Sain äsken kuulla kihlautuneeni?! Apua?
Selailin tossa ajankuluksi Fb:tä, ja törmäsin miehen äidin statukseen, jonka mukaan ollaan kihlauduttu. En itse ole hänen fb-kaverinsa, mutta miehen sisko ja monet muut olivat tykänneet ja onnitelleet kommenteissa. Tilanne kuulostaa älyttömän liikuttavalta; mies oli kuulemma järkännyt romanttisen koti-illan ruoan ja viinin parissa ja teettänyt valokuva-albumin meidän yhteisistä muistoista, loppuun oli jättänyt yllätykseksi tyhjää tilaa "meidän häitä varten".
Ehkä hyvä siis selventää, että mitään kosintaa ei ole tullut eikä sellaisesta ole ollut mitään puhetta tai viitteitä! Oon itse nyt töissä, vuoro loppuu puolen tunnin päästä ja mies on tulossa hakemaan. Tarkoituksena olisi viettää rauhallinen koti-ilta. Mitäs tästä nyt pitäis ajatella? Vähän näyttää siltä, että mies voisi olla kosimassa, mutta tavallaan vaan toivon sydämeni kyllyydestä, että toi "anoppi" vaan sekoilisi omiaan, koska tämä ei todellakaan ole se tapa jolla haluaisin kosinnasta kuulla.
Mitä te tekisitte? Pitäiskö mieheltä kysyä asiasta, vai olla kuin en olisi mitään kuullutkaan?
Kommentit (92)
Olisin varmasti kommentoinut sinne facebookiin, että mistä ihmeestä nyt puhutaan, voisiko joku tarkentaa, kun sinä et tiedä asiasta mitään.
Lisäksi varmasti sopisin miehen kanssa, että miehen sukulaisille ilmoitetaan, ettei kannata onnitella, koska otatte aikalisän kaiken suhteen, koska olette asiasta niin järkyttyneitä.
Siinä olisi muilla miettimistä- ja te miehen kanssa voisitte yrittää ottaa homman uusiksi romanttisesti ja kahden kesken.
Ette kihlaudu nyt :) sanotte että siirsitte ajankohtaa. Ja seuraavasta EI kerrota äidille...
Kyllä anoppi menettää kasvonsa jos menette sinne faceen paljastamaan kaiken, käskette ottaa vaan se pois sieltä vähin äänin. Ja kun kosinta ja kihlaus on totta laitatte itse sen faceen ettekä sano mitään siitä anopin postauksesta.
Eiköhän se anoppikin ota opikseen. Ei ollut hoksannut että siinä voi käydä noin, oli liian innoissaan.
Onko anoppisi ehkä Kelan virkailija? Nehän ne nämä ihmisten perhesuhteet nykyään tuntee paremmin kuin ihminen itse.
Teillä on nyt hyvä tilaisuus antaa anopille opetus. Eli kommentoit hämmentyneenä juurikin, jotain ettet tiedä asiasta mitään, ja sitten ette mene kihloihin ainakaan muutamaan viikkoon. Eiköhän anoppia nolota sen verran että pitää jatkossa suunsa kiinni.
Printatkaa nämä kommentit täältä, ja viekää anopin luettavaksi. Hih hih, mikä ilme sille tulis.
Mitä vastasit anopille, kun hän soitti ja onnitteli?
Vierailija kirjoitti:
Kosiko mies siis sinua vai jäikö tämä vaan "ai sä kuulitkin jo että aioin kosia"- asteelle ja mitään ei tapahtunut?
Itse kertoisin miehelle pettyneeni hänen toimintaan, vaikka yritys hyvä. Yrittäisin saada hänet ymmärtämään että jotkut asiat ovat vain pariskunnan omia, ennenkuin ne yhdessä päätetään julkistaa, jos päätetään. Varsinkin jos anoppi on tällainen hölösuu.
Todennäköisesti siis jättäisin kihlautumisen johonkin muuhun myöhempään ajankohtaan jotta sitä voidaan joskus ensiksi kaksin juhlistaa ennenkuin paljastetaan muille.
Eli siis sinä ihan tuosta vain pahoittaisit miehen mielen, löisit jo valmiiksi pettynyttä ja surullista ihmistä?
Aapeeeee kirjoitti:
Ap täällä, mies haki mut töistä ja koitti siinä autossa kysellä varovasti, että oonko vielä ehtinyt käymään fb:ssä. Ajattelin, etten viitsi pilata ylläriä mutta anoppi sitten ehtikin soittaa mulle onnittelut ennen kuin päästiin edes ruokapöytään asti.
Mies oli ihan oikeasti ylittänyt itsensä ja suunnitellut tän illan tosi kivaksi mua ajatellen. Yrittää näyttää normaalilta, mutta hänestä kyllä paistaa läpi pettymys siihen, miten tää juttu meni. Sanoin, että mulle tärkeintä on meidän rakkaus ja se, että hän haluaa mut vaimokseen, mutta ihan suoraan sanottuna mua itseänikin ottaa tää päähän. Tuntuu siltä, että tää tilanne jonka piti nimenomaan olla meidän kahdenkeskeinen, on varastettu meiltä.
Tekisi mieli sanoa tolle miehen äidille jotain, mutta en haluais pahentaa tilannetta. Kuitenkin tää tuntuu niin pahalta, että haluaisin tehdä selväksi sen, että tää saa olla vika kerta kun mitään vastaavaa tapahtuu. Puistattaa ajatus elämästä tuon kanssa, vaikka miestä rakastan yli kaiken.
Mitä te tekisitte?
Miks sun miehen pitää lörpötellä mammalle kaikki? Mammanpoika?
Vierailija kirjoitti:
Kosiko mies siis sinua vai jäikö tämä vaan "ai sä kuulitkin jo että aioin kosia"- asteelle ja mitään ei tapahtunut?
Itse kertoisin miehelle pettyneeni hänen toimintaan, vaikka yritys hyvä. Yrittäisin saada hänet ymmärtämään että jotkut asiat ovat vain pariskunnan omia, ennenkuin ne yhdessä päätetään julkistaa, jos päätetään. Varsinkin jos anoppi on tällainen hölösuu.
Todennäköisesti siis jättäisin kihlautumisen johonkin muuhun myöhempään ajankohtaan jotta sitä voidaan joskus ensiksi kaksin juhlistaa ennenkuin paljastetaan muille.
Kyllä se kosi, mutta hänelläkin oli mieliala silminnähden vähän latistunut, niin tilanne jäi vähän laimeeksi. Oli tehnyt älyttömän hyvät safkat jälkkäreineen ja katseltiin sitä albumia yhdessä ja hän sitten kysyi, että tulisinko vaimokseen kaikesta huolimatta.
Kysyin mieheltä, miltä hänestä tuntuisi jos peruttaisiin kihlat ja kihlauduttaisiin joskus myöhemmin "omilla ehdoillamme", tuntui vähän hämmentyvän ajatuksesta, mutta näytti lämpeävän. Ajatus siitä, että tuleva anoppi sais perua puheensa ja selitellä muille fb:ssä kutkuttaa hävettävän paljon :D
Joo ei tossa tilanteessa todellakaan tarvi enää miettiä "loukkaantuuko" anoppi. Hän pilasi teidän tärkeän hetkenne ja jos hän suuttuu siitä että siitä sanoo suoraan niin se on hänen ongelmansa. Ja tulevia asioita tai mitään häihin liittyvää en kertoisi, luottamus meni sit siinä.
Luojalle kiitos oman miehen vanhemmat asuu englannissa ja myös katkaissut napanuoransa heihin silloin kun se normaalisti tapahtuu. Tosin onneksi minulla on myös fiksut appivanhemmat jotka tietävät milloin olla suu supussa. Tullaan loistavasti toimeen kun kukin hoitaa oman tonttinsa ja silloin kun nähdään voidaan keskittyä kaikkeen kivaan.
Mä menin kihloihin mieheni kanssa ja en halunnu vielä kertoa kenellekään julkisesti. Sanoin kuitenkin äitille ja isosiskolle. Pyysin vielä hetken pitämään omana tietonaan, kun halusin itse kertoa siitä hääkutsujen muodossa. Oli kyllä tosi kivat fiilikset, kun sisko julkas asiasta facebook päivityksen.
Sun juttus on pahempi, mutta eihän tossa auta kuin puhua miehen kanssa ja antaa sen läksyttää äitinsä.
Te vietätte liikaa aikaa somessa. Anoppi pilaa miehen kosinnan julkaisemalla sen etukäteen ja morsmaikku päivittää illan jatkumon av:lle. Eläkää sitä oikeaa elämää niiden älylaitteiden ulkopuolella.
Kaikenlaisiin lörppiin sinäkin olet sekaantunut. Samanlaisia lörppäsuita niin äiti kuin poikakin. Kuka täysjärkinenj mies menee kertomaan äidilleen, että aikoo illalla kosia avovaimoaan? Ja kuka täysjärkinen anopintekele menee lavertelemaan faceen, että poika kosii tänään ja nyt ne ovat kihloissa. Ja kaikki tämä toisen keskeisen osapuolen tietämättä. Jos minulle olisi tehty tuolla tavalla, niin kuppi olisi mennyt nurin alta aikayksikön ja nuo lörppäsuut olisivat saaneet kuulla kunniansa. Tuosta lörppäsuuämmästä ei koskaan tulisi minun anoppiani eikä hänen yhtälailla lörppäsuupojastaan minun miestäni.
Juokse ja lujaa. Mammanpoika, joka jakaa KAIKEN äidilleen. Olisihan voinut sanoa, että kosii syksyllä tms, jos oli pakko kosinnasta puhua.Miten olisi ollut synttärit, tapaamisen vuosipäivä jne...
Vuosia myöhemmin vielä kadut, kun anoppi tylyttää sinua tylsästä seksielämästänne. No kun poika vähän avautui...
Mitäköhän tää anoppikokelas olis tehny jos oisit harkinnut eroa jo pitkään kun mies taas olisi nähnyt häät ja lapsia jne tulevaisuudessa ja sittten olisit sanonut ei ja kertonut erosta ja särkenyt miehen sydämen? Siinä ois anoppi häväissyt sekä omat kasvonsa että poikansa julkisesti sen sijaan että olisi voinut hiljaa erota
Siis miksei olisi ihan tavallista jutella vanhemmilleen kosinta-aikeista? Ei se kenestäkään mitään mammanpoikaa tee. Anopista ja äidistä tosin tekee hirviön tuollainen toiminta.
Loukkaamatta ketään? Kyllä mä olisin niin vihainen jos olisin sä että kieltäytyisin koko kosinnasta ja antaisin anopin hävetä!