Onko lapseton pariskunta perhe?
Meillä on vakiintunut parisuhde yli 10 vuoden ajan. Lapsia ei ole. Voidaanko kutsua meidän taloutta perheeksi?
Kommentit (129)
Tämä ei ole mielipidekysymys:
Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos alan seurustella jonkun kanssa, niin se tarkoittaa että olemme perustaneet perheen?
Jos asut yhdessä hänen kanssaan
Perheemme on minä, autoni ja koirani. Vietämme usein aikaa perheenä lasten leikkipaikoilla.
Kyllä on, ei kakarat perhettä tee, ainoastaan typerän vanhemman.
Kun asuin nuorena seurustelukaverin kanssa, ei se kyllä mikään perhe ollut. Jos sanot, että sinulla on perhe, oletan että sinulla on lapsia, jotka asuvat kanssasi.
Virallisesesti kai on. Itse en miellä minua ja miestäni perheeksi. Välillä kyllä jompikumpi heittää vitsillä että mennään koko perhe yhdessä nukkumaan, kun kissa tulee sänkyyn myös.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos alan seurustella jonkun kanssa, niin se tarkoittaa että olemme perustaneet perheen?
Jos asutte yhdessä niin kyllä.
On. Jos joku kertoo olevansa perheetön niin hän ei ole parisuhteeton.