Onko lapseton pariskunta perhe?
Meillä on vakiintunut parisuhde yli 10 vuoden ajan. Lapsia ei ole. Voidaanko kutsua meidän taloutta perheeksi?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan jättää pian hullun kissanaisen ja alkaa tekee lapsia kuin alfauros ❤😊😸
Mun mies ei halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ovat kyllä melkosia 😬 Vihaatteko lapsia kun ette voi omia saada? Mikä logiikka?!?
Ymmärrän kyllä. Kiukulla saa peitettyä oman pettymyksen kun ei ihanaa vaavimyssykkää ole. Joa en itse saisi lapsia, niin varmaan kuolisin.
Vihaan lapsia lähinnä kun ovat niin meluisia ja niihin palaa rahaa nii perkeleesti... +ne pilaa kropan
Shokkiuutinen: Lapset kasvaa.
Onko vanhempasi mollannut sua pienenä? Äiti syyttänyt sua vartalon pilaamisesta, isä äänekkääksi? Traumoja? Hanki apua!!!
Niin, lapset kasvaa mikä tarkoittaa että tulevat yhä kalliimmiksi. Ja ei, ei mun vanhemmat syyttänyt siitä. Vain siitä kuinka paljon rahaa muhun meni. (Isä siis) vaikkei mulle kyllä harrastuksia/vaatteita maksanut mutta koska lääkärikulut yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ovat kyllä melkosia 😬 Vihaatteko lapsia kun ette voi omia saada? Mikä logiikka?!?
Ymmärrän kyllä. Kiukulla saa peitettyä oman pettymyksen kun ei ihanaa vaavimyssykkää ole. Joa en itse saisi lapsia, niin varmaan kuolisin.
Vihaan lapsia lähinnä kun ovat niin meluisia ja niihin palaa rahaa nii perkeleesti... +ne pilaa kropan
Harrastatko liikuntaa? Kroppa on ihan entisensä, tai nuorinkin on jo kolme. Ja hyvin voi biksut laittaa rannalle.
Jos ei mitään tee, niin joo voihan olla että "pilaa". Mutta ehkä kaikki ei oo yhtä pinnallisia kuin sinä 😊 Taputa vanhana itseäsi olalle, että ei oo lapsia/lapsenlapsia/lapsenlapsenlapsia hoitamassa, mutta on hyvä kroppa...eiku 😂
Alle parikymppiset ajattelee usein näin 🙈 Ehkä ajatus muuttuu kun järkeä tulee päähän.
Lapset/lapsenlapset eivät takaa turvaa vanhuksena. Osa jätetään vanhainkotiin ja "unohdetaan" sinne.
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan jättää pian hullun kissanaisen ja alkaa tekee lapsia kuin alfauros ❤😊😸
Mun mies ei halua lapsia.
Mieli voi muuttua ja sitten olet kissojesi kanssa aaaaallll byyyy myyyyseeeeelllfff.
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastatko liikuntaa? Kroppa on ihan entisensä, tai nuorinkin on jo kolme. Ja hyvin voi biksut laittaa rannalle.
Jos ei mitään tee, niin joo voihan olla että "pilaa". Mutta ehkä kaikki ei oo yhtä pinnallisia kuin sinä 😊 Taputa vanhana itseäsi olalle, että ei oo lapsia/lapsenlapsia/lapsenlapsenlapsia hoitamassa, mutta on hyvä kroppa...eiku 😂
Alle parikymppiset ajattelee usein näin 🙈 Ehkä ajatus muuttuu kun järkeä tulee päähän.
Lapset/lapsenlapset eivät takaa turvaa vanhuksena. Osa jätetään vanhainkotiin ja "unohdetaan" sinne.
Miks sillee oot tehny? Kylmäsydäminen hullu kissanainen, lasten vihaaja ja vanhusten laiminlyöjä.
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä usko jos hyvät välit. Sulla on jotain häikkää menneisyydessä kyllä... Ajatusmaailmasi on niin kylmä.
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vanhempasi mollannut sua pienenä? Äiti syyttänyt sua vartalon pilaamisesta, isä äänekkääksi? Traumoja? Hanki apua!!!
Niin, lapset kasvaa mikä tarkoittaa että tulevat yhä kalliimmiksi. Ja ei, ei mun vanhemmat syyttänyt siitä. Vain siitä kuinka paljon rahaa muhun meni. (Isä siis) vaikkei mulle kyllä harrastuksia/vaatteita maksanut mutta koska lääkärikulut yhyy.
Yhyy, oletteko wt:t kuullut VAKUUTUKSESTA? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tässä se tuli, oot wt-perheen syyllistetty laps.
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisit saanut hyvät vanhemmat, rakkautta ja huolenpitoa, harrastaa yms niin et ajattelisi että lapset pilaavat kropan tai muuten vaan noita synkkiä ajatuksia. Yleensä joku tälläinen on takana jos haluaa olla erakko kissojensa kanssa. Ja vihaa maailmaa. Oletko ylipainoinen? Masentunut?
Etkö kauhulla oota jos sun mies vaihtaa sut toiseen, joka haluaa/voi saada lapsia? Jos ei tapahdu nyt niin vuosien päästä.
Sitten toivot wttä muistat tän keskustelun 😸
Jop, noi lasten lääkkeet ja lääkärikäynnit yksityisellä saa vakuutuksesta takaisin. Joten outoa sanoa että lapsen lääkkeet maksaisi 😬
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, minulla on kaksi lasta ja kroppani on täysin kunnossa. Ei yhtäkään arpea, painan alle 60 kg (pituus yli 170 cm). En ole "pilalla". Tiedän että erilaisia tapauksia on myös, ihan niin kuin lapsettomissakin on timmejä ja liikalihavia.
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, minulla on kaksi lasta ja kroppani on täysin kunnossa. Ei yhtäkään arpea, painan alle 60 kg (pituus yli 170 cm). En ole "pilalla". Tiedän että erilaisia tapauksia on myös, ihan niin kuin lapsettomissakin on timmejä ja liikalihavia.
Täällä toinen kahden lapsen äiti (165/62) ja eilen just lähin lenkille ja vilkasin peilistä et uuuu mama, mikäs kuumis siellä 😅 Mulla on arpia ja pieni masu, mutta mulla oli niitä jo ennen lapsiakin! Vaatteet päällä kuitenkin kuljen, niin ei haittaa!
Kun olin lapsi niin äitini oli timmimamma, mutta puhui kehon muutoksista rakkaudella. Niin pitäisikin. Tatkoitti raskauksia ja ihan vaan vanhenemista. Nyt haluan näyttää samaa esimerkkiä omille lapsille.
Lapseni ovat ihania ja hauskoja ❤ En haluaisi elää kenenkään muun elämää 😊
Olette pariskunta ja sillä selvä.
Minun puolestani jokainen saa itse määrittää perheeseensä ihan ketä haluaa, mutta minun omassa ajatuksessani myös pariskunta on perhe jos he ovat naimisissa. Naimisissaolo kuuluu omassa ajatusmaailmassani vahvasti perhe-käsitykseen, ja huomaan ajattelevani että kun olemme avomieheni kanssa menossa muutaman viikon päästä naimisiin niin meistä tulee oikea perhe.
Jokainen muu saa silti ajatella omalla kohdallaan ihan miten haluaa tietysti.
Tietysti voi, vaikka moni yhdistää perhe -sanan käytön lapsiin. Perhe ei kuitenkaan ole mikään ennalta määrätty, tietyn kokoinen tai näköinen joukko ihmisiä vaan se jakautuu, hajoaa, muuttuu ja niitä voi olla monta samaan aikaan. Minä, äitini ja meidän kissa oltiin perhe ja ollaan sitä edelleenkin vaikka yksi meistä on poissa, minä ja vanhempani oltiin perhe ja vaikka nykyään ollaan hajonnut perhe ja se perheen olemus on muuttanut muotoaan niin silti, olemme perhe. Ja jos mulla olisi poikaystävä/puoliso ja/tai lapsia, pelkkä puoliso tai pelkät lapset niin me myös oltaisiin perhe.
Minusta perheessä on vähintään yksi lapsi mutta muuten on pariskunta. Ihan sama mitä muut nillitätte, mutta näin minun mielestäni.
Onpa silmiä avaava keskustelu. En ole ennen tajunnut mitään arvolatausta ilmaisuiden pariskunta vs. perhe välillä. Henkilökohtaisesti en pidä pariskuntaa mitenkään huonompana kuin perhettä tai ilmaisua millään lailla vähättelevänä, että kyseessä olisi _vain_ pariskunta.
Mielestäni jokainen saa toki määritellä itse perheensä. Itse olen kuitenkin aina mieltänyt lasten kuuluvan perheeseen, ts. että perheellisyys kertoo nimenomaan siitä, että perheessä on jälkikasvua (on se sitten lapsi-iässä tai aikuista). Että saattaisin minäkin kysyä lasten määrää tai ikiä, jos joku puhuisi perheestään. Ja tällä en edelleenkään millään muotoa halua vähätellä pariskuntien välistä rakkautta ja sitoutumista, oma perusolettamukseni kuitenkin on: perhe=lapsi(a).
Olimme pitkään parisuhteessa ennen lapsia ja vaikka meillä oli lemmikki, joka oli meille tärkeä perheenjäsen, niin siltikin mielsin meidät pariskunnaksi. Esikoisen myötä meistä tuli perhe.
Eläinkuntaa lainaksemme:
Onko kaksi kalaa parvi?
Onko kaksi lintua parvi?
Onko kaksi leijonaa lauma?
Onko pariskunta perhe?
Ei.
Ei vaikka miten katsoisi.
Jos pariskunta katotaan perheeksi niin mulla oli aika monta perhettä iällä 18-25 😅
Itse luulin tietäväni ihan varmasti, että yhdellä tutulla on lapsia, kun hän puhui aina perheestään. Sitten sain tietää, ettei lapsia ollutkaan ja hän oli tarkoittanut vain vaimoaan kun puhui perheestä. Ei tullut sellainen mahdollisuus mieleen, koska ainoasta perheenjäsenestä puhutaan tavallisesti vaimona tai poikana tms.
Jos ovat naimisissa, niin toki ovat. Harvoin sitä kuitenkaan puolisoon viitataan sanalla perhe, koska on helppoa sanoa mies tai vaimo. Perhe-sanaa tarvitaan lähinnä silloin kun perheenjäseniä ei jaksa luetella.
No jos pariskunta saa olla perhe niin mulla on sitten perhe, jossa olen vain minä.