Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika kertoi seurustelevansa pojan kanssa ja mä en osannut sanoa mitään?!?!??!

Vierailija
29.06.2017 |

Eli lyhyesti syötiin äsken pojan kanssa kahdestaan kun mies on töissä, juteltiin siinä niitä näitä ja 15-v poikani, menee amikseen syksyllä, sanoi että äiti mä kai ehkä seurustelen. Minä siinä että voi kun ihanaa ja tuothan sä sen tytön näytille ja onko se nätti niin poika vastaa että sen nimi on Mikko (tmä on nyt keksitty nimi mutta siis pojan nimen sanoi).

Mä menin ihan lukkoon siinä enkä osannut sanoa mitään järkevää, sanoin vaan että aijaa ja sitten oli tosi vaivaantunut tunnelma koko loppuruokailun ajan ja poika lähti sitten ulos. Ja mua vaivaa ja hävettää nyt ihan hirveästi että en osanunt olla luontevasti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aloittajan kanssa vähän sama tilanne pari vuotta sitten. No minäpä se touhukkaana en jäänyt pyörittelemään peukaloita vaan koristelin kodin sateenkaaren värisillä ilmapalloilla kun poika oli koulussa ja järjestettiin "homokastajaiset", kun sopivasti Pride-juhlakin oli samoina päivinä. Olipa miehellekin semmoinen pehmeä lasku homouden maailmaan.

Vierailija
22/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten kovin reilu temppu sille tyttö- tai poikaystävälle joka tuodaan ekaa kertaa näytille kun sukulaiset odottaa vastakkaista sukupuolta?

Joo, kyllähän kalkkisvanhempia sopiikin näpäytellä, mutta mun mielestä ei sen oman rakkaan mukavuuden kustannuksella.

Tätä minäkin ajattelen. Jos minulle tehtäisiin tietoisesti tuollainen jekku ja kävisi ilmi, että mies tiesi, muttei kertonut, niin suuttuisin.

Paitsi että tuo osoittaa, ettei luottamusta ja kunnon puhevälejä ole, niin se on aika ikävä juttu vanhemman ja lapsen väleille, jos se vanhempi reagoikin jotenkin oudosti. Ei palvele lapsen etua se.

Sitä paitsi ap:n poika ei ainakaan aloituksen perusteella kieltänyt kertomasta isälle. Eiköhän poika itsekin ajatellut, että äidiltä tieto menee isälle ja kiusallinen asia on sillä hoidettu.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oletus on, että isä alkaisi melskaamaan pojalle? Tuossa jossain vastauksesta oli, että isälle pitää puhua, ettei ala melskaamaan..

Mun mielestä pojan täytyy puhua isälleen itse, koska valitsi tuon hetken, kun oli äitinsä kanssa kaksin kertoakseen. Ehkä isä tietääkin jo? :)

AP nyt lungisti jatkossa, voithan sä pahoitella tuota tilannetta. Tuskin sitä mitään hyväksymispuheita kannattaa ottaa esille jne.

Nuoret on ihanan rentoja näissä asioissa, mutta meillä  vanhemmilla on vielä syvällä ne stereotypiat. Tuommoisen kertomuksen jälkeen saattaa alkaa päässä raksuttamaan, että miksen huomannut mitään? Olenkohan möläytellyt vääriä juttuja, vaikka asia olisikin mielestäni ok. jne. Sata asiaa pyörii päässä ja voi aivan luonnollisesti mennä lukkoon.

Kahdeksikon tarina oli aivan ihana. Just noin. Rennosti.

Nuoret on rentoja, mutta ap:n mies lienee jo tukevasti keski-ikäinen. Oman lapsen homoseksuaalisuus voi olla kova paikka, ja aika ikävää alkaa testailla puolison säveltämistaitoja ehdoin tahdoin.

Toki jos poika olisi sanonut, ettei asiasta saa isälle puhua, niin se olisi eri juttu.

Nyt kumminkin on niin, että vanhempien yhteispeli on tärkeää kasvatuksessa. Ja tuo on kumminkin aika tärkeä tieto, joten jos on riski sille, että mies suuttuu tai alkaa inttää vastaan tai muuta hölmöä, niin ehdottomasti kannattaa varoittaa miestä etukäteen.

N50

Vierailija
24/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aloittajan kanssa vähän sama tilanne pari vuotta sitten. No minäpä se touhukkaana en jäänyt pyörittelemään peukaloita vaan koristelin kodin sateenkaaren värisillä ilmapalloilla kun poika oli koulussa ja järjestettiin "homokastajaiset", kun sopivasti Pride-juhlakin oli samoina päivinä. Olipa miehellekin semmoinen pehmeä lasku homouden maailmaan.

Luojan kiitos minulla ei ole tuollaisia vanhempia. Aika teennäistä ja kiusallista tuollainen "ylihyväksyminen".

Vierailija
25/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos minulla ei ole tuollaisia vanhempia. Aika teennäistä ja kiusallista tuollainen "ylihyväksyminen".

Luojan kiitos minulla ei ole tuollaista ironiantajun puutetta.

Vierailija
26/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pyytäisin anteeksi ja sanoisin että vähän yllätyin kun asia tuli puskista. Hetero-olettama nyt vaan istuu useimmissa sitkeässä, minussakin, vaikka olen itsekin bi.

Poika kuitenkin huomasi että hämmennyit, ja on hyvä jos sanot että syy on se että yllätyit kun et ole ajatellut asiaa sen kummemmin eikä se että sinulla olisi jotain tilannetta vastaan. Monia vanhempien suhtautuminen yhä jännittää jos asioista ei ole aiemmin ollut yleisellä tasolla puhetta.

Ja...sen pituinen se. Sitten vaan business as usual. Toivotat poikaystävän tervetulleeksi kyläilemään ja kohtelet poikaasi seurustelevana nuorena.

Vierailija
27/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faijan kommentti, kun poikaystäväni seisoi siinä oven suussa, oli että aika miehekäs tää sun tyttöystäväs. Sanoi sen ihan huumorilla vaikka taisi olla aika helvetin yllättynyt.

Minusta tuo kuulosti kuitilta siitä, ettei poika yhtään varoittanut etukäteen. Nykyisin varmasti suurin osa vanhemmista hyväksyy lapsensa sukupuolisesta suuntauksesta riippumatta, mutta kyllä he silti varmaan toivoisivat kuulevansa asiasta hyvissä ajoin, että sitä ehtii sitten sulatella. 

Minä olen ollut tilanteessa, jossa miehen kanssa naimisissa ollut nainen ilmestyy sukujuhliin uuden naisystävänsä kanssa ja toisissa sukujuhlissa yksi vieras ilmaantui paikalle sukupuoltaan korjanneena. Kyllä tällaiset isot uutiset toivoisi kuulevansa vähän etukäteen, että ehtisi sulatella asiaa omassa rauhassaan.

Vierailija
28/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut tilanteessa, jossa miehen kanssa naimisissa ollut nainen ilmestyy sukujuhliin uuden naisystävänsä kanssa ja toisissa sukujuhlissa yksi vieras ilmaantui paikalle sukupuoltaan korjanneena. Kyllä tällaiset isot uutiset toivoisi kuulevansa vähän etukäteen, että ehtisi sulatella asiaa omassa rauhassaan.

Ymmärrän, että perheenjäseneltä toivoo kuulevansa etukäteen, mutta että pitäisi koko suku soitella läpi, menee vähän yli.

Olen itse bi-nainen ja tähän mennessä sukulaisille esittelemäni seurustelukumppanit ovat olleet miehiä. Sukulaiset eivät varmastikaan tiedä että olen ollut myös naisten kanssa enkä pitäisi tarpeellisena informoida heitä etukäteen, että tulen muute sitten paikalle naisen kanssa.

Vierailija
29/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faijan kommentti, kun poikaystäväni seisoi siinä oven suussa, oli että aika miehekäs tää sun tyttöystäväs. Sanoi sen ihan huumorilla vaikka taisi olla aika helvetin yllättynyt.

Minusta tuo kuulosti kuitilta siitä, ettei poika yhtään varoittanut etukäteen. Nykyisin varmasti suurin osa vanhemmista hyväksyy lapsensa sukupuolisesta suuntauksesta riippumatta, mutta kyllä he silti varmaan toivoisivat kuulevansa asiasta hyvissä ajoin, että sitä ehtii sitten sulatella. 

No mutta kato kun on kiva tarkkailla vanhempiensa (tai sukulaistensa) reaktioita ja ajatella miten moukkia ne on ja kerätä siitä vihaa ja syytä olla katkera. Tyypillinen nykyajan nuorten aikuisten mentaliteetti. Uhriutuminen.

Vierailija
30/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että perheenjäseneltä toivoo kuulevansa etukäteen, mutta että pitäisi koko suku soitella läpi, menee vähän yli.

Olen itse bi-nainen ja tähän mennessä sukulaisille esittelemäni seurustelukumppanit ovat olleet miehiä. Sukulaiset eivät varmastikaan tiedä että olen ollut myös naisten kanssa enkä pitäisi tarpeellisena informoida heitä etukäteen, että tulen muute sitten paikalle naisen kanssa.

Ei suinkaan tarvitse, mutta älä sitten ala vaihtaa siellä yhtäkkiä kielareita sen sun tyttiksen kanssa ja oleta, että kukaan ei yhtään ylläty.

Vierailija
31/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan tarvitse, mutta älä sitten ala vaihtaa siellä yhtäkkiä kielareita sen sun tyttiksen kanssa ja oleta, että kukaan ei yhtään ylläty.

Ei ole ollut tapana vaihtaa julkisesti kielareita tyttisten eikä poikkisten kanssa. Osaan näes käyttäytyä.

Vierailija
32/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kun olin 16, aika tavallinen vähän urheilullinen ja jonkun verran kaljaa juova poika. Hyvin heteronoloinen. Asuttiin faijan kanssa kahdestaan, mutsi oli siinä vaiheessa ollut jo 10 vuotta kuollut. Mä sanoin suurin piirtein samalla tavalla että mä seurustelen ja faija sitten kehotti tuomaan tytön käymään ja mä en missään vaiheessa korjannut sitä tyttöä pojaksi. Sitten se konkretisoitui niin että piti oikeasti tuoda se "tyttö", mua vuoden vanhempi ja yli 180 cm pitkä 80-kiloinen suht lihaksikas kundi, käymään. Faijan kommentti, kun poikaystäväni seisoi siinä oven suussa, oli että aika miehekäs tää sun tyttöystäväs. Sanoi sen ihan huumorilla vaikka taisi olla aika helvetin yllättynyt. Sitten syötiin lasagnea ja juteltiin niitä näitä ja katottiin telkkarista lätkää ihan normaalisti. Oli ihan perusilta eikä mitenkään vaivaantunutta. Tuon kummemmin mä en koskaan kaapista tullut eikä asiaa mitenkään vatvottu meillä himassa. Faija kuitenkin osoitti hyväksyntänsä esim kun oltiin lähdössä laivalle niin sanoi, että otatko XX mukaan, onhan siellä hytissä tilaa jne.

Hauska. :D Rohkea olit.

Tein samalla tavalla ja toin tyttöystävän oven taakse "äitiä tapaamaan" kun se tiesi, että joku oli kuvioissa ja painosti kertomaan enemmän. Ei mitään ennakkovaroitusta sukupuolesta. :)

Ai toi on teistä HAUSKAA, yrittää järjestää omaa vanhempaa puhumaan läpiä päähänsä ja nöyryyttää sitä? Minusta toimitte molemmat anteeksi vaan mulkerosti. Kertoo, että ette paljon vanhempianne arvosta.

No, onneksi kummankin vanhemmat pärjäsivät testissä, mutta tollanen testailu EI kuulu asiaan rakkaimpien perheenjäsenten kesken.

Vierailija
33/33 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tapana vaihtaa julkisesti kielareita tyttisten eikä poikkisten kanssa. Osaan näes käyttäytyä.

Hyvä, paha sitä on muutamasta virkkeestä tietää. Et myöskään kertonut tilaisuuksien laadusta, jotkut häät esim. voi houkuttaa esiin vieraissa aika erilaista käytöstä kuin isotädin kasikymppiset.