Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain äsken kuulla kihlautuneeni?! Apua?

Vierailija
08.07.2017 |

Selailin tossa ajankuluksi Fb:tä, ja törmäsin miehen äidin statukseen, jonka mukaan ollaan kihlauduttu. En itse ole hänen fb-kaverinsa, mutta miehen sisko ja monet muut olivat tykänneet ja onnitelleet kommenteissa. Tilanne kuulostaa älyttömän liikuttavalta; mies oli kuulemma järkännyt romanttisen koti-illan ruoan ja viinin parissa ja teettänyt valokuva-albumin meidän yhteisistä muistoista, loppuun oli jättänyt yllätykseksi tyhjää tilaa "meidän häitä varten".

Ehkä hyvä siis selventää, että mitään kosintaa ei ole tullut eikä sellaisesta ole ollut mitään puhetta tai viitteitä! Oon itse nyt töissä, vuoro loppuu puolen tunnin päästä ja mies on tulossa hakemaan. Tarkoituksena olisi viettää rauhallinen koti-ilta. Mitäs tästä nyt pitäis ajatella? Vähän näyttää siltä, että mies voisi olla kosimassa, mutta tavallaan vaan toivon sydämeni kyllyydestä, että toi "anoppi" vaan sekoilisi omiaan, koska tämä ei todellakaan ole se tapa jolla haluaisin kosinnasta kuulla.

Mitä te tekisitte? Pitäiskö mieheltä kysyä asiasta, vai olla kuin en olisi mitään kuullutkaan?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan superliikkis kosinta. Tyhmä anoppi.

Vierailija
42/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clickbait ap. Luulin että olisit suunnilleen herännyt Vegasissa sormus sormessa villin yön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi kirjoitti vauvaonnittelut meidän molempien seinille facebookissa. Ei oltaiskaan itse haluttu kertoa ihmisille.

Tämä tapahtui joskus ihan alussa kun kukaan muu paitsi vanhempamme ei tienneet asiasta.

Ei niitä nähneetkään kuin kaverit ja varmaan kaverien kaveritkin. Kummallakin vielä sellaisia puolituttuja kavereina siellä.

Päättyi kohtukuolemaan, siinä oli kiva selitellä hyvänpäivän tutuille...

Vierailija
44/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies kuulostaa ihanalta. Toivottavasti kuitenkin jatkossa pidät hajuraon anoppiin ja näpäytät tästä. Varo häitä, kontrollifriikki sekaantuva anoppi saattaa tehdä niiden valmistelusta piinaa.

Vierailija
45/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (onneksi) ex-appi (osaa ne miehetkin!) kertoi hääuutiset koko kylälle. Oli tarkoitus mennä salaa naimisiin vain ihan lähipiirin kesken. Olikin sitten kiva kun kuukausia ennen häitä puolitutut onnitteli kauppareissulla. Että onnistui tällainen jo ennen somen aikakautta..

Vierailija
46/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika erikoista, että pitäisi erikseen "mennä kihloihin". Kihloissa ollaan, jos toinen kosii ja toinen myöntyy. Ei tarvitse odottaa täyskuuta, näyttää täydelliseltä, olla ulkomailla, syödä edes erityisen hyvin. Miksi ihmeessä, jos mies kerron kosi, pitäisi siitä kieltäytyä, ja mennä sitten "paremmin" kihloihin, että olisi jotenkin parempi tarina kerrottavana? Meinaatko kihlajaistarinaa kerratessasi kertoa että ekalla kerralla kieltäydyit?

Miehelle kyllä toteaisin ettei varmaan kannata kertoa meidän asioista, koska sitten ne ovat kaikkien asioita.

Vierailija
47/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeeeee kirjoitti:

Ap täällä, mies haki mut töistä ja koitti siinä autossa kysellä varovasti, että oonko vielä ehtinyt käymään fb:ssä. Ajattelin, etten viitsi pilata ylläriä mutta anoppi sitten ehtikin soittaa mulle onnittelut ennen kuin päästiin edes ruokapöytään asti.

Mies oli ihan oikeasti ylittänyt itsensä ja suunnitellut tän illan tosi kivaksi mua ajatellen. Yrittää näyttää normaalilta, mutta hänestä kyllä paistaa läpi pettymys siihen, miten tää juttu meni. Sanoin, että mulle tärkeintä on meidän rakkaus ja se, että hän haluaa mut vaimokseen, mutta ihan suoraan sanottuna mua itseänikin ottaa tää päähän. Tuntuu siltä, että tää tilanne jonka piti nimenomaan olla meidän kahdenkeskeinen, on varastettu meiltä.

Tekisi mieli sanoa tolle miehen äidille jotain, mutta en haluais pahentaa tilannetta. Kuitenkin tää tuntuu niin pahalta, että haluaisin tehdä selväksi sen, että tää saa olla vika kerta kun mitään vastaavaa tapahtuu. Puistattaa ajatus elämästä tuon kanssa, vaikka miestä rakastan yli kaiken.

Mitä te tekisitte?

*tu jos tekisin lapselleni jotain tuollaista niin tiedän sata tarkkaan että palaute tulisi häneltä suoraan, kiitti äiti kun pilasit KAIKEN! Ja se olisi mulle ihan oikein.

Luojan kiitos omaan poikaani suorat välit vaikka välillä on harmittanutkin että oikeastiko ihan kaikki pitää sanoa päin naamaa? Juu, tarttee jos äiti on niin umpiluu ettei muuten ymmärrä. 

En tiiä mitä teette. Tuleva anoppi pilasi kaiken. Itselläni oli vähän tuommoinen exanoppi ja nyt kolme vuotta kuolemasta voin ajatella hitusen positiivista.

Opetelkaa rajat, kaikkea ei tarvitse sietää ja kyllä se vanhan ihmisenkin pitää jotain oppia kunnioituksesta.

Vierailija
48/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain mene tänään jo kihloihin, mutta anoppia näpäyttääksenne julkista kihlautumista vasta myöhemmin? Miehelle kuitenkin selkeästi tärkeä hetki ja oli panostanut kosintaan.

Vierailija
49/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä ap tee mitään. Mutta miehesi pistät sanomaan tiukasti äidilleen että loukkasi teitä ikävällä tavalla ja että päivitys olisi syytä poistaa.

Olette juuri menneet kihloihin. Kihlajaispäivän siirtäminen olisi merkki siitä että anopilla on valtaa teidän yli. Älkää siihen lähtekö, mutta omassa profiilissa voi asian kertomista viiviyyttää sen verran että anoppi poistaa päivityksensä.

Vierailija
50/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vain mene tänään jo kihloihin, mutta anoppia näpäyttääksenne julkista kihlautumista vasta myöhemmin? Miehelle kuitenkin selkeästi tärkeä hetki ja oli panostanut kosintaan.

Näin me päätettiin lopuksi tehdä. Nyt kun on tunteet vähän tasaantuneet tulin myös siihen tulokseen että mitä järkeä siinä erikseen kihlautumisessa oikeastaan edes on, ja miksi antaa anopin pilata tätä enempää kuin tarvitsee.. Mies juttelee huomenna äitinsä kanssa ja kertoo mitä mieltä oli tästä, ja sanoo että pistämme hääajatukset toistaiseksi jäihin. Mä käytän tilaisuuden hyödykseni ja alan suunnitella häitä ilman tulevan anopin häirintää.

Kiitti teille, kommentit sai mut tajuumaan että oon ihan oikeesti syystä vihainen!

Ap

Vierailija
51/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin me päätettiin lopuksi tehdä. Nyt kun on tunteet vähän tasaantuneet tulin myös siihen tulokseen että mitä järkeä siinä erikseen kihlautumisessa oikeastaan edes on, ja miksi antaa anopin pilata tätä enempää kuin tarvitsee.. Mies juttelee huomenna äitinsä kanssa ja kertoo mitä mieltä oli tästä, ja sanoo että pistämme hääajatukset toistaiseksi jäihin. Mä käytän tilaisuuden hyödykseni ja alan suunnitella häitä ilman tulevan anopin häirintää.

Kiitti teille, kommentit sai mut tajuumaan että oon ihan oikeesti syystä vihainen!

Ap

Niin, ja sanomme siis näin ainoastaan anopille. Omille läheisilleni ajattelin kertoa, että häät on tulossa. :)

Ap

Vierailija
52/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että anoppi teki tuon tahalleen. Jo siitä että kerskuu että se päivitys tulee olemaan eniten tykätyin ikinä kalskahtaa sille

53/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylipisteet menivät sekä mieheltä että anopilta nolliin mutta kaiken kaikkiaan pikku murhe jos muuten miehen kanssa on asiat kohdallaan. Muutaman vuoden päästä te yhdessä miehen kanssa nauratte tälle kippurassa

54/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä puhuit anopin kanssa puhelimessa, mitä sanoit hänelle?

Vierailija
55/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ja sanomme siis näin ainoastaan anopille. Omille läheisilleni ajattelin kertoa, että häät on tulossa. :)

Ap

Ap, kuinka paljon läheisesi ovat anopin kanssa tekemisissä? 

Vierailija
56/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee ehkä vähän asioiden edelle, mutta äityliinin jouluisista ruokaresepteistä saa myös ihanat hääruuat.

http://www.vauva.fi/comment/28012372

Vierailija
57/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason idea on hyvä ! Herkullinen hääateria tuo kaikille taas hyvän mielen.

Vierailija
58/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin anopin kanssa kyllä ihan yleisesti siitä, mitä asioita saa jakaa faceen. Että olisi kiva, että voisitte halutessanne jakaa nämä henkilökohtaiset asiat itse. Kertoisin, että tuli paha mieli myös siksi, että haluatte itse päättää, kenelle kerrotte kihlauksista tai muista teitä koskevista asioista. Välejä on turha lähteä rikkomaan tai näpäyttelemään, jos on mitenkään normaali ihminen niin hänelle tulee varmasti tosi paha mieli siitä, että meni mokaamaan. Jos tajuaa tämän, jättäisin asian siihen ja jatkaisin elämää. Mielestäni elämässä kannattaa joskus niellä sitä omaa harmistustaan, jotta saa pidettyä välit läheisiin, koska siitä seuraa vaan enemmän pahaa mieltä jatkossa.

Jos ei tajua mitä teki, asia on eri. Mutta yrittäisin ihan normaalilla keskustelulla ensin.

Vierailija
59/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta miehesi kuulostaa aika tossulta. Mitä sitten vaikka äitinsä ihmetteli mihin tarvitsi valokuvia? Mitäs kun äiti kysyy että missä asennossa on lapset laitettu aluilleen, kertoo senkin mukisematta kun kysyi?

Onneksi oma mies on katkaissut napanuoran silloin kun se pitääkin tehdä. Oma mies olisi myös vain sanonut äidilleen, että tarvitseepa vaan, ei kuulu hänelle. Eikä minunkaan miehelleni todellakaan ole normaalia hakea valokuvia. 

Mistä te löydätte näitä?!

Vierailija
60/92 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selailin tossa ajankuluksi Fb:tä, ja törmäsin miehen äidin statukseen, jonka mukaan ollaan kihlauduttu. En itse ole hänen fb-kaverinsa, mutta miehen sisko ja monet muut olivat tykänneet ja onnitelleet kommenteissa. Tilanne kuulostaa älyttömän liikuttavalta; mies oli kuulemma järkännyt romanttisen koti-illan ruoan ja viinin parissa ja teettänyt valokuva-albumin meidän yhteisistä muistoista, loppuun oli jättänyt yllätykseksi tyhjää tilaa "meidän häitä varten".

Ehkä hyvä siis selventää, että mitään kosintaa ei ole tullut eikä sellaisesta ole ollut mitään puhetta tai viitteitä! Oon itse nyt töissä, vuoro loppuu puolen tunnin päästä ja mies on tulossa hakemaan. Tarkoituksena olisi viettää rauhallinen koti-ilta. Mitäs tästä nyt pitäis ajatella? Vähän näyttää siltä, että mies voisi olla kosimassa, mutta tavallaan vaan toivon sydämeni kyllyydestä, että toi "anoppi" vaan sekoilisi omiaan, koska tämä ei todellakaan ole se tapa jolla haluaisin kosinnasta kuulla.

Mitä te tekisitte? Pitäiskö mieheltä kysyä asiasta, vai olla kuin en olisi mitään kuullutkaan?

Jaaha, päivän "mies tulee puolen tunnin / tunnin / kahden tunnin päästä, mitä teen?" -provo.