Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli vieraita, meidän terrieri näykkäsi tuttavaperheen tyttöä käteen, jälki tuli

Vierailija
08.07.2008 |

Hävettää kauheesti.

Oli kyllä varoitettu, että koiraa ei saa jahdata. Mutta silti.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse olisin ainakin hirveän vihainen isäntäperheelle, jos minun lastani olisi koira purrut/näykkäissyt. Ehkä todella kannattaa seuraavalla kerralla, kun teille tulee lapsivieraita, sulkea koira huoneeseen, johon vieraat eivät mene.

Vierailija
2/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä pitää ensi kerralla tapahtua, pala lähteä poskesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näin meidän kesken pieni näykkäisy olisi joillekin eläimiä kiusaaville riiviölapsille ihan tarpeellinen opetus.

Vierailija
4/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä sitä ettei saa jahdata, niin lasta pitää vahtia ja teidän myös koiraanne, jos koiralla tällaista taipumusta kuitenkin on. Ja vaikka nyt olisi kyseessä jo senkin ikäinen lapsi joka ymmärtää asian kunnolla, niin lapset innostuvat helposti eli ei sitten jätetä tosiaan koiran kanssa kaksin juoksentelemaan.

Vierailija
5/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen lapsia on ohjeistettu (ovat jo sen ikäisiä että pitäisi ymmärtää) tuosta jahtaamisesta.

Mutta kun selkänsä kääntää, alkaa tapahtua. Kissaa "halutaan vaan silittää", toki, mutta kissa ei halua silitettäväksi. Se ei myöskään ole lelu. Se on meillä kotonaan ja sillä on oma paikka, jossa sen tulee saada olla rauhassa.

Vanhemmat, yrittäkää opettaa se lapsillenne! Säästytään harmeilta!

Vierailija
6/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira, joka puree heti, jos sitä jahdataan. Vai miten olette estäneet, ettei omanne ole pienenä sitä jahdanneet tai että lapset eivät jahtaa toisiaan, ja koira ole siinä leikissä mukana.

ja tottunut jahtaamiseen ja leikkimiseen omien lasten kanssa. Omat lapset vaan ymmärtää, etää kun koira saa tarpeekseen, se lähtee menemään. Eli toisinsanoen vetäytyy omiin oloihinsa. Jotkut lapset eivät sitä yksinkertaisesti ymmärrä, vaikka kuinka olisi sanottu ja kielletty kiusaamasta. Meidän koira ei ole koskaan tehnyt mitään kenellekään, mutta joka kerta kun tietyt lapset tulevat kylään, olen sydän kurkussa vahtimassa niitä. Joskus sillä koirallakin voi mennä hermot ja kun on kyseessä iso koira, yksi näykkäysy voi olla liikaa. Koiran poisvieminenkään ei ole auttanut, kiinni olevaa koiraahan on paljon helpompi kiusata, kun se ei pääse karkuun.

Vierailija
7/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, etteivät lapset kiusaisi eläimiä.

Mun kaverilla on aina koira (terrieri myös) aina joko pihalla tai erillisessä huoneessa, koska ei osaa käyttäytyä, kaipaa jatkuvaa huomiota ja hyppii päälle jne. Ihminen on ihminen ja lapsi on vielä lapsi. Oli miten oli, minä en teille enää tuon jälkeen tulisi. Monethan lopettaa koiran ekasta näykkäisystä ja voin sanoa, että nostan heille hattua. Jos eläimeensä ei voi luottaa niin se on moro.

Nimim. ihmiset ensin

Vierailija
8/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira, joka puree heti, jos sitä jahdataan. Vai miten olette estäneet, ettei omanne ole pienenä sitä jahdanneet tai että lapset eivät jahtaa toisiaan, ja koira ole siinä leikissä mukana.

Vierailija
9/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla on aina koira (terrieri myös) aina joko pihalla tai erillisessä huoneessa, koska ei osaa käyttäytyä, kaipaa jatkuvaa huomiota ja hyppii päälle jne. Ihminen on ihminen ja lapsi on vielä lapsi. Oli miten oli, minä en teille enää tuon jälkeen tulisi. Monethan lopettaa koiran ekasta näykkäisystä ja voin sanoa, että nostan heille hattua. Jos eläimeensä ei voi luottaa niin se on moro.

Nimim. ihmiset ensin

Vierailija
10/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin koira on vain voohottaja ihan kiva sellainen, mutta kun on iso ja innostuu niin siinä käy aina huonosti, kynnet raapii jne. Sen takia koira on heillä aina suljettuna vierailujen ajan. Ihan loogista. Ei eläimiä TIETENKÄÄN saa kiusta, mutta eläimenkin täytyy tietää paikkansa ja osata käyttäytyä. Taas nämä hysteeriset "eläimet ensin"-ihmiset vauhkoo. Onneksi en yhtäkään teistä tunne. Kaikille mun tuttaville eläin on eläin, lasten hyvinvointi on tärkeintä!

Vierailija
11/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teidän mielestä on ihan ok, että lapsi kielloista huolimatta jahtaa koiraa? Kyllä siinä lapsiintottunut-kiltti koira ärähtäisi helpomminkin! Eli kyllä se on VANHEMPIEN SYY, EI koiran, EI koiranomistajan, EIKÄ lapsen!

Vierailija
12/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse olisin ainakin hirveän vihainen isäntäperheelle, jos minun lastani olisi koira purrut/näykkäissyt. Ehkä todella kannattaa seuraavalla kerralla, kun teille tulee lapsivieraita, sulkea koira huoneeseen, johon vieraat eivät mene.

Vanhempien oikeasti pitäisi miettiä, miten lapsiaan opettaa eläimiin suhtautumaan ja miten niitä käsittelemään. Ainakin tuttavapiirissä on useita niiiin eläinrakkaita pikkulikkoja, jotka vain vähän halaisi/silittäisi vierasta eläintä, huoh.

t. eläimetön (nykyään) kahden lapsen äiti

Vierailija
13/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira puree lasta joka kiusaa koiraa, se on lapsen syy, ei koiran. Tällaisessa tilanteessa pitää lopettaa lapsen vanhemmat, ei koiraa.

Vierailija
14/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eläin tietää paikkansa, mutta koskaan ei voi mennä takuuseen. Siksi vakavasti varoitan saapuvia lapsi vieraita häiritsemästä koiraa. Vaikka niiiin haluaisi halia sitä. Aina ei voi saada mitä haluaa.

Vierailija
15/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot se elukka sitten mikä tahansa, niin myös ne ovat OMASSA kodissaan! Ja myös niillä on oikeus omaan rauhaan. Ethän säkään tykkää, että joku tulee törkkimään sua silmään tai sörkkimään sun kasvoja, kun sä olet sikeässä unessa? Tai jos sä olet syömässä, niin joku tulee ja nappaa ruuan sun nenän edestä pois?

Se ei todellakaan ole mitään reilua, että koira teljettäisiin TUNTIKAUSIEN ajaksi yhteen huoneeseen "lukkojen" taakse ja vaan sen takia, että kylään tullut kakara ei osaa käyttäytyä kielloista ja kehoituksista huolimatta! Se menee jo eläinrääkkäyksen puolelle.

Vierailija
16/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti lähestyy ja koira pelkää.

En puolusta koiraa enkä syyllistä lasta, kyllä tämä oli hyvä opetus minulle.

Vierailija
17/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ollut kasvatettavana useita koiria, niin harrastus - kuin yksityishoidossakin. Hänen mielestään koiria ei saa alistaa liikaa, mutta koirat eivät mm. saa juosta naapureiden pihalla, nukkua ihmisten sängyissä, kerjätä pöydästä jne. Ja lisäksi, aina, kun minä olen kahden lapsen kanssa vierailemassa heillä, koirat ovat sisällä toisessa huoneessa tai ulkona rivarin pihalla. Eli oli kuinka ihana hauva sinänsä, ei voi koskaan tietää, miten se arvaamattomiin ja hötkyileviin lapsiin suhtautuu. Terrierit ovat mainioita kavereita (Jack Russelin otan meille heti kun lapset muuttaa kotoa), mutta aika kovapäisiä kavereita. Pitäisin kyllä vierasjuhlissa koirat erillään vieraista.

Vierailija
18/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei saa inhimillistää. Se on eläin ja niin sitä tulee myös kasvattaa. Sen paikka laumassa on selvä siis perheessään missä asuu se pitää tehdä selväksi. Kovapäiset koirakaverit ovat kuin uhmikset, kokeilevat jatkuvasti omaa paikkaansa, tässä ei saa lepsua, kuten ei lapsenkaan kanssa.

Eläin on todellakin aina eläin, se ei puhu se ei voi sanoa, että hei nyt menee hermo kohta.. vaan se bruttalisti näykkäsee. Eläimet tekee niin. Tuo on aika paksua, että lapset veisivät koiran ruokakippoa tai tökkisi silmiin?!? Itse en tuollaisia lapsia kutsuisi kylään koskaan!

T. ei eläintä itsellä, Russelin minäkin otan kun lapset muuttaa pois, koska aion käyttää aikaa sen kanssa olemiseen..

Vierailija
19/26 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka vetävät kissoja hännistä, leikkaavat kissan viiksikarvat, sorkkivat koiran silmiä, vetävät hännästä ja korvista jne. Eikä auta kiellot!

Vierailija
20/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänhän sen koiransa parhaiten tuntee ja tietää? Minulla ei ainakaan ole minkäänsortin valmiuksia antaa ohjeita lapsilleni, miten koiraa pitäisi käsitellä. Meillä ei ole koskaan ollut koiraa, eikä yhdelläkään ystävällä ole. En siis juuri koskaan ole koirien kanssa missään tekemisissä, en tiedä itsekään. MInä ainakin olen luullut, että koiraa voi silittää, eivätkä ne siitä sentään pure.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän