Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaanpa syitä siihen, miksi suomalaiset eivät tee lapsia

Vierailija
06.07.2017 |

Tuostahan oli uutisissa, että syntyvyys on historiallisen alhaisella tasolla.

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lapsia, mutta en saa koska olen niin vanha jo. Kulutin ensimmäiset 30vuotta paskan selittämiseen etten haluaisi lapsia, koska se oli niiiiin in.

TÄMÄ 😂😂😂😂

Vierailija
262/267 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani syitä ovat huonot geenit eli lapsestani tulisi todennäköisesti ruma ja jollain tapaa mielenterveysongelmainen, ja siksi mitä todennäköisimmin varsin onneton. Kärsin myös riippuvuussairaudesta, joten tuskin kykenisin huolehtimaan lapsesta vaaditulla tavalla. Ainakin itsestäni tuntui lapsena todella pahalta nähdä kuinka äiti näytti rakastavan enemmän alkoholia kuin minua, enkä usko että itsekään suoriutuisin äitiydestä mitenkään sen paremmin. Mahdollisesti olisin myös väkivaltainen vanhempi. Ongelmistani johtuen en ole saanut hankittua itselleni edes toisen asteen koulutusta, josta johtuen en ole erityisen haluttua tavaraa työmarkkinoilla; näin ollen lapsi joutuisi elämään köyhyydessä ja puutteessa kuten itsekin aikanani. Eikä tässä maailmassa edes ole miestä, joka minun kanssani lapsia haluaisi. Pidän kyllä lapsista kovasti ja aika ajoin sellaisesta haaveilen, mutta luulen kuitenkin, että on kaikille parasta etten tällaisia haaveita lähde toteuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sinänsä pieni, mutta varmaan joidenkin kohdalla vaikuttava asia on seksuaalisuuden monimuotoistuminen. Itsekin myönsin - viimeinkin - viitisen vuotta sitten haluavani sittenkin parisuhteen toisen miehen kanssa. Kohdallani lapsen hankinta on siten mahdotonta tai ainakin hyvin vaikeaa verrattuna "normiheteroihin".

Luulen, että esim. juuri täälläkin esille noussut vela-ilmiö on samaa juurta: ihmiset vapautuvat entistä laajemmin norminmukaisesta "pitää -ajattelusta".

M35

Vierailija
264/267 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

240 000 ihmistä syntyy maailmaan joka päivä. Eiköhän se ala riittää.

Vierailija
265/267 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennaisin asia on tolkuttomaksi paisunut itsekeskeisyys. On vain minä, minä ja minä, ehkä mun mies ja meidän kissat. Mun fitnessiharrastus, meidän matkat Thaimaaseen ja meidän lasi viiniä ja henkevä keskustelu työpäivän jälkeen ilman että joku jankuttaja keskeyttää sen koko ajan, ja sitten tietty se, miten globaalisti on niin väärin että meillä lisäännytään kun pallo on niin liikakansoitettu.

Itsekeskeisyyden takia myös suvulla ja perheellä ei ole mitään merkitystä. Sukupolvet pysyvät visusti erillään, ettei vaan joutuisi auttamaan toista. Eläkeläiset ovat jo oppineetkin veloittamaan lastenlasten hoidosta käyvän maksun, kiitos ET-lehden tinkimättömän työn viimeisten 25 vuoden ajan.

Eikö ole hyvä että itsekeskeisillä aikuisilla on sen verran sydäntä kuitenkin että ymmärtävät juurikin olla tekemättä niitä lapsia tänne kärsimään itsekeskeisistä vanhemmista? Vaikka oikeastihan tarkoitit vain naisia. Miehet saa olla itsekeskeisiä mutta kun naiset on niin sitä pahempaa ei ole. Ja ne mummot! Kehtaavat vielä veloittaa lastenlapsien hoidosta, hoidosta johon pappa ei koskaan osallistu, onhan hän mies.

Tunnen itsekeskeisen varakkaan pariskunnan joilla on 2 lasta kun niin pitää olla. Kumpikaan ei ole kiinnostunut lapsistaan. Kulkevat likaisissa vaatteissa ja ovat tarhassa juuri niin pitkään kuin voi olla ja lasten vaatteet ostetaan kirpparilta kun ne on uutena niin kalliita. Lapset samaa sukupuolta. Vanhemmilla omat vaatteet, autot ja kaikki viimeisen päälle. Lapset mahdollisimman paljon viikonloppuisin muilla hoidossa.

Työkaveri 60v nainen muutti avoliittoon leskimiehen kanssa. Leskellä lapsenlapsia jotka ei juurikaan käyneet papalla. Kun työkaveri oli paikalla niin lesken lapset alkoivat tuomaan lapsiaan sinne papalle hoitoon. Käytännössä se papan avovaimo hoiti lapset ja oli työviikosta väsynyt ja sitten piti jaksaa hoitaa jonkun lapsia viikonloppu. Työkaveri oli sitten lähtenyt pois paikalta esim omien lasten luo kun lapsia taas tuotiin hoitoon kun papan luona on niin kivaa. Eivät tuoneet sitten enää kun sitä naisihmistä ei paikalla ollutkaan ja pappa ei viitsinyt mitään. Eli hyvä että naisillakin löytyy kykyä asettaa omat rajat on se sitten muiden lasten hoito tai se että tekeekö itse lapsia vai ei.

Vierailija
266/267 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten määrä on henkilökohtainen ratkaisu ja pitää olla myös oikeus sterilisaatioon. 

Nyt on käynnissä kansalaisaloite "Steriloimislain ikäraja pohjoismaiseksi eli 25 vuotta ja lapsiluvuksi kaksi lasta." 

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401 

Tavoitteena on steriloimisen perusteiksi 25 vuoden ikä tai kaksi lasta terveyssyiden lisäksi. 

Nyt Suomen steriloimislaissa on 30 vuotta tai kolme lasta. 

Kannattakaa, koska kannatusaika loppuu 20.09.2017. 

Vierailija
267/267 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä ketju, valmiiksi poistettu kaikki todelliset syyt ja totuudet.   Nyt vain lisäämään mutuja ja kaikenlaista hömppää.  Eikä, ei syynä ole miesten ja naisten välinen vastakkainasettelu, eikä hallitus joka tekee kaiken paremmin kuin kukaan koskaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi