Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorelta jäi kesätyö saamatta - syyksi paljastui nenärengas

Vierailija
02.07.2017 |

Lävistysten ongelman sai tuta 22-vuotias suomalaisnainen, joka haki töitä kesäkuukausien ajalle. Ulkomailla opiskeleva suomalaistyttö pyrki löytämään töitä Suomesta, mutta haku oli varsin hankalaa välimatkan vuoksi. Naisen isä kertoi Iltalehdelle, että ensimmäinen haaste tuli vastaan jo työnhaun alkumetreillä, kun tytär ei opiskelujensa vuoksi ollut Suomessa työhaastatteluja varten.
- Uskomatonta mutta totta: vielä nykypäivänäkin kaikki vaatii, että pitää tulla paikan päälle haastatteluun. Miten niitä ei voi tehdä vaikka Skypen kautta? isä ihmettelee.
Yksi haastattelu kuitenkin järjestyi, kun nainen oli Suomessa käymässä. Varsin hyvämaineisesta lukiosta yhdeksän keskiarvolla valmistunut ja maineikkaassa eurooppalaisyliopistossa sittemmin media-alan opinnot aloittanut nuori kävi haastattelussa, mutta siitä jäi hänelle isän mukaan kummallinen olo.
- Haastattelija ei kuulemma oikein puhunut mitään, hän kertoo.
Työpaikka jäi naiselta saamatta.
Myöhemmin isä kuuli tuttavaltaan, mikä työnhaussa saattoi mennä pieleen. Tuttava työskentelee samassa yrityksessä, jonka haastateltavan nainen kävi.
- Kerroin että tytärkin haki heille töihin, jolloin tuttava meni hirveän vaikeaksi. Lopulta hän sanoi, että kannattaa kertoa tytölle, että firmassa ollaan hyvin tarkkoja tatuoinneista ja lävistyksistä.

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707022200240911_u0.shtml

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lävistyksen pois ottaminen ei ole ongelma niin miksi se piti laittaa haastatteluun? Euroopassa opiskelevan luulisi tietävän tämän, useissa maissa ollaan Suomea paljon konservatiivosempia.

Vierailija
2/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin varastoon voi jonkun taskatun lavistäjän laittaa, mutta ei oikein ihmisten ilmoille.

Onneksi en itse ottanut muutamaa lävistystä enemmän nuorena, nyt jäljet jo haihtuneet. 20 vuotta aikaa tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt nenäkoruni paikallaan kun olen mennyt haastatteluihin. Ihan sillä, että jos se häiritsee, en varmasti viihtyisi siinä työpaikassa muutenkaan. Molemmat voittaa. 

Jos sitten taas keskitytään substanssiosaamiseen ja käytöstapoihin, olen aina ollut vahvoilla.

Vierailija
4/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navettaan olisi voinut päästä töihin tuollaisen sonninrenkaan kanssa.

Vierailija
5/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Uskomatonta mutta totta: vielä nykypäivänäkin kaikki vaatii, että pitää tulla paikan päälle haastatteluun. Miten niitä ei voi tehdä vaikka Skypen kautta? isä ihmettelee.

Joskus kauan sitten luin jonkin raportin, jossa Suomen sanottiin olevan mm. tietotekniikan hyödyntämisessä samalla tasolla monien Taka-Aasian kehitysmaiden kanssa. Tämäkin uutinen näyttää vain vahvistavan sitä käsitystä, että taitaa pitää aivan paikkaansa ne puheet.

Suomi näyttää melko monessakin asiassa jämähtäneen itäblokkiajalle.

Vierailija
6/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein oli. Uskomatonta ettei tuotatajua ysin keskiarvolla. Ja vielä haastattelut etänä anna mun kaikki kestää

Vierailija
7/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein oli. Uskomatonta ettei tuotatajua ysin keskiarvolla. Ja vielä haastattelut etänä anna mun kaikki kestää

Juurikin näin! Mua ainakin hävettäis tuon vanhempana, en tosiaankaan tois julkisuuten tätä...

Vierailija
8/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala te vanhukset.

Ei lävistykset ja tatuoinnit enää ole linnakundien tai "huonojen" ihmisten juttu. Ketä muka oikeasti häiritsee jos asiakaspalvelijalla on nenäkoru tai tatuointi näkyvällä paikalla? No onneksi nuorten määrä lisääntyy koko ajan ja te vanhanajan ihmiset vähennytte, niin ehkä minun elinaikana tatuoinnit ja lävistykset muuttuvat vielä hyväksytyksi... 

t. nuori

Vierailija
9/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule nappinaamat meille töihin (edes tiskaamaan)!

T: kahvila/pitopalveluyrittäjä

Vierailija
10/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän lie tarkka paikka? Haastattelija ei varmaan tiennyt, että lävistyksen voi ottaa pois.

Vierailija
11/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on ISÄN ongelma?

Vierailija
12/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lävistykset ja tatuoinnit enää ole linnakundien tai "huonojen" ihmisten juttu. Ketä muka oikeasti häiritsee jos asiakaspalvelijalla on nenäkoru tai tatuointi näkyvällä paikalla? No onneksi nuorten määrä lisääntyy koko ajan ja te vanhanajan ihmiset vähennytte, niin ehkä minun elinaikana tatuoinnit ja lävistykset muuttuvat vielä hyväksytyksi... 

t. nuori

Meinaatko, että edustamasi sukupolvi lakkaa ikääntymästä täytettyään 16 ja kaikki muut kuolee sukupuuttoon? Taisi sulla se viimeisin läväri osua sinne ajattelun kannalta tärkeään keskukseen..???

Vierailija
13/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ihmetyttää, että isä puuttuu aikusen ihmisen työnhakuun. 

Vierailija
14/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hakenut kesätöitä opiskelupaikkakunnaltaan Euroopasta tai sen lähistöllä jos työhaastatteluun saapuminen tuotti vaikeuksia?

Vierailija
15/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut rekrytoimassa. En tuhlannut aikaa lävistettyihin enkä tatuoituihin. Kiitos ja hyvästi

Vierailija
16/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenälävistykset varsinkin ne "sonninrenkaat" nuorilla naisilla on kyllä hirveän näkösiä. En palkkaisi minäkään sellasen kanssa hastatteluun ilmestynyttä. Vaikka omasta mielestäni ihminen saa näyttää miten hirveältä itse tahtoo mutta tämä maailma vaan on sellainen että kaikkiin työpaikkoihin sellaista ei haluta, työntekijöiden ulkonäkö on osa yrityksen imagoa mitä se viestittää ulospäin. niin asiakkaille kuin yhteistyökumppaneille, sidosryhmille sekä koko yhteiskunnalle.

Vierailija
17/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku hakee töihin yritykseen, jonka arvoihin ja imagoon ei ole tutustunut yhtään etukäteen?

Vierailija
18/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Minun yritykseeni ei tule ketään lävistyksillä tai näkyvillä tatuoinneilla. Ihan on rekrytoitavaa muistakin piireistä. 

Kuinkahan monella oikisessa tai lääkiksessä on joku nenälävistys? Ei kenelläkään!

Että kyllä jokainen lävistetty vain osoittaa alaluokkaisuutensa joka suhteessa, sorry ...

Vierailija
19/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussahan kerrottiin että myöhemmin pyysivät tytön keikkatöihin. Ei se koru sitten ollutkaan este.Muutenkin ihme ruikutusta taas. Jos ei viitsi korua ottaa työn takia pois niin ei varmaan paljon muutakaan viitsi työn eteen tehdä. Eiköhän tuo isin kullannuppu ole itse vastuussa siitä miksi ei töitä saanut.

Vierailija
20/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Itse hain vuonna 2015 töihin yksityiseen, helluntalaislähtöiseen päiväkotiin (tuon uskontolähtöisyyden sain tietää vasta perästä päin) ja mulla oli kaikki viisi tatuointia koko työhaastatteluajan esillä. Sain paikan. Eikä niistä koskaan tullut sanomista. Mun kuvat saa piiloon, jos on tarvis, mut tulevassa työssä kokkina tuskin tarvii. Lävistyksiä ei ole, vain tatuointeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi