Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
13861/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tosissaan olevan konspiraatioteoreetikon saada tajuamaan, ettei todellakaan kiinnosta?

Vierailija
13862/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa sana Hurlumhei? Mikä sen alkuperä on.

Sekasortoinen (pörräävä) tilanne. Lainasana tanskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13863/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa mennä spoileriksi, on siksikin nolo. Millainen on Miki Liukkosen kirja "O"? Tarkemmin, luin että siinä on monenlaisia aiheita, "sotkeutuuko" nämä aiheet ja tarinat sekasin vai ovatko ne siinä peräkkäin kuin episodimaisesti?

Vierailija
13864/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos/kun nuori naimaton ja lapseton kelan tuilla elävä henkilö kuolee palautuvatko tilillä sillä hetkellä olevat kelalle 

Eivät tietenkään. Kun ne tuet ovat tilillä, ne ovat saajan omaisuutta.

Jos edesmenneellä ei ole testamenttia, eikä rintaperillisiä eikä aviopuolisoa, sitten hänet perii vanhemmat, jos vanhemmat ovat kuolleet, sitten sisarukset ja heidän lapsensa. Jos ketään perijää ei löydy, sitten omaisuus menee valtiolle (ei toki Kelalle).

Vierailija
13865/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ladata Motorolaan wordpad turvallisesti?

Vierailija
13866/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä vähän typerääkin asiaa. En haluasi lentää lentokoneella joten mietin miten pääsisin Euroopassa kulkemaan ns maan päällä (junat, bussit yms) tai laivalla. En ole koskaan ollut ulkomailla joten en paljon tiedä matkustusvaihtoehdoista. Toiveena olisi päästä johonkin lämpimään maahan kuten esim eteläiseen Espanjaan tai Ranskaan, Kreikkaan tai Italiaan sekä Kroatiaan yms. Mitä kautta esim näihin maihin pitäisi matkustaa jos lennot jätetään pois. Rajoitteena myös se etten aja autoa. Tietysti laivalla pääsee esim Viroon, mutta sieltä minusta vähän liian pitkä matka noihin maihin ja pitäisi mennä monen valtion läpi. En ehkä lähtisi siihen, kun ei tietokaan busseista. Tosin tiedän myös, että Finnlines vie Saksaan. Vähän kallis lippu, mutta ehkä sillä pääsisi meren yli. En tiedä enää muita risteilijöitä. Miten sitten Saksasta eteenpäin jos mietitään esim alussa mainittuja maita. Kysyn nyt tässä jos joku voi antaa vinkkejä. Ei ole silti itselle vielä ajankohtainen asia.

No perinteinen tapa matkustaa maitse edullisemmin on tietysti hankkia interrail-lippu. Sillä et matkusta vain junilla vaan saat alennusta laivalipuista.

https://www.vr.fi/junaliput/interrail

Reittejä on kolme:

1) Ruotsin laivalla Tukholmaan, siitä junalla Ruotsin halki Tanskaan, ja siitä eteenpäin. Kannattaa matkustaa Pariisiin, koska Pariisista lähtee Etelä-Ranskaan niitä nopeita junia (TGV) (Interraililla niihin kannattaa varata paikka etukäteen jo Suomesta ajoissa). Niillä junilla pääsee esim. Nizzaan tai Biarritziin. Ja siit Espanjaan tai Italiaan jos haluat.

Ja joka paikassa voit pysähtyä päiväksi tai pariksi ihan kuten mieli tekee.

2) Toinen reitti on Finnlinesilla Saksaan ja siitä eteenpäin Italiaan tai Kroatiaan.

3) Ja kolmas reitti on lautalla Suomesta Tallinnaan, siitä junalla Baltian läpi Varsovaan, josta sitten valitsemaasi reittiä Kroatiaan.

Vierailija
13867/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kokemus/vuosilisät lasketaan osa-aikatyöntekijöillä? Olen siis kaupan alalla myyjänä nyt ollut 3.5 vuotta. Kaksi ekaa vuotta tein osa-aikatöitä opiskelujen ohella ja tämän kolmannen vuoden olin välivuodella ja suurimman osan vuodesta tein kokopäiväduunia vaikka tosin koko tämän 3 vuotta soppareissa ollut työtunnit matalina, koska en ole vakkari vaan sesonkityöläinen/osa-aikainen. Huomasin, että viimeisimmässä työsopimuksessani (olen ollut koko 3 vuotta erinäisillä määräaikaisilla sopimuksilla) luki palkkaryhmäni kohdalla ensimmäisen vuoden myyjä. Tesin mukaan 3. vuoden myyjä saa korkeampaa palkkaa kuin ensimmäisen vuoden, mietin siis milloin olisin oikeutettu tähän palkkaryhmään?

Vierailija
13868/18580 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleeko koomassa oleva ihminen puheen ja ymmärtääkö hän myös sen, minkä hän kuulee? Entä vegaanisessa tilassa oleva ihminen?

Vierailija
13869/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin aloittaa.

Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"?

Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Ja kyllä se hieroja jokaiselta jonkun jumin löytää.

....miten käännät "jumin" saksaksi, englanniksi tai ruotsiksi?

Vierailija
13870/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ruotsissa on enemmän suomalaisia, kuin Helsingin kaupungissa, jos Suomi on niin tavattoman hyvä maa ja Ruotsi niin tavattoman huono maa, kuin mitä yleensä annetaan ymmärtää. Suomi esitetään aina eri vertailuissa parempana maana, jos vertailu on suomalaisten tekemä tai valitsema.

Vierailija
13871/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että toimittaja pystyisi kirjoittamaan valheita vedoten lähteeseen, ketä ei tarvitse lähdesuojan vuoksi paljastaa? Vai onko jotain sääntöjä, jotka rajoittavat lähdesuojan väärinkäyttöä näin, esim. että toimittajalla pitää olla kirjoittamiensa väitteiden tueksi selkeitä todisteita?

Vierailija
13872/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ennemmin, SEL vai YTK?

Vierailija
13873/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katevaraus on tuttu sana luottokorttien käyttäjälle. Miten tulisi toimia tällaisessa tilanteessa: katevaraus on tehty ja se näkyy kortin tiedoissa, mutta tuota maksua katevarauksen tekijä ei ole veloittanut. Olen luullut, että katevarauksen tekijä veloittaa varaamansa rahamäärän soveltuvan ajan kuluessa eikä luottokortin haltijan enää tarvitse tarjota korttiaan katevarauksen tekijälle.

Vierailija
13874/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdä itsestään vähemmän itkuherkkä? Esim. Työporukkamme esimies on hyvin tuulellakäypä henkilö, joka saattaa kutsua meidät puhutteluun puolen tunnin varoajalla. Sitten hän kertoo meille kuinka emme milloin mitäkin ole tehneet (vaikka olemme). Kun häneltä kysyy esimerkkitapauksia, niin joko kysymys on typerä hänen mielestään tai kyllä meidän pitäisi itse tietää. Näissä tilanteissa yleensä alan itkemään, vaikka tiedän, että olen tehnyt työni hyvin. Kerran yritin saada muuta porukkaa yhteisrintamaan, mutta kukaan ei uskaltanut ja se kuivui siihen. Yleensäkin huutaminen saa minut jotenkin panikoimaan ja sitä kautta itkemään. Muuten olen iloinen, sosiaalinen javahva persoona, mutta tosiaan huutaminen ja syyttä suotta syyttely ilman perusteita saa kyynelkanavat vuotamaan.

Vierailija
13875/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pedofiliaa pidetään pahana asiana?

Vierailija
13876/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaottelu kirjoitti:

Miksi Ruotsissa on enemmän suomalaisia, kuin Helsingin kaupungissa, jos Suomi on niin tavattoman hyvä maa ja Ruotsi niin tavattoman huono maa, kuin mitä yleensä annetaan ymmärtää. Suomi esitetään aina eri vertailuissa parempana maana, jos vertailu on suomalaisten tekemä tai valitsema.

Näin ei ole aina ollut. Ruotsissa oli pitkään helppo saada paskaduuni ja asunto, ja kouluruotsi auttoi alkuun. Eipä ole ollut muuttoliikettä enää vuosikymmeniin, sossu on tiukempi kuin Suomeessa ja huonosti kieltä osaavaa halpatyövoimaa tulee muualta. Ruotsista on menty Norjaan ken haluaa siirtotyöläiseksi. Sitä palkkatasoa ja työvoiman kysyntää ei Suomessa löydy.

Vierailija
13877/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdä itsestään vähemmän itkuherkkä? Esim. Työporukkamme esimies on hyvin tuulellakäypä henkilö, joka saattaa kutsua meidät puhutteluun puolen tunnin varoajalla. Sitten hän kertoo meille kuinka emme milloin mitäkin ole tehneet (vaikka olemme). Kun häneltä kysyy esimerkkitapauksia, niin joko kysymys on typerä hänen mielestään tai kyllä meidän pitäisi itse tietää. Näissä tilanteissa yleensä alan itkemään, vaikka tiedän, että olen tehnyt työni hyvin. Kerran yritin saada muuta porukkaa yhteisrintamaan, mutta kukaan ei uskaltanut ja se kuivui siihen. Yleensäkin huutaminen saa minut jotenkin panikoimaan ja sitä kautta itkemään. Muuten olen iloinen, sosiaalinen javahva persoona, mutta tosiaan huutaminen ja syyttä suotta syyttely ilman perusteita saa kyynelkanavat vuotamaan.

Kovat tyypit uskaltaa itkeä. Kikkoja on kuitenkin asennon jäykistäminen, huutajan pään yli tuijottaminen, ehdottomasti ei katsekontaktia. Hätätilassa voi tuijottaa huutajan otsaa silmien väliin, se näyttää katsekontaktilta. Hoe ajatuksissasi jotain intensiivisesti - älä anna huutajan päästä lähellekkään ajatuksiasi tai tunteitasi. Älä anna pienintäkään palautetta. Purukumin jauhaminen helpottaa. Voit myös poistua paikalta, kumarrut hiukan eteenpäin, otat vatsastasi kiinni ja juokset vessaan. Varaudu että huutaja voi kohdistaa huomiosi sinuun. Seuraava kurssi on sitten passiivis-agressiivinen palaute, jatkokurssi sisältää ohjeet japanilaiseen pomonkiusaamiseen. Seuraava vaihe voi olla jo agression palauttaminen.

Vierailija
13878/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännetty jumi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin aloittaa.

Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"?

Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Ja kyllä se hieroja jokaiselta jonkun jumin löytää.

....miten käännät "jumin" saksaksi, englanniksi tai ruotsiksi?

På svenska muskelknut.

Vierailija
13879/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että toimittaja pystyisi kirjoittamaan valheita vedoten lähteeseen, ketä ei tarvitse lähdesuojan vuoksi paljastaa? Vai onko jotain sääntöjä, jotka rajoittavat lähdesuojan väärinkäyttöä näin, esim. että toimittajalla pitää olla kirjoittamiensa väitteiden tueksi selkeitä todisteita?

Tietty. Tapana on kuitenkin muotoilla väittämä, niin ettei julkisen sanan neuvosto / käräjäoikeus pääse ihan helposti kiinni.

Kunnianloukkausoikeudenkäynnissä sitten välillä tutkitaan kenellä on parhaat lakimiehet.

Muista asioista toimittajat kirjoittavat mitä päätoimittaja vaan haluaa ja uskaltaa julkaista.

Vierailija
13880/18580 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katossa oleva venttiili kuuluu olla kiinni, kun laittaa saunan lämpiämään ja auki, kun menet saunomaan. Näin ainakin sähkösaunassa oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme