Mammografiaseula -25 Helsingissä?
Parittomana vuonna syntynyt, oletko saanut kutsua? Yleensä se on tullut jo touko-kesäkuussa, nyt ei ole luukusta tipahtanut.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Keusoten alueella tulee sen mukaan missä kuussa olet syntynyt. Olisko teilläkin niin?
Helsinki ei ole Keusote.
Kävin tammikuussa, synt. -67. Kutsuhan tulee postitse, oisko hävinnyt matkalla, yleistä nykyään.
Ei kuulunutkaan kutsua joten soitin ja sain ajan seuraavalle päivälle. Vastauskin tuli vajaan viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keusoten alueella tulee sen mukaan missä kuussa olet syntynyt. Olisko teilläkin niin?
Helsinki ei ole Keusote.
Ei. Mutta kai Helsingissäkin opetetaan lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulunutkaan kutsua joten soitin ja sain ajan seuraavalle päivälle. Vastauskin tuli vajaan viikon päästä.
Tutkimus oli siis Unilabs labrassa Malminkatu 16. Katso numero nettisivuilta ja soita niin saat ajan.
Toukokuussa -61 syntynyt siskoni sai kutsun elokuulle, mutta hänelläpä todettiinkin kesäkuun alussa rintasyöpä, ja nyt häneltä leikataan molemmat rinnat. Edellisessä mammografiassa syksyllä 2023 ei näkynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tammikuussa, synt. -67. Kutsuhan tulee postitse, oisko hävinnyt matkalla, yleistä nykyään.
OmaPostiin se tulee.
Suomessa seulotaan ehkä turhan tiheään. Jotkut jättää väliin mikä voi olla ihan hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OmaPostiin se tulee.
Kenelle tulee kenelle ei. Minä en käytä koko perkeleen omapostia
Mulle on tullut yleensä syksyllä vaikka olen syntynyt alkuvuodesta. Se riippuu seulottavien määrästä. Suolistosyövän tutkimus tulee yleensä jopa ennen syntymäpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ei ole Keusote.
Niinhän tuossa sulle juuri vastattiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa seulotaan ehkä turhan tiheään. Jotkut jättää väliin mikä voi olla ihan hyväkin.
Ystäväni käy aina mammografiaseulonnoissa kun kutsu tulee. Pari vuotta siten löytyi syöpä. Itse ei ollut havainnut mitään kyhmyjä koska syöpä oli sellaisessa paikassa ettei sitä voinut itse edes huomata.
Onneksi ei jättänyt väliin mikä oli hyvä.