Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain äsken kuulla kihlautuneeni?! Apua?

Vierailija
08.07.2017 |

Selailin tossa ajankuluksi Fb:tä, ja törmäsin miehen äidin statukseen, jonka mukaan ollaan kihlauduttu. En itse ole hänen fb-kaverinsa, mutta miehen sisko ja monet muut olivat tykänneet ja onnitelleet kommenteissa. Tilanne kuulostaa älyttömän liikuttavalta; mies oli kuulemma järkännyt romanttisen koti-illan ruoan ja viinin parissa ja teettänyt valokuva-albumin meidän yhteisistä muistoista, loppuun oli jättänyt yllätykseksi tyhjää tilaa "meidän häitä varten".

Ehkä hyvä siis selventää, että mitään kosintaa ei ole tullut eikä sellaisesta ole ollut mitään puhetta tai viitteitä! Oon itse nyt töissä, vuoro loppuu puolen tunnin päästä ja mies on tulossa hakemaan. Tarkoituksena olisi viettää rauhallinen koti-ilta. Mitäs tästä nyt pitäis ajatella? Vähän näyttää siltä, että mies voisi olla kosimassa, mutta tavallaan vaan toivon sydämeni kyllyydestä, että toi "anoppi" vaan sekoilisi omiaan, koska tämä ei todellakaan ole se tapa jolla haluaisin kosinnasta kuulla.

Mitä te tekisitte? Pitäiskö mieheltä kysyä asiasta, vai olla kuin en olisi mitään kuullutkaan?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan mieheltä kysy, pilaat kosinnan jos sellainen on tulossa!

Vierailija
2/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä hyvin kuvitella että anopintekele (joka kovasti jo toivoo kihloja+häitä+jälkikasvua) ylitulkitsisi just jotakin valokuva-albumia ja hehkuttais kihloja ennen kun itsekään olisin tietoinen asiasta. Vastaavassa tilanteessa varmaan ottaisin kuvakaappauksen ja kysyisin mieheltä että voisiko oikaista asian äidilleen. 

Eniten tuossa tilanteessa tympäisisi se, että anoppi hehkuttaa asiaa ennen kuin ehditte itse kertoa muille.

ps. Voimia anopin kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pilallahan se on jo.

Vierailija
4/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pilallahan se on jo.

Jaa, no jätä se sika sitten, ei tuosta enää kunnollista tule.

Jos elämä ei muuten ole vaikeaa niin siitä voi tehdä sellaista.

Vierailija
5/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, mies haki mut töistä ja koitti siinä autossa kysellä varovasti, että oonko vielä ehtinyt käymään fb:ssä. Ajattelin, etten viitsi pilata ylläriä mutta anoppi sitten ehtikin soittaa mulle onnittelut ennen kuin päästiin edes ruokapöytään asti.

Mies oli ihan oikeasti ylittänyt itsensä ja suunnitellut tän illan tosi kivaksi mua ajatellen. Yrittää näyttää normaalilta, mutta hänestä kyllä paistaa läpi pettymys siihen, miten tää juttu meni. Sanoin, että mulle tärkeintä on meidän rakkaus ja se, että hän haluaa mut vaimokseen, mutta ihan suoraan sanottuna mua itseänikin ottaa tää päähän. Tuntuu siltä, että tää tilanne jonka piti nimenomaan olla meidän kahdenkeskeinen, on varastettu meiltä.

Tekisi mieli sanoa tolle miehen äidille jotain, mutta en haluais pahentaa tilannetta. Kuitenkin tää tuntuu niin pahalta, että haluaisin tehdä selväksi sen, että tää saa olla vika kerta kun mitään vastaavaa tapahtuu. Puistattaa ajatus elämästä tuon kanssa, vaikka miestä rakastan yli kaiken.

Mitä te tekisitte?

Vierailija
6/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi selaat Facebookia työajalla?

Vierailija
7/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne ja jos ei oo Porvoon tarinoita niin sano miehellesi, että keskustelee vakavasti äitinsä kanssa asioista lörpöttelystä. Ja kun alatte odottaa esikoistanne, niin pidä huoli ettei tulevalle mummolle kerrota asiasta ennenkuin uutisen saa julkistaa koko maailmalle.

Vierailija
8/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi selaat Facebookia työajalla?

Itsekö et ikinä ole tehnyt niin?

Vierailija
9/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se anoppikokelas oli saanut tietää?

Vierailija
10/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n mies oli suunnitelman kertonut äidilleen?

Vierailija
11/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammanpoika... juokse. Seko anoppi.

Vierailija
12/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on kertonut kihlauksesta äidilleen ennen kuin on edes kosinut?

Vierailija
13/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siis mies on kertonut äidilleen aikeistaan. Miksi ihmeessä? Varsinkin jos äitinsä on tuollainen hölösuu kaikissa muissakin asioissa. Jos kertoo kaiken äidille ennenkuin toimii, mieti haluatko olla naimisissa tai edes yhdessä sellaisen miehen kanssa. En todellakaan ymmärrä, miksi on mennyt kertomaan tuollaisen asian etukäteen kellekään, siinä on aina vaara, että tieto menee ennen aikojaan yllätettävän korviin.

Vierailija
14/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeeeee kirjoitti:

Ap täällä, mies haki mut töistä ja koitti siinä autossa kysellä varovasti, että oonko vielä ehtinyt käymään fb:ssä. Ajattelin, etten viitsi pilata ylläriä mutta anoppi sitten ehtikin soittaa mulle onnittelut ennen kuin päästiin edes ruokapöytään asti.

Mies oli ihan oikeasti ylittänyt itsensä ja suunnitellut tän illan tosi kivaksi mua ajatellen. Yrittää näyttää normaalilta, mutta hänestä kyllä paistaa läpi pettymys siihen, miten tää juttu meni. Sanoin, että mulle tärkeintä on meidän rakkaus ja se, että hän haluaa mut vaimokseen, mutta ihan suoraan sanottuna mua itseänikin ottaa tää päähän. Tuntuu siltä, että tää tilanne jonka piti nimenomaan olla meidän kahdenkeskeinen, on varastettu meiltä.

Tekisi mieli sanoa tolle miehen äidille jotain, mutta en haluais pahentaa tilannetta. Kuitenkin tää tuntuu niin pahalta, että haluaisin tehdä selväksi sen, että tää saa olla vika kerta kun mitään vastaavaa tapahtuu. Puistattaa ajatus elämästä tuon kanssa, vaikka miestä rakastan yli kaiken.

Mitä te tekisitte?

Kai mies voi itse äidilleen kertoa että pilasi hänen suunnitelmansa ja illan teiltä. Ja osaa olla kertomatta äidilleen enää ikinä mitään. Tulee varmaan kiva tuommoisen lähellä alkaa häitä järjestää jos se tunkee nenäänsä kaikkialle.

Vierailija
15/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pilallahan se on jo.

Jaa, no jätä se sika sitten, ei tuosta enää kunnollista tule.

Jos elämä ei muuten ole vaikeaa niin siitä voi tehdä sellaista.

No turha se on teeskennellä muutakaan, kosinta nyt ei vaan ollutkaan yllätys. Mutta ehkäpä mies oppii vastaisuuden varalle hölöttääkö äidilleen kaiken. Ja ehkä oppii äitylikin vähän somen käytöstä.

Vierailija
16/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin anopille että hän pilasi kaiken. Haluaisin anopille mahdollisimman pahan mielen siitä hyvästä että julkaisee toisten asioita ja juoruilee.

Vierailija
17/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ihan piruuttani sanonut miehelle etten nyt suostu ihan vaan että julkisen ilmoituksen tehnyt anoppi saisi selitää kaikille tätä omaa virhettään.

Vierailija
18/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas. Selasin Facebookkia, koska ei ollut muutakaan tekemistä ja istuskelin vaan tyhjässä rakennuksessa odottamassa, että saan laitettua ovet lukkoon.

Mies oli pyytänyt äidiltään valokuvia tota albumia varten, tämä oli pitänyt kuvien pyytämistä outona (no olisin mäkin tuon miehen kohdalla) ja mies sitten oli kertonut että aikoo kosia. Äitinsä jaksoi odottaa miehen kertomaan päivään ja sit oli aivan pakko tehdä status. En oo itse tavannut miehen äitiä kuin pari kertaa, mutta miehen siskon puheista päätellen hän on mieletön kontrollifriikki. Tää oli kuitenkin iso järkytys ja pettymys miehelle, että tuskin hän on mitään vastaavaa tehnyt aiemmin.

Tuleva anoppi on näköjään hehkuttanut tuolla kommenteissa, että tästä tulikin hänen tykätyin päivityksensä ikinä. Ottaa päähän. Mitenköhän tän voisi ottaa puheeksi loukkaamatta ketään?

Vierailija
19/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehen pitäisi nyt vaikka laittaa äidilleen viestiä, että yllätys meni pilalle ja että jatkossa äidille ei enää voi näköjään kertoa henkilökohtaisia asioita. Pyytäisin myös poistamaan päivityksen.

Vierailija
20/92 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosiko mies siis sinua vai jäikö tämä vaan "ai sä kuulitkin jo että aioin kosia"- asteelle ja mitään ei tapahtunut?

Itse kertoisin miehelle pettyneeni hänen toimintaan, vaikka yritys hyvä. Yrittäisin saada hänet ymmärtämään että jotkut asiat ovat vain pariskunnan omia, ennenkuin ne yhdessä päätetään julkistaa, jos päätetään. Varsinkin jos anoppi on tällainen hölösuu.

Todennäköisesti siis jättäisin kihlautumisen johonkin muuhun myöhempään ajankohtaan jotta sitä voidaan joskus ensiksi kaksin juhlistaa ennenkuin paljastetaan muille.