Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se kauhea pyykkipulveri, jota käyttäviä ihmisiä pitää vältellä?

Vierailija
07.07.2017 |

Kun ei pysty vieressä seisomaan? Tiedätte varmasti sen hajun.

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serto on parasta. Ei zeoliittia ja tuoksu mieto.

Vierailija
162/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain äsken narulta hajusteettomalla nestemäisellä pesuaineella pestyt vaatteet. Raikkaalta tuoksuivat.

Ollaan koko perhe sitten varmaan hienostelijoita, kun jokainen nyrpisti nokkaansa pestyäni neuleet jollain nestemäisellä Serton villapesuaineella ja laitettuani huuhteluaineitta. Niitä piti tuulettaa oikein urakalla.

No oikeasti, meistä kaksi sairastaa astmaa ja muilla on allerginen nuha. Jo pesuaineen ostaminen on omanlaisensa toimitus. Siellä marketin pesuaineosatolla on sellainen lemu, että pelkästään pistävän tuoksukimaran ajatteleminen alkaa tehdä pahaa. On toimittava rivakasti ja epäröimättä.

Mutta minä nyt joudun kaivamaan astmapiipun esiin pelkästään Ikean läpi kulkiessa. Pistää miettimään, että millä ne kaikki huonekalut ja tekstilit yms. on käsitelty.

Ei millään pahalla, mutta tähän on tultu kun ihmisrotu on jalostunut liikaa... Allergiat, astma ja yliherkkyydet jyllää kun geenipooli on yhä sisäsiittoisempaa.

Sama tulee mieleen. Ja lisäksi on liian hyvä elintaso...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän omo color sensitive hajusteetonta

pesunestettä ja vihreää sofftlan ultra huuhteluainetta. Huuhteluainetta ei sitten lotrata, puolet suositellusta määrästä on ok

T:m24

Vierailija
164/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole asiaa enempi miettinyt koskaan, mutta ostin tarjouksesta Arielia tavallisesti ostamani pyykinpesuaineen tilalle. Enpä osta toiste, harkitsin nimittäin pyykkien uudelleen pesemistä todella voimakkaan tuoksun vuoksi. Lopulta kuivatin pyykit ulkona ja annoin niitten tuulettua siellä vielä pitkän aikaa senkin jälkeen kun olivat kuivaneet. Käytän kyllä aineen loppuun, mutta annostelen tosi, tosi vähän, kuivatan ja tuuletan ulkona mutta en taatusti osta toista kertaa Arielia.

Vierailija
165/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta silti liittyy: olin viimeviikonloppuna juhlissa ja ihmettelin ja kauhistelin sitä allergioitten määrää mitä ihmisillä nykyään on.

Ihan tuntui kilpalaulannalta kenellä niitä on eniten.

Eräskin vaimo kerto innoissaan, mitä kaikkea hänen miehensä ei voi syödä tms. ja se lista ei ollut lyhyt.

Itse olin vain ihan sanattomana näissä jutuissa, mulla kun ei ole yhtään allergiaa ja voin haistellakin melkein mitä tahansa. Eikä ole migreeniä, tai ei tule migreeniä vaikka pesupulverit sun muut kuinka haisis ympärillä.

Tämä tietysti mun onneni, olen tyytyväinen että ei ole.

Mutta kyllä joskus tulee mieleen, että onko nää kaikki ihan todellisia vai onko vain sellasta, että saa huomion itseensä näillä kertomuksilla.

Muutenkin ihmisten jutut kovin pyörii sairauksien, lääkärien ja tutkimuksien ympärillä.  Ikävää niille kenelle se on todellisuutta, mutta tässäkin tulee sama juttu mieleen kuin noissa allergioissa.

Vierailija
166/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta silti liittyy: olin viimeviikonloppuna juhlissa ja ihmettelin ja kauhistelin sitä allergioitten määrää mitä ihmisillä nykyään on.

Ihan tuntui kilpalaulannalta kenellä niitä on eniten.

Eräskin vaimo kerto innoissaan, mitä kaikkea hänen miehensä ei voi syödä tms. ja se lista ei ollut lyhyt.

Itse olin vain ihan sanattomana näissä jutuissa, mulla kun ei ole yhtään allergiaa ja voin haistellakin melkein mitä tahansa. Eikä ole migreeniä, tai ei tule migreeniä vaikka pesupulverit sun muut kuinka haisis ympärillä.

Tämä tietysti mun onneni, olen tyytyväinen että ei ole.

Mutta kyllä joskus tulee mieleen, että onko nää kaikki ihan todellisia vai onko vain sellasta, että saa huomion itseensä näillä kertomuksilla.

Muutenkin ihmisten jutut kovin pyörii sairauksien, lääkärien ja tutkimuksien ympärillä.  Ikävää niille kenelle se on todellisuutta, mutta tässäkin tulee sama juttu mieleen kuin noissa allergioissa.

Täysin samaa mieltä.

Mun mielestä pyykinpesuaineen tai puhtaan pyykin tuoksu on parempi, kun joku tunkkainen, likainen tai hien haju.

Vierailija
167/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se bio luvilin lila neste.yök.

Vierailija
168/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siihen vaadita mitään hajusteallergiaa jos ei  pidä väkevästä pesupulverintuoksusta. :D

Tässä nyt vaan yrittivät haisevat leimata hajuttomia joksikin hysteerisiksi hajusteallergisiksi, vaikka suurimman osan hajuttomien mielestä se ongelma on vain paha haju eikä mikään allergia.

Noh, tapansa kullakin keskustella.

Vierailija
169/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hajusteelliset pyykinpesuaineet löyhkää kamalalle! Ainoa poikkeus on Rainbown color-nestemäinen pyykinpesuaine. Mieto miellyttävä tuoksu.

Vierailija
170/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On zeoliitittomiakin pulvereita. Esim Bioluvil Professional ja Serto. Mitäs jos päivittäisit itsesi sieltä 90-luvulta tälle vuosituhannelle.

Kerropas yksikin hyvä syy miksi liuottaa jauhe nesteeksi kun valmiitakin pesunesteitä on. Ja ilman fosfaattia / zeoliittia :P

Ja tervetuloa tähän maailmaan sinne kans :)

No esimerkiksi se, että mulla on Samsungin pesukoneessa sellainen bubble -toiminto, joka toimii paremmin jauheella kuin nesteellä. Lisäksi se, että nestemäinen holahtaa sinne koneen poistoletkuun ennen kuin kone ehtii ottaa edes vettä. Koneessa oli sellainen nestemäiselle pesuaineelle tarkoitettu erikseen laitettava lokero, mutta lapset on piilottanu sen. Pesupallot kolisevat ikävästi koneessa, joten en tykkää niitä käyttää. Kerros yksikin hyvä syy, miksi kantaa kaupasta vettä pesunesteessä kun voi käyttää kuivaa tavaraa ja olla kanniskelematta sitä vettä turhaan. Bioluvil Professionalia kun ostan laatikon, niin ei tarvitse puoleentoista vuoteen ostaa yhtään pyykinpesuainetta ellei halua valkopyykille omaa pesuainetta. Tuo professional on niin tiivistä tavaraa, että yhdeksän kilon koneeseen sitä tarvitaan 10-15ml.

Vierailija
171/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain äsken narulta hajusteettomalla nestemäisellä pesuaineella pestyt vaatteet. Raikkaalta tuoksuivat.

Ollaan koko perhe sitten varmaan hienostelijoita, kun jokainen nyrpisti nokkaansa pestyäni neuleet jollain nestemäisellä Serton villapesuaineella ja laitettuani huuhteluaineitta. Niitä piti tuulettaa oikein urakalla.

No oikeasti, meistä kaksi sairastaa astmaa ja muilla on allerginen nuha. Jo pesuaineen ostaminen on omanlaisensa toimitus. Siellä marketin pesuaineosatolla on sellainen lemu, että pelkästään pistävän tuoksukimaran ajatteleminen alkaa tehdä pahaa. On toimittava rivakasti ja epäröimättä.

Mutta minä nyt joudun kaivamaan astmapiipun esiin pelkästään Ikean läpi kulkiessa. Pistää miettimään, että millä ne kaikki huonekalut ja tekstilit yms. on käsitelty.

Ei millään pahalla, mutta tähän on tultu kun ihmisrotu on jalostunut liikaa... Allergiat, astma ja yliherkkyydet jyllää kun geenipooli on yhä sisäsiittoisempaa.

Tähän on tultu, koska kemikaalit ja hajusteet. Jotkut eivät vaan ymmärrä minkälaisia myrkkyjä itseensä laittavat. Naisena helposti tulee käytettyä päivän aikana jopa 20 erilaista tuotetta ja nämä joillakin voi olla kaikki hajustettuna; shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, karvanpoistoaine, vartalovoide, kasvonpuhdistusaine, kasvovoide, meikkivoide, puuteri, huulipuna, kulmakynä, ripsiväri, luomiväri, pohjustus, poskipuna, muotovaahto, tyvikohottaja, hiuslakka, hajuvesi, deodorantti. Lisäksi pyykinpesuaineet, siivousaineet ja muuta hajustettua. Huonetuoksut, tuoksuöljyt, tuoksukynttilät...

Mä käytin nuorena paljon kaikenlaisia hajustettuja tuotteita ja nyt 30v iässä lähes kaikki hajusteettomia, koska herkistyminen ja en voi sietää joitakin hajuja. Päänsärky alkaa todella helposti voimakkaista tuoksuista.

Vierailija
172/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa pesemään pyykkiä, jos se pesuaineelta haisee. Oikea annostelu, pesuohjelma ja huuhtelu. Ilmeisesti liian vaikeaa teille, koska joudutte käyttämään hajusteettomia pesuaineita.

Tämä on totta. Itse laitan prsuainetta puolet vähemmän mitä purkin kyljessä lukee.

Vierailija
173/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Anoppi yli-inokkaana pesee meidän pyykit Omolla, kun ollaan kylässä ja ei ymmärrä alkuunkaan, että mä saan jonkun migreenin siitä lemusta, joka tarttuu koko vaatekaappiin, vaikka siellä ois vaan yhdet tolla myrkyllä pestyt pikkarit :/ Pitäisköhän jakaa tää ketju fb, jos se sitten tajuais, etten oo ainut, joka on sitä mieltä, että toi lemu on sietämätön!

Vierailija
174/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä aihe! Itse käytin aikaisemmin hajustettuja pesuaineita, enkä ymmärtänyt miten voimakas tuoksu niistä jää. Kyllästyin kuitenkin silloiseen suosikkipesuaineeseeni ja siirryin joksikin aikaa käyttämään hajusteettomia pesuaineita. Nyt kun olen tottunut tuoksuttomaan pyykkiin, on nenäni herkistynyt huomaamaan kenellä käytetään hajustettuja aineita. Se todellakin tuoksuu parin metrin päähän! Mitään hajuherkkyyksiä minulla ei ole, eikä minua haittaa muiden tuoksuvat vaatteet mitenkään. Minua ei myöskään haittaa ostaa kirppikseltä vaatteita joissa on pesuaineen tuoksu. En kuitenkaan enää itse käyttäisi hajustettua pesuainetta.

Vierailija
175/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomat ihmiset haisee hielle, lialle, paskalle, kuselle ja menkkaverelle. Tiedän muutamia ihmisiä, eri perheistä, eri tuloluokista jne joita yhdistää yksi asia; kaikki on hajusteetonta. Pyykkiaineet, dödöt, hiustuotteet, saippuat, shampoot. Jo ne hajusteettomat aineet haisevat niin sairaalalle, että ei niillä voi saada hyvän hajuista ihmistä aikaiseksi. Ne haisevat kliiniselle. Valitettavasti nämä ihmiset eivät itse sitten ole hajuttomia vaan haisevat kaikelle inhottavalle eritteelle. Eivät todellakaan raikkaalle, vaikka kovasti niin yrittävät väittää.

En nyt tässä yritä sanoa, että kaikki tuotteet pitäis olla erihajuisilla hajusteilla hajustettuja ja että niissä hajusteissa pitäis oikein asiakseen kylpeä, mutta voisivat nyt edes jollakin tavalla hajustaa itsensä. Sille on joskus muinoin ollut ihan syynsä, että ihmiset ovat alkaneet hajustaa itseään, ja se syy on juuri ollut se pahan ominaishajun peittäminen.

Vierailija
176/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi täällä, että puhtaan pyykin ei kuulu haista millekään.

No mun mielestä kyllä kuuluu. Siis jollekin hyvälle tuoksuvalle, se puhtauden tuoksu tulee kuitenkin sieltä läpi myös.

Nimittäin on niin, vaikka tosin väitetään, että jos aina pesee sillä hajustettomalla niin kyllä siihen pyykkin tulee sellanen jotenkin paha tai "puhtaudettoman" vaatteen tuoksu.

Täällä sanottiin myös, että nenä turtuu niihin hajuihin, ettei enää haista sitä hajsutettua tuoksua niin voimakkaana.

Voihan se nenä turtua siihen hajusteettomuuteenkin, että ei enää muista miltä hyvänhajuinen puhdas pyykki tuoksuu: luulee, se mikä "ei tuoksu millekään" itseasiassa jonkun mielestä on "paha" tuoksu, eli hajustetton pyykki ei tuoksu puhtaalle.

Vierailija
177/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu, koska kemikaalit ja hajusteet. Jotkut eivät vaan ymmärrä minkälaisia myrkkyjä itseensä laittavat. Naisena helposti tulee käytettyä päivän aikana jopa 20 erilaista tuotetta ja nämä joillakin voi olla kaikki hajustettuna; shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, karvanpoistoaine, vartalovoide, kasvonpuhdistusaine, kasvovoide, meikkivoide, puuteri, huulipuna, kulmakynä, ripsiväri, luomiväri, pohjustus, poskipuna, muotovaahto, tyvikohottaja, hiuslakka, hajuvesi, deodorantti. Lisäksi pyykinpesuaineet, siivousaineet ja muuta hajustettua. Huonetuoksut, tuoksuöljyt, tuoksukynttilät...

Mä käytin nuorena paljon kaikenlaisia hajustettuja tuotteita ja nyt 30v iässä lähes kaikki hajusteettomia, koska herkistyminen ja en voi sietää joitakin hajuja. Päänsärky alkaa todella helposti voimakkaista tuoksuista.

Raskas lista. Mutta niinhän sitä tuli nuorempana löträttyä, joka asiaan oli oma purnukkansa. Nyt mennään lyhyemmällä listalla: palasaippua, kookosöljy, deodorantti, talkki. Meikkiä juhliin. Tukka riehaantui kun sitä lakkasi käsittelemästä "tuotteilla", se kasvaa ja kasvaa. Yksi laiskistumisen hyvä puoli sekin ;)

Vierailija
178/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämäänsä pesuainetta on välillä hyvä vaihtaa, sillä kauan samalla aineella pestyt pyykit alkavat myös haista tunkkaiselle. Pesuaineet pesevät hieman eri "painotuksilla" siten, että joku tehoaa paremmin esim. valkuaisainepitoiseen likaan ja joku johonkin muuhun. Vanha vinkki, joka kuitenkin helposti unohtuu. Monesti olen syyttänyt pesukonetta tunkkaisesta hajusta, mutta pesuainetta vaihtamalla pyykki on heti raikastunut.

Tämä on totta. Huomasin aikanaan lasten vaatteita pestessä. Joku pinttynyt lika saattoi lähteä kokonaan erimerkkisellä pesuaineessa. 

Tiedättehän, että nestemäinen Bio Luvil ja Omo ovat samaa ainetta, vain väri ja hajuste on eri.

Vierailija
179/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun alussa oli markkinoilla hajustettuja vauvanvaippoja. Oma lapsi oli vauva, mutta ei minulle tullut mieleenkään ostaa sellaisia. Hajusteita alettiin tunkea joka paikkaan siihen aikaan. Ei ihme, että hajusteyliherkkyys alkaa yleistyä, kun jo vastasyntyneet kyllästettiin keinotekoisilla hajusteilla.

Vierailija
180/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On zeoliitittomiakin pulvereita. Esim Bioluvil Professional ja Serto. Mitäs jos päivittäisit itsesi sieltä 90-luvulta tälle vuosituhannelle.

Kerropas yksikin hyvä syy miksi liuottaa jauhe nesteeksi kun valmiitakin pesunesteitä on. Ja ilman fosfaattia / zeoliittia :P

Ja tervetuloa tähän maailmaan sinne kans :)

No esimerkiksi se, että mulla on Samsungin pesukoneessa sellainen bubble -toiminto, joka toimii paremmin jauheella kuin nesteellä. Lisäksi se, että nestemäinen holahtaa sinne koneen poistoletkuun ennen kuin kone ehtii ottaa edes vettä. Koneessa oli sellainen nestemäiselle pesuaineelle tarkoitettu erikseen laitettava lokero, mutta lapset on piilottanu sen. Pesupallot kolisevat ikävästi koneessa, joten en tykkää niitä käyttää. Kerros yksikin hyvä syy, miksi kantaa kaupasta vettä pesunesteessä kun voi käyttää kuivaa tavaraa ja olla kanniskelematta sitä vettä turhaan. Bioluvil Professionalia kun ostan laatikon, niin ei tarvitse puoleentoista vuoteen ostaa yhtään pyykinpesuainetta ellei halua valkopyykille omaa pesuainetta. Tuo professional on niin tiivistä tavaraa, että yhdeksän kilon koneeseen sitä tarvitaan 10-15ml.

Zeoliittia kertyy pulvereista koneeseen, menevät rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä