Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä suomalainen mies! Oliko/onko sinkkuasuntosi siisti, vai palstan tarinoiden mukainen "pitsalaatikoita, kaljatölkkejä, sukat lattialla"-poikamiesboksi?

Vierailija
07.07.2017 |

Niin?
Palstalla kun on kova tarve esittää tällaisia yleistyksiä miesten siisteydestä ja varsinkin sinkkumiesten asunnoista.
Nyt voit kertoa oman puolesi asiasta tässä ketjussa.
Itse en ole koskaan nimittäin räävittömässä poikamiesmurjussa päässyt vielä vierailemaan, vaikka palstan mukaan kaikki miehet ovat siivottomia laiskamatoja.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan jutut ovat palstan juttuja. Tällä palstalla jaksaa eräskin nainen jankuttaa jo vissiin kolmatta vuotta siitä, kuinka joku toinen nainen kertoi palstalla tarinan siitä, kuinka mies ei ollut tyhjentänyt pesukonetta jonka nainen oli laittanut pyörimään. Mies oli lähtenyt purjehtimaan ja nainen tietysti oli ottanut siitä herneen nenäänsä. Mutta tämä täysin ventovieras ihminen on siis jaksanut jankuttaa tästä tapauksesta palstalla kolme vuotta. Terveisiä vaan tälle pesukoneen napinpainajalle.

Niin, tuossa tarinassahan oli opetus. Miehen mielestä pyykin pesu oli vain napin painamista, Mutta kun hänen olisi pitänyt se tehdä olisi se pilannut ja vienyt koko hänen vapaapäivänsä.

Huoh - taas tätä luetun ymmärtämistä. Nainen oli hoitanut sen napin painamisen. Miehen tehtäväksi olisi jäänyt vain odotella ohjelman päättymistä ja ripustaa pyykit kuivumaan. Kuulostaa aika reilulta jaolta, eikö?

Tarina ei kerro, mutta omasta kokemukseni mukaan nainen on aamupäivällä ladannut koneen ja painanut nappia sen kummemmin keskustelematta asiasta. Hän olettaa, että mies jää odottelemaan kolmen tunnin ohjelma päättymistä, koska eihän pyykkiä saa jättää koneeseen rypistymään. Itse nainen on tietysti lähtenyt viettämään omaa vapaapäiväänsä.

Vierailija
62/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan jutut ovat palstan juttuja. Tällä palstalla jaksaa eräskin nainen jankuttaa jo vissiin kolmatta vuotta siitä, kuinka joku toinen nainen kertoi palstalla tarinan siitä, kuinka mies ei ollut tyhjentänyt pesukonetta jonka nainen oli laittanut pyörimään. Mies oli lähtenyt purjehtimaan ja nainen tietysti oli ottanut siitä herneen nenäänsä. Mutta tämä täysin ventovieras ihminen on siis jaksanut jankuttaa tästä tapauksesta palstalla kolme vuotta. Terveisiä vaan tälle pesukoneen napinpainajalle.

Minä olen tuo jutunkertoja, mutta sinä nyt tahallaan vääristelet asiaa. Palstalla pyörii mies, joka pilkkaa pyykinpesun olevan vain napinpainamista. Sama virsi tulee myös silloin, kun suurperheen äiti kirjoittaa väsyneensä jatkuvaan pyykkirumbaan. Jos pyykinpesu on vain yhden napin painamista, niin miksi lomalla olevan miehen mielestä yhden koneellisen ripustaminen kuivumaan pilaa miehen lomapäivän?

Kirjoitan jatkossakin saman tarinan joka kerta, kun tuo napinpainamismies tulee palstalle. Tavoitteenani oli hiljentää se jankkaaja enkä usko, että olin ainoa siihen kyllästynyt. Pakko myöntää, että aika hyvin on toiminut.

Mikä estikään sitä naista, joka sinä siis et ole, painamasta pesukoneeseen ylimääräisen huuhtelun nappia työpäivänsä päätteeksi?

Se löytyy joka koneesta. Ja sinä ulkopuolisena tosiaan uliset asiasta jo kolmatta vuotta?

Miehen vapaapäivä/loma menee siis mielestäsi naisen määrittämällä tavalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purjehdus/pyykinripustus-jankkaaja löysi tiensä ketjuun!!!!! Aivan mahtavaa. Juuri niin kuin odotinkin.

Sama nainen kertoo tuota monen sadan kilometrin ajomatka-satuaan pojan ikkunoiden pesua varten.

Av-palsta ei koskaan petä.

Jep, samat ihmiset kertovat aina samat jutut. Mistäs viime päivinä ollaan juteltu? Lompakkoloisimisesta, miksei mies voi päättää naisen abortista, naisten ulkonäöstä osat 1-50, suominaisten pahuudesta - samat jutut viikosta toiseen.

Vierailija
64/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuossa tarinassahan oli opetus. Miehen mielestä pyykin pesu oli vain napin painamista, Mutta kun hänen olisi pitänyt se tehdä olisi se pilannut ja vienyt koko hänen vapaapäivänsä.

Huoh - taas tätä luetun ymmärtämistä. Nainen oli hoitanut sen napin painamisen. Miehen tehtäväksi olisi jäänyt vain odotella ohjelman päättymistä ja ripustaa pyykit kuivumaan. Kuulostaa aika reilulta jaolta, eikö?

Tarina ei kerro, mutta omasta kokemukseni mukaan nainen on aamupäivällä ladannut koneen ja painanut nappia sen kummemmin keskustelematta asiasta. Hän olettaa, että mies jää odottelemaan kolmen tunnin ohjelma päättymistä, koska eihän pyykkiä saa jättää koneeseen rypistymään. Itse nainen on tietysti lähtenyt viettämään omaa vapaapäiväänsä.

Tarina kertoi, että nainen töihin lähtiessään kysyi mieheltä, laittaako hän pyykit kuivumaan ja mies lupasi. Sitä ei kerrottu, oliko kyseessä kolmen tunnin ohjelma. Nainen lähti siis töihin, jos tuosta ei käynyt selville.

Vierailija
65/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran määrä vaikuttaa eniten. Olen nainen, mutta ex.n kanssa viikko viikko lapset.

Robotti-imuri pyörii joka arkipäivä ja kerran kuussa on jonkun tietyn huoneen läpikäyminen jossa menee 2-6 h aikaa , lasten huoneet, lapsien kanssa on isoin rumba

Kun mennään nukkumaan, käyn sellaisella kaupan ostoskopan kanssa kodin läpi. Jos olohuoneesta löytyy ylimääräistä, laitan koppaan, sitten keittiön , sama ja otan pois kopast, jos siellä on jotain mikä kuuluu keittiöön.

Kun olen paljon yksin, teen tämän ainoastaan silloin kun lapset menevät isälleen, sitten ei tarvitse moista tehdä viikkoon.

Meillä on aina siistiä. Kuka tahansa voi tulla milloin tahansa ja aina on siistiä.

Joskus, kun on joku käsityö / askartelu kesken, on siihen liittyvät keskellä pöytää, tai ompelen ja voi kaikkea olla, mutta tämäkin on vaan siinä kohdassa, missä teen jotain.

Aina ei ollut näin. Rahapulassa myin kaiken tarpeettoman pois ja ei ole ollut varaa ostaa mitään tilalle. Helpottaa siivoamista kovasti.

Vierailija
66/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo jutunkertoja, mutta sinä nyt tahallaan vääristelet asiaa. Palstalla pyörii mies, joka pilkkaa pyykinpesun olevan vain napinpainamista. Sama virsi tulee myös silloin, kun suurperheen äiti kirjoittaa väsyneensä jatkuvaan pyykkirumbaan. Jos pyykinpesu on vain yhden napin painamista, niin miksi lomalla olevan miehen mielestä yhden koneellisen ripustaminen kuivumaan pilaa miehen lomapäivän?

Kirjoitan jatkossakin saman tarinan joka kerta, kun tuo napinpainamismies tulee palstalle. Tavoitteenani oli hiljentää se jankkaaja enkä usko, että olin ainoa siihen kyllästynyt. Pakko myöntää, että aika hyvin on toiminut.

Mikä estikään sitä naista, joka sinä siis et ole, painamasta pesukoneeseen ylimääräisen huuhtelun nappia työpäivänsä päätteeksi?

Se löytyy joka koneesta. Ja sinä ulkopuolisena tosiaan uliset asiasta jo kolmatta vuotta?

Itse vastaavassa tapauksessa olisin nostanut omat pyykit kuivumaan ja jättänyt miehen vaatteet koneeseen. Jatkossa pesisin vain omat vaatteeni.

Ulisen asiasta joka kerta, kun kun perheen pyykkihuollosta vastaamista pidetään napin painamisena. Sinkkumies ei ymmärrä, että hänellä vastaava homma ei ole yhtään mitään. Lopetan, kun se vinkuja lopettaa irvailunsa.

Vierailija
67/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tämän talouden siisteysintoilija. Ensitreffeillemme hän haki minut autolla. Luulin aluksi, että hän oli sen siivonnut kyseistä iltaa ajatellen, mutta myöhemmin kävi ilmi, että hän pitää paikat siistinä muutenkin. Joskus pölyä saattaa kerääntyä mittariston päälle, jos olen itse ainoana käyttänyt autoa jonkun aikaa.

Meillä mies on se, joka ostelee mikrokuitupölyhuiskaa ja lakaisee päivittäin. Hän nauttii kun on siistiä. parin viikon päästä alkaa molemmilla loma, ja silloin taas vähennämme radikaalisti tavaraa kotoamme (jolloin minun on helpompaa pitää tavarani järjestyksessä).

Vierailija
68/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaavassa tapauksessa olisin nostanut omat pyykit kuivumaan ja jättänyt miehen vaatteet koneeseen. Jatkossa pesisin vain omat vaatteeni.

Ulisen asiasta joka kerta, kun kun perheen pyykkihuollosta vastaamista pidetään napin painamisena. Sinkkumies ei ymmärrä, että hänellä vastaava homma ei ole yhtään mitään. Lopetan, kun se vinkuja lopettaa irvailunsa.

Sinulla tuskin on edes sitä miestä. Normaalilla pariskunnalla tulee ehkä kaksi koneellista pyykkiä viikossa, mutta sekin on mielestäsi SINUN päätettävissäsi , koska ne ripustetaan kuivumaan? Miehen vapaapäiväkin uhraten?  Minuutin tarkkuudella?

Vierailija
69/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin kerran tapailun, kun meni niin pahat kylmät väreet ekaa kertaa tapailemani miehen luona vieraillessa: Kämpässä oli TODELLA siistiä. Kaikki matot, peitonkulmat ja lehtipinot aseteltu millilleen, ei pölyhiukkasta missään ja kaakelien saumat kiilsi. Yllättäen tuo oli ahdistavampaa kuin pieni sotku :D

Mun asunnos ei tulis sellasta ahdistusta....t: M31 sinkku. Ainoa siisti paikka on tietokoneen ja läppärin näytöt. 

Vierailija
70/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla tuskin on edes sitä miestä. Normaalilla pariskunnalla tulee ehkä kaksi koneellista pyykkiä viikossa, mutta sekin on mielestäsi SINUN päätettävissäsi , koska ne ripustetaan kuivumaan? Miehen vapaapäiväkin uhraten?  Minuutin tarkkuudella?

Jos pesisit pyykkiä, niin tietäisit, että vaatteet alkavat rypistyä koneessa hyvin pian. Jos ne laittaa heti pesun jälkeen kuivumaan, niitä ei tarvitse silittää. Jos vaatteiden ryppyisyys ja ummehtunut haju ei haittaa, niin pyykit voi laittaa kuivumaan vaikka seuraavalla viikolla.

Siinä jutussa oli se pointti, että mies lupasi laittaa pyykit kuivumaan. parisuhde on aika hankala, jos lupaillaan vaikka mitä, mutta lupauksien pitämiseen toinen ei voi luottaa.

Miten sinulla, löytyykö vaimo ja lapsiakin?

Vierailija
71/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen poikamiesasunto oli tosi siisti, äitinsä antamat festivokynttilänjalat ja rumat maljakot kirjahyllyssä ja toki tekokukat niissä mukana :) Talo oli ollut uusi kun mies muutti siihen, joten keittiönkaapeista suurin osa oli käyttämättömiä ja uunissa ritilät ja käyttöohjeet muoveissa vielä silloinkin kun pois siitä muutti. Söi töissä tai äitinsä luona, kotona lähinnä kaurapuuroa ja satunnainen mikrossa lämmitetty maksa- tai makaronilaatikko.

Miehen veli on eronnut ja erittäin siisti hänen kämppänsä on, eihän sillä ole kuin aikaa, aikuiset lapset ei edes pidä yhteyttä joten ei siellä kämpässä kukaan käy sotkemassa, äiti ei ole enää hengissä mutta varmasti muuten aika samantyyppiset kokkailurutiinit kuin velipojalla.

Vierailija
72/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pesisit pyykkiä, niin tietäisit, että vaatteet alkavat rypistyä koneessa hyvin pian. Jos ne laittaa heti pesun jälkeen kuivumaan, niitä ei tarvitse silittää. Jos vaatteiden ryppyisyys ja ummehtunut haju ei haittaa, niin pyykit voi laittaa kuivumaan vaikka seuraavalla viikolla.

Siinä jutussa oli se pointti, että mies lupasi laittaa pyykit kuivumaan. parisuhde on aika hankala, jos lupaillaan vaikka mitä, mutta lupauksien pitämiseen toinen ei voi luottaa.

Miten sinulla, löytyykö vaimo ja lapsiakin?

Eli miehen pitää uhrata vapaansa siihen, että nainen on PÄÄTTÄNYT laittaa pesukoneen pyörimään?

Mikä estää sen lisähuuhtelun käyttämisen naiselta työpäivänsä päätteeksi?

Muutamassa tunnissa pyykit ei mätäne. Ja ekstrahuuhtelun jälkeen ne eivät ole ryppyisiä.

Riippuen naisen omista pyykinkäsittelytaidoista.

Mutta tämä ei liity mitenkään aloituksen kysymykseen. Teet itsesi lähinnä naurunalaiseksi.

Vierailija
73/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen poikamiesasunto oli tosi siisti, äitinsä antamat festivokynttilänjalat ja rumat maljakot kirjahyllyssä ja toki tekokukat niissä mukana :) Talo oli ollut uusi kun mies muutti siihen, joten keittiönkaapeista suurin osa oli käyttämättömiä ja uunissa ritilät ja käyttöohjeet muoveissa vielä silloinkin kun pois siitä muutti. Söi töissä tai äitinsä luona, kotona lähinnä kaurapuuroa ja satunnainen mikrossa lämmitetty maksa- tai makaronilaatikko.

Miehen veli on eronnut ja erittäin siisti hänen kämppänsä on, eihän sillä ole kuin aikaa, aikuiset lapset ei edes pidä yhteyttä joten ei siellä kämpässä kukaan käy sotkemassa, äiti ei ole enää hengissä mutta varmasti muuten aika samantyyppiset kokkailurutiinit kuin velipojalla.

Maailman kaikki huippukokit ovat miehiä, miten selität tämän asian?

Ja palstan naiset kyselevät kuinka keittää vettä niin, ettei se pala pohjaan?

0/5 kommentillesi.

Vierailija
74/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskit tiskaan ja tavarat tykkään järjestellä oikeille paikoille. Pölyä on tosin paljon koska en jaksa imuroida ja vaatteet jätän monesti lattialle ympäriinsä ja kerään ne ehkä kerran/kaksi viikossa pyykkikoriin.

Vierailija
75/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillanhan on mikrossa seinät ihan ruuanjämissä, vessanharjaa ei ole nähtykään ja lakanat olleet sängyssä puolikin vuotta - jos ylipäätään on lakanat. Mutta nuo sankarit ovat aika usein ikisinkkuja, eivätkä av:lla pyöri :D

Pelkään joskus päätyväni tuollaiseksi. Vielä on elossa äiti, joka ainakin pesisi lakanani ja siivoaisi, jos en itse ymmärtäisi sitä tehdä. Hän on lainannut rahat takuuvuokraani, joten käy säännöllisesti tarkistamassa, että asunto on kunnossa.

Vierailija
76/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tämä, mies pitää itsestään selvänä että kaikki sujuu kotona, sitten kummastelee, taasko nainen tiskaa, liekö hänestä muuhun.

Kauan saisi olla siivoamatta, jos mustaa pölyä ja karvoja näkyy lattialla.

Vierailija
77/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillanhan on mikrossa seinät ihan ruuanjämissä, vessanharjaa ei ole nähtykään ja lakanat olleet sängyssä puolikin vuotta - jos ylipäätään on lakanat. Mutta nuo sankarit ovat aika usein ikisinkkuja, eivätkä av:lla pyöri :D

Pelkään joskus päätyväni tuollaiseksi. Vielä on elossa äiti, joka ainakin pesisi lakanani ja siivoaisi, jos en itse ymmärtäisi sitä tehdä. Hän on lainannut rahat takuuvuokraani, joten käy säännöllisesti tarkistamassa, että asunto on kunnossa.

Ja ihan kaikkihan uskoo nämä palstamamman mustamaalaamis-sadut?

Vierailija
78/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kuin kolmella mies sinkun asunnolla. Toinen on sisareni joka pitää paikat aikahyvin siistinä. Muut ovat olleet joitain tuttuja. Toisen kämpässä oli järkyttävät pölykerrostumat. Olisin voinut kutoa niistä vaikka sukan. hiekkaa lattialla ja muruja pöydällä, tiskaamattomia astioita, säkillinen vaatteita siellä täällä ja vessa oli aivan karmeassa kunnossa. Kolmas vaikutti puhtaammalta, mutta pölyä oli vähän siellä täällä eikä imuroinut useinkaan. Kai tämä on ihmiskohtaista, mutta toivon etten näe enää tuota keskimmäisen kaltaista kämppää.

Heh, sisar ei voi olla mies.

Vierailija
79/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä tämä, mies pitää itsestään selvänä että kaikki sujuu kotona, sitten kummastelee, taasko nainen tiskaa, liekö hänestä muuhun.

Kauan saisi olla siivoamatta, jos mustaa pölyä ja karvoja näkyy lattialla.

Niin, kuka tämä mies oli? Tässä ketjussa en sellaista ole vielä nähnyt.

Vierailija
80/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaan vielä kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi