Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapseton pariskunta perhe?

Vierailija
08.07.2017 |

Meillä on vakiintunut parisuhde yli 10 vuoden ajan. Lapsia ei ole. Voidaanko kutsua meidän taloutta perheeksi?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä perheeseen kuuluu lapset ja perhe ei ole perhe ilman lapsia - silloin se on pariskunta.

Virallinen määritelmä voi toki poiketa mun mielipiteestä. Itsekin siis aloittajan kanssa vastaavassa tilanteessa ja emme mielestäni ole perhe ennen lapsia.

Pssst, vain hullut pitää itseään perheenä ennen lapsia.

Vähän ku jos tilillä olis tonni ja sanooki itteetää miljonääriks. Sillee et joo melkee mut ei kuitenka lähelläkä.

Vierailija
82/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme puolisoni kanssa perhe. Mä en voi saada lapsia, eikä tässä iässä enää voi adoptoida, joten tämän enempää meitä ei koskaan tule olemaan. Tunnemme myös vahvaa yhteenkuuluvuutta molempien lähisukuun, mutta meillä on ihan oma, selkeä perhe tässä keskenämme.

Olette lapseton pariskunta, jossa ei ole mitään väärää. Perhe ette kuitenkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan miehen kanssa aina vihattu niitä terveisiä möttösen perheeltä ja hyvää joulua kortteja, missä on kuolaava pikkupenska. Nyt viimeiset 3 vuotta ollaan huviksemme tehty samanlainen kortti meidän koirista, tiedän miten miehen siskoa varsinkin ne ärsyttää, etenkin se "perhe" sana :D Nykyään laitan viestitkin, että "meidän perhe aatteli olla mökillä 3.-4. päivä, sopiiko teidän perheelle :)"  Osaan kuvitella miten sitä hiertää hahhahah :DD

Sama. Mitä jouluista on jossain räkänokassa D:

Ois ees poroja, punatulkkuja tai.... jotain muuta kun se KERSA

Vierailija
84/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme puolisoni kanssa perhe. Mä en voi saada lapsia, eikä tässä iässä enää voi adoptoida, joten tämän enempää meitä ei koskaan tule olemaan. Tunnemme myös vahvaa yhteenkuuluvuutta molempien lähisukuun, mutta meillä on ihan oma, selkeä perhe tässä keskenämme.

Olette lapseton pariskunta, jossa ei ole mitään väärää. Perhe ette kuitenkaan ole.

Mainitsetko tähän alle vielä sen tahon, joka on antanut juuri sinulle vallan määritellä, mitä me olemme?

Vierailija
85/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsetko tähän alle vielä sen tahon, joka on antanut juuri sinulle vallan määritellä, mitä me olemme?

Olkaa vaikka smurffeja. Ihan sama 😅 Mutta onhan tuo nyt outoa. Aikuset ihmiset...

Vierailija
86/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ovat kyllä melkosia 😬 Vihaatteko lapsia kun ette voi omia saada? Mikä logiikka?!?

Ymmärrän kyllä. Kiukulla saa peitettyä oman pettymyksen kun ei ihanaa vaavimyssykkää ole. Joa en itse saisi lapsia, niin varmaan kuolisin.

Vierailija
87/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa vaikka smurffeja. Ihan sama 😅 Mutta onhan tuo nyt outoa. Aikuset ihmiset...

No sehän meni hienosti. Kyllä nyt kaikki pariskunnat uskovat, että eivät mitenkään voi olla perheitä.

Vierailija
88/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on äiti ja isä ja kaksi lasta, mutta lapsia kohdellaan kaltoin ja vanhemmat vihaavat toisiaan, käyvät vieraissa ja elävät samassa taloudessa vain asuntolainan takia, ovatko he perhe?

Monen mielestä ovat, minusta eivät. Minulle perheessä tärkeintä on rakkaus. Jos ihmisellä ja hänen marsullaan on rakkautta, tai jos ihminen on onnellinen yksin, se on mielestäni silloin ehjempi perheyksikkö kuin yllä kuvattu "ydinperhe".

Vierailija
89/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhuu perheestä niin tuntuu, että monet ymmärtävät, että siihen kuuluu muitakin kuin vain me kaksi. En ehkä sen takia uskalla käyttää nimitystä. Ap

Mä miellän lapsettoman pariskunnan pariskunnaksi. Sekä perhe että pariskunta on mulle arvovapaita nimityksiä, joita kukin voi käyttää miten haluaa. Mulle niiden sisältämä informaatio vain on eri. 

En näe miten perhe -sanan käyttö voisi olla uskaltamiskysymys. 

Käyttämällä sanaa perhe muiden kuin tuttujen keskuudessa, sitä seuraa todennäköisesti kysymys: "Montako lasta teillä on?" En vain jaksa puhua lapsista. Aihe ahdistaa. Ap

Älä käytä perhe-nimitystä koska sitä ette ole. Siksi kaikki alkaa kysellä lapsista, joska ITSE PUHUT PERHEESTÄ. Vittu mut tyhmää porukkaa täällä.

Vierailija
90/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta ei ole perhe, piste. Enkä ymmärrä miksi edes pitäisi olla? Tuntevatko pariskunnat huonommuutta siitä, ettei lapsia ole (tahattomasti tai tahallisesti )?

Meidän perhe (minä, mies ja 2kissaa) tunnemme paremmuuden tunnetta kun meillä ei ole lapsia ;)

Vierailija
91/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat kyllä melkosia 😬 Vihaatteko lapsia kun ette voi omia saada? Mikä logiikka?!?

Ymmärrän kyllä. Kiukulla saa peitettyä oman pettymyksen kun ei ihanaa vaavimyssykkää ole. Joa en itse saisi lapsia, niin varmaan kuolisin.

Vihaan lapsia lähinnä kun ovat niin meluisia ja niihin palaa rahaa nii perkeleesti... +ne pilaa kropan

Vierailija
92/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun avioliiton alkuaikana, ennen kuin saimme lapsia, olimme mukana yhdistyksessö, jolla oli kesätapahtuma perheille. Meille tultiin sanomaan, että kyllä se on meillekin tarkoitettu ja  että joskus on ollut väärinkäsityksiä. Minä siihen, ettei minulle tullut mieleenkään, etteikö me oltaisi perhe. Myöhemmin tulin tietämään, että yhdistyksessä oli pariskunta, joka ei  ollut saanut kovasti toivomiaan lapsia ja jotenkin oletin, että ehkä sellainen pariskunta ei niin selvästi kokenut olevansa perhe.

Vierailija
93/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan lapsia lähinnä kun ovat niin meluisia ja niihin palaa rahaa nii perkeleesti... +ne pilaa kropan

No jos ei treenaile muutenkaan, niin sitten pulaa. Ei muuten kyllä. Voi ny... Äitis kropan sit pilasit? Saatanan mukula.

Vierailija
94/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta ei ole perhe, piste. Enkä ymmärrä miksi edes pitäisi olla? Tuntevatko pariskunnat huonommuutta siitä, ettei lapsia ole (tahattomasti tai tahallisesti )?

Meidän perhe (minä, mies ja 2kissaa) tunnemme paremmuuden tunnetta kun meillä ei ole lapsia ;)

Ala opettamaan kissoille miten hoitaavteitä kun ootte vanhoja. Kyllä yksinäinen olet vanhana. Mieti sitä.

Vierailija
95/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskun avioliiton alkuaikana, ennen kuin saimme lapsia, olimme mukana yhdistyksessö, jolla oli kesätapahtuma perheille. Meille tultiin sanomaan, että kyllä se on meillekin tarkoitettu ja  että joskus on ollut väärinkäsityksiä. Minä siihen, ettei minulle tullut mieleenkään, etteikö me oltaisi perhe. Myöhemmin tulin tietämään, että yhdistyksessä oli pariskunta, joka ei  ollut saanut kovasti toivomiaan lapsia ja jotenkin oletin, että ehkä sellainen pariskunta ei niin selvästi kokenut olevansa perhe.

Ei varmaan kokenutkaan KOSKA EI OLE PERHE.

Vierailija
96/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa? Kroppa on ihan entisensä, tai nuorinkin on jo kolme. Ja hyvin voi biksut laittaa rannalle.

Jos ei mitään tee, niin joo voihan olla että "pilaa". Mutta ehkä kaikki ei oo yhtä pinnallisia kuin sinä 😊 Taputa vanhana itseäsi olalle, että ei oo lapsia/lapsenlapsia/lapsenlapsenlapsia hoitamassa, mutta on hyvä kroppa...eiku 😂

Vierailija
97/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa? Kroppa on ihan entisensä, tai nuorinkin on jo kolme. Ja hyvin voi biksut laittaa rannalle.

Jos ei mitään tee, niin joo voihan olla että "pilaa". Mutta ehkä kaikki ei oo yhtä pinnallisia kuin sinä 😊 Taputa vanhana itseäsi olalle, että ei oo lapsia/lapsenlapsia/lapsenlapsenlapsia hoitamassa, mutta on hyvä kroppa...eiku 😂

Alle parikymppiset ajattelee usein näin 🙈 Ehkä ajatus muuttuu kun järkeä tulee päähän.

Vierailija
98/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan jättää pian hullun kissanaisen ja alkaa tekee lapsia kuin alfauros ❤😊😸

Vierailija
99/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on kissankuva profiilikuvanakin 😸

Vierailija
100/129 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shokkiuutinen: Lapset kasvaa.

Onko vanhempasi mollannut sua pienenä? Äiti syyttänyt sua vartalon pilaamisesta, isä äänekkääksi? Traumoja? Hanki apua!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi