Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16421/18521 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkuin, lähdin kotoota töihin?

Olisiko kuitenkin että, lähdin kotoa töihin?

Minunkin mielestä kotoa.

Vierailija
16422/18521 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi housuja sanotaan pariksi?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16423/18521 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta jatkunut psykoterapia päättyy pian ja pelottaa jo nyt, että miten selviän jatkossa. Olen siis käynyt saman terapeutin vastaanotolla koko tämän ajan ja hänestä on tullut minulle tuki ja turva, jolle olen voinut aina kertoa kaikki huoleni. Eilen itkin koko illan kun mietin, että miten minun nyt käy ja tulee muutenkin kauhea ikävä terapeuttiani. 

Miten te muut pitkäaikaisessa terapiassa käyneet olette kestäneet sen surun, kun terapia on päättynyt?

Aloin nähdä terapeuttini erehtyväisenä ihmisenä. Tajusin, että elämäni olisi ollut parempaa, jos olisin tukeutunut häneen vähemmän. Surulla en ole häntä kaivannut ollenkaan. En olisi aiemmin uskonut, että siinä kävisi näin.

Vierailija
16424/18521 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näkee usein woke-termiä. Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
16425/18521 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jotain ihmistä sanoa taiteilijaksi jos hän esim kirjoittaa, maalaa, piirtää tai vaikka säveltää omaksi iloksi? Ei siis koskaan ole tienannut taiteellaan mitään? Onko hän taiteilija vai taiteellinen? 

Vierailija
16426/18521 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut on vähän samanmoinen sana kuin sakset, siinä on kaksi "jotakin". Saksissa on kaksi osaa kiinni toisissaan ja housuissa kaksi lahjetta. 

Eräässä Pukimo-liikkeessä vanha myyjä aina sanoo: Meillä olisi tällaista housua...

Sekin tuntuu hassulle, aivan kuin kyse olisi osasta housuja eli kappale vaatteesta. 

Vierailija
16427/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Housut on vähän samanmoinen sana kuin sakset, siinä on kaksi "jotakin". Saksissa on kaksi osaa kiinni toisissaan ja housuissa kaksi lahjetta. 

Eräässä Pukimo-liikkeessä vanha myyjä aina sanoo: Meillä olisi tällaista housua...

Sekin tuntuu hassulle, aivan kuin kyse olisi osasta housuja eli kappale vaatteesta. 

No kyllä sekin hassulta kuulostaa jos sanoo "meillä on tällaisia housupareja" jos sanaa pareja haluaa käyttää niin sanoo sitten lahjepareja.. 

Vierailija
16428/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko jotain ihmistä sanoa taiteilijaksi jos hän esim kirjoittaa, maalaa, piirtää tai vaikka säveltää omaksi iloksi? Ei siis koskaan ole tienannut taiteellaan mitään? Onko hän taiteilija vai taiteellinen? 

Sanoa voi tietysti mitä haluaa, mutta asia ei siitä muutu. Ammatillisuus edellyttää joko alan tutkintoa tai sitä, että elättää itsensä taiteellaan.

Vierailija
16429/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia terveyskeskusten ym. aulatiloissa soi niin usein radio?

Vierailija
16430/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihminen kirjailija jos on ollut toisena henkilönä kirjoittamassa yhden kirjan? Eli tekijöissä on kaksi nimeä?

Vierailija
16431/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi rytsy sodassa, jos niitä on kuollut yli 310.000 ja haavoittunut liki miljoona

Vierailija
16432/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta jatkunut psykoterapia päättyy pian ja pelottaa jo nyt, että miten selviän jatkossa. Olen siis käynyt saman terapeutin vastaanotolla koko tämän ajan ja hänestä on tullut minulle tuki ja turva, jolle olen voinut aina kertoa kaikki huoleni. Eilen itkin koko illan kun mietin, että miten minun nyt käy ja tulee muutenkin kauhea ikävä terapeuttiani. 

Miten te muut pitkäaikaisessa terapiassa käyneet olette kestäneet sen surun, kun terapia on päättynyt?

Aloin nähdä terapeuttini erehtyväisenä ihmisenä. Tajusin, että elämäni olisi ollut parempaa, jos olisin tukeutunut häneen vähemmän. Surulla en ole häntä kaivannut ollenkaan. En olisi aiemmin uskonut, että siinä kävisi näin.

Itse taas aloin jälkikäteen nähdä hänen omat pimeät puolensa ja en tiedä, että pitäisikö olla vihainen vai mitä.

Kyllä siitä hyötyäkin oli, mutta samalla myös metsään mentiin niin, että suhisi.

Vierailija
16433/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas aloin jälkikäteen nähdä hänen omat pimeät puolensa ja en tiedä, että pit

Ja se unohtui, että olisi kyllä tietyiltä osin ollut parempi, kun en olisi tukeutunut häneen ollenkaan.

Olin kuullut varoittavaa viestiä, että hänellä ei ehkä ole minun piirteisiini riittävää ammattitaitoa, mutta en uskonut. Oirekuvaani on kuulunut liika muiden johdateltavana oleminen ja sokea uskominen toisten puheisiin sekä toisten ihmisten liika idealisointi. Ei ihme, että kaikki ei mennyt niinkuin piti.

Aikamoista hevosenleikkiä ja vaarallista sellaista, olen jälkikäteen ajatellut.

Vierailija
16434/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin. 

Mene jalkahoitajalle, heillä on varmaan kokemusta mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
16435/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että suruadressi lähetetään siinä tapauksessa ettei mennä hautajaisiin. Entä jos menee kirkkoon siunaustilaisuuteen (joka kaikille avoin) mutta ei ole saanut kutsua hautajaisiin eikä niin ollen mene muistotilaisuuteen? En ole kyllä vielä varma menenkö kirkkoon edes. Niinpä en tiedä lähettäisinkö adressin. Minulla ei ole juurikaan kokemusta mistään hautajaisiin liittyvästä.

Vierailija
16436/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia terveyskeskusten ym. aulatiloissa soi niin usein radio?

Osassa paikoista ovet ei ole kovin hyvin äänieristettyjä, radio peittää potilashuoneen puheet

Vierailija
16437/18521 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kovan pillerin puolittaminen puremalla haitallista hampaille?

Ei varmasti haittaa hampaita sinänsä, koska hammasluu on kovin aina kehossa. Toki jos on paikattuja hampaita, niin ne voivat puremasta mennä rikki.

Yleensä se kova kuori on pillerissä siksi, että pillerin sisällön (eli sen vaikuttavan lääkeaineen) on tarkoitus päästä imeytymään jossain muussa kehon osassa kuin suussa. Siksi niitä ei kannattaisi puolittaa hampailla tai muilla keinoilla.

Pillerien pakkausseloste kannattaakin lukea, siellä usein kerrotaan että pilleri on nieltävä kokonaisena.

Osa pillereistä on vähän "vinoja" keskeltä ylös/alaspäin ja oikeinpäin puolittuvat pöytää vasten tosi helposti painamalla kumpaakin puolta jakouurteen eri puolilta.

Vierailija
16438/18521 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sekin hassulta kuulostaa jos sanoo "meillä on tällaisia housupareja" jos sanaa pareja haluaa käyttää niin sanoo sitten lahjepareja.. 

En tarkoittanutkaan, että pitäisi puhua housupareista, vaan sanoa:

Meillä on tällaisia housuja... (eikä että "meillä on tällaista housua", joka on yksikkömuoto)

Vierailija
16439/18521 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuntosalilla pitäisi toimia? Pukkarissa varmaan vaihdetaan salikamat päälle joo, ja omat kamat laitetaan... jonnekin. Mitä sinne salin puolelle otetaan mukaan? Hikipyyhe? Juomapullo? Joku pussukka noille? Mitä sillä hikipyyhkeellä tehdään? Käyttääkö sellaista edes kukaan? t. nimim. ikinä ole käynyt salilla mutta nyt pitäisi ja hävettää mennä sinne tyhmänä säätämään

Vierailija
16440/18521 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanutkaan, että pitäisi puhua housupareista, vaan sanoa:

Meillä on tällaisia housuja... (eikä että "meillä on tällaista housua

Juu ok.