Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mä vaan jaksan ihmetellä näitä ruoka-apu kasseja, joita jaellaan ihmisille

Vierailija
05.07.2017 |

Vähävarainen ystäväni sellaisen kävi hakemassa ja ihmettelempä vaan sitä kassin sisältöä.

Vehnäjauhoja
Makaronia monta pussia
Puurohiutaleita
Jotain toisenlaista VEHNÄSTÄ tehtyjä hiutaleita
Tölkkilihapullia 2
Sämpyläjauhoja
Näkkäripaketti

Ainoa järkevä tuossa on puurohiutaleet. Voi elämän kevät minkälaista paskaa ihmisille jaellaan. Mun mielestä tuo on jo jollain tavalla v*tun alentavaa ja loukkaavaa jaella tuollasta turhaa höttöä. Voi että kuinka pitääkin massun pitkään kylläisenä moinen moska.

Sääliksi käy ihmisiä, jotka joutuu alentumaan tuollaseen sianruokaan.

Kommentit (275)

Vierailija
81/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...hätäapukassin ei ole varmastikaan tarkoitus sisältää KAIKKEA vaan tarjota jotain perustarvikkeita joihin lisäämällä saat muutakin kuin hiilarihöttöä.

Missään ei sanota että ne makaronit on pakko vetää makaronien kera tai kielletä leipomasta jauhoista esim.pizzaa.

Sen verran voi omaa taloutta suunnitella että saa hankittua itse jotain niiden makaronien jatkeeksi. Kun kaikilla tässä maassa kuitenkin on jonkinlainen toimeentulo, vaikka sitten se viimesijainen.

Vierailija
82/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse laittaisit niihin kasseihin? Siis sellaista, joka säilyy pitkään ja joka ei vaadi kylmäsäilytystä?

Laittaisin ainakin kuivattuja herneitä, näkkäriä, täysjyvämakaronia ja kuivattua tai säilöttyä "roskakalaa". Ehkä myös säilykepapuja.

Sitten vaan alat laittamaan. Selvitä, missä on lähin ruoka-avustusten jakopiste ja käyt toimittamassa sinne. Jos et halua lahjoittaa suuria määriä ruokaa köyhille, niin Facebookissa on avustusryhmiä, joissa voit valita avustamasi perheet itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruoka kasseissa pitää säästellä? Miksi köyhiä ihmisiä ei voida ruokkia terveellisesti? Tämänhän täytyisi olla sellainen tärkeä asia, josta ei tingitä. Köyhilläkin ihmisillä on ihmisarvo, vaikka te kaikki ette sitä ymmärrä. Köyhätkin tarvitsevat ravitsevaa ruokaa.

Ja köyhille pitäs enemmän järjestää noita pisteitä, josta jaetaan lämmin ateria. No en tiedä siellä etelässä päin, onko siellä tällästä paljonkin mutta täällä pohjosemmassa ei ainakaan ole. 

Että joka päivä kerran päivässä saisi lämpimän ruoan ja leipää ja maitoa ja jälkkäriksi kahvia ja jotain leivonnaista. Tälläsiä pitäs järjestää ainakin kaikissa isommissa kaupungeissa, niin ihmiset sais ruokaa paremmin !!!

In your dreams, kuka ton ilmaisen ravintola-annoksen sulle kustantaa? Me veronmaksajat, mene töihin niin pääset itsekin kustantamaan tätä köyhien ruokailua.

Että sä säälittävä ihminen. Toivottavasti sä et joudu työttömäksi koskaan. Luulen,että asenne pikkasen muuttuisi. Luuletko,että kaikki työttömät Suomessa elävät ihmiset tahallaan ovat ajautuneet työttömiksi? Eivät ole. On lukuisia syitä,mikä niihin on johtanut.

Ihmisarvo ei vähene yhtään siitä,vaikka sulla ei työtä olekaan ja mun mielestä kaikilla pitäisi olla täällä samanlaiset oikeudet saada ruokaa,sellaista,mitä jokainen ihminen syö päivittäin. Ei se lämminruoka,juoma,leipä,kahvi+leivonnainen nyt niin paljon tule kustantamaan ja toiseksi vaikka tulisi,niin eiköhän 99%suomalaisista oo tärkeintä,että ihminen voi hyvin. Sun kannattaa oikeesti mennä ittees ja miettiä sitä elämän tärkeysjärjestystä. Ihmisille on tärkeämpää kustantaa se työttömienkin ruoka. Ei elämässä oo tärkeintä sun hieno talo,auto tai luksustyö vaan se tasa-arvoinen yhteiskunta. Kenenkään elämä ei muserru siihen,että kustannetaan nuo perusasiat,mitä jokainen ihminen työtön tarvitsisi.

Tiedätkö paljonko Suomella on velkaa? Ja lisää pitäisi ottaa, koska kaikki ansaitsevat samanlaisen ruoka-annoksen? Ei minusta. Käyn töissä, tienaan itse omat ruokani, tee sinä samoin. Sinulle maksetaan jo katto pään päälle, peseytyminen, terveydenhuolto, sähköt, jne. Me työntekijät maksetaan se kaikki itse. Sitten vielä haluat ravintorikkaan ruuan kaupan päälle? Aivan sama oletko pyörätuolissa vai masentunut, keksi tapa tehdä töitä ja ala tienaamaan, jos kehtaat valittaa siitä kaikesta mitä nyt jo saat ilmaiseksi.

Elätkö jossain harhoissa? Olenko väittänyt olevani työtön? En. Mutta katsos mulla on sen verran moraalia,että kunnioitan ihmisyyttä ja tasa-arvoa. Tee sinäkin samoin! Kukaan ei maksa menojani. Teen sen itse. Sori vaan. Kuulut siihen ryhmään,jolle on tärkeintä oma etu,ei niinkään muiden hyvinvointi.

Vierailija
84/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulkaas, kyllä sitä oli aikoinaan todella iloinen noista jauhoistakin ja makaronista. Yhden tölkin kun löysi pihalta sai jo hiivapaketin. Jos sattui olemaan useampi pullo/tölkki pystyi ostamaan myös öljyn ja vaikka sokeria niin sai pullaakin.

Siinä vaiheessa kun rahaa ei ole, on kaikki apu tervetullutta. Sai edes leipää tehtyä kun muutakaan ruokaa ei saanut.

T:köyhä

Yhteiskunta jakaa jokaiselle köyhälle n. 500e joka kuukausi. Se raha on tarkoitus käyttää ruokaan. Sitä EI siis pidä käyttää kaljaan ja röökiin, pelaamiseen tai roinan osteluun.

Minusta köyhäinapu pitäisikin antaa rahan sijasta ruokakuponkeina.

Ruokakuponkeina? Entä sähkölasku, puhelin/netti, vaatteet, lääkkeet, lääkärimaksut.

Jos on sossun asiakas, sossu maksaa nämä. Lähipiiristäni tiedän.

Lääkkeet, lääkärit ja sähkön kyllä mutta ei puhelinta, nettiä tai vaatteita. 

No onko kaikilla töissä kävijöilläkään varaa ostella vaatteita. Ja puhelinlasku sisältäen netin on 20e/kk, ehkä halvempiakin löytyy? Eli sulle jää 20e maksettavaa laskuista, oho. Ja sen avulla sulla on mahdollisuus löytää työpaikka.

Kaikki tarvitsevat välillä uusia vaatteita, oli se sitten kirppikseltä tai kaupasta. Eli ne rahat pitäisi kerätä pulloilla?

Tai käyttää siitä 500 eurosta 50 euroa vaatteisiin? Ei välttämättä joka kuukausi, mutta silloin tällöin kun perustarvikkeet eivät ole lopussa.

Vierailija
85/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niillä vehnä ja sämppisjauhoilla köyhä ihminen tekee, jos ei ole edes hiivaa eikä suolaa vara ostaa, eikä voita että voisi tehdä noista vaikka sämppiksiä? Tai pannaria, mutta ei ole hilloakaan. 

Jauhoja voi laittaa syvälle lautaselle, kaataa vettä tai maitoa päälle, sekoittaa ja laittaa mikroon lämpenemään. Toimii myös huoneenlämpöisenä. Ei mitään herkkua, mutta luulisi kelpaavan pahimpaan nälkään. Ja tietysti maku paranee, jos sekaan laittaa esim. metsästä ilmaiseksi poimittuja marjoja ...

Vierailija
86/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä lähtee ja maha täyttyy kaikella jauhopohjaisella ja muulla hutulla. Kohta on uudestaan nälkä ja maha täyttyy. Sitten onkin jo proteiininpuute ja sen myötä puute lihasmassasta. Jauhon hiilihydraatit muuttuvat vartalon rasvaksi. Pian taas on nälkä. Sokeriarvot nousevat ja väsyttää. Taas jauhoja kehiin makaronin leivän ja pullan muodossa... Kaurahiutaleissa on sentään ravintoa. Silti hernekeittopurkki olisi kunnon ruokaa ja proteiinia. Terveydenhuolto säästäisi loppupeleissä. AI niin, valinnanvapaus koittaa, julkisella köyhien puolella ei niin väliä...

Vierailija
87/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruoka kasseissa pitää säästellä? Miksi köyhiä ihmisiä ei voida ruokkia terveellisesti? Tämänhän täytyisi olla sellainen tärkeä asia, josta ei tingitä. Köyhilläkin ihmisillä on ihmisarvo, vaikka te kaikki ette sitä ymmärrä. Köyhätkin tarvitsevat ravitsevaa ruokaa.

Ja köyhille pitäs enemmän järjestää noita pisteitä, josta jaetaan lämmin ateria. No en tiedä siellä etelässä päin, onko siellä tällästä paljonkin mutta täällä pohjosemmassa ei ainakaan ole. 

Että joka päivä kerran päivässä saisi lämpimän ruoan ja leipää ja maitoa ja jälkkäriksi kahvia ja jotain leivonnaista. Tälläsiä pitäs järjestää ainakin kaikissa isommissa kaupungeissa, niin ihmiset sais ruokaa paremmin !!!

In your dreams, kuka ton ilmaisen ravintola-annoksen sulle kustantaa? Me veronmaksajat, mene töihin niin pääset itsekin kustantamaan tätä köyhien ruokailua.

Että sä säälittävä ihminen. Toivottavasti sä et joudu työttömäksi koskaan. Luulen,että asenne pikkasen muuttuisi. Luuletko,että kaikki työttömät Suomessa elävät ihmiset tahallaan ovat ajautuneet työttömiksi? Eivät ole. On lukuisia syitä,mikä niihin on johtanut.

Ihmisarvo ei vähene yhtään siitä,vaikka sulla ei työtä olekaan ja mun mielestä kaikilla pitäisi olla täällä samanlaiset oikeudet saada ruokaa,sellaista,mitä jokainen ihminen syö päivittäin. Ei se lämminruoka,juoma,leipä,kahvi+leivonnainen nyt niin paljon tule kustantamaan ja toiseksi vaikka tulisi,niin eiköhän 99%suomalaisista oo tärkeintä,että ihminen voi hyvin. Sun kannattaa oikeesti mennä ittees ja miettiä sitä elämän tärkeysjärjestystä. Ihmisille on tärkeämpää kustantaa se työttömienkin ruoka. Ei elämässä oo tärkeintä sun hieno talo,auto tai luksustyö vaan se tasa-arvoinen yhteiskunta. Kenenkään elämä ei muserru siihen,että kustannetaan nuo perusasiat,mitä jokainen ihminen työtön tarvitsisi.

Tiedätkö paljonko Suomella on velkaa? Ja lisää pitäisi ottaa, koska kaikki ansaitsevat samanlaisen ruoka-annoksen? Ei minusta. Käyn töissä, tienaan itse omat ruokani, tee sinä samoin. Sinulle maksetaan jo katto pään päälle, peseytyminen, terveydenhuolto, sähköt, jne. Me työntekijät maksetaan se kaikki itse. Sitten vielä haluat ravintorikkaan ruuan kaupan päälle? Aivan sama oletko pyörätuolissa vai masentunut, keksi tapa tehdä töitä ja ala tienaamaan, jos kehtaat valittaa siitä kaikesta mitä nyt jo saat ilmaiseksi.

Elätkö jossain harhoissa? Olenko väittänyt olevani työtön? En. Mutta katsos mulla on sen verran moraalia,että kunnioitan ihmisyyttä ja tasa-arvoa. Tee sinäkin samoin! Kukaan ei maksa menojani. Teen sen itse. Sori vaan. Kuulut siihen ryhmään,jolle on tärkeintä oma etu,ei niinkään muiden hyvinvointi.

Minulle on ihan sama oletko narkkari vai pääministeri, arvostan kaikkia lähtökohtaisesti saman verran, kunnes opin tuntemaan. Silloin arvostus saattaa nousta tai laskea. En silti kannata tämän maan lopullista tuhoa ottamalla lisää velkaa sen takia, että jokainen saisi syötyä ravinto-ympyrän mukaisesti. Paitsi jos ihmiset oikeasti alkavat kuolla puutostiloihin noiden ilmaisruokien takia.

88/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä varmaan pääasia että saa mahantäytettä.

Jos kaupat lahjoittaisi päiväystuotteensa köyhille, eikä laittaisi niitä roskiin, niin tulis paremmat antimet.

Oikeesti suututtaa miten paljon täysin syömäkelpoista ruokaa kauppojen roskiin heitetään >:(

Vierailija
89/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n ruokakasseissa pahinta on pasta juustokastikkeessa: sisältää valkoisia vehnäjauhoja, hirveän määrän lisäaineita ja yli 7 grammaa suolaa 200 gramman pussissa. Maku on sentään ok, mutten ymmärrä miten sellaista supersuolaista ravinneköyhää paskaa kehdataan tehdä varta vasten köyhille jaettavaksi? Moni vetää kuitenkin koko pussin kerralla nälkäänsä.

Vierailija
90/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden apupakettien tarkoituskaan ole olla mitään hyvää ja ravitsevaa vaan HÄTÄAPUA. Ne ruuat valitaan sillä perusteella, mistä sattuu olemaan ylituotantoa ja mitä halvalla saadaan eikä sillä, mikä olisi terveellistä ja ravitsevaa.

Ette taida tietää, mitä tapahtuu suurelle osalla apupakettien maitojauheille. Minäpä kerron: niitä löytyy metsään heitettynä ruoka-apujakelupaikan lähelle.

Vierailija
91/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävisi hyvin vehnäjauhot. Voisin tehdä seitania jauhoista. Eli vehnägluteeniproteiinia. Mitähän gluteenittomat saa tilalle?

Vierailija
92/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen leipäjonosta kokonaisen grillibroilerin, paketin maustettuja grilliribsejä, paketin lauantaimakkaraa, 3 litraa piimää, suunnilleen 10 purkkia jugurttia ja viiliä, 2 jäävuorisalaattia, ison pussin käyriä kurkkuja ja leipää niin paljon kuin halusin ottaa. Ei lainkaan hassumpi palkkio reilun vartin jonotuksesta!

Vierailija
93/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, itsehän ei voi opetella/tehdä yhtään mitään vaan kaikki pitää valmiina kantaa eteen? Mikä vit*n vaikeus? Meidän nuoret muuttivat omilleen kun lähtivät opiskelemaan ja osaavat kyllä joka päivä tehdä lämmintä ruokaa IHAN ITSE. Aina on pakastimessa lihaa ja pakastevihanneksia, kuivakaapissa sitä parjattua makaronia ja jauhoja ja maitojauhetta ym perussettiä ja LEIPOVAT itse mm.pizzoja ja pannukakkuja. Ei ole ikinä ruoka loppu. Hyvin ovat oppineet pitämään huolen itsestään ja osaavat suhteuttaa tulot menoihin. Kun käymme niin aina on pellillinen pullia jäähtymässä. Siinä sitä leivonnaista. Ja varmasti elävät tiukemmilla kuin moni työtön. Siihen päälle opintoihin liittyvät menot/kulut.

Vierailija
94/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko teillä kaikilla sama maku? Jokainen toivoo ainakin jonkinlaisia papuja ja täysjyvävaihtoehtoja. Ei ne ole mitään vatavirtaa. Pitääkö tästä päätellä, että ruokajonon kanta-asiakas on vihervasuri?

Vierailija
95/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko teillä kaikilla sama maku? Jokainen toivoo ainakin jonkinlaisia papuja ja täysjyvävaihtoehtoja. Ei ne ole mitään vatavirtaa. Pitääkö tästä päätellä, että ruokajonon kanta-asiakas on vihervasuri?

Olen melkein joka päivä lihaa syövä oikeistolainen, mutta kannatan silti purkkipapuja ruokakasseihin. Ne on terveellistä ja hyvin säilyvää ruokaa, joka ei paljon maksa. Sama juttu täysjyväviljan kanssa.

Vierailija
96/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassin sisältö on pelkkää hiilihydraattia, noista aineksista pelkästään ei saa minkäänlaista ruokaa laitettua, paitsi tosiaan puuroa ja keitettyä makaronia. Siinä mielessä Ap on aivan oikeassa.

Jos mukana olisi edes kuivahiivaa ja öljyä, voisi edes leipoa.

Kasseja kuitenkin ilmeisesti haetaan yhtä hanakasti kuin niitä kuuluisia ilmaisia ämpäreitä.

- Tiedän ainakin yhden paikkakunnan missä jaosta huolehtineen viraston TYÖNTEKIJÄT veivät koteihinsa kasseja niin paljon kuin kehtasivat.

Kuivahiivaa ja öljyä saa ostettua jopa laitimmaisesta Perähikiän kyläkaupasta - jos malttaa pari, kolme euroa satsata vaikka sitten tukipäivänä. Riittää melko moneen taikinaan.

Miten helvetissä ihmisistä on tullut noin avuttomia ettei hallita minkäänlaisia taloustaitoja - ei rahataloutta eikä kotitaloutta.

Vierailija
97/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä päätellä. Vihervasurit kuitenkin tietävät, että jos lihaa ei ole mahdollista saada, proteiineja saa myös palkokasveista.

Vierailija
98/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä täydentävä ruokapussi (halpa), nykyisellä "avustus"pussin sisällöllä ei paljoa täydennetä, eli ruoka-apu on surkea suomessa jossa kyllä on varaa asialliseen ruoka-apuun jos vain on tahtoa:

Asiallisen ruokakassin (jolla takuulla pärjää ) sisältö:

- hillopurkki 

-kananmunakenno

-jauhopussi

-riisipussi

-näkkileipäpaketti

-voipaketti

-ketsuppi

-linssipussi

-sipulipussi

-perunapussi

-lihaliemikuutiot

Hilloa? Ketsuppia? Voita? Missä luulet niiden säilyttelevän voipaketteja?

Kohta varmaan pyydetään jo valo jääkaappiin kun edellinen paloi.

Vierailija
99/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain eilen leipäjonosta kokonaisen grillibroilerin, paketin maustettuja grilliribsejä, paketin lauantaimakkaraa, 3 litraa piimää, suunnilleen 10 purkkia jugurttia ja viiliä, 2 jäävuorisalaattia, ison pussin käyriä kurkkuja ja leipää niin paljon kuin halusin ottaa. Ei lainkaan hassumpi palkkio reilun vartin jonotuksesta!

Reilun vartin odotus kertoo, että olit ajoissa paikalla. Juuri näin se menee, että kutakin tuotetta jaetaan niin kauan kuin sitä riittää.

Vierailija
100/275 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se lämmin ruoka jälkiruokineen ei paljoa tulisi maksamaan niin mikset itse sitä maksa? Saathan kuitenkin jo yhteiskunnalta tukea työttömyysturvan muodossa, tod.näk.asumistukeakin, ehkä toimeentulotukea. Tee jauhelihasoppaa iso kattilallinen kerralla ja pakasta viikon tarpeeksi niin sitten on lämmin ruoka joka päivä. Ja paista vaikka lettuja.

Terkuin toinen köyhä jolla on ruokaa joka päivä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan