peräaittaan nukkumaan".
On sanottu että lähdetään pois mökiltä jonnekin kesäjuhliin. Nämä vaan kysyy että " koska tulette sieltä takaisin?".
Ne tietää että mun loman ajan olemme täällä.
Mieskään ei halua sanoa pahasti pojalleen, enkä minäkään voi ihan suoraan karjaista että menkää jo jumankauta muualle. Ei ole tarkoitus laittaa välejä poikki.
Mutta ei voi olla näinkään, että tullaan toiste mökille itse huilaanaan ja aivan selvästi halutaan jättää ne lapset meidän kontolle kun itellä ei voimat riitä.
Minäkin tarvitsen ja haluan lomaa. Omalla mökilläni.
Kun työt alkaa, tänne asti ei enää ajella niin helposti: Matkaa on ja mökillä laittamista.
Mun ainoa henkireikäni menee tässä hässäkässä!
Ja ei auta vaan huolehtia omista ruuista tai puuhailla vain omiaan. Niilä ei siis ole mitään mukanaan , ne ei osaa lähteä täältä itsenäisesti kaupoille (veneily mahdottomuus), lapset änkee joka tapauksessa tupaan ja mankuu ruokaa ja yleensäkin jotain kontaktia aikuisiin.

Arvioini on että keskenkasvuinen miniä ei ymmärtänyt alkuunkaan millaista pikkulasten kanssa eläminen on ja vastuu ja voimat loppui Ennenkuin alkoikaan. Toinen lapsi oli jo ihan liikaa todellakin.
Täytyy varmaan seuraavalla lomalla vuokrata huvila Italiasta.
En vaan halua uskoa että joudun luopumaan rakkaimmasta loman vietostani heidän takiaan.
Kunhan avauduin. Tähän ei ole hyvää ratkaisua olemassakaan.

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jättää työpaikkani, koska en enää jakssa siellä. Jättäydyn tyhjän päälle. Toivottavasti saan nopeasti uusia töitä. Väärä ala tuli valittua.

Vierailija
162/240 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän Suomessakin osa anopeista katsoo oikeudekseen tietää paremmin, millaisen pojan poikansa haluaa. Sitten kyykytetään sen mukaan, jos ei kelpaa. Harvemmin se anoppi samaa kotia ja aviovuodetta jakaa. Olisi aika paljon kerrottavaa, miten ne anopit kohtelevat omaa miestään kuin roskaa, mutta ei voi vaan erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kuin ekan sivun, sori jos toistan samaa mitä muutkin.

Kuulostaa tosiaan siltä, että nyt nuoret vanhemmat ovat aivan loppu. Voisitteko mitenkään järjestää heille muuta apua?

Voisit/voisitte aloittaa keskustelun juuri näin: "näemme, että olette aivan loppu. Haluaisimme auttaa teitä pärjäämään muuallakin kuin täällä mökillä."

Sitten voisitte ruveta miettimään lastenhoitajajuttuja, päiväkotijuttuja yms perheen arkea auttavia asioita. Ja saisitte sanottua, että haluatte olla kahdestaankin mökillä. Entäpä tytön äiti, toinen mummi siis?

Ap ei kyllä mitenkään ole velvollinen hoitamaan MIEHENSÄ aikuisen pojan jaksamisasioita! Haloo. Aikuiset ihmiset hoitaa itse asiansa vaikka olisikin väsyneitä.

En ymmärrä ap:tä. Jos kyseessä olisi minun mökkini ja olisi sovittu että vieraat lähtee vaikkapa maanantaina, ne lähtisi maanantaina. Vaikka kuinka olisi päänsärky. Migreeniä on paljon mukavampi potea kotona kuin kylässä.

Jos eivät käskemällä lähtisi sanoisin että soitan poliisit. Jos välit menisi, mitä vahinkoa siitä olisi? En minä tarvitse elämääni loisivia ihmisiä.

AP kuulostaa hieman sivistyneemmältä kuin ihmiseltä, koka uhkaa miehensä lapsen perhettä POLIISILLA jos ne eivät heti häivy hänen mökiltään 🙄

AP, olen itse mummo ja uskon, että haluat olla reilu "mummopuoli" ja "anoppipuoli" ja kuulostaa siltä, ettet halua konfliktia miehesi kanssa vaan yrität kunnioittaa hänen 'oikeuttaan' olla vaari ja isä aikuiselle pojalleen. Hienoa!

Tuot kuitenkin esiin juuri sen ongelman mitä tuo tilanne helposti tuo mukanaan, eli että joudut itse luopumaan kohtuuttoman paljosta, eli omasta hyvinvoinnistasi ja siitä että saisit akkusi ladattua loman aikana. Pojan perhe tuskin on pahoja ja 'verenimijöitä' - he tuskin ovat miettineet kokonaisuutta sinun kannaltasi. Jos et koe, että osaat asiasta perheen ja miehesi kesken puhua, hanki itsellesi kätevästi "kipeä alaselkä, varmaan joku välilevyn pullistuma" - ja sitten sillä verukkeella nakitat poikaa ja miniää tasapuolisesti tiskaamaan, kokkaamaan, lämmittämään saunan, tamppaamaan matot, nyppimään rikkaruohot, vaihtamaan lakanat, - ja itse otat jonkun kirjan / lehden tai vaikkapa kännykkäsi jonka kanssa pääset tänne av-palstalle päivittämään tilannetta, ja nautinnollisesti valtaat sen riippumaton :)

Vierailija
164/240 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei ole tossukka vaan tilanne on nyt vain tullut niin uutena ja äkkiä ettei tässä ole ehditty mitään suunnittelupalavereja ja puheita pitämään.

Aikuinen poika on siis erolapsi eikä ole ollut miehen eikä meidän yhdessäolon aikana paljoakaan mukana. Toki oli hienoa että hän nyt on ottanut yhteyttä ja mies on ollut siitä iloinen.

Meillä molemmilla on kiireinen työ ja minä tosiaan pidän kuukauden lomaa mökillä tärkeänä uusien voimien keräämiseksi. Nythän ei sitten tämä onnistu.

Lapset ovat täysi rajattomia kun kotona heitä hoitava äiti ei usko kieltoihin. Lapsille selitetään pitkään ja hartaasti miksi jokin asia on niin-ja-niin ja mitä siitä-ja-siitä voi seurata. Ihan Niinkuin joku 4vee pystyisi tai jaksaisi monipolvisia seuraussuhteita ajatella:

Mielestäni miniä on epäkäytännöllinen, haahuilija sekä kroonisesti väsynyt kalmankalpea (ei ulkoilua lasten kanssa. Liian vaivalloista ja vaarallista) ja vastuuta kestämätön.

Miehensä on jotenkin luovuttanut. Hän käy töissä ja elättää perheen ja siihen hänen osuus sitten riittääkin.

Tänne mökille ne tulee ja jättää lapset juoksemaan päivät pitkät ilman mitään kontrollia koska täällä on kuulemma tilaa. Itse voi sitten lepäillä ja katsella vierestä miten pojat repii katajasta oksia, roikkuu ovissa saranat rikki, valuttaa vettä kaivon tyhjäksi ja kuristaa ruokia terassille niin että muurahaiset muuttaa sinne myös. Pari esimerkkiä mainitakseni.

Ja kaupungikaksioonsa heitä ei meinaa saada lähtemään. Lähtöpäivänä miniälle iskee päänsärky eikä voi matkustaa.

Kyllä tästä pitäisi pystyä puhumaan. Em kuitenkaan usko että heidän päivärytmi tai lasten kasvatus sanomalla miksikään muuttuu. Täytyy rajoittaa vierailuja joita he ei tajua että miksi. Kun täällä on noita aittoja ja toinen mökkikin kauempana niin he ajattelee että hyvin mahtuu.

En vaan halua enkö jaksa yhtään.

Ymmärrän kyllä että heillä on jaksaminen vähissä mutta se pitää itse heidän ratkaista eikä jättää meidän niskaan.

Tosiaankin en kerro enää kenellekään milloin ollaan mökillä.

Ehdottomasti rajoitatte vierailuja! Mutta miksi miniä on ainoa syypää lasten huonoon kasvatukseen mielestäsu? Eikö mielestäsi lasten isällä ole asiaan mitään virkaa? Jos miniä haaveilee, niin mitä se lasten isä sitten muka toimittaa?

Siis ihan hölmöjähän nuo vanhemmat ovat, mutta ei tuo kyllä noin mene, että vain miniä on epäonnistunut vanhempana.

Tietenkin molemmat vanhemmat vastaavat kasvatuksesta mutta tässä ainakin kuulostaa siltä, että on kyseessä aika perinteinen perhemalli, jossa mies käy työssä ja 'elättää perheen' ja äiti on kotona ja 'kasvattaa lapset' - mies ehtii siis olemaan valveilla olevien pienten lasten kanssa ehkäpä ruokailu + 2h illassa. Jos kaiken muun ajan lapset kasvatetaan täysin vapaasti, on aika vaikeaa olla 'hyvä isä' ja pitää samalla äidin mielestä kohtuuttoman kovaa kuria ja vaatia hyvää käytöstä. Ehkäpä isä sen ajan kun ehtii töiden jälkeen olemaan lasten kanssa haluaa olla mukava ja reilu eikä pomottava ja ärisevä?

Sinällään APn kuvaus isästä kuulostaa siltä, että hän on aika alistunut heidän perheen menoon - mutta hänelle voisi tehdä hyvää jos AP suoraan pyytäisi "käypä Ville halkomassa nuo polttopuut / tyhjentämässä tuo huussi / maalaamassa laituri" - aika moni mies (ja nainenkin toki) nauttii siitä kun näkee kätensä työn jäljen ja saa lihaksensa kipeiksi. Ehkä hän ei vain osaa/uskalla vieraalla mökillä tarttua toimeen? Ja jos tuo toimi on vastenmielistä niin ehkäpä AP sitten pääsee heistä nopeammin eroon.

Lapsien kohdalla kyllä olisin heti alkuunsa lähtenyt tekemään mökin säännöt selviksi : luonnosta ei revitä eläviä kasveja, rantakallioille ei saa mennä, metsään laitetaan aina kumisaappaat (käärmeet...), kaikki tuovat astiansa pesuun ja jokainen auttaa kantamaan ruoat jääkaappiin, kaivoon ei ole lupa koskea jne ja sitten vaan sinnikkäästi toistamaan niitä sääntöjä ja komentamaan niitä vapaasti kasvatettuja, koska minun mökki minun tavat, ja perusteluksi saa luvan riittää "koska mummo määrää niin" äiti voi sitten halutessaan kertoa miten kurjalta katajasta tuntuu jos sen oksia revitään 🙄

Vierailija
165/240 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne nyt montaa päivää siellä ilman ruokaa viihdy? Siis jos sä et kerta kaikkiaan emännöi ja tuo myös heille ruokaa kaupasta?

Toinen kysymys, jos heitä ei voi päästää kauppaan (veneily) niin miten he pääsee sinne? Uiden? Siis onko mäkki saaressa? Sittenhän asia on helppo, ette enää loman aluksi ota heitä veneen kyytiin?

AP, sun on pakko heittäytyä hankalaksi, nuo 'keskenkasvuiset' kuvittelevat ehkä ihan tosissaan että sä mielelläsi passaat heitä ja että se on niin kivaa kun lapsilla on vaari ja mummopuoli, jotka koko kesän niin mielellään viihdyttävät niitä lapsia... ja me kaikki kolme sukupolvea viihdytään niin mainiosti yhdessä siellä mökillä...

Vierailija
166/240 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on siis sinun? Avaa suusi.

Vierailija
167/240 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta varmaan tulee se inhokkianoppi. Mutta olen päättänyt, että en todellakaan uhraa lomiani lapsenlapsien hoitoon. Kun tässä pitää jaksaa 65 vuotiaaksi vuorotyössä ja koko ajan palautuminen työviikosta vie enemmän ja enemmän aikaa, ajatus pikkulapsikatraasta hoidettavaksi kauhistuttaa. Toki autan tarvittaessa, mutta jos pihaan ajaa auto, mistä nakataan lapset mummin hoitoon loman ajaksi, voin olla niin törkeä, että pakkaan lapset autoon ja ajan vanhempien pihaan ja palautan lapset takaisin sanoen, että nyt minä lepään, on minun vuoro.

Vierailija
168/240 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää naisten, koulutettujen, hyvässä asemassa olevien, täydellinen saamatomuus lähes kaikissa oman elämän asioissa.

Miehenä en näkisi tässä edes ongelmaa, menisin nyt suoraan tämän "oman" mieheni juttusille ja antaisin sille 10minuuttia aikaa kertoa tilanne ja että loppu loman haluamme olla kaksin. Jos 10minuutissa ei mitään tapahtu kertoisin itse, pyytäisin lähtemään ja mitään ei vieläkään tapahtu, pyydän käynnistä laskun 200e/päivä ja soittaisin poliisit hakemaan pois.

Sinun mökki, tämä vaatii nyt sinulta itseltä toimia, TOIMI !!!!

Mutta oikeasti sinun täytyisi vaihtaa miestä, mitä sinä tuolla miehellä ja sen lapsilla ja lapsenpalsilla teet....et yhtään mitään. 

Suosittelen uuden miehen etsintää, OIKEASTI !

Vierailija
169/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä saatu sitä omaa aikaa tänä kesänä. Ensi kesänä en suoraan sanottuna päästä niitä mökille ollenkaan.

Nyt ollaan laittamassa mökkiä talvikuntoon ja vasta nyt saadaan olla rauhassa. Ja vaan viikonlopun verran.

Kyllä kait täytyy alkaa ilkeäksi kun kertakaikkiaan menee hermot muuten.

Ja mitkään vihjaukset ei tosiaankaan mene perille.

Vierailija
170/240 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä saatu sitä omaa aikaa tänä kesänä. Ensi kesänä en suoraan sanottuna päästä niitä mökille ollenkaan.

Nyt ollaan laittamassa mökkiä talvikuntoon ja vasta nyt saadaan olla rauhassa. Ja vaan viikonlopun verran.

Kyllä kait täytyy alkaa ilkeäksi kun kertakaikkiaan menee hermot muuten.

Ja mitkään vihjaukset ei tosiaankaan mene perille.

Mitä jos sanoisit suoraan?

Vierailija
171/240 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Saamarin viherhipit "minä en kasvata kieltämällä" jotka raahaa perässään täysin pellossa kasvaneita, sottanaamaisua, kirjavankukertaviin ja inan liian pieniin vaatteisiin puettuja kersojaan

Lapsilla ei mitään rutiineja, ei mitään rajoja ja yllätys -yllätys vie hirveesti voimia ympäriltään kaikilta.

Ja yhtä yllttäin vanhemmat ovat uupuneita joten silloin lähdetäänkin landelle laatuaikaa viettämään!

Juueikiitos. Meille voi tulla jos kutsutaan (eli kerran vuodessa) ja päiväkausiksi ei jäädä koskaan. Vaikka kuinka tulisi migreeni stressistä lasten äidille.

Hoida vaan omasi.

Vierailija
172/240 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä mä laitan päivämäärän jolloin on tervetulleita ja sitten myös lähtöpäivän.

Vierailija
173/240 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä mä laitan päivämäärän jolloin on tervetulleita ja sitten myös lähtöpäivän.

Jo kaksi päivää ennen lähtöä sinä pakkaat vieraitten tavarat valmiiksi, päivää ennen kutsut paikalle apuvoimat ja ennalta ilmoitettuna päivänä kyöräät heidät sieltä pois. Sen jälkeen selväsanaisesti ilmoitat, että ehkä  ensi kesänä voitte olla jälleen kolme päivää.

Vierailija
174/240 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

Oletpa vastenmielinen ja ilkeä.

Jokaisella on oikeus lomaan.

ohis

Lomaan on toki oikeus. Miksi pitää uhrautua? Ja en ole edellisen kirjoittaja.

Vierailija
175/240 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen<3

Oletpa vastenmielinen ja ilkeä.

Jokaisella on oikeus lomaan.

ohis

Lomaan on toki oikeus. Miksi pitää uhrautua? Ja en ole edellisen kirjoittaja.

Uhriutua... autocorrect.

Vierailija
176/240 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tässä pitäisi edes olla minkäänlaista ongelmaa. Ihan voit kieltää ko. perhettä kokonaan tulemasta, tai oikeastaan pistää miehesi ilmoittamaan asian. Et tee siinä mitään väärää, olet jo kärsinyt ihan tarpeeksi aiempina vuosina.

En ikinä kehtaisi tunkea appivanhempieni mökille väkisin, enkä varsinkaan mummopuolen mökille.

Vierailija
177/240 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju

Vierailija
178/240 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut afäärit nyt niin, että mökki on kokonaan minun omaisuuttani, ja kokonaan minun nimissäni. Tästä oli puhetta talvella ja ilmeisen vasemmistolaiset-viherpipertäjät eivät ihan ymmärtäneet asiasta juuri mitään. Otin sitten omistusasian puheeksi vielä muutamaan kertaan, ja tein selväksi että koko mökki kaikkine rakennuksineen, maineen ja laitureineen on minun nimissäni , minun ja tulevaisuudessa ei ole näkyvissä mitään perintöjä sen suhteen kenellekään. Ehkä miettivät asiaa, ehkä eivät, en tiedä eikä sillä ole nyt niin väliäkään.

Keväällä ilmoitin ihan ykskantaan, ilman että edes mies  sanoi sanakaan, että "tervetuloa ensi kesänä käymmään parina päivänä. Mitkä päivät voisivat sopia, meille tulee vieraita juhannukseksi eli silloin ei sovi tulla": Hieman kakistelivat, että eivät he suunnittele niin tarkkaan, ja vaikea vielä tietää kun ei tiedä oikein vanhemman lapsen menoista (mummola) ja muuta. No, sanoin siihenkin samalla kertaa että "jätän heinäkuun lopulle muutaman päivän teille, ilmoittakaa sitten mitkä päivät käy": Vielä ei ole kuulunut mitään sieltä suunnalta. 

Mies oli paikalla joka kerta kun näitä keskusteluja käytiin, eikä sanonut mitään, eikä ollut tarkoituskaan että sanoo. Tarkoitus on ollut tehdä selväksi suorastaan rautalangasta, että mökki on minun ja minä päätän ketä sinne tulee ja kuinka pitkäksi aikaa.

Olin ihan loppu siitä pikkulapsi-kesistä joita minulle väkisin kesälomakseni tarjoiltiin. Ja kun selvästi näki, että mökille tultiin lepäilemään siksi että pienessä kaupunkinasunnossa alkoi elo ahdistaa ja jätettiin kaikki kasvatus ja huolto herran huomaan, niin loppuhan siihen sitten tuli.

Eivät edelleenkään kiellä lapsia, vaan heidän kanssaan keskustellaan. Mielestäni lapset ei edes ymmärrä että mistä keskutellaan, vaan he vastaavat vähän siihen malliin kuin näyttää että vanhemmat haluaisi ja odottaa että he vastaavat. Mutta kukin tavallaan. Hoitavat itse ja kasvattavat itse. Minä tarvitsen tosiaan lomaa ja haluan sitä omalla mökilläni viettää.  MItä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän haluan muutenkaan nähdä ketään. Loma yksin tai miehen kanssa mökillä luonnossa ja rauhassa sopii loistavasti .

Vierailija
179/240 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerästi kirjoitettu provo. Moisen kirjoitustaidon (taidottomuuden) omaavalla ei voi olla vaativa työ. Tolloa ei nimittäin kukaan palkaa vaativaan ja vastuulliseen työhön. M O T

Vierailija
180/240 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kuin ekan sivun, sori jos toistan samaa mitä muutkin.

Kuulostaa tosiaan siltä, että nyt nuoret vanhemmat ovat aivan loppu. Voisitteko mitenkään järjestää heille muuta apua?

Voisit/voisitte aloittaa keskustelun juuri näin: "näemme, että olette aivan loppu. Haluaisimme auttaa teitä pärjäämään muuallakin kuin täällä mökillä."

Sitten voisitte ruveta miettimään lastenhoitajajuttuja, päiväkotijuttuja yms perheen arkea auttavia asioita. Ja saisitte sanottua, että haluatte olla kahdestaankin mökillä. Entäpä tytön äiti, toinen mummi siis?

Ap ei kyllä mitenkään ole velvollinen hoitamaan MIEHENSÄ aikuisen pojan jaksamisasioita! Haloo. Aikuiset ihmiset hoitaa itse asiansa vaikka olisikin väsyneitä.

En ymmärrä ap:tä. Jos kyseessä olisi minun mökkini ja olisi sovittu että vieraat lähtee vaikkapa maanantaina, ne lähtisi maanantaina. Vaikka kuinka olisi päänsärky. Migreeniä on paljon mukavampi potea kotona kuin kylässä.

Jos eivät käskemällä lähtisi sanoisin että soitan poliisit. Jos välit menisi, mitä vahinkoa siitä olisi? En minä tarvitse elämääni loisivia ihmisiä.

AP kuulostaa hieman sivistyneemmältä kuin ihmiseltä, koka uhkaa miehensä lapsen perhettä POLIISILLA jos ne eivät heti häivy hänen mökiltään 🙄

AP, olen itse mummo ja uskon, että haluat olla reilu "mummopuoli" ja "anoppipuoli" ja kuulostaa siltä, ettet halua konfliktia miehesi kanssa vaan yrität kunnioittaa hänen 'oikeuttaan' olla vaari ja isä aikuiselle pojalleen. Hienoa!

Tuot kuitenkin esiin juuri sen ongelman mitä tuo tilanne helposti tuo mukanaan, eli että joudut itse luopumaan kohtuuttoman paljosta, eli omasta hyvinvoinnistasi ja siitä että saisit akkusi ladattua loman aikana. Pojan perhe tuskin on pahoja ja 'verenimijöitä' - he tuskin ovat miettineet kokonaisuutta sinun kannaltasi. Jos et koe, että osaat asiasta perheen ja miehesi kesken puhua, hanki itsellesi kätevästi "kipeä alaselkä, varmaan joku välilevyn pullistuma" - ja sitten sillä verukkeella nakitat poikaa ja miniää tasapuolisesti tiskaamaan, kokkaamaan, lämmittämään saunan, tamppaamaan matot, nyppimään rikkaruohot, vaihtamaan lakanat, - ja itse otat jonkun kirjan / lehden tai vaikkapa kännykkäsi jonka kanssa pääset tänne av-palstalle päivittämään tilannetta, ja nautinnollisesti valtaat sen riippumaton :)

Niinpä. Ja sitten ihmetellään kun 112 on jonoa ja  Poliisi kuormittuu turhasta...