Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain äsken kuulla kihlautuneeni?! Apua?

Vierailija
08.07.2017 |

Selailin tossa ajankuluksi Fb:tä, ja törmäsin miehen äidin statukseen, jonka mukaan ollaan kihlauduttu. En itse ole hänen fb-kaverinsa, mutta miehen sisko ja monet muut olivat tykänneet ja onnitelleet kommenteissa. Tilanne kuulostaa älyttömän liikuttavalta; mies oli kuulemma järkännyt romanttisen koti-illan ruoan ja viinin parissa ja teettänyt valokuva-albumin meidän yhteisistä muistoista, loppuun oli jättänyt yllätykseksi tyhjää tilaa "meidän häitä varten".

Ehkä hyvä siis selventää, että mitään kosintaa ei ole tullut eikä sellaisesta ole ollut mitään puhetta tai viitteitä! Oon itse nyt töissä, vuoro loppuu puolen tunnin päästä ja mies on tulossa hakemaan. Tarkoituksena olisi viettää rauhallinen koti-ilta. Mitäs tästä nyt pitäis ajatella? Vähän näyttää siltä, että mies voisi olla kosimassa, mutta tavallaan vaan toivon sydämeni kyllyydestä, että toi "anoppi" vaan sekoilisi omiaan, koska tämä ei todellakaan ole se tapa jolla haluaisin kosinnasta kuulla.

Mitä te tekisitte? Pitäiskö mieheltä kysyä asiasta, vai olla kuin en olisi mitään kuullutkaan?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis kysynyt äidiltään saako sinut kihlata? En oikein ymmärrä tätä tilannetta.

Kuinka on mahdollista tulevan anopin tietää kihlauksesta ennen kuin morsian on edes vastannut myöntävästi.

Jotain vikaa koko poppoossa.

Vierailija
82/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ehkä hieman outo käsitys avioliitosta, mutta jos tämä nyt ylipäänsä edes olisi totta, niin näen tilanteen hieman eri tavoin. Siis toki tuossa tapahtui typerä moka. Mutta minusta tuo kertoo siitä, että miniä on todella odotettu ja tervetullut sukuun ja hänestä iloitaan ja ollaan ylpeitä.

Avoliittossahan voi elää ja olla vaikka miten päin, jos ei piittaa puoison sukulaisista, mutta avioliitto on edelleen selkeämmin liitto, jossa virallisesti tulee osaksi toista sukua. Näkisin, että pidemmän päälle sillä, miten otetaan siellä vastaan, on liiton kannalta paljon merkityksellisempi asia kuin se, miten joku kosintatilanne sujui.

Lisäksi, kuten moni jo kommentoi, onhan se hyvä tässä vaiheessa oppia, että jatkossa asioita ei sinne suuntaan kerrota, ennen kuin ne ollaan valmiit jakamaan laajemmin. 

Voisihan tilanne olla sekin, että pari kihlautuu ja muu suku tekee selväksi, että pitävät asiaa virheenä ja toivovat, että liitto peruuntuu. Tässä taas kihoja odotetaan niin innolla, että kihlaus on jo julistettu ennen kuin morsian tietää koko asiasta mitään. Höpsöä ja hämmentävää, mutta ei kylmäkiskoista ja ilkeää ainakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Vierailija
84/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et heti päivityksen nähtyäsi kirjoittanut kommenttia "mitä se anoppi taas horajaa, tässä ketään ole kosittu eikä olla kihloihin menossa"? Miten ihmeessä ensimmäinen ajatuksesi on laittaa aloitus av-palstalle?

Minä ainakin olisin laittanut heti noin. Tuollaiset anopit on pidettävä kurissa heti suhteen alettua että oppivat paikkansa. Joka on jossain teidän elämän etäisillä laitamilla. Mukavilla anopeilla tietysti olisi läheisempi paikka, mutta tuollaiseen on valitettavasti pidettävä aika pitkä etäisyys.

Vierailija
85/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kova anoppiviha tällä palstalla. Mitäs jos anoppi on vaan ihan muuten sössinyt ja kuvitellut, että kosinta on tapahtunut edellisellä illalla?

Anoppi voi ihan rauhassa odottaa, että hänelle kerrotaan asiasta ja onnitella vasta sitten.

No niinhän tässä nyt on melkein käynytkin, ilmeisesti ap:n ukko kertonut että aikoo kosia tietyllä tapaa ja anoppi käsittänyt väärin että kosinta jo on tehty ja lähtenyt onnittelemaan asiasta.

Vierailija
86/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän näitä lörppöanoppeja myös. Yksi asuu tällä alueella, koiralenkeillä olen nähnyt ja tutustunut, ei olla siis mitään hyviä tuttuja minun mittapuulla. Mutta tiedän kyllä kaikki hänen poikansa parisuhteista, siis aiemmistakin, miniäehdokkaiden ulkonäöstä, ammateista, taloudenpitotaidoista ja lapsettomuushoidoista lähtien.........

Toki myös hänen itsensä leikkauksista, parisuhteesta, lääkärikäynneistä ja muista jutuista.

Olen monesti miettinyt, että kaamea anoppi, vaikka mukavalta ihmiseltä vaikuttaa noin muuten....

Vierailija
87/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku mun miehen sisko.

Meillä vaan sillä erolla, että ei olla haluttu miehen kanssa kertoa FB:ssa koskaan siitä, että on odotettu perheeseen vauvaa. Minusta ko. asia ei ole sellainen, jonka haluaisimme jakaa.

Kahdesti on tehnyt saman homman tämä sisko.

Viisi minuuttia siitä, kun on kuullut raskaudesta (jota on pimitetty viimeiseen asti, yleensä reippaasti yli puolivälin) niin johan on päivittänyt FB:hen, että "Ihanaa, minusta tulee taas kohta täti". Jeeeeees. Siihen ukko sitten kahteen otteeseen laitettu soittamaan siskolleen, että ottaisi ko. päivitykset pois.

Ja kun tämän siskon entinen puoliso sai vauvan (jonka tulosta ei ollut pari itse kertonut FB:ssa mitään) ehti tämä sisko ilmoittaa kaikille, että "Minun Vili-Petteristä tuli tänään isoveli ihanalle pikkusiskopuolelle". Jep jep. Tämä siis ennen kuin kyseisen vauvan vanhemmista kumpikaan oli asiasta mitään ilmoittanut ja kaveripiirissä hyvin paljon yhteisiä tuttuja.

Jotkut ei vaan tajua.

Vierailija
88/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkea kirjoitti:

Provo tai ei, olen kyllä tosielämässä törmännyt näihin kypsempiin rouvashenkilöihin jotka eivät tunnu tajuavan fb:n ideaa. Että profiili on omaa tiedottamista varten, omia päivityksiä, eikä sitä varten että juoruillaan toisten asioita. Kyläreissuillakin piinaa kun ensimmäisenä kuvataan ja facesta löydät naamasi ennenkuin kotiin ehdit. Että kiva kun nyt kyläilitte Allu ja Elli ja olipas meillä mukavaa.

Tämäpä. Itse halusin järjestää häitämne rauhassa ja hiljaisuudessa, en halunnut, että inhottavat ihmiset menneisyydestä saavat tietää. Vaan kas, äitini laittoi muka-salaperäisiä päivityksiä Facebookkiin (tyyliin "pian sitä ollaan jo anoppi") ja kyseli mm. hääautoa kotiseutuni Facebook-ryhmässä. Nämä inhottavat ihmiset ovat siis kotiseudultani ja heidän äitinsä taas minun äitini tuttuja. Onneksi säästyttiin kuokkavierailta ja inhottavilta yllätyksiltä, mutta mua ärsytti ihan hirveästi se, ettei asiaa voinut pitää salassa. Ja olisin esim. kummini halunnut yllättää kutsulla, eipä onnistunut sekään erään hölösuun ansiosta.

Vierailija
89/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kontrolli onkin anopilla, ei teillä itsellänne. Miehesi on aikamoinen mammanpoika, jos täytyy äidillä hyväksyttää ideansa. Noin epävarmaa ei kannata naida. Lisäksi, tyhmät geenit periytyy.

Vierailija
90/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä anoppi joka sekaantuu joka asiaan. Juokse, nainen.

Vierailija
91/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko anopilla alkava muistisairaus... kuulostaa kovasti samalta kuin äitini tempaukset kun hän sairastui. Sain mm. kuulla sukulaisilta olevani raskaana, mitä en ole, enkä ole koskaan ollutkaan. Onneksi sukulaiset tunsivat minut niin hyvin, etteivät ihan heti uskoneet vaan kysyivät minulta asiasta. Olisi ollut paljon nolompaa oikaista asia jos joku olisi riemuissaan tullut onnittelemaan.

Vierailija
92/92 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko provo, mutta voin kyllä kuvitella olevan tottakin, sillä äitini on juuri samanlainen :(

On monta kertaa käynyt niin, että olen ostanut jollekin jonkun yllätyslahjan, ja penteleen äiti onkin lörpötellyt lahjasta jo etukäteen.

Veikkaan jutun menevän jotenkin niin, että äitini haluaa "varastaa" yllätyksestä tulevan positiivisen huomion. Näin äiti saa saman ilahtuneen reaktion, kuin olisi itse ostanut kyseisen lahjan.