Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli vieraita, meidän terrieri näykkäsi tuttavaperheen tyttöä käteen, jälki tuli

Vierailija
08.07.2008 |

Hävettää kauheesti.

Oli kyllä varoitettu, että koiraa ei saa jahdata. Mutta silti.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavaperheellä oli koira ja olin noin 5 metrin päässä ja huutelin koiralle kiltti koira tset tset jne. En edes koskenut koiraan . Koira hyökkäsi ja raateli käsivarteni. Oli kyllä hihnassa pihalla, joten pääsin siitä karkuun suht nopeasti, kun pääsin irti koiran raateluotteesta.

Sen jälkeen olen kiertänyt kaikki koirat kaukaa.

Vierailija
22/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot se elukka sitten mikä tahansa, niin myös ne ovat OMASSA kodissaan! Ja myös niillä on oikeus omaan rauhaan. Ethän säkään tykkää, että joku tulee törkkimään sua silmään tai sörkkimään sun kasvoja, kun sä olet sikeässä unessa? Tai jos sä olet syömässä, niin joku tulee ja nappaa ruuan sun nenän edestä pois?

Se ei todellakaan ole mitään reilua, että koira teljettäisiin TUNTIKAUSIEN ajaksi yhteen huoneeseen "lukkojen" taakse ja vaan sen takia, että kylään tullut kakara ei osaa käyttäytyä kielloista ja kehoituksista huolimatta! Se menee jo eläinrääkkäyksen puolelle.

Onneksi en tunne ketään näin idioottia!

Vai että oikein TUNTIKAUSIEN. Hui kamalaa. Koira varmaan kärsii. Nukkuu tyytyväisenä kun saa olla rauhassa. Meidän koira on muutamaankin kertaan teljetty PÄIVÄKAUSIKSI. Mieti sitä. SE on koira. Ja ihmiset on ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tätä ei olisi tosiaan käynyt,jos koira olisi ollut esim. jossain toisessa huoneessa. Meillä 13-vuotias koira, joka on kyllä maailman kiltein, lapset saavat tehdä "mitä vaan" ja koira ei tee yhtikäs mitään. meillä oli myös joitain vuosia sitten toinen koira, joka vanhuuden päivillään tuli kipeämmäksi, ja se ei silloin yksivuotiasta tyttöä sietänyt ollenkaaan, kävely kun oli huojuvaa yms.meille oli silloin itsestäänselvyys, että kun en kerkeä vahtimaan, niin koirat ovat portin takana toisessa huoneessa, näkivät siitä, mutta portti piti huolen, että koirat pysyivät huoneessa. Oli muutenkin kätevä kun tuli vieraita tms. Toki pääsivät huoneesta päivittäin, mutta vain silloin kun itselläni oli täysin aikaa vahtia koiria ja lapsia, tai siis sitä toista koiraa. portit kyllä lähti, kun toinen koira kipeydyttyään niin paljon jouduttiin lopettamaan.

Vierailija
24/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee jo eläinrääkkäyksen puolelle.

Meillä on russeli joka intoutuu vieraista ihan liikaa (hyppii päälle jne.) Etenkin lapset kiinnostaisi kovasti, mutta en uskalla ottaa sitä riskiä että näykkäisisi lasta tai hyppäämällä kaataisi lapsen ja jotain sattuisi. Lapsia yleensä ensin kiinnostaisi kovasti tulla silittelemään, mutta lähestulkoon kaikki alkavat kuitenkin koiraa pelkäämään sen innon takia. Joten kaikkien kannalta on parempi, että koira on portin takana vieraiden kyläilyn ajan. Pahin skenaario kun on se, että koira puree; lapseen sattuu ja koira lopetetaan.

Mikä tahansa koira voi olla arvaamaton kun tarpeeksi paljon ärsytetään. Ja kun koiriakin on niin erilaisia, yleensä vain omistajat tietävät mistä se oma koira ärsyyntyy (tuttavan tutun koira ärsyyntyy jo siitä, että kaksi ihmistä koskettaa yhtä aikaa eli vain yksi kerrallaan saisi koskea). Omat lapsethan on tietysti koiran kannalta täysin eri juttu ja omat lapset tietävät missä menee raja leikin suhteen.

Samaa mieltä olen kyllä siitä, että kylässä olevien lasten pitäisi totella mitä sanotaan koiran kanssa leikkimisestä, mutta jos näin ei käy niin lasten vanhemmillehan tästä täytyy sanoa (muistuttaa, että mitä voikaan tapahtua jos eivät kuuntele ja koiraa tarpeeksi kiusataan).

Vierailija
25/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... toivottavasti saatte estettyä, ettei pääse toistumaan. tosin koirat ovat aina koiria. meillä viisivuotias koira joka ei ole tehnyt mitään ikinä neljävuotiaalle pojallemme, mutta silti mietin, että jos koiralla joskus vinksahtaisi. mietin, koska poikamme opetuksesta huolimatta tarttuu koiraa joskus hännästä ym. mistä en usko koiran pohjimmiten pitävän, vaikka ei sitä ilmaisekaan.

olen syvästi koiraihminen, mutta silti minulla itselläni pimahti taannoin, kun tuttavaperheen aikanaan isokokoiseksi koiraksi kasvava nelikuukautinen pentu hyppi poikamme päälle ja poikamme huusi ja pelkäsi koiraa hullun lailla. en päässyt pojan lähelle välittömästi, mutta irrallaan ollut koira sattui tulemaan kohti, niin otin sitä niskasta kiinni kovakouraisesti ja huusin koiralle rumia. en tiedä mikä minuun meni, en minä yleensä toisten koiriin kiinni käy, mut olisiko ollut jokin äitireaktio kun koira uhannut lastani, vaikka ei se mitään uhkaamista ollut, vaan ison pennun leikkiä. pojalle ei jäänyt toivottaavsti traumoja, silittelimme koiraa pojan kanssa yhdessä jälkikäteen. tuttaviin en ole sen jälkeen ollut yhteydessä, loukkaantuivatko käytöksestäni. ja en suosittele kenellekään käymään toisten koiraan kiinni, siinä voi käydä huonostikin. tuo nyt oli vain reaktio ja olin aiemmin tutustunut koiraan, että se oli ihan mukava pentu, vain tosiaan hieman vallaton.

ap, jos voisit jotenkin yrittää varmistaa, ettei näykkäisyn saaneelle lapselle jäänyt koirakammoa? itse olen saanut pureman lapsena yhdeltä koiralta ja siksi tunnen tiettyä varovaisuutta kyseisen rodun edustajiin.

M

Vierailija
26/26 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ollut kummankaan vika. Lapsi meni lattialle koiran eteen, ei kiusannut, mutta yritti katsoa koiraa liki ennenkluin huomasin. Koira ei taas ole tottunut siihen, perheessä ei ole lapsia.

Lapseni on nyt kasvanut ja saman koiran kanssa viihtyvät hyvin, koira on meillä usein hoidossa . Kummallekaan osapuolelle ei ole jäänyt asiasta traumoja. Lapsi on oppinut, että koira on eläin, saattaaa pelästyä, eikä käyttäydy "ihmismäisesti". hyvin tulevat toimeen, eikä lapsi kpelkää koiria, mutta suhtautuu kunnioittavasti eläimiin eläiminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi