Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapseton pariskunta perhe?

Vierailija
08.07.2017 |

Meillä on vakiintunut parisuhde yli 10 vuoden ajan. Lapsia ei ole. Voidaanko kutsua meidän taloutta perheeksi?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä onko perhe pariskunta, jonka lapset ovat muuttaneet pois kotoa?

Minusta on hassua, että ensi helmikuussa emme ole enää lapsiperhe. Kuopus täyttää silloin 18v. Kaikki kolme kuitenkin asuvat kotona. Meillähän on lapsia, jotka asuvat samassa taloudessa.

Kai perhekäsite on niin kauan lapsilla kun sitten vuorostaan saavat "oman perheen".

Isoja lapsia jo! 😊 Kiva kum asuvat vielä kotona. Paniikilla ootsn kun omani muuttavat. Vielä on aikaa kyllä...

Lapsetonta pariskuntaa pidän pariskuntana, en perheenä. Jos he eroo, ni voiko sanoo että perhe meni rikki? Ei oikeen...

Enkä edes ymmärrä miksi olla yhdessä ilman että haaveileekaan lapsista. Ottaisivat miehen jonka kanssa haluavat lisääntyä!

Eli sinun mielestäsi koska minä en halua lapsia kenenkään kanssa, minä en saa olla parisuhteessa? Koska en halua lapsia, en saa rakastaa ja olla rakastettu? Tai ainoastaan rakkaus sisarusten ja vanhempien kesken on sallittu? Herrajumala että olet inhottava, kun haluat kieltää romanttisen rakkauden niiltä, jotka eivät lapsia halua.

Ja ikä oli? 😂 Parempikin ettet lisäänny. Ja joo, todella rakastettu varmaan kun hyökkäät jo tuostakin. Panttaa pillua ja kohtua, vanhana on hyvä alkaa lisääntymään 😊

Vierailija
62/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikitkin kuuluu perheeseen! Ei tietenkään virallisesti mutta muuten kyllä. Miellän että mulla on perhe vaikka oon sinkkutalous, mutta kaksi kissaa.

Mun viisvuotias lapsikin laskee kissan perheeseen ❤ En tiennyt että aikuisetkin jotkut vielä 😂

Kaverini holla ei oo lapsia niim paasaa koiraa kuin ihmistä. Tekis sen lapsen ni ei ois nii noloo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku puhuu perheestään, niin olettaisin, että on lapsia. Lapset voivat olla myös jo aikuisia.[/quote

Sama.

Täällä on ihmisiä jotka aattelee perheestä puhuessaan että tarkotetaan juuri Leenaa ja hänen marsuaan ja kissaansa 😂😂😂

Vierailija
64/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on. Esim meillä on minä, mies ja kissat. Olemme perhe.

Vierailija
65/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hassua, että ensi helmikuussa emme ole enää lapsiperhe. Kuopus täyttää silloin 18v. Kaikki kolme kuitenkin asuvat kotona. Meillähän on lapsia, jotka asuvat samassa taloudessa.

Kai perhekäsite on niin kauan lapsilla kun sitten vuorostaan saavat "oman perheen".

Isoja lapsia jo! 😊 Kiva kum asuvat vielä kotona. Paniikilla ootsn kun omani muuttavat. Vielä on aikaa kyllä...

Lapsetonta pariskuntaa pidän pariskuntana, en perheenä. Jos he eroo, ni voiko sanoo että perhe meni rikki? Ei oikeen...

Enkä edes ymmärrä miksi olla yhdessä ilman että haaveileekaan lapsista. Ottaisivat miehen jonka kanssa haluavat lisääntyä!

Eli sinun mielestäsi koska minä en halua lapsia kenenkään kanssa, minä en saa olla parisuhteessa? Koska en halua lapsia, en saa rakastaa ja olla rakastettu? Tai ainoastaan rakkaus sisarusten ja vanhempien kesken on sallittu? Herrajumala että olet inhottava, kun haluat kieltää romanttisen rakkauden niiltä, jotka eivät lapsia halua.

Ja ikä oli? 😂 Parempikin ettet lisäänny. Ja joo, todella rakastettu varmaan kun hyökkäät jo tuostakin. Panttaa pillua ja kohtua, vanhana on hyvä alkaa lisääntymään 😊

Parempikin, ettei lainaamasi kirjoittaja lisäänny. Parempi olisi myös, jos et itsekään lisääntyisi, ja opettaisi lapsillesi halveksuvaa asennettasi muita ihmisiä kohtaan. Kaikista parasta toki olisi, ettei kukaan ihminen lisääntyisi, niin ehkä tämä planeetta säilyisi elinkelpoisena kaikille muille lajeille.

Vierailija
66/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisnaiseni ei voi saada lapsia, niin on se nolo kun joulukortissa lukee lemmikkienkin nimet 🙈

Mun siskolla on kaksi lasta, joulukortissa on silti joukon jatkona lemmikkieläinten nimet. Usein kortissa on myös poseeraa joku lemmikeistä. Mites tämä menee sun nolousasteikolla?

Seminolo.

Vierailija
67/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempikin, ettei lainaamasi kirjoittaja lisäänny. Parempi olisi myös, jos et itsekään lisääntyisi, ja opettaisi lapsillesi halveksuvaa asennettasi muita ihmisiä kohtaan. Kaikista parasta toki olisi, ettei kukaan ihminen lisääntyisi, niin ehkä tämä planeetta säilyisi elinkelpoisena kaikille muille lajeille.

Ota lääkkeesi. Kiva kun täällä halveksutaan perhettä. "Joo, mun perheeseen kuuluu mää ja mun marsu ja tietokone".

Vierailija
68/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikitkin kuuluu perheeseen! Ei tietenkään virallisesti mutta muuten kyllä. Miellän että mulla on perhe vaikka oon sinkkutalous, mutta kaksi kissaa.

Mun viisvuotias lapsikin laskee kissan perheeseen ❤ En tiennyt että aikuisetkin jotkut vielä 😂

Kaverini holla ei oo lapsia niim paasaa koiraa kuin ihmistä. Tekis sen lapsen ni ei ois nii noloo.

Sääliksi käy niiden ihmisten lemmikit joiden omistajat eivät laske omia lemmikkejään kuuluvaksi samaan perheeseen. :(

Vierailija
69/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pettyisin jos lapseni perheeseen kuuluisi vittu marsu. Mieluummin lapsenlapsia ❤

Vierailija
70/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niiden ihmisten lemmikit joiden omistajat eivät laske omia lemmikkejään kuuluvaksi samaan perheeseen. :(

Ai, miksi? Se on lemmikkini. Ei esim lapseni. Mutta hyvin viihtyy kisu ❤ Jos en saisi lapsia niin kai sitten se olisi perheen korvikkeena.

Vierailija
71/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenköhän lemmikki rakastaa omistajaansa ja pitää tätä äitinä???

Vai oisko se vaan että ketä ruokkii jne.

Vierailija
72/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloudessa asuu minä ja minun lemmikkimarsu. Puolisoa tai lapsia ei ole. Minua on askarruttanut, että olemmeko me perhe?

Riippuu siitä onko marsu uros vai naaras.

Vierailija
73/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Ettekä ole. Olette pariskunta, jolla on kissoja. Kun eroatte niin olet enää crazy catwoman.

Vierailija
74/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Ettekä ole. Olette pariskunta, jolla on kissoja. Kun eroatte niin olet enää crazy catwoman.

Kissat on meidän lapsia. Ja miten niin "kun" eroatte?

Vierailija
75/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

No JOS eroatte. Oi. Oliko hankalaa hedelmöittää? Kävittekö yksityisellä cai julkisella? Oiii minäkin haluun kissalapsen

Ehe ehe. Meille siis kissat ovat enemmän lapsia kuin lemmikkejä. Emme halua ihmislapsia, rasittavia kusipäitä joihin menee enemmän rahaa.

Vierailija
76/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö sosiologian mukaan. Kaikki yksiköt jotka tuntevat itsensä perheeksi ovat perhe. Perhettä ei voi määrittää henkilö/lapsiluvun tms mukaan.

Vierailija
77/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä perheeseen kuuluu lapset ja perhe ei ole perhe ilman lapsia - silloin se on pariskunta.

Virallinen määritelmä voi toki poiketa mun mielipiteestä. Itsekin siis aloittajan kanssa vastaavassa tilanteessa ja emme mielestäni ole perhe ennen lapsia.

Vierailija
78/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

No JOS eroatte. Oi. Oliko hankalaa hedelmöittää? Kävittekö yksityisellä cai julkisella? Oiii minäkin haluun kissalapsen

Ehe ehe. Meille siis kissat ovat enemmän lapsia kuin lemmikkejä. Emme halua ihmislapsia, rasittavia kusipäitä joihin menee enemmän rahaa.

Oho.Joku patoutunu viha lapsia kohtaan? Onneksi ette saa lapsia. Jos kisdanne osais puhuu ni mitä mahtais sanoo? 😅 Oot kyl melkonen tantta.

Vierailija
79/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Nyt hullu kissanainen ragee. Eli teidän kissat on wnemmän kuin rasittavia kusipäitä? ❤

Vierailija
80/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme puolisoni kanssa perhe. Mä en voi saada lapsia, eikä tässä iässä enää voi adoptoida, joten tämän enempää meitä ei koskaan tule olemaan. Tunnemme myös vahvaa yhteenkuuluvuutta molempien lähisukuun, mutta meillä on ihan oma, selkeä perhe tässä keskenämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän