Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä suomalainen mies! Oliko/onko sinkkuasuntosi siisti, vai palstan tarinoiden mukainen "pitsalaatikoita, kaljatölkkejä, sukat lattialla"-poikamiesboksi?

Vierailija
07.07.2017 |

Niin?
Palstalla kun on kova tarve esittää tällaisia yleistyksiä miesten siisteydestä ja varsinkin sinkkumiesten asunnoista.
Nyt voit kertoa oman puolesi asiasta tässä ketjussa.
Itse en ole koskaan nimittäin räävittömässä poikamiesmurjussa päässyt vielä vierailemaan, vaikka palstan mukaan kaikki miehet ovat siivottomia laiskamatoja.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaan vastausten toivossa.

Vierailija
42/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiossani on yksinkertainen sisustus ja kaikelle tavaralle oma paikkansa. Pyrin pitämään kämpän suhteellisen siistissä kunnossa ja vartin varoajalla ehdin tehdä pikasiivouksen niin ei ole väliä kuka on tulossa kylään :D Olen laiska siivoamaan mutta jos kokoajan vähän järjestelee tavaroita niin ei tarvi mitään suursiivouksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppäni ei ole koko ajan tiptop kunnossa mutta jos on tiedossa että nainen tulossa treffeille mun luo niin sitten puunaan kunnolla joka paikan, viimeksi puhdistin jopa kaikki viemärit :D

Vierailija
44/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen sinkkumies vastaa:

Asuntoni on hyvinkin siistissä kunnossa. Laitan astiat samantien koneeseen ja tiskaan isommat ruoanlaiton jälkeen, imuroin kerran viikossa, pyyhin pölyt samalla, ikkunat pesen kun ovat likaiset.

Puolipitoiset vaatteet laitan parvekkeelle tuulettumaan, paitsi joskus ovat tuolin selkänojalla sisällä. Niin ja likaisille sukille ja kalsareille on keksitty pyykkikori.

Tyhjille pulloille ja tölkeille on kaapissa paikka, ja pizzalaatikot vien saman tien syömisen (ehkä kerran kuussa) jälkeen pahvinkeräykseen. Saapahan raitista ilmaa samalla ja ulkona on yleensä kiva käydä.

Jos jossain pitäisi tsempata niin matot voisi tampata useammin ja jääkaappi kaipaa pientä putsausta.

Vierailija
45/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan naisten myytit lienee siis kumottu?

Vierailija
46/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen asunto oli supersiisti! Ei pölyhiukkastakaan missään, samoin oli auto. Teki vaikutuksen kyllä, sillä itsekkin olen supersiisti. Ystävät ja sukulaiset aina jaksaa ihmetellä miten siistiä meillä on. En kestäisi miestä joka ei osaa pitää siisteydestä huolta.

Menee aiheen vierestä, mutta uteliaisuudesta kysyn, että millä tavalla supersiisti siivoaa ja kuinka usein?

Vierailija
47/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillanhan on mikrossa seinät ihan ruuanjämissä, vessanharjaa ei ole nähtykään ja lakanat olleet sängyssä puolikin vuotta - jos ylipäätään on lakanat. Mutta nuo sankarit ovat aika usein ikisinkkuja, eivätkä av:lla pyöri :D

Suurimmalla osalla taitaa kuitenkin olla ihan siistiä, tyhmää väittää että kaikki sinkkumiehet olisivat sotkuisia. Ihan yhtä lailla naisissa on sotkumaakareita, ja naisilla on yleensä enemmän tavaraa (vaatteita, koristeita jne) joten epäsiistimpää on helpommin.

Vierailija
48/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut viimeiset 16 vuotta yksin, kolmessa eri asunnossa. Kotini on aina perussiisti siinä mielessä, että mitään tavaroita, astioita tai vaatteita ei loju ympäriinsä. Keittiö ja vessa pysyvät puhtaina. Imurointia sen sijaan pidän kaikkein vastenmielisimpänä kotityönä, joten pölyä tuppaa kertymään. Viimeksi imuroin n. kuukausi sitten. Kun asuin avoliitossa, olin kyllä se sotkuisempi osapuoli, iän myötä roina on alkanut ärsyttää enemmän. t. m40

Vierailija
49/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huushollini on ihan perussiisti.

Olen liian laiska siivoamaan harvoin ja turhat romut tasoilla pistää vain vituttamaan.

Tiskit hoidan heti ja imuria tulee heiluteltua kerran/pari viikkoon.

Pölyjä en erikseen jaksa pyyhkiä, joten sitä kyllä löytyy tarvittaessa. Aivan kuten kissani perskarvoja löytyy vähän sieltä sun täältä.

Noin yleisesti ottaen asuntoni on aina siinä kunnossa että sinne kehtaa vieraita kutsua.

T. 4v sinkkuillut 26v m

Vierailija
50/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillanhan on mikrossa seinät ihan ruuanjämissä, vessanharjaa ei ole nähtykään ja lakanat olleet sängyssä puolikin vuotta - jos ylipäätään on lakanat. Mutta nuo sankarit ovat aika usein ikisinkkuja, eivätkä av:lla pyöri :D

Suurimmalla osalla taitaa kuitenkin olla ihan siistiä, tyhmää väittää että kaikki sinkkumiehet olisivat sotkuisia. Ihan yhtä lailla naisissa on sotkumaakareita, ja naisilla on yleensä enemmän tavaraa (vaatteita, koristeita jne) joten epäsiistimpää on helpommin.

Joillainhan = av-palstan tarinat? Esimerkkejä kun sinullakaan ei ollut antaa.

Vierailija
51/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppä on perussiisti aina. Vähän parempaa kuntoa tietty jos isännöi tjsp. Tiskit voi olla oottamassa koneeseen pääsyä ehkä päivän verran. Kaniaitauksen siivoan kerran viikossa ja lakaisen kun tarvii. Kaljaa en juo kotona ja lätyt valmistan taikinaa myöten itse.

Sinkku M31

Vierailija
52/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneessa on välillä (=aina) vaatteita lattaialla, joku vesilasi pöydällä ja jokunen pitsalaatikko joskus sängyn alla. Muut tilat on siistissä kunnossa

Vierailija
53/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään miehen jonka kämpässä ei ole mitään muuta kuin pöytä, tuoli, tietokone, sänky ja tikapuut (en tiedä miksi) huonekaluina. Ei koskaan mitään ylimääräistä esillä.

Toinen mies taas pitää kaiken aivan tip top kunnossa, pyyhkii pölyt vähintään viikottain ja imuroi muutaman päivän välein. Oppinut äidiltänsä.

Väittäisin, että yleisesti ottaen tuntemani miehet ovat paljon naisia siistempiä.

Vierailija
54/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussiisti on, koska en ole sika.

Todella siivottomia olen nähnyt niin miehillä, naisilla kuin pariskunnillakin.

Vierailija
55/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa en tilaa ja kaljatölkit saattaa olla yhden yön lattialla, koska en nyt yöllä lähde niitä palauttamaan. Likapyykit säilytän lattialla kyllä. Kyseessä kun on 13 neliön asunto niin ei hirveästi viitsi panostaa, kauhea se on joka tapauksessa.

Vierailija
56/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää- naiset tuntuvat olevan siis siivottomampia?

Vierailija
57/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan jutut ovat palstan juttuja. Tällä palstalla jaksaa eräskin nainen jankuttaa jo vissiin kolmatta vuotta siitä, kuinka joku toinen nainen kertoi palstalla tarinan siitä, kuinka mies ei ollut tyhjentänyt pesukonetta jonka nainen oli laittanut pyörimään. Mies oli lähtenyt purjehtimaan ja nainen tietysti oli ottanut siitä herneen nenäänsä. Mutta tämä täysin ventovieras ihminen on siis jaksanut jankuttaa tästä tapauksesta palstalla kolme vuotta. Terveisiä vaan tälle pesukoneen napinpainajalle.

Minä olen tuo jutunkertoja, mutta sinä nyt tahallaan vääristelet asiaa. Palstalla pyörii mies, joka pilkkaa pyykinpesun olevan vain napinpainamista. Sama virsi tulee myös silloin, kun suurperheen äiti kirjoittaa väsyneensä jatkuvaan pyykkirumbaan. Jos pyykinpesu on vain yhden napin painamista, niin miksi lomalla olevan miehen mielestä yhden koneellisen ripustaminen kuivumaan pilaa miehen lomapäivän?

Kirjoitan jatkossakin saman tarinan joka kerta, kun tuo napinpainamismies tulee palstalle. Tavoitteenani oli hiljentää se jankkaaja enkä usko, että olin ainoa siihen kyllästynyt. Pakko myöntää, että aika hyvin on toiminut.

Vierailija
58/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, jota epäilyttää ja kammottaa, jos miehellä on liian siisti asunto. :D Tai no, tapailun alkuvaiheessa se on vielä ok, koska kukapa meistä ei skarppaisi siivouksessa kun pitää tehdä vaikutus. Mutta pidemmän päälle alkaa jatkuvasti tiptopissa asunnossa epäillä, käykö miehen äiti kenties siivoamassa, pitääkö mies selkäni takana muitakin naisia joille hän haluaa esitellä parastaan vai onko mies jotenkin muuten kummallinen tapaus.

Onneksi nykyinen siippa on siisteystottumuksiltaan samaa sarjaa kuin minäkin, vaatteet ja likaiset astiat unohtuvat helposti pöydille ja lattioille, eikä kumpaakaan aivan heti häiritse vaikka roskis vähän pullistelisi.

Eli olet ammentanut mammapalstalta maailmankatsomuksesi? Siisti miehen asunto= äiti käy siivoamassa?

Ei mene kovin vahvasti sullakaan.

Minulla oli työkaverina nainen, joka kävi muutaman kerran vuodessa siivoamassa toisella paikkakunnalla asuvan melkein kolmekymppisen poikansa asunnon. Nainen pesi ikkunatkin kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Kesällä hän kävi pesemässä poikansa matot. Ihan kamalaa.

Oma veli on hyvin siisti. Hän siivoaa säännöllisesti kerran viikossa. Siellä ei ole ikinä likaisia astioita tai pölyä. Kengissäkään ei kävellä tuulikaappia pidemmälle. Veljen luona ei vieraatkaan saa sotkea, kahvimukit eivät kulkeudu keittiöstä muualle asuntoon.

Vierailija
59/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölyä on mutta ei tavaroita levällään,eikä tiskiä.

hienoa! arvostan miestä joka jaksaa pitää kotiaan kunnossa. se kertoo paljon miehestä! ei tarvitse olla supersiistiä, mutta kunhan on tavarat paikoillaan on mieskin paikoillaan!

Vierailija
60/89 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehdus/pyykinripustus-jankkaaja löysi tiensä ketjuun!!!!! Aivan mahtavaa. Juuri niin kuin odotinkin.

Sama nainen kertoo tuota monen sadan kilometrin ajomatka-satuaan pojan ikkunoiden pesua varten.

Av-palsta ei koskaan petä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän