Kyllä mä vaan jaksan ihmetellä näitä ruoka-apu kasseja, joita jaellaan ihmisille
Vähävarainen ystäväni sellaisen kävi hakemassa ja ihmettelempä vaan sitä kassin sisältöä.
Vehnäjauhoja
Makaronia monta pussia
Puurohiutaleita
Jotain toisenlaista VEHNÄSTÄ tehtyjä hiutaleita
Tölkkilihapullia 2
Sämpyläjauhoja
Näkkäripaketti
Ainoa järkevä tuossa on puurohiutaleet. Voi elämän kevät minkälaista paskaa ihmisille jaellaan. Mun mielestä tuo on jo jollain tavalla v*tun alentavaa ja loukkaavaa jaella tuollasta turhaa höttöä. Voi että kuinka pitääkin massun pitkään kylläisenä moinen moska.
Sääliksi käy ihmisiä, jotka joutuu alentumaan tuollaseen sianruokaan.
Kommentit (275)
Kyllä näistä jutuista näkee että Suomessa ei oikeaa köyhyyttä ole. Ruokakassijonot on turhia jos jauhot lentää roskiin.
Myös nuo höpötykset epäterveellisestä höttöruuasta joka tuhoaa terveyden, on pelkästään ylimielistä p**kaa. Itse olen kotoisin köyhästä kodista, perunaa läskisoosilla ja sunnuntaisin pullaa saatiin. Ei ole terveydessä mitään vikaa. Ei ole kyllä ylipainoakaan, mikä on suurin terveyden tuhooja ihmisillä.
Outoa että väkisin pidetään hengissä ihmisiä jotka eivät itse siihen kykene, siis elinkelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näistä jutuista näkee että Suomessa ei oikeaa köyhyyttä ole. Ruokakassijonot on turhia jos jauhot lentää roskiin.
Myös nuo höpötykset epäterveellisestä höttöruuasta joka tuhoaa terveyden, on pelkästään ylimielistä p**kaa. Itse olen kotoisin köyhästä kodista, perunaa läskisoosilla ja sunnuntaisin pullaa saatiin. Ei ole terveydessä mitään vikaa. Ei ole kyllä ylipainoakaan, mikä on suurin terveyden tuhooja ihmisillä.
Outoa että väkisin pidetään hengissä ihmisiä jotka eivät itse siihen kykene, siis elinkelvottomia.
https://peanutgrower.com/feature/producer-glad-for-aldicarb-return/
Osaatko englantia?
Kotonakasvatettu peruna ja possunliha on kyllä parasta ruokaa, kun ei niihin lisätä mitään teollista. Sillä possulla on oma kärsä, jolla tonkii maasta toukkia, matoja ja kasvien juuria. Köyhyys on ihan muualla. Sunnuntaipullankin olis voinut syöttää kotikanoille talvella, kun munia ei silloin valon puutteen takia tule.
Eiköhän kaikki tajua mitä ja miten ruoka-apu toimii. Ei sinne vedetä luomuvegaanigourmeeta (lol!!!). Jos ei kelpaa, jättää hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuonne voisi enemmän laittaa niitä lihasäilyke purkkeja, paremmin ravintoarvoa niillä sentään ku jollain hiton jauhoilla.
Varmaan voisi jos oisi. Ruokatarvikkeet ovat pian vanhaksi meneviä kaupoissa myymättä jääneitä. Valinnanvara ei taida juurikaan olla.
Puurohiutaleista saa muutaman puuroaterian, jauhoista voi opetella leipomaan itse ja rikastaa valkoisempaakin leipää vaikka niillä puurohiutaleilla. Ja makarooni on tyhjää parempaa ruokaa sille, jolla ei muutoin sitäkään olisi. Jos on hiukan rahaakin käytössä ja ruuanlaittotaitoa, voi keksiä halpoja lisukkeita makarooninsa höysteeksi - kesällä vihannekset on halpoja.
Leipomaan? Oletko ikinä käynyt esim. Myllypuron jonossa? Sen näkee jo kilometrin päähän, ettei monella niistä ihmisistä ole edes kotia.
Ajoin ennen korona-aikaa usein Myllypuron ruokajonon ohi töihin. Jono taittui kehä ykkösen ali menevään tunneliin. Kaikki jonottajat näyttivät kyllä aivan normaaleilta ihmisiltä, jotka eivät erottuneet mitenkään seudun muista asukkaista.
Tänään olisi pitänyt maksaa 3e lounaasta ,siis pakko, jotta olisi ruokakassin saanut. kaikki eivät tätä tienneet ja jäivät ilman ruokakassia. koska rahaa ei ollut. kala-allergiset eivät olisi edes pystyneet keittoa syömään, kahvi leipä ja viineri kuuluivat myös hintaan.
Sitä ruokaa on riitettävä mahdollisimman monelle tarvitsevalle, joten tietenkin se on sitten halvinta mahdollista. Jos ilmainen ruoka ei kelpaa, on sitten oltava nälissään. Törkeetä että joku kehtaa arvostella LAHJOITUKSENA jaettavaa ruokaa! Jos ollaan siinä asemassa että toisten hyväntekeväisyydellä eletään, niin silloin ollaan kiitollisia siitä mitä saadaan, tai vaihtoehtoisesti pysytään vähin äänin kokonaan poissa sieltä ruokajakelusta.
Mielenkiinnosta voitte ostaa kaupasta jalostajan sianlihasäilykkeen, lukea tuoteseloste ja yrittää kokata siitä jotain. Ihmettelen että tätä säilykettä on ruoka-avussa. Ainakin kaikki muslimit heittää sen avaamatta roskiin.
Siis kokeilkaa pystyttekö syömään. Jotain outoja aineita on ettei edes koira syö.
Laittakaa kokemuksia.
Niiden, joilla ei ole varaa ostaa ruokaa, olettaisi olevan tyytyväisiä siihen, mitä muiden rahoilla tarjotaan. Ruokakassin ei ole tarkoituskaan olla mitään gourmeeta. Köyhillä on yleensä aikaa jatkojalostaa perusraaka-aineita. Halua ei ilmeisesti ole tipan vertaa. Kaiken pitäisi tulla valmiina. Sipilä maksaa itse lentonsa, joten se hänelle suotakoon. Persaukinen on persaukinen ja rikas on rikas ja elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ruokaa on riitettävä mahdollisimman monelle tarvitsevalle, joten tietenkin se on sitten halvinta mahdollista. Jos ilmainen ruoka ei kelpaa, on sitten oltava nälissään. Törkeetä että joku kehtaa arvostella LAHJOITUKSENA jaettavaa ruokaa! Jos ollaan siinä asemassa että toisten hyväntekeväisyydellä eletään, niin silloin ollaan kiitollisia siitä mitä saadaan, tai vaihtoehtoisesti pysytään vähin äänin kokonaan poissa sieltä ruokajakelusta.
Niitä ruokia syödään omalla vastuulla koska saattavat olla jo pilaantuneita. Kyllä tälläistä apua suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa on mielestäni lupa arvostella. Nämä LAHJOITUKSENA annetut ruuat menisivät muuten roskiin jos ei joku niitä söisi.
Kannattaa ostaa öljyä litra, suolaa ja leivinjauhetta joka toinen kuukausi. Se onnistuu vaikka pulloja/tölkkejä keräämällä. Sitten voi leipoa teeleipiä, paistaa lettuja jne. Lettujen päälle itse kerättyjä marjoja.
Makaroonilla saa vatsansa täyteen. Opiskeluaikana tuli syötyä sitä pelkän ketsupin kanssa. Makaronit voi paistaa öljyssä. Ketsuppi maksaa 50 senttiä/litra ainakin Prismassa.
On kyllä totta, että ruokakasseihin saatava ruoka on usein sellaista, ettei siitä saa oikein mitään aterioita aikaiseksi. Joitain pikkujuttuja täytyy ostaa lisäksi.
Ruoan terveellisyys on sitten toinen juttu.
Ap:n listasta kaikki muu menisi roskiin paitsi lihapullat ja makarooni. Saahan niistä kahdelle teinille jopa puolikkaan lounaan tehtyä. Täällä toimii onneksi ruokajakelu useampana päivänä viikossa ja voit käydä vaikka joka kerta. Kahvi tarvitsee ostaa itse, muun saat jakelusta. varsinkin näin syksyllä on kotimaisia juureksia ja hedelmiä niin että voit hakea vaikka ämpärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ruokia syödään omalla vastuulla koska saattavat olla jo pilaantuneita. Kyllä tälläistä apua suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa on mielestäni lupa arvostella. Nämä LAHJOITUKSENA annetut ruuat menisivät muuten roskiin jos ei joku niitä söisi.
No nehän sit menee roskiin jos ei kerran kelpaa! Ei taida sit vielä oikeesti olla nälkä! Jos ihmiset Suomessakin ihan aidosti joutuis näkemään nälkää, niin ei todellakaan valitettais jos edes jotain syötävää olis tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nehän sit menee roskiin jos ei kerran kelpaa! Ei taida sit vielä oikeesti olla nälkä! Jos ihmiset Suomessakin ihan aidosti joutuis näkemään nälkää, niin ei todellakaan valitettais jos edes jotain syötävää olis tarjolla.
roskiin menevästä ruuasta ei todellakaan tarvi kiitollinen olla. paitsi niitten mielestä jotka eivät kaikkia ihmisiä arvosta.
Niillä hiton jauhoilla voisi tehdä vaikka leipää, lisäksi suolaa ja hiivaa, jos ei ole varaa sijoittaa niihin alle 1e. lainaa vaikka naapurilta.Kyllä olette uusavuttomia!!!!
Kananmunat myydään lämpimästä ja niiden päiväykset on pari kolme viikkoa. Eikä ole kallista. Pari euroa paketti. Jääkaapissa käyttöaikaa tulee pari viikkoa lisää päiväyksen jälkeen.
Meiltä lähtee hyväntekeväisyyteen joka päivä laatikollinen hävikkiruokaa, lihaa, kalaa, säilykkeitä jne. Ja toinen laatikko leipää. Välillä näyttää että köyhät syövät paremmin kuin henkilökunta. Mutta ennemmin pidän matalapalkkatyöni ja ostan mitä haluan kuin jonotan ilmaista ruokaa ja saan mitä annetaan.