Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18344)
Kuka maksaa Kesärannan lämmityksen, eli pääministerin ja suvun asunnon??
Mitä sä nyt kohkaat joka ketjussa tota pääministerin virka-asunnon lämmitystä? Se on virka-asunto, valtion omistama. Kyllä se kuuluu valtiolle kuten presidentinkin asunnon kulut. Marinilla on oma yksityisasuntonsa muualla, hän maksaa oman asuntonsa kulut. Meinaatko että Suomen pääministerin pitäis maksaa virka-asuntonsa kulut itse? Ihan niin surkea maa me ei viel olla.
ensin narusta kansi auki asentoon ja sitten paina kantta ja käännä samalla oikealle vartti kierros, sen jälkeen voi kannen irrottaa vetämällä ulospäin, kannen kiinnitys painamalla ja kääntö oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten estää kahvia kaataessa pannun "kuseminen"?
Ärsyttää, kun kahvia tippuu aina pöydälle, vaikka kuinka varovasti yrittäisi kaataa kahvia kuppiin.
"Ruikkiminen" on varsin yleinen. Koska vain kouluja käynyt kelpaa kannuja muotoilemaan. "5utta" tulee lähes jokaisen tekeleistä.
Mihin yleispuhdistusaine käy mihin tiskiaine ei käy?
Katsellessani lumen peittämiä autoja mietin: kun pysäköi auton, eikö sen päälle voisi levittää jotain pressua tms. niin että lähtiessä lumen peittämällä autolla liikenteeseen tarvitsee vain vetäistä päällinen pois? Vai onko jokin syy miksei näin kannata/saa tehdä? (Jäätyisikö kiinni ikkunaan, naarmuttaisiko tms.?)
Vierailija kirjoitti:
Olen lievästi kehitysvammainen enkä aina tiedä, että mikä väite on totta ja mikä ei varsinkin internetissä. Miten oppisin ajattelemaan paremmin että ymmärtäisin, että mitä kannattaa uskoa ja mitä ei?
Yksi hyvä lähtökohta on kysyä, että kuka puhuu/kirjoittaa.
Minä olen ihan tavallinen ihminen ja voin kirjoittaa nettiin loputtomasti väärää tietoa ja suoria valheita. En joudu siitä mihinkään vastuuseen ja jotkut takuulla uskoisivat valheeni. Etenkin kun kirjoitan nimettömänä tai nimimerkillä, siis en omalla nimelläni.
Jos Ylen tai MTV:n uutistenlukija puhuisi uutisissa aivan pötyä, siitä seuraisi iso kohu.
Samoin jos ison sanomalehden toimittaja kirjoittaisi täysin totuudenvastaisesti, siitä seuraisi kohu, ehkä potkut.
Voitko kertoa jonkun esimerkin, jossa olosi on epävarma että mitä kannattaa uskoa ja mitä ei?
Vierailija kirjoitti:
Katsellessani lumen peittämiä autoja mietin: kun pysäköi auton, eikö sen päälle voisi levittää jotain pressua tms. niin että lähtiessä lumen peittämällä autolla liikenteeseen tarvitsee vain vetäistä päällinen pois? Vai onko jokin syy miksei näin kannata/saa tehdä? (Jäätyisikö kiinni ikkunaan, naarmuttaisiko tms.?)
Tuollaisia suojuksia kyllä on olemassa. Useimmat kuitenkin peittävät vain tuulilasin ja/tai osan sivuikkunoista, koska takaikkunankin suojaamiseen pitäisi kehittää hankalampi hihnasysteemi. Suojuksissa on helposti niin iso pinta-ala, että pienessäkin tuulessa se vaatii tosi tiukan kiinnityksen, ja edestakas tuulessa hinkkaava suojus tosiaan helposti naarmuttaa maalipintaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä pressuja, minullakin oli pitkään käytössä kun ostin uuden auton ja se oli taivasalla parkissa kotipihassa. Sen laittaminen poistaminen on vaan veemäinen homma, ja koska säätä ei edelleenkään kummoisesti voida ennustaa, niin sen käyttäminen saattoi monesti olla aivan turhaa. Lisäksi jos on vähänkin kosteutta ja sää kylmenee, niin se tosiaan jäätyy kiinni autoon. Vastauksena kysymykseesi: se on aivan liian vaivalloista saavutettuun hyötyyn nähden.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni taas kerran rakasteli minua viime yönä kahdesti nukkuessani. Kummallakin kertaa heräsin ja käskin hänen lopettaa, mutta hän vain jatkoi ja päästi spermat sisään vaikka yritin työntää hänet pois päältäni ja hoin, että "Lopeta heti, kuuletko sinä, tämä on raiskaus, et saa päästää spermoja sisään". Tätä on jatkunut jo monen kuukauden ajan melkein joka yö. Mitä teen?
No keksi vaikka parempia trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä uskonnoista on? Minusta ei mitään jos tarkemmin miettii. Moni paha asia vaan jäisi ehkä pois ilman sitä. Naisten oikeudet varsinkin rajoitettuja monessa maassa vaan uskontoon vedoten. Iran hyvä esimerkki. Toki sielläkin mitta alkaa tulla täyteen. Toisaalta myös Usassa rajoitetaan jo oikeuksia myös. Moni maa sellainen missä naisen on pakko synnyttää lapsi ja jopa keskenmeno voi johtaa vankilatuomioon jos epäillään tahallisuutta. Tämä esim El Salvadorissa. Sama ilmiö liittyy koko Etelä- ja Väli-Amerikkaan. Samoin Euroopan katoliset maat samassa hyvin linjassa. Toki myös moni sota pohjautuu uskontoon. Historiassa ja vielä nykyäänkin. Myös monen ihmisen huono kohtelu (jos hän on erilainen) oikeutetaan Jumalan ja Raamatun sanoilla. Tämä esim vähemmistöihin liittyen. Jos maailmasta poistettaisiin uskonnot niin häviäisikö mitään todella merkittävää. Tietysti minun on helppo kirjoittaa.
Monilla ihmisillä on tarvetta henkisyyteen ja hengellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni taas kerran rakasteli minua viime yönä kahdesti nukkuessani. Kummallakin kertaa heräsin ja käskin hänen lopettaa, mutta hän vain jatkoi ja päästi spermat sisään vaikka yritin työntää hänet pois päältäni ja hoin, että "Lopeta heti, kuuletko sinä, tämä on raiskaus, et saa päästää spermoja sisään". Tätä on jatkunut jo monen kuukauden ajan melkein joka yö. Mitä teen?
No keksi vaikka parempia trolleja.
Ei tämä ole trolli.
Tiesitkö, että Itä-Ranskassa sataa nyt hiljalleen lunta?
Jos juhliin ei kutsuta,ei lahjaakaan tarvitse antaa. Saitureille ja hyväksikäyttäjille vain n. 5 e lahja. Niille,jotka itse eivät juuri mitään anna,mutta vaatimukset ovat isot,kun pääsevät kiskomaan. Kerran juhliin kerättiin.mutta ei kelvattu mukaan sinne. Meille tuodaan n. 20 e lahja .viedä pitäisi kalliita lahjoja.
Onko GIMP, Inkscape, Krita ja Scribus hyvä paketti, jolla harrastajakin voisi tehdä ammattitason pieniä värijulkaisuja?
Paljonkohan samantasoiset suljetun lähdekoodin ohjelmat maksavat yhteensä? Kysyn vain ihan kiinnostuksen vuoksi tuon hintakysymyksen, en toki ole menossa ostoksille. Kiitos vastauksesta tietävälle!
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että Itä-Ranskassa sataa nyt hiljalleen lunta?
En. Vaan ei se oikeastaan yllätä. Sataahan lunta jokus Libanonissa, Syyriassa, Palestiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia suojuksia kyllä on olemassa. Useimmat kuitenkin peittävät vain tuulilasin ja/tai osan sivuikkunoista, koska takaikkunankin suojaamiseen pitäisi kehittää hankalampi hihnasysteemi. Suojuksissa on helposti niin iso pinta-ala, että pienessäkin tuulessa se vaatii tosi tiukan kiinnityksen, ja edestakas tuulessa hinkkaava suojus tosiaan helposti naarmuttaa maalipintaa.
Niin naarmuttaa, jos auto on likainen tai se hinkkaava suojus on likainen. Mutta on toinenkin juttu: Jos vähänkin tuulee, sellaista koko auton peitettä on mahdoton saada auton päälle yksin, kaksinkin se on hankalaa ja työlästä. Ei siihen viitsi ryhtyä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt väitteen että vihreä tee kannattaa ryöpätä. Mikäli tuo on perusteltua, miten se käytännössä tapahtuu? : 0
Näin: ensin ryöpätään vihreä tee, sen jälkeen juodaan lämmintä vettä. Hienostelijat kaatavat siihen hiukan maitoa ja kutsuvat sitä "hopeateeksi", siis lämmintä vedellä ohennettua maitoa. Jätän nyt nauramatta ettei kukaan vaan pahoita mieltään.
Olen lievästi kehitysvammainen enkä aina tiedä, että mikä väite on totta ja mikä ei varsinkin internetissä. Miten oppisin ajattelemaan paremmin että ymmärtäisin, että mitä kannattaa uskoa ja mitä ei?