Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
17381/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan klassisesta musiikista niin mitä ihmettåä siinä mielessä tarkoittaa NYKYMUSIIKKI??!!

Nykymusiikki = Rumaa, korvia riipivää musiikkia, jota on pannut paperille sellainen henkilö, joka ei oikeasti osaa säveltää.

Klassinen, oikeiden säveltäjien tuottama musiikki taas soveltuu hyvin korville ja on ajatonta.

Vierailija
17382/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin taas kerran Firefoxin ja menin tapani mukaan Youtubeen. Olisin tallettanut yhden videon, mutta nyt se RealDownloader-nappi ei näykään ikkunan yläosan keskellä.

Miten sen saa takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17383/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta oppinut että kuluvalvonta ja kulunvalvonta on kaksi eri asiaa, mutta mitä ne tarkoittaa, sitä en tiedä vieläkään. 

Vierailija
17384/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään täytyy napsauttaa jotain linkkiä kaksi kertaa ennen kuin pääsee jollekin sivulle? Ennen kun oli Windows 7 ei koskaan tarvinnut kuin yhden napsauttamisen.

Minusta on rasittavaa kun täytyy koko ajan kaksoisnapsautella ennen kuin pääsee jonnekin. Jos on esim. Youtubessa katsonut jonkin videon ja sitten haluaa takaisin starttisivulle ja napsauttaa sitä Youtuben logoa yhden kerran, niin se ei "ota". Vaan täytyy napsauttaa vielä toisen kerran.

Mulla on pari vuotta vanhassa läppärissä Windows 10.

Kuulostaa jonkilaiselta "suoja-asetukselta" joko selaimessa tai käyttöjärjestelmässä. Itse en muista koskaan tuplaklikkailleeni linkkejä auki.

Vierailija
17385/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tää apuva juttu on? Tietyn ikäiset ei sano kunnolla apua vaan jotenki niin hölmösti APUVA?? Miksi?? Jotku sitte vielä venyttelee tai vääntelee silleen AAA-AAAA-AAAPUUVAAA tai APUPUPUVAAVATIVAAVA? Varsinki jotku limaiset keski ikäiset mummelit... Yökötys!!

AV:llä aikamatkaaja 80-luvulta? Tai sitten on hitonmoinen lägi yhteyksissä kun nyt vasta julkaistui.

Vierailija
17386/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan klassisesta musiikista niin mitä ihmettåä siinä mielessä tarkoittaa NYKYMUSIIKKI??!!

Molemmat termit ovat hyvin kontekstiriippuvaisia. Kuka puhuu "klassisesta" ja missä yhteydessä? Yksinkertaisimmillaan voi olla niin (olen törmännyt tähän itse) että henkilö tarkoittaa "klassisella" esim. "klassikoita" tai vain "vanhaa musiikkia" ja tästä poiketen muu musiikki on sitten "nykymusiikkia".

Vaikea vastata sen spesifimmin ilman kontekstia.

Vierailija
17387/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitin taas kerran Firefoxin ja menin tapani mukaan Youtubeen. Olisin tallettanut yhden videon, mutta nyt se RealDownloader-nappi ei näykään ikkunan yläosan keskellä.

Miten sen saa takaisin?

Tsekkaa selaimen add-onit (suomeksi ehkä laajennukset, tms.), on mahdollista että RealDownloader-add-on vaatii päivittämistä jotta toimii uuden selainversion kanssa.

Vierailija
17388/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta oppinut että kuluvalvonta ja kulunvalvonta on kaksi eri asiaa, mutta mitä ne tarkoittaa, sitä en tiedä vieläkään. 

Ensimmäisellä valvotaan kulkua - kuka pääsee ja minne - kun taas toisella valvotaan kuluja - mihin rahaa käytetään tai ei käytetä.

Vierailija
17389/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä valvotaan kulkua - kuka pääsee ja minne - kun taas toisella valvotaan kuluja - mihin rahaa käytetään tai ei käytetä.

Nämä tietysti juuri toisin päin. Pahoittelut epäselvyydestä.

Vierailija
17390/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat termit ovat hyvin kontekstiriippuvaisia. Kuka puhuu "klassisesta" ja missä yhteydessä? Yksinkertaisimmillaan voi olla niin (olen törmännyt tähän itse) että henkilö tarkoittaa "klassisella" esim. "klassikoita" tai vain "vanhaa musiikkia" ja tästä poiketen muu musiikki on sitten "nykymusiikkia".

Vaikea vastata sen spesifimmin ilman kontekstia.

Näin se on, molempia käytetään laajasti eri yhteyksissä. Klassisen aikakauden säveltäjät (kuten Mozart, Beethoven, yms.) ja musiikki on akateemisesti todella tarkasti määriteltyä, mutta harva ihminen arkikielessä tarkoittaa juuri tuota muutaman vuosikymmenen aikakautta ja sen aikana sävellettyä musiikkia jos puhuu klassisesta musiikista. Monelle se tarkoittaa mitä tahansa sinfoniaorkesterille sovitettua musiikkia. Jopa tuore elokuvamusiikki on monen mielestä "klassista" musiikkia.

"Nykymusiikki" on vielä epätarkempi termi, varsinkin puhekielessä, ja voi tarkoittaa mitä tahansa musiikkia jonka henkilö mieltää uudeksi tai nykyaikaa kuvastavaksi. Tämä periodi voi ylettyä vuosien tai vuosikymmenien yli, mutta keskimäärin arvioisin että mitä iäkkäämmästä henkilöstä on kyse sitä pidempi tuo koettu "nykymusiikin" kausi on.

Vierailija
17391/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon! 

Mistä tietää onko joku asia salaliittoteoria tai mahdollisesti totta? Varsinkin, jos asia ei ole täysin ilmeinen. Osa salaliittoina pidetyistä asioista on käsittääkseni todistettu todeksi, ja jos on ihan hirveän skeptinen kaikkea kohtaan, ei voi avata mieltään millekään uudelle.

Vierailija
17392/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaavatko miehet oikeasti saunassa oman ja toisten miesten "kokoa"? Vai onko tämä vain joku urbaani legenda?

Vierailija
17393/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon! 

Mistä tietää onko joku asia salaliittoteoria tai mahdollisesti totta? Varsinkin, jos asia ei ole täysin ilmeinen. Osa salaliittoina pidetyistä asioista on käsittääkseni todistettu todeksi, ja jos on ihan hirveän skeptinen kaikkea kohtaan, ei voi avata mieltään millekään uudelle.

Eritasoisia salaliittoja tapahtuu jatkuvasti, mutta koska ne ovat salaliittoja, ei niistä tai niiden yksityiskohdista ole suurella yleisöllä yleensä (ainakaan varmaa) tietoa. Mikään salaliitto ei lähtokohtaisesti ole "täysin ilmeinen".

Niin kauan kuin jostain salaliitosta on epäilystä, mutta ei tarkkaa tietoa, voidaan puhua salaliittoteoriasta tai salaliittospekulaatiosta.

"Salaliittoteoria" taas terminä on alunperinkin poliittisesti latautunut. Sen lanseerasi Yhdysvaltojen tiedustelupalvelu joka tarvitsi yleistermin jolla voisi leimata virallisen kertomuksen kyseenalaistajat epämääräiseksi huuhaaporukaksi. "Salaliittoteoreetikko" on siis alun perin haukkumasanana lanseerattu termi jonka tarkoitus on vähentää todellisiin ja jatkuvasti tapahtuviin salaliittoihin liittyvää ulkopuolista mielenkiintoa.

Se onko johonkin nimenomaisen salaliittoon liittyvä teoria (selitysmalli) totta, vaatii perehtymistä, mutta on hyvä muistaa että vaikka joku nimenomainen selitysmalli ei sellaisenaan olisi totta, se ei itsessään tarkoita ettei salaliittoa ole tapahtunut. On täysin mahdollista että ilmiö on todellinen, mutta siihen vaikuttavat mekanismit eivät ole tiedossa.

Vierailija
17394/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon! 

Eritasoisia salaliittoja tapahtuu jatkuvasti, mutta koska ne ovat salaliittoja, ei niistä tai niiden yksityiskohdista ole suurella yleisöllä yleensä (ainakaan varmaa) tietoa. Mikään salaliitto ei lähtokohtaisesti ole "täysin ilmeinen".

Niin kauan kuin jostain salaliitosta on epäilystä, mutta ei tarkkaa tietoa, voidaan puhua salaliittoteoriasta tai salaliittospekulaatiosta.

"Salaliittoteoria" taas terminä on alunperinkin poliittisesti latautunut. Sen lanseerasi Yhdysvaltojen tiedustelupalvelu joka tarvitsi yleistermin jolla voisi leimata virallisen kertomuksen kyseenalaistajat epämääräiseksi huuhaaporukaksi. "Salaliittoteoreetikko" on siis alun perin haukkumasanana lanseerattu termi jonka tarkoitus on vähentää todellisiin ja jatkuvasti tapahtuviin salaliittoihin liittyvää ulkopuolista mielenkiintoa.

Se onko johonkin nimenomaisen salaliittoon liittyvä teoria (selitysmalli) totta, vaatii tietysti perehtymistä, mutta on hyvä muistaa että vaikka joku nimenomainen selitysmalli ei sellaisenaan olisi totta, se ei itsessään tarkoita ettei salaliittoa ole tapahtunut. On täysin mahdollista että ilmiö on todellinen, mutta siihen vaikuttavat mekanismit eivät ole tiedossa.

Vierailija
17395/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käsitettä korkeasti koulutettu käytetään vain naisista mutta ei koskaan miehistä? 

Vierailija
17396/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen vanha peruskoulun opettaja...

Mulla on aina ollut hankaluuksia matikassa, varsinkin peruskouluvuosina. Edellisessä koulussa olin saanut pari tuntia tukiopetusta matikassa ja ihan oikeasti, OPIN YMMÄRTÄMÄÄN vasta silloin, että esim. 3 x 5 on sama kuin 5 x 3!

Sitten muutimme toiselle paikkakunnalle, joten oli pakko vaihtaa koulua. Nyt ymmärsin jo tuon että jos on hankala laskea kertotaulua päässä, voi kääntää luvut toisinpäin. Siellä uudessa koulussa sitten kuitenkin opettaja yllätti ihan täysin. Sain taas tukiopetusta ja kun olimme opettajan kanssa kahdestaan, hän tietysti laittoi minut laskemaan kertolaskuja ja ihan oikeasti PAKOTTI "ajattelemaan ääneen". Siellä oli sitten jotain eri tasoisia kertolaskuja hänellä, ihan tyyliin 8 x 2 ja 4 x 5 ja 30 x 4 ja 5 x 15 ja 25 x 5 esim.

Oli siis pakko koko ajan selittää mitä mietin. Varsinkin jäi mieleen tuo 25 x 5 ja 30 x 4. Vanhassa koulussa siis opetettiin että luvut voi vaihtaa toisin päin; 25 x 5 on sama kuin 5 x 25 ja 30 x 4 on sama kuin 4 x 30. Mutta kun ne laskin ääneen, opettaja suuttui ja sanoi ettei tosiaankaan ole sama asia! Yritin puolustella että edellisessä koulussa oli opetettu niin, että vaikka tehtävä on annettu muodossa 25 x 5 tai 30 x 4 niin ne voi sen laskemisen ajaksi kääntää muotoon 5 x 25 ja 4 x 30 ja johan sain nopeammin laskettua ne päässä niin päin. Opettaja kuitenkin jankkasi vastaan ja sai minut itkemään.

Miten niin ei ole sama asia?!! Vielä nyt 32 vuotta myöhemmin en ymmärrä vieläkään?

Vierailija
17397/18334 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on hiljattain korvannut kondomit elmukelmulla ja kuminauhoilla. :(

Hän väittää sen olevan säästötoimi, mutta vaikka itse ostaisin hänelle kondomeja niin silti mennään elmukelmuviritelmällä joka ilta :(

Onko teidänkin miehet ryhtyneet tähän trendiin?

Vierailija
17398/18334 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kysymys olisiko kenelläkään lojumassa vanhoja lidlin lehtiä tai sattuisi muuten tietämään hinnan lidlin silvercrest bluetooth bathroom speaker kaijuttimelle netistä löysin käyttöohjeen jotta saa kuvan mistä laitteesta kyse https://manuall.fi/silvercrest-ian-103019-kaiutin/ 

Linkki ei toimi, mutta onko kyseessä sellainen pyöreä missä imukuppi takana seinään kiinnittämistä varten? Mulla on sellainen, olisko ollut 10 tai 12 eur

Vierailija
17399/18334 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä R-nappulasta tapahtui Ericsson Diavox -puhelimissa lankapuhelinaikana?

Vierailija
17400/18334 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käsitettä korkeasti koulutettu käytetään vain naisista mutta ei koskaan miehistä? 

Termiä käytetään sekä miehistä että naisista. Väite ei ole totta, joten kysymykseen on mahdoton vastata.