Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masennuslääkkeistä hyötyä vai onko ne vaan haitaksi?

Vierailija
02.07.2017 |

Minulla on varmaan masennus. Mieli on ollut maassa avioeron jälkeen ja nyt kun yksi tärkeä ihmissuhde kariutui niin makaan vaan sängyssä. Kiinnostais tehä kaikkee mutta en saa aikaiseksi aloittaa mitään. Itken aika paljon ja ahdistaa. Elämä on täysin merkityksetön. Jos menen lääkäriin niin ne varmaan määrää lääkkeitä, mutta onko niistä mitään hyötyä vai pelkästään jotain haittavaikutuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan niillä 45 kiloa painoa lisää, eikä mitkään vaatteet (paitsi verkkarit ja paituli) käy fiksusti päälle...

Vierailija
2/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kerran avioero takana, niin sinähän olet vapaa kuin taivaan lintu. Iske itsellesi uusi heila, kyllä siinä mieli virkistyy uuden rakkauden myötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itsesi kuntoon. Lääkkeet ovat hyvä apu, ei haittoja.

Vierailija
4/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ne ovat lähinnä lumeen arvoisia. 

Vierailija
5/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala käyttää masennuslääkkeitä, korkeintaan unilaäkkeitä voit joskus käyttää. Käytä mieluumin kalaöljyä, b12-vitamiinia, d-vitamiinia, ruusuujuuriuutetta ja raakakaakaota, niin varmasti tulee hyvä olo

Vierailija
6/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida itsesi kuntoon. Lääkkeet ovat hyvä apu, ei haittoja.

Monille tulee lääkkeistä haittoja. SSRI-lääkkeistä voi jäädä pysyvää haittaa seksuaalitoiminnoille.

Vierailija
7/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI tuottaa monenlaisia muitakin haittavaikutuksia.

Seksuaalisen toiminnan häiriöt

Tunne-elämän kaventuminen

Itsemurha-alttius

Masennuksen kroonistuminen

Kaksisuuntainen mielialahäiriö

Akatisia

Vihamielisyys ja väkivalta

Huimaus ja kaatuilu

Sydän- ja verenkiertoelimistön pulmat

Unen pulmat

Onnettomuudet

Vatsaoireet

Serotoniinisyndrooma

Liikenneonnettomuudet

Vierailija
8/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeitä on testailtu paljon ja niiden tehon on todettu olevan lumelääkeluokkaa.

Masennuslääkkeitten on todettu auttavan kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä, koska se tasoittaa siinä ne huiput. Ja toinen on hormonaalisessa heittelyssä, kun aivojen hormoonitasapaino järkkyy.

Masennuslääkkeet ovat maailmanlaajuisesti hirvittävän suuri bisnes ja kyllä mm.lääkeyhtilt tekevät kaikkensa, että näitä lääkkeitä käytettäisiin.

Paras auttamiskeino henkisiin ongelmiin on terapiat ja muiden ihmisten rakkaus ja välittäminen.

Vierailija
9/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyä. Jos ei ole hyötyä niin sittenhän voit ne lopettaa mutta kannattaa ensin kokeilla?

Vierailija
10/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kahta erilaista masennuslääkettä. Molemmat kavensivat tunne-elämäni kapeaksi raidaksi ja vaikuttivat ajatteluuni siten, että työnteko oli lähes mahdotonta.

Eli minulle niistä oli pelkkää haittaa.

Vierailija
11/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattahan sitä kokeilla. Itse pääsin lääkkeiden avulla sängystä ylös.

Vierailija
12/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat heti lääkkeitä? Jos kerran on selkeä syy henkiseen huonovointisuuteesi, avioero, niin varmaan keskusteluapua voisi ensin kokeilla. Tai sitten vaan pakotat itsesi jatkamaan elämääsi ja tekemään asioita normaalisti, tuska helpottaa luultavasti ajan kanssa.

Vierailija
13/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ollut hyötyä aina kun olen niitä käyttänut, joskus pitää kokeilla eri merkkejä ja annostusta että löytyy sopiva. Haittavaikutuksia ei ole tullut. Kuten ei useimmiten mistään muistakaan lääkkeistä vaikka lähes kaikissa on kolmen sivun pituiset mahdolliset aivan vaikutusluettelot. Psykoosiin tarkoitetuista isoista (600 mg) antipsykoottiannostuksista olen lihonut mutta niitä ei masennukseen määrätä.

Vierailija
14/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lääkkeet yleensä auta?

Vierailija
15/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tuolle ahdistuksellesi ja surullesi kuitenkin olemassa konkreettiset syyt, avioero ja kariutunut ihmissuhde. Surut kannattaa surra pois ja pettymykset käsitellä, ei vain tyrkätä niitä taka-alalle käsittelemättöminä. Lääkkeistä on todettu olevan apua lähinnä aivokemian epätasapainosta johtuvaan masennukseen ja siihenkin varsinaisesti vasta siinä vaiheessa, kun potilas ei pääse enää sängystä ylös tai muutenkana saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
16/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua essitalopraami on auttanut suuresti. Taustalla keskivaikea masennus.

Vierailija
17/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla. Lyhyestä käytöstä ei ehdi haittavaikutuksia syntyä, ja jos selvää hyötyä ei näy, ne saa lopettaa ihan lääkärin luvan kanssa. 

Keskusteluapu esim. psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolla on ilmaista ja voi auttaa paljonkin kun huonovointisuuteesi on olemassa noinkin selvä syy.

Netissä on paljon vainoharhaista kirjoittelua ihmisiltä jotka eivät ole masennuslääkkeitä kokeilleet ja joita vaivaa vähän muut mt-ongelmat.

Kannattaa hakea apua jos yhtään siltä tuntuu! Kun niin tekee alkuvaiheessa, selviää paljon vähemmällä kuin jos antaa oireilun pitkittyä ja pahentua vapaasti. Esimerkiksi masennus hoitamattomana aiheuttaa pysyviä muutoksia aivoihin.

Vierailija
18/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lääkeiden vastustajat ovat niitä jotka ei ole itse olleet vakavasti masentuneita eikä syöneet siis lääkkeitä joten olisin ihan hiljaa silloin.

Kaikista lääkkeistä SAATTAA tulla sivuvaikutuksia, niistä ei tiedä kuin kokeilemalla sopiiko kyseinen lääke sinulle. Monia vaihtoehtoja on lääkkeissä jos siis päädyt syömään niitä.

Tietysti liikunta ja säännöllinen unirytmi, sekä oikeanlainen ravinto voi olla tukena myöskin lääkkeen ohella.

Vierailija
19/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös ihan selkeät syyt masentuneisuuteen mutta en jaksaisi ilman mielialalääkkeitä tehdä niille yhtään mitään. Ei sekään ole kivaa että joka pikkuasiankin tekemiseen joutuu tsemppaamaan itseään puoli tuntia, lääkkeiden avulla tuo aika lyhenee.

Vierailija
20/28 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla. Lyhyestä käytöstä ei ehdi haittavaikutuksia syntyä, ja jos selvää hyötyä ei näy, ne saa lopettaa ihan lääkärin luvan kanssa. 

Keskusteluapu esim. psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolla on ilmaista ja voi auttaa paljonkin kun huonovointisuuteesi on olemassa noinkin selvä syy.

Netissä on paljon vainoharhaista kirjoittelua ihmisiltä jotka eivät ole masennuslääkkeitä kokeilleet ja joita vaivaa vähän muut mt-ongelmat.

Kannattaa hakea apua jos yhtään siltä tuntuu! Kun niin tekee alkuvaiheessa, selviää paljon vähemmällä kuin jos antaa oireilun pitkittyä ja pahentua vapaasti. Esimerkiksi masennus hoitamattomana aiheuttaa pysyviä muutoksia aivoihin.

Saa lopettaa ihan ilman lääkärin lupaakin. Ihminen itse kai viime kädessä.päättää mitä syö ja kauanko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän