Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorelta jäi kesätyö saamatta - syyksi paljastui nenärengas

Vierailija
02.07.2017 |

Lävistysten ongelman sai tuta 22-vuotias suomalaisnainen, joka haki töitä kesäkuukausien ajalle. Ulkomailla opiskeleva suomalaistyttö pyrki löytämään töitä Suomesta, mutta haku oli varsin hankalaa välimatkan vuoksi. Naisen isä kertoi Iltalehdelle, että ensimmäinen haaste tuli vastaan jo työnhaun alkumetreillä, kun tytär ei opiskelujensa vuoksi ollut Suomessa työhaastatteluja varten.
- Uskomatonta mutta totta: vielä nykypäivänäkin kaikki vaatii, että pitää tulla paikan päälle haastatteluun. Miten niitä ei voi tehdä vaikka Skypen kautta? isä ihmettelee.
Yksi haastattelu kuitenkin järjestyi, kun nainen oli Suomessa käymässä. Varsin hyvämaineisesta lukiosta yhdeksän keskiarvolla valmistunut ja maineikkaassa eurooppalaisyliopistossa sittemmin media-alan opinnot aloittanut nuori kävi haastattelussa, mutta siitä jäi hänelle isän mukaan kummallinen olo.
- Haastattelija ei kuulemma oikein puhunut mitään, hän kertoo.
Työpaikka jäi naiselta saamatta.
Myöhemmin isä kuuli tuttavaltaan, mikä työnhaussa saattoi mennä pieleen. Tuttava työskentelee samassa yrityksessä, jonka haastateltavan nainen kävi.
- Kerroin että tytärkin haki heille töihin, jolloin tuttava meni hirveän vaikeaksi. Lopulta hän sanoi, että kannattaa kertoa tytölle, että firmassa ollaan hyvin tarkkoja tatuoinneista ja lävistyksistä.

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707022200240911_u0.shtml

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisesta naisesta kysymys ja isä tilittää itkupotkuraivareita tyttärensä puolesta iltapäivälehteen?? What?!?!

Vierailija
42/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä skypeä, fakebookia, istakrammia, pentakrammia enkä muutakaan someklotkotuksia. Ja läppärin kamera on teipattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä mt-porukkaa täällä palstailee :D ihanko oikeasti, jos on siisti ihminen muuten, mutta kädessä joku tatuointi tai nenässä koru haittaa työllistymistä? Sairasta.

Vierailija
44/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala te vanhukset.

Ei lävistykset ja tatuoinnit enää ole linnakundien tai "huonojen" ihmisten juttu. Ketä muka oikeasti häiritsee jos asiakaspalvelijalla on nenäkoru tai tatuointi näkyvällä paikalla? No onneksi nuorten määrä lisääntyy koko ajan ja te vanhanajan ihmiset vähennytte, niin ehkä minun elinaikana tatuoinnit ja lävistykset muuttuvat vielä hyväksytyksi... 

t. nuori

Minun yritykseeni ei tule ketään lävistyksillä tai näkyvillä tatuoinneilla. Ihan on rekrytoitavaa muistakin piireistä. 

Kuinkahan monella oikisessa tai lääkiksessä on joku nenälävistys? Ei kenelläkään!

Että kyllä jokainen lävistetty vain osoittaa alaluokkaisuutensa joka suhteessa, sorry ...

Äh.. Pääsin ensimmäisellä hakukerralla suoraan lukiosta oikikseen. Minulla on juurikin sellainen "sonnin rengas" nenässäni, ja tatuointeja. Alaluokkaista minusta et saa tekemälläkään, anteeksi vain. :)

Oikeudessa tuomarit ei erota sua sun asiakkaista. Varo ettet sää saa linnaa.

Kuka minut pakottaa sen renkaan oikeuteen laittamaan ? Ja ehkä, EHKÄ, siinä vaiheessa kun minä valmistun niin maailma olisi jo hieman avarakatseisempi paikka, eikä ulkoisia asioita arvotettaisi niin paljon. Mutta tuskinpa viidessä vuodessa tämä maa pääsee niin pitkälle.

Vierailija
45/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v nainen ja mulla on 8 lävistystä. Teen ihan saakelin raskasta ja fyysistä työtä, olen helvetin vastuuntunnollinen, enkä tunne olevani mitenkään tyhmempi vaikka mulla onkin koruja hiukan enemmän naamassa. Mä vaan satun rakastamaan lävistyksiä ja ne on osa mua. En vois kyllä kuvitellakaan olevani asiakaspalvelutyössä, joten ei oo kellekään haittaa. Enemmän mua hävettää ihmiset, jotka määrittää ihmisen "arvon" heidän ulkonäkönsä perusteella. Mun omaa äitiäkin inhotti aluksi lävistykseni, mutta nyt on hyväksynyt mut just tälläisenä.

Vierailija
46/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana kävin työhaastattelussa helluntalaislähtöiseen yksityiseen päiväkotiin. Sain paikan. Siis keittiölle + siivoamaan, mutta niin vain musta tuli aika hitti lastenkin kanssa. Ja kyllä, jo työhaastiksessa kaikki tastkat näkyvillä. Ja oli myös muutenkin. Mulla melkein kaikki kuvat käsivarsissa esillä koko ajan ja työn hikisyyden yms, takia käytin t-paitoja yms. Eli vanhemmat näki mun kuvat. Koskaan ei tullut valituksia.

Lopetin itse homman, koska sain opiskelupaikan omasta hommasta.

Vierailija
47/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lävistykset ja tatuoinnit enää ole linnakundien tai "huonojen" ihmisten juttu. Ketä muka oikeasti häiritsee jos asiakaspalvelijalla on nenäkoru tai tatuointi näkyvällä paikalla? No onneksi nuorten määrä lisääntyy koko ajan ja te vanhanajan ihmiset vähennytte, niin ehkä minun elinaikana tatuoinnit ja lävistykset muuttuvat vielä hyväksytyksi... 

t. nuori

Minua häiritsee. Naamalävistykset ja näkyvät tatuoinnit eivät kuulu työelämään, eivät ainakaan asiakaspalveluun (hyvin harvoja työpaikkoja lukuunottamatta). Antavat kantajastaan epäsiistin ja epäluotettavan kuvan. Vaikka totuus olisikin (ja varmasti onkin) toinen. 

t. nelikymppinen

Vierailija
48/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Minun yritykseeni ei tule ketään lävistyksillä tai näkyvillä tatuoinneilla. Ihan on rekrytoitavaa muistakin piireistä. 

Kuinkahan monella oikisessa tai lääkiksessä on joku nenälävistys? Ei kenelläkään!

Että kyllä jokainen lävistetty vain osoittaa alaluokkaisuutensa joka suhteessa, sorry ...

Äh.. Pääsin ensimmäisellä hakukerralla suoraan lukiosta oikikseen. Minulla on juurikin sellainen "sonnin rengas" nenässäni, ja tatuointeja. Alaluokkaista minusta et saa tekemälläkään, anteeksi vain. :)

Valehtelet mitä todennäköisimmin! 

Kyllä sinut muistettaisiin, mutta ei... Laitoin yksityisesti hakuun, koska vihaan tätä trollaamista. Tai ainakaan tähän mennessä kukaan ei muista. Tarkentaisitko tiedekunnan?

Mitä? :DDD Kuka minut muistaa, mistä? Oikeustieteellinen tiedekunta, tietysti? Ja yliopistoani en laula minnekään Vauvan AV:lle, todellakaan. :D

Vierailija
49/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Kivoja unia tietysti nämä. 

Voin sanoa, että yhtään nenärengastettua oikislaista ei vain ole eikä tule. 

Jossain teatterikorkeassa tietysti voi olla. Sielläkin puhtaus ja raikkaus ovat valttikortteja. 

Vierailija
50/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Kivoja unia tietysti nämä. 

Voin sanoa, että yhtään nenärengastettua oikislaista ei vain ole eikä tule. 

Jossain teatterikorkeassa tietysti voi olla. Sielläkin puhtaus ja raikkaus ovat valttikortteja. 

Ei ole totta. :D Pääsykokeessa kysymyksiin vastasin minä, ei nenärenkaani. Eikä kasvoista otetun valokuvan perusteella valittu opiskelijoita. Pääsin sisään tänä keväänä, joten nyt syksyllä tulee olemaan ainakin yksi nenärenkaan omaava oikislainen.

Vierailija
51/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule nappinaamat meille töihin (edes tiskaamaan)!

T: kahvila/pitopalveluyrittäjä

Ole sitten ilman työntekijöitä urpå. Minä ainakin palkkaan mielummin tatuoidun ja lävistetyn, hyvän tyypin kuin jonkun marisevan ruttuturvan!

Vierailija
52/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään nimessä palkatko näitä joilla on tatskoja ja läväreitä. Kaikki tuollaiset jotka tunnen on noita bilettäjä-instagram jonneja. Minun yliopistolla ei kyllä kenelläkään menestyvällä ja tunnollisella opiskelijalla ole mitään tatskoja. Tyhmähän sitä pitääkin ollakin jos uransa vetää vessasta alas laittamalla tatskan näkyvään paikkaan.

t. nuori#2

Vierailija
53/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana, hain yhteen helluntalaislähtöiseen päiväkotiiin ja pääsin töihin. Näin pakanana. Tykkäsin työstä, siivosin, pidin huolta keittiöstä ja katsoin päältä lasten ruokailut. Mulla oli viisi tatointia. Esimiestä ynnä muita ei haitannut. Ketä ne hemmetin kuvat sitten haittasi? (Ja niin, lopetin itse tuossa paikassa, koska sain opiskelupaikan toivepaikkaani.)

Vierailija
54/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Kyllä sinut muistettaisiin, mutta ei... Laitoin yksityisesti hakuun, koska vihaan tätä trollaamista. Tai ainakaan tähän mennessä kukaan ei muista. Tarkentaisitko tiedekunnan?

Mitä? :DDD Kuka minut muistaa, mistä? Oikeustieteellinen tiedekunta, tietysti? Ja yliopistoani en laula minnekään Vauvan AV:lle, todellakaan. :D

Tuli jo selväksi, ettet ole oikeustieteen opiskelija. 

Eli ei tästä sen enempää. 

Vierailija
55/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina pitänyt nenäkoruni paikallaan kun olen mennyt haastatteluihin. Ihan sillä, että jos se häiritsee, en varmasti viihtyisi siinä työpaikassa muutenkaan. Molemmat voittaa. 

Jos sitten taas keskitytään substanssiosaamiseen ja käytöstapoihin, olen aina ollut vahvoilla.

Kysehän oli kesätyöstä, jolloin moni valitsija joutuu tekeen tiukkoja vetoja - substanssi osaaminen ei ole aina vielä kohdillaan. Itse vsihdoin duunia alkuvuodesta ja haastattelu oli lähinnä muodollisuus ja kyse siitä koska voin aloittaa, ei olisi tatskat tai rei'itykset haitanneet.

Vierailija
56/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Sen lauluja laulet kenen leipää syöt. Ainahan voit perustaa firman joka suosii tatskattuja ja lävistettyjä.

Vierailija
57/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nuori

Tuli jo selväksi, ettet ole oikeustieteen opiskelija. 

Eli ei tästä sen enempää. 

Miten selvitä moista?

Vierailija
58/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä mt-porukkaa täällä palstailee :D ihanko oikeasti, jos on siisti ihminen muuten, mutta kädessä joku tatuointi tai nenässä koru haittaa työllistymistä? Sairasta.

Asiakkailla on onneksi yhä oikeus valita asiakaspalvelijansa (voi äänestää jaloillaan) ja työantajilla työntekijänsä.

Suurimman osan mielestä tatuoinnit ja naamalävistykset ovat rumia ja tekevät kantajastaan epäsiistin näköisen.

Kyllä mun mielestä vaikka jostain kahvilasta synnyttää mielikuvan se, millaisia työntekijöitä siellä on. Joku käsivarsiin tatuoitu ja sonninrenkaalla varustettu kahvilatyöntekijä luo paikasta mielikuvan ettei siellä hygienia ole kovin nuukaa rikä paikka ole laadukas.

Finnairille ei ole asiaa jos on käsivarsissa tai kaulalla (saati naamassa) tatuointeja ja se on ihan oikein.

Vierailija
59/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on yksiselitteinen. 

Tietenkään ei palkata ihmistä, jonka ulkonäkö on mahdollisesti luotaantyöntävä. 

Itselleni lävistykset aiheuttavat puistatuksia ja tiedän, että monelle muullekin. Samaan sarjaan menee räikeät tatuoinnit. 

Vierailija
60/197 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli esimerkiksi kaupassa tai ravintolassa on tekemisissä pakkaamattomien elintarvikkeiden kanssa on korut kielletty niiltä alueilta miltä koruja ei voi peittää, esim kasvot.Se on fysikaalinen (koru voi tippua elintarvikkeisiin) ja tietysti hygieeninen riski. Se on täysin yksiselitteinen asia.

Se, että vaikka kassalla on läväreitä ja muita koruja on ihan yhdentekevää minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme