Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväpariskunnan jatkuva kaaos, aina jtn säätöä

Vierailija
01.07.2017 |

Olemme paljon tekemisissä ystäväpariskunnan kanssa. Meillä on aina kivaa ja viihdymme yhdessä. Miehillä on yhteinen harrastus ja ollaan samanhenkisiä.
Paitsi että: Ystäviemme mitkään suunnitelmat lähdöistä tai menoista tai tapaamisista eivät onnistu, tai jos onnistuu, niin kaikki on aina hiuskarvan varassa!
Ne masinoi jonkun monimutkaisen kahdella autolla menomatka-ja yhdellä takaisin-järjestelyn joka kaatuu siihen, että lähdön hetkellä toisen auton avaimet onkin jossain muualla.
Tai lentomatkalle lähtiessä pitääkin toinen passi uusia pikana kentällä 5min ennen boardingia!
Erilaisia kuljetuksia, joissa kavereita viedään "siinä samalla" sinne ja tänne.
Valot ja pesukone jää päälle kun lähdetään lomalle ha sitten soitellaan että voisko joku käydä pikaseen kattomassa ...
Arvaatte varmaan että me olemme erilaisia!
Joka kerta, ennen tapaamisia ja niiden jälkeen me olemme aivan poikki ja stressaantuneita tästä säätämisestä. Ja ikinä ne ei opi mistään. Kaaos vaan jatkuu... Käy kyllä voimille.
Millä nämä saisi edes vähän skarppaamaan??

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raskaita tyyppejä monet. Mutta jos itse kokee,  että mikäs hätä tässä valmiissa maailmassa-tyyppisesti niin ei kait siinä.

Vierailija
102/151 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen vaikka ei miestä olekaan. En voi sille mitään ja mun oma elämä vasta onkin stressaavaa sen takia!

Adhd ja autismi diagnoosit on. Kyllä mun mielestäni tämän tyyppisiä ihmisiä pitäisi jotenkin tukea yhteiskunnan taholta. Minä olen ihan hyvin kouluttautunut ja ollut aina töissä joten en mitään tukea tai apua saa.

Välillä itkettää kun en tosiaan tee tahallani ongelmia. Olen kuitenkin esim töissäni hyvin huolellinen ja taitava kun voin keskittyä. Lapset kympin oppilaita, mutta aina myöhässä ja tavarat hukassa.

Meitä on erilaisia, pitäisi olla suvaitsevainen. Muilla on sitten omat ongelmansa, kaikilla yleensä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen vaikka ei miestä olekaan. En voi sille mitään ja mun oma elämä vasta onkin stressaavaa sen takia!

Adhd ja autismi diagnoosit on. Kyllä mun mielestäni tämän tyyppisiä ihmisiä pitäisi jotenkin tukea yhteiskunnan taholta. Minä olen ihan hyvin kouluttautunut ja ollut aina töissä joten en mitään tukea tai apua saa.

Välillä itkettää kun en tosiaan tee tahallani ongelmia. Olen kuitenkin esim töissäni hyvin huolellinen ja taitava kun voin keskittyä. Lapset kympin oppilaita, mutta aina myöhässä ja tavarat hukassa.

Meitä on erilaisia, pitäisi olla suvaitsevainen. Muilla on sitten omat ongelmansa, kaikilla yleensä jotain.

Olen pahoillani, että kuormitut niin paljon noista oireistasi. Sitä vaan mietin, että eikö adhd ja/tai add ole mitään lääkkeitä? Mitään mikä auttaisi ja saisi ajatukset ns järjestykseen? Luulis että nykyään olisi jos semmoinen kehitetty, kun joku AI kohta johtaa kaikkia meitä. 

Vierailija
104/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tämän vuoden täysin ylimääräinen stressi, joka saa verisuonen kohta poksahtamaan päässäni:

Tiedossa on, että vuodenvaihteen aikaan on kaukana pohjoisessa sukulaisen juhlat, johon on kutsuttu laajasti sukua ihan suvun kokoontumisen vuoksi. Sekin on tiedossa että matka on pitkä ja keskellä talvea kelit voi olla vaihtelevat ja että totta tosiaan suurimman osan päivästä on pilkkopimeää, eikä ko matkalla paljon katuvaloja ole tarjolla.

Pitäisi siis hankkia ajoissa vaikkapa junaliput, jopa makuuhytit, lemmikkipaikka, auto mukaan ynnä muuta joka tekisi matkasta helpon ja sujuvan. Niinhän sitä luulisi.

Alkaa tässä jo matka-ajankohta lähestyä. Onko jo teidän perheen matka suunniteltuna ja valmiina, mitä häh?

No eipä ole, ei.

- Ei siellä enää ollut autolle paikkaa yöjunassa? Kait ne nyt laittaa lisää vaunuja kun kerran tietää että menijöitä on? 

-No sit teidän pitää ajaa sinne.<

Tässä hyvä ja todenmukainen kuvaus siskoni elämänhallinnasta. Siis ei mitään järkeä. En voi varsinkaan jaksaa sietää sitä uhriutumista: kun kukaan ei auta. Kun siis itse ei tee mitään ajoissa, ei suunnittele, eikä mikään saa maksaa mitään, mieluiten toiset maksaa hänenkin osuudet..

Vierailija
105/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jumankeisson justiinsa nämä. Lupaavat aina, joka kerta jollekin ihan random kummipojan tyttöystävälle jonkun kyydin, meidän kyydillä/meidän kans, kun voidaan tehdä pikku mutka ja sitten siinä samalla mutkalla kuullaan että jonkun pitäisi käydä ruokakaupassa ostamassa noin 2viikon ruuat, ja tuttavapariskunnsn isäntä (joka on tarjoushaukka), on tehnyt jonkun älyttömän tori.fi-ostoksen johon kuulu nouto sekä tavaran purku osiin kuljetuksen ajaksi!? Kaikki tämä perustellaan huolettomasti yhteen isoon nippuun ,kun ollaan kuitenkin sielläpäin ja siinäpä se menee samalla!? Not. Ne ei koskaan, ikinä mene niin.

Haha! Tarjoushaukka tori-ostoksineen! Eihän se ole kuin pikku lenkki lisää matkaan, ei paha!

Nämä helvatan kyytien lupaajat! Kyllähän ne voi hakea, käypäistä siellä, ajaa pikku mutkan, viedä ja odottaa jossain parkkipaikalla kaupungin aivan toisella laidalla siitä, minne ollaan menossa! Ikinä koskaan keneltäkään ei tarjota bensarahaa, taikka mtn vaivanpalkkaa. Ne on itse omasta mielestään suurpiirteisiä ja joustavia, mutta oikeesti vaan niin pihejä, että ilmaiset kyydit ja kuljetukset on aina kotiinpäin heille.

Jos ostat jotain rompetta tori:sta ehdolla että vain nouto, niin varmista ihan itse ja hyvissä ajoin se sun nouto! Äläkä ilmoita ohimennen mulle, että pitäis heittää pikku mutka jonnekin Riihimäelle kun ostin sieltä halvalla sohvan/kaapin/ompelukoneen.

Vierailija
106/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitten päinvastainen tyyppi töissä on ihan mahdoton. Kokous loppuu ja hänelle kerrotaan, että juna lähtee ihan vierestä 10 minuutin kuluttua. Tyyppi parahtaa itkuun, koska ei kykene saamaan itseään niin nopeasti liikkeelle. Joka asiaa pitää miettiä ja valmistella tunti, tai muuten ei kykene toimimaan. 

Vierailija
107/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on juuri tuollainen ADHD -tapaus. Ratkaisuna se, että itse huolehdin matkoilla kaiken varauksista miehen laukun pakkaamiseen ja purkamiseen.

Kateeksi käy näin sähläämistaipuvaisena naisena, kun näkee miten monella vastaavalla miehellä on joku nainen arkea helpottamassa. Olispa mullakin skarmpimpi kumppani tukena rinnalla. 

Oletko käynyt kuntoutuksessa? Kyllähän apukeinoja on käytettävissä ja juurikin rutiinit helpottavat suuresti elämää. 

Vierailija
108/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tällaiset säätäja/sählääjäperheet viettävät aikaa toisten samanmoisten kanssa? Ja mitenkähän yhteiset reissut perheiden kesken onnistuvat? Onko rentoa vai entistäkin kaoottisempaa.

Vierailija
109/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1. Olemme paljon tekemisissä ystäväpariskunnan kanssa. Meillä on aina kivaa ja viihdymme yhdessä. 

2. Paitsi että: Ystäviemme mitkään suunnitelmat lähdöistä tai menoista tai tapaamisista eivät onnistu, tai jos onnistuu, niin kaikki on aina hiuskarvan varassa!

Joka kerta, ennen tapaamisia ja niiden jälkeen me olemme aivan poikki ja stressaantuneita. "

Eikö nämä kumoa aivan täysin toisesnsa? 

Vierailija
110/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollaan ennemmin ylitarkkoja kuin huolimattomia. Kaikki tarkistetaan ennen kotoa lähtöä ja edes tietokoneita ei jätetä päälle. Ainoa missä virrat niin jääkaappi ja pakastin. Ulkotöihin mennessä ei jätetä paloherkimpiä laitteita päälle valvomatta. Ihan turha polttaa edes ulkoledi kaamos valoja jos ei olla kotona niin että nekin sammutetaan lähtiessä. Roihut jalustassa ja sammutetaan jos mennään nukkumaan. Niitäkään ei polteta valvomatta ja olen kaksi paloturvallisuuskurssia käynyt. Sammutuspeitto keittiössä ja nestesammutin helpossa paikassa heti käsillä jos jotain tapahtuu. 

En voi ymmärtää jos kotoa lähdettäessä ei sammuteta telkkaria niin että kuvakin pyörii. Roihu jätetään parvekkeelle palamaan, pesukone ja astianpesukone jätetään käyntiin. Siis tämmöinen tuntemani adhd sakki naapurissa kun nuorena asuin vuokrakerrostalossa ja kun mitään omaa ei ole niin siitä ei välitetä. Kaikki hajotettiin. Veronmaksajat ku

Ajatteles kun niinkin voi olla että olen kuin sinä ja samalla kuitenkin myös add-piirteinen. Kaikki me tänne samalle pallolle mahdutaan.

Vierailija
111/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän nimenomaan pääset kuntoutukseen, koska olet töissä. Ovat vielä yleensä kivassa kylpylässä. 

Vierailija
112/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tällaiset säätäja/sählääjäperheet viettävät aikaa toisten samanmoisten kanssa? Ja mitenkähän yhteiset reissut perheiden kesken onnistuvat? Onko rentoa vai entistäkin kaoottisempaa.

Mä en edes koe olevani mikään sählääjä. Pikemminkin päinvastoin mutta mitkä yhteiset reissur? En mä oikeastaan matkusta esim. kenenkään kanssa samalla autolla. Jos ostan junalipun minä huolehdin omasta aikataulusta ja ystävä omastaan. Jos ystävä myöhästyy tms. hän hoitaa itse sähläämisensä seuraukset.

113/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunnan miehellä ei ole minkään valtakunnan ajantajua: Hän ei osaa arvioida miten kauan mikäkin kestää ha unohtaa myös ajan kulumisen täysin, kun alkaa tekemään jotain kiinnostavaa asiaa.

Joka jumalan kerta jotain säätämistä!

Ja juurikin jotain "pientä"- heidän mielestään. Mulla menee niistä aina hermo.

Tuo on niin ADHD touhua, ettei selkeämpää voisi olla. Itse olen tarkka, järjestelmällinen ja ajoissa.  Kasvatuksella ei noita piirteitä pysty muuttamaan, kaikkeni tein, voitte uskoa. Aikuinen lapseni, omaa lastaan ulos pukiessa, saattaa unohtua lukemaan jotain eteisessä roskiin menossa olevaa mainoslehteä niin, että saappaita paitsi oleva lapsensa hikoilee talvitamineissaan ja kuumissaan, kun vanhempansa keskittyminen vaihtuikin kesken kaiken pukemisesta lukemiseen. 

Vierailija
114/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni lapset ovat aivan toivottomia. Omat lapseni yrittävät välillä järjestää jotain yhteistä, joskus pyynnöstäkin. Ikinä eivät vastaa viesteihin tai kysymyksiin. Tänäänkin heidän oli tarkoitus mennä uimahalliin ja sen jälkeen tehdä ruokaa yhdessä tyttären asunnolla. Ensin muuttui uintisuunnitelma, eivät menekään uimaan, kun miesystävän yhdellä lapsella on "outo olo". No, menevät tekemään ruokaa, mutta sitäkin yritettiin muuttaa niin, että lapseni olisivat menneet heidän luokseen. Se ei käynyt päinsä, koska ruokatarvikkeet ovat tyttären luona. Lähtöaika muuttui tunnilla eteenpäin kuitenkin. Aina, ihan joka kerta suunnitelmat muuttuvat jollain tapaa. Todella stressaavaa lapsilleni, koska heillä on opiskelut ja työt, miesystävän lapset eivät tee mitään, paitsi pelaavat yökaudet. En tiedä miksi edes järjestävät mitään, itse en viitsisi.

115/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on juuri tuollainen ADHD -tapaus. Ratkaisuna se, että itse huolehdin matkoilla kaiken varauksista miehen laukun pakkaamiseen ja purkamiseen.

Onko muita lapsia perheessä vai tuota yhtäkö hoitelet päähommana? Kaipaatko aikuista seuraa joskus edes?

ADHD ei parane rankaisemisilla, vtuilulla, nolostuttamisella, uhkailulla, eikä valittajan  oman egon ja paremmuutensa esiintuomisella tilanteissa, joille ADHD ihminen ei voi mitään. Nuo piirteet eivät tarkoita sitä, etteikö hän olisi aikuinen. Monissa asioissa taas voi vaan ihmetellä, keskseliäisyyttä, oivalluksia ja nopeutta joilla jotkut asiat hoituvat siinä, kun normi tyyppi vielä mittailee ja pohtii. Ellei kestä ADHD tyyppiä puolisona, sukulaisena tai ystävänä, niin eikun kantapäät vastakkain ja menoksi. Turha itkeä ja kiukutella, oma valinta.

Vierailija
116/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni on samanlainen säätäjä. Aina kaikista asioista pitää vääntää mahdollisimman vaikeaa. Esim. Oltiin menossa tapahtumaan, jonne järjestäjän puolesta oli kyyti, joka lähtee ja tulee takaisin parin kilometrin päähän siskon kotoa. Sisko sitten väänsi jumalattoman ongelman, kun olisi jostain syystä halunnut mennä sinne sillä linja-autolla ja tulla omalla autolla pois. Hän olis siellä siis alusta loppuun, joten senkään vuoksi hänellä ei ollut mitään syytä ajaa sillä omalla autolla takaisin.

Vierailija
117/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni lapset ovat aivan toivottomia. Omat lapseni yrittävät välillä järjestää jotain yhteistä, joskus pyynnöstäkin. Ikinä eivät vastaa viesteihin tai kysymyksiin. Tänäänkin heidän oli tarkoitus mennä uimahalliin ja sen jälkeen tehdä ruokaa yhdessä tyttären asunnolla. Ensin muuttui uintisuunnitelma, eivät menekään uimaan, kun miesystävän yhdellä lapsella on "outo olo". No, menevät tekemään ruokaa, mutta sitäkin yritettiin muuttaa niin, että lapseni olisivat menneet heidän luokseen. Se ei käynyt päinsä, koska ruokatarvikkeet ovat tyttären luona. Lähtöaika muuttui tunnilla eteenpäin kuitenkin. Aina, ihan joka kerta suunnitelmat muuttuvat jollain tapaa. Todella stressaavaa lapsilleni, koska heillä on opiskelut ja työt, miesystävän lapset eivät tee mitään, paitsi pelaavat yökaudet. En tiedä miksi edes järjestävät mitään, itse en viitsisi.

Miksi muut eivät voi mennä uimaan jos yhdellä on outo olo?

Vierailija
118/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te höslääjät ja tättähäärät olette alinta kastia ja kehtaattwkin käyttää ADHD tai muuta tekosyytä typeryydellenne ja itsekkyydelle. 

Vierailija
119/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää yrittää mitään moninutkaista? Sopisivat pelkästä uinnista. Ne lähtevät, jotka lähtevät. Toisella tapaamisella sitten ruuanlaitto. Ne tulevat kylään jotka on kutsuttu. Jos jättää tulematta, sitten jää.

Vierailija
120/151 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muut eivät voi mennä uimaan jos yhdellä on outo olo?

En menis minkään "outo-oloisen" luo syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi