Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se kauhea pyykkipulveri, jota käyttäviä ihmisiä pitää vältellä?

Vierailija
07.07.2017 |

Kun ei pysty vieressä seisomaan? Tiedätte varmasti sen hajun.

Kommentit (193)

Vierailija
141/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluliikkeissä ja urheiluliikkeissä totta tosiaan silmät ja hengitystiet ärsyyntyvät. Tuotteet on käsitelty järeillä kemikaaleilla. Mutta miedosti tuoksuvasta pyykistä silti pidän. Luulen, että nykykoneet käyttävät tosiaan niin vähän vettä, että se aiheuttaa ongelmia, jos kuitenkin suosituksen mukaan pesuainetta annostellaan.

Se, että oma nenä tottuu johonkin hajuun voi olla totta vain siinä tapauksessa, että aina käyttää samaa pesuainetta. Itse vaihtelen, ja siitäpä tiedänkin kaikkien pesuaineiden tuoksut ja hajut. Lidlin Formiliä en pysty käyttämään, on liian tuju. Muutaman muunkin voisin mainita, mutta pääosin valtamerkit on ok, kunhan huolehtii kunnon huuhtelusta.

Joidenkin ihmisten pyykit haisee pestynäkin esim. paitojen kainaloiden kohdalta hieltä. Tämä johtuu liian alhaisesta pesulämpötilasta ja tehottomasta tai liian vähäisestä pesuainemäärästä. Tällöin kannattaisi nestemäistä pesuainetta laittaa joksikin aikaa vaikuttamaan kainalokohtiin ennen pesua, jos haluaa pitää kiinni hajusteettomasta pesuaineesta ja ns. ekologisesta pyykkäystavasta.

Vierailija
142/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jotenkin hämärä kun en kestä joitakin pesuaineenhajuja ollenkaan, siis tulee oikeen oksu ja päänsärky, mutta siis haluun ehdottomasti miedon tuoksun pyykkeihini niin käytän ihan tosi pienen lirauksen omoa tai arielia ja hajuusteetonta laitan sit kunnolla koneelliseen. Mua ei henkilökohtasesti omo tai ariel ärsytä nenään mut jotkut tietyt huuhteluaineet on niitä pahimpia mulle. Mun pomo käyttää just tällästä huuhteluainetta joka saa mul hirveen pääsäryn. Haistan sen saman hajun kaupoissa jo metrien päästä ihmisten vaatteista. Sit on toinenkin huuhteluainehaju joka saa mul aina oksun kurkkuun mut se johtuu siitä ostin kerran kirpparilta sen hajusen vaatteen ja illalla alko oksutauti ni yhdistän sen aina siihen hajuun. Yöksis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun innoittamana laitoin pyykkikoneen pyörimään! D

Mun kone on myös noin 20-vuotta vanha Zanussi, hyvin on kestänyt niin pulverit kuin muut aineetkin.

Toivottavasti ei nyt äidy menemään rikki kun kehuin. Ja laitoin koneeseen sen viimeisen Arieltabletin. Mutta lisää haen kun menen Tokmannille.

Vierailija
144/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt lasten vauva-aikaan ottamaan vaatteita lainaan omoperheeltä, koko talo haisi kun kerran toivat niitä. Eräs toisen omoperheen lapsi haisee niin voimakkaasti, että tytön huone on tuuletettava kunnolla kun lapsi lähtee meiltä leikkimästä. Jo eteisestä haistan, jos hän on meillä kun tulen töistä :(

Vierailija
145/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta mitä muistan on ex-anoppini joka oli yli-yli-yliallerginen kaikille (ei tutkittu juttu) ja pesi just noilla hajusteettomilla aineilla. Kun olin siellä yötä niin lakanat ja pyyhkeet yms. haisivat kammottavan likaisilta ja tunkkaisilta.

Yök, vieläkin puistattaa!.

Voi kulta pieni, ei se haju sitä likaisuutta poista. Jos anoppisi lakanat haisee likaisilta, kyse on muusta kuin hajusteiden puutteesta. Samoin sinun ariellakanoistasi ei tee puhdasta tuoksu. Onko liian vaikeaa ymmärtää? Silloin jos kone jättää vaatteet likaisiksi se on hyvä tietää, eikä peittää tunkkaisuutta hajusteilla. Puhdas pyykki ei haise miltään. Toki voi olla, että olet vaurioittanut hajuaistisi jo niin pahasti kemikaaleilla, ettet edes tiedä mitä se tarkoittaa.

Vierailija
146/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämäänsä pesuainetta on välillä hyvä vaihtaa, sillä kauan samalla aineella pestyt pyykit alkavat myös haista tunkkaiselle. Pesuaineet pesevät hieman eri "painotuksilla" siten, että joku tehoaa paremmin esim. valkuaisainepitoiseen likaan ja joku johonkin muuhun. Vanha vinkki, joka kuitenkin helposti unohtuu. Monesti olen syyttänyt pesukonetta tunkkaisesta hajusta, mutta pesuainetta vaihtamalla pyykki on heti raikastunut.

Vierailija
147/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe dunkkaa tuolle kammotukselle. Miten te dunkut voitte käyttää hajuvesiä etc? Löyhkäätte omon ja Channelin sekoitukselle. Yäk!

Mikä on Channel?

TV-kanava

Vierailija
148/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut vastaan sellaista pesuainetta, jonka tuoksu olisi mulle liian voimakas. Tykkään pesu- ja huuhteluaineitten tuoksuista. Toivottavasti hajusteita ei koskaan tulla kieltämään.

Vierailija
149/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on kun lapselle tulee kaveri kylään ja sen kaverin vaatteet haisee tälle pesuaineelle. Ja se lemu jää leijailemaan taloon loppupäiväksi. Noin vahvasti hajustetut pesuaineet pitäisi oikeesti kieltää.

Pahinta on se kun lapsen vaatteet on pesty voimakkaasti hajustetulla pesuaineellä ja sille lapselle tulee kaveri pöksyyn. Sekaisin paska ja hajuste on aivan hirvittävä yhdistelmä.

Mä luulen että pahin on bioluvil.

Vierailija
150/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset käyttäkö enää vuonna 2017 jauhemaisia pesuaineita!

Ne ovat pyykinpesukoneen surma. Jauheet on keksitty sellaisena aikana jolloin pesukone kulutti jopa kymmeniä kertaa enemmän litroja vettä / pesu! Ja  siihen aikaan niissä oli fosfaattia joka toimi veden pehmentimenä, se ei sakkautunut koneeseen.

Nykyään ympäristösyistä jauheet sisältävät zeoliittia veden pehmentämiseen. Se on kuin kuivunutta savea, myrkkyä koneelle koska nykyään koneet ovat säästäväisiä veden käytössä. Zeoliitti sakkautuu koneeseen ja sitä jää pyykkiin. Allergisia saataa kutittaa nuo jäämät.

Sain tämän vihjeen jo -90 luvulla kun myin erästä saksalaista kodinkonemerkkiä, heidän huoltopäälliköltään:

Ostakaa ensin pesukoneen puhdistusainetta tai sitten ihan sitruunahappoa apteekista. Siten pesette pari tyhjää koneellista maksimilämpötilalla. Ainakin osa jäämistä poistuu, tunnette sen mahdollisesti paremmasta hajusta koneen luukun avattua.

Jatkossa sitten vain nestemäistä pesuainetta !

On zeoliitittomiakin pulvereita. Esim Bioluvil Professional ja Serto. Mitäs jos päivittäisit itsesi sieltä 90-luvulta tälle vuosituhannelle.

Vierailija
151/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekaluliikkeissä ja urheiluliikkeissä totta tosiaan silmät ja hengitystiet ärsyyntyvät. Tuotteet on käsitelty järeillä kemikaaleilla. Mutta miedosti tuoksuvasta pyykistä silti pidän. Luulen, että nykykoneet käyttävät tosiaan niin vähän vettä, että se aiheuttaa ongelmia, jos kuitenkin suosituksen mukaan pesuainetta annostellaan.

Se, että oma nenä tottuu johonkin hajuun voi olla totta vain siinä tapauksessa, että aina käyttää samaa pesuainetta. Itse vaihtelen, ja siitäpä tiedänkin kaikkien pesuaineiden tuoksut ja hajut. Lidlin Formiliä en pysty käyttämään, on liian tuju. Muutaman muunkin voisin mainita, mutta pääosin valtamerkit on ok, kunhan huolehtii kunnon huuhtelusta.

Joidenkin ihmisten pyykit haisee pestynäkin esim. paitojen kainaloiden kohdalta hieltä. Tämä johtuu liian alhaisesta pesulämpötilasta ja tehottomasta tai liian vähäisestä pesuainemäärästä. Tällöin kannattaisi nestemäistä pesuainetta laittaa joksikin aikaa vaikuttamaan kainalokohtiin ennen pesua, jos haluaa pitää kiinni hajusteettomasta pesuaineesta ja ns. ekologisesta pyykkäystavasta.

Mieluummin tämä liotus etikassa. Paljon tehokkaampi ja ekologisempi tapa liottaa hikiset kainalot vaatteesta.

Vierailija
152/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te ihan sekaisin?

Ihan parasta on pesuaineelta tuoksuva puhdas pyykki <3

Vierailija
153/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SERTO  pyykinpesunesteille  annan 10 pistettä.

Miedot tuoksut,  eivät   tuoksu  liikaa.

Vierailija
154/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On zeoliitittomiakin pulvereita. Esim Bioluvil Professional ja Serto. Mitäs jos päivittäisit itsesi sieltä 90-luvulta tälle vuosituhannelle.

Kerropas yksikin hyvä syy miksi liuottaa jauhe nesteeksi kun valmiitakin pesunesteitä on. Ja ilman fosfaattia / zeoliittia :P

Ja tervetuloa tähän maailmaan sinne kans :)

Vierailija
155/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi merkillinen hajusteinho kertoo kyllä enemmän siitä valittavasta henkilöstä kuin niiden pahallehaisemisesta oikeasti. Huomionhakuisia tärkeilijöitä ainakin tuntemani.

Vierailija
156/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdas tuoksu kirjoitti:

SERTO  pyykinpesunesteille  annan 10 pistettä.

Miedot tuoksut,  eivät   tuoksu  liikaa.

Minulta Sertolle myös pisteet! Vain mieto puhdas tuoksu ja kotimaassa valmistettu. Oletteko muuten ikinä käyneet pesuaineosastolla vaikka Venäjällä tai Etelä-Euroopassa tai Israelissa? Siellä vasta hajusteita käytetäänkin!

Vierailija
157/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisherkkien kokoontumisajot?

Nyt kuule sohaisit ampiaispesää. Suosittelen juoksemaan pakoon.

Vierailija
158/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain äsken narulta hajusteettomalla nestemäisellä pesuaineella pestyt vaatteet. Raikkaalta tuoksuivat.

Ollaan koko perhe sitten varmaan hienostelijoita, kun jokainen nyrpisti nokkaansa pestyäni neuleet jollain nestemäisellä Serton villapesuaineella ja laitettuani huuhteluaineitta. Niitä piti tuulettaa oikein urakalla.

No oikeasti, meistä kaksi sairastaa astmaa ja muilla on allerginen nuha. Jo pesuaineen ostaminen on omanlaisensa toimitus. Siellä marketin pesuaineosatolla on sellainen lemu, että pelkästään pistävän tuoksukimaran ajatteleminen alkaa tehdä pahaa. On toimittava rivakasti ja epäröimättä.

Mutta minä nyt joudun kaivamaan astmapiipun esiin pelkästään Ikean läpi kulkiessa. Pistää miettimään, että millä ne kaikki huonekalut ja tekstilit yms. on käsitelty.

Ei millään pahalla, mutta tähän on tultu kun ihmisrotu on jalostunut liikaa... Allergiat, astma ja yliherkkyydet jyllää kun geenipooli on yhä sisäsiittoisempaa.

Vierailija
159/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsi kun tulee äidiltään meille niin koko lapsi ja kaikki vaatteet haisee just jollekin ihan hirveälle pesuaineelle. Nolo juttu koska kyseessä kohta täysi ikäinrn poika.

Vierailija
160/193 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemupesuaine yhdistettynä halpispesukoneeseen joka lilluttaa pyykkejä tilkassa kylmää vettä neljä tuntia... Tää on kai se perinteinen resepti jolla suomalaiset pesee pyykit "puhtaiksi". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme