Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Mitä tarkoittaa NILLITTÄMINEN? Ajattelin ensin että oli kirjoitusvirhe, että olisi pitänyt olla PILLITTÄÄ, mutta sitten tuli mieleen että eihän sitä sanaa enää käytä kukaan muu kuin minä niin tuskin se on se. Tämä on jotain muuta, mutta mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa NILLITTÄMINEN? Ajattelin ensin että oli kirjoitusvirhe, että olisi pitänyt olla PILLITTÄÄ, mutta sitten tuli mieleen että eihän sitä sanaa enää käytä kukaan muu kuin minä niin tuskin se on se. Tämä on jotain muuta, mutta mitä?
Pilkunviilausta, valittamista turhanpäiväisestä yms. ainakin meillä päin.
Millä ihmeellä pystyy lukemaan xlxs -tiedostoja, jos koneella ei ole oikeutta wordiin tai exceliin eikä kyseinen tiedosto toimi wordpadissakaan? Onko jotain muita ilmaisohjelmia, joihin ei tarvitse edes tunnuksia tehdä tai varsinkaan alkaa kikkailemaan maksujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
mitä yksinäinen vois tehä jouluna jossain missä olis muita ihmisiÄ+ onko jotai joulupaikkoja mihin vois mennÄ+ pääseekö vaikka sairaalan osastolle jos on yksin ja ei muuta ku vaan itkeE++ ahdistaa jo nyT1
Jos yksinäisyys ahdistaa jouluna, ehdotan pestautumista vapaaehtoistyöhön Hurstin joulujuhlaan, lähimpään palvelukotiin tai vastaavaan, esimerkiksi jakamaan seurakunnan joulukukkia muille yksinäisille. Tai pestautumista joulupukiksi perheisiin.
Jos yksinäisyys ahdistaa noin paljon jo nyt, ehdotan avun hakemista mielenterveyspalveluista.
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä pystyy lukemaan xlxs -tiedostoja, jos koneella ei ole oikeutta wordiin tai exceliin eikä kyseinen tiedosto toimi wordpadissakaan? Onko jotain muita ilmaisohjelmia, joihin ei tarvitse edes tunnuksia tehdä tai varsinkaan alkaa kikkailemaan maksujen kanssa?
Vaihdoin konetta ja yritin asentaa sille vanhan Officen, ei käynyt. Etsin netistä ilmaisohjelman ja löysin lLibreOfficen. Siinä on sekä tekstinkäsittely että "excel" ja muita osia myös. Olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Olen saanut sillä auki kaikki vanhat .doc ja .xls ja .xlxs. En aio ostaa mitään uusia vaan käytän tätä.
Mikä ihme on kapakkaiskelmä? Mitä se tarkoittaa?
Mielipide John Fettermanin pukeutumistyylistä?
Näin kerran YouTubessa yhden konsertin missä oli yksi laulaja, jonka ulkonäöstä tuli etäisesti Britney Spears mieleen, mutta oli joku muu, musiikkityylikin oli ihan eri.. Oli kaunis ja vaalea, upeat punaiset huulet ja aivan täydelliset valkoiset hampaat. Konsertissa lauloivat iltapuku päällä, oli siis sen tyylinen yhden artistin konsertti, muistelisin että lavalla oli myös ainakin harppu. Oli toinen vaalea nainen joka soitti viulua ja hymyili ihanasti, välillä vähän silleen veikeästikin koko konsertin, selvästi nautti esiintymisestä. Hän ei tainnut laulaa. En muista minkälaista musiikkia esittivät, mutta ei mitään nykyajan kertakäyttömuovihömpänpömppää, vaan jotain sellaista nykyisin harvinaisempaa. Konsertissa oli iso kuoro. Kaikilla kuoron laulajilla oli keskenään saman tyyliset mustat vaatteet, taisi olla niin että naisilla oli punainen nauha / rusetti / mikälie vyötäröllä ja miehillä punainen solmio. Muistelisin, että joulumusiikkia esittivät ja yleisö tuntui rakastavan tätä artistia, olivat siis ilmeisesti jo pitempään tehneet tällaista musiikkia, mikä minulle itselle oli täysin vierasta. Konsertissa oli välillä tauko, minkä aikana ainakin nämä kaksi mainitsemaani naista vaihtoivat esiintymisasuja. Ison rahan konsertti, varmasti kalliit liput.. Näin YouTubessa ehkä pari vuotta sitten, että ei mikään ihan tämän hetken konsertti. Jotenkin jäi mielikuva Irlanti, Skotlanti tai siellä päin..
Keksiikö kukaan tästä sekavasta sepostuksestani minkä yhtyeen konserttia kuvailin? Oli siis vain yhden artistin konsertti.
Kiitos!!
Kuva https://www.monenlaista.fi/p8738-diavox-puhelin-viininpunainen-fi.html
Tuossa on valintlevy ja R-näppäin. En tiedä pyöriikö vai ei, mutta jos puhelimessa on jokin muisti, niin viimeksi valitun numeron voinee toistaa.
Miksi vammaisurheilussa käytetään sanontaa paralympialaiset, eikö heidän olympialaisissa voi käyttää olympia-sanaa, eli paraolympialaiset?
Mitä muuten tarkoittaa lympia? Eikö kisat ole lähtöisin Olympokselta, ei lympokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä yksinäinen vois tehä jouluna jossain missä olis muita ihmisiÄ+ onko jotai joulupaikkoja mihin vois mennÄ+ pääseekö vaikka sairaalan osastolle jos on yksin ja ei muuta ku vaan itkeE++ ahdistaa jo nyT1
Jos yksinäisyys ahdistaa jouluna, ehdotan pestautumista vapaaehtoistyöhön Hurstin joulujuhlaan, lähimpään palvelukotiin tai vastaavaan, esimerkiksi jakamaan seurakunnan joulukukkia muille yksinäisille. Tai pestautumista joulupukiksi perheisiin.
Jos yksinäisyys ahdistaa noin paljon jo nyt, ehdotan avun hakemista mielenterveyspalveluista.
Ainakin jotkut seurakunnat järjestävät joulujuhlia ja tapahtumia. Kannattaa kysyä omasta seurakunnasta. SPR:llä on ystävätoimintaa, heilläkin voi kysellä. Budjetista riippuu, kävisikö lähtö vaikka täysihoitopaketilla johonkin maatilamajoitukseen tai vastaavaan. Heillä on yleensä yhteistä ohjelmaa vierailleen koko joulun. Risteilylläkin käy jouluisin porukkaa. Hyvä, että olet ajoissa liikkeellä.
Miksi jopa naismalleilla on usein huomattavan väärät sääret?
https://www.iltalehti.fi/streetstyle/a/d2980493-4f80-4a09-95d1-65d56d49…
Vierailija kirjoitti:
Miksi vammaisurheilussa käytetään sanontaa paralympialaiset, eikö heidän olympialaisissa voi käyttää olympia-sanaa, eli paraolympialaiset?
Veikkaan että yksinkertaisesti siksi, koska paralympialaiset on foneettisesti sujuvampi kuin paraolympialaiset.
Kreikaksi tuo sana muuten on (paraolympiakoi), ilmeisesti siksi koska paralympiakoi varmaan sattuisi kreikkalaisten "foneettiseen korvaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilkunviilausta, valittamista turhanpäiväisestä yms. ainakin meillä päin.
Jep. ChatGPT on samaa mieltä:
"Nillittäminen" tarkoittaa pikkutarkkaa valittamista tai nipottamista pienistä asioista. Se viittaa usein siihen, että joku kiinnittää huomiota epäolennaisiin tai vähäpätöisiin yksityiskohtiin ja valittaa niistä liiallisesti. Sana voi kantaa negatiivista sävyä ja viitata ärsyttävään tai tarpeettoman tiukkaan suhtautumiseen pieniin virheisiin tai yksityiskohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin konetta ja yritin asentaa sille vanhan Officen, ei käynyt. Etsin netistä ilmaisohjelman ja löysin lLibreOfficen. Siinä on sekä tekstinkäsittely että "excel" ja muita osia myös. Olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Olen saanut sillä auki kaikki vanhat .doc ja .xls ja .xlxs. En aio ostaa mitään uusia vaan käytän tätä.
Open office lienee paras ilmaisohjelmapaketti.
https://www.openoffice.org/fi/
Vierailija kirjoitti:
Miksi jopa naismalleilla on usein huomattavan väärät sääret?
https://www.iltalehti.fi/streetstyle/a/d2980493-4f80-4a09-95d1-65d56d49…
Kenties siksi että "uhrin" huomio kiinnittyy itse mainostettuun tuotteeseen esimerkiksi säihkysäärien sijaan??
Mitä tarkoittaa teateri savu? Mikä se on?
Asumme kunnassa A, mutta työskentelemme kunnassa B. Kunta A ei tarjoa palveluseteliä muiden kuntien päiväkoteihin, eli tarjoaa päivähoitopaikkaa ainoastaan omasta kunnasta. Kunnassa B ei ole yksityisiä päiväkoteja tai perhepäivähoitajia. Voinko viedä silti lapsemme B kunnan kunnalliseen päiväkotiin, jos maksamme itse kulut (ja sinne luonnollisesti mahtuu)? Vai tarvitseeko kunta B aina "luvan" kotikunnasta, eli onko ainut vaihtoehto yksityisten puuttuessa viedä lapsi kunnan A päiväkotiin, koska kunta A ei tarjoa muuta vaihtoehtoa?
Miksi koirilla ja varsinkin koiranpennuilla on aina niin ihanan pehmeät korvat? :) Ja yleensä päälaki on ihanan pehmeä kanssa, mutta varsinkin korvat? Ja tämä on siis ihan joka rodulla minkä edustajia olen päässyt tapaamaan..