Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnalla töissä ja työehtosopimuskausi (KVTES) päättyi helmikuussa. Sitten kun uusi tes saadaan sovittua, niin saanko yleiskorotukset takautuvasti maaliskuulta saakka vai vasta siitä alkaen kun sopimus on tehty?
Riippuu mitä ne siinä sopimuksessa sopii, molempia malleja olen nähnyt. Yleensä taitaa kuitenkin tulla vasta sopimuksen syntymisen jälkeen.
Miksi mun eteeni tarjotaan kokonainen killisilmäperhe? Kätkä perheineen, en käsitä. Keitä ovat, mitä tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleaihoisella ihon epäpuhtaudet (esim.mustapäät) erottuvat helposti. Mutta jos iho on musta tai hyvin tumma, miten ne silloin erottaa?
Huonommin erottuvat. Voit googlettaa blackhead on dark skin, niin näet.
'
Kait ne ovat sitten valkopäitä
Vierailija kirjoitti:
Miten kaksi samanpainoista voin olla ruumiinrakenteeltaa erilaisia, mutta painavat yhtä paljon?
1. Henkilö 180cm, 105kg, näkyvämpi ylipaino ja enemmän lihasmassaa.
2. Henkilö 173cm , 105 kg, ylipainoa, vähemmän lihasmassaa ja lyhyempi.
Ei tee mitään järkeä itselle. Henkilöllä 2 enemmän rasvaan sisällä?
https://miro.medium.com/max/600/1*XniqdwlTQOmPjjfwiOeOEA.jpeg
Toivottavasti linkki näkyy. 2kg rasvaa vs 2kg lihasta.
Rasva myös kertyy ihmisille eri paikkoihin. Itse näytän normaalipainon ylärajalla raskaana olevalta, koska olen ole kaikkialta muualta aina laiha, mutta iso maha. Nyt taas huomattavasti ylipainoisena näytän omasta mielestä paremmalta, koska ne loput kilot on kertyneet muuallekin ja maha ei näytä niin isolta, kun muuallakin on läskiä. Toki lihaksikas normaalipaino olisi paras vaihtoehto ja pyrin siihen pääsemään.
Voinko ottaa salilenkkarit (ei mitkään oikeat salikengät vaan perus lenkkarit) myös ulkokäyttöön, jos vain pesen niiden pohjat aina ennen salille menoa? Mietin siis sitä, että saako niitä pidettyä salikäyttöön tarpeeksi puhtaina, jos niitä käyttää ulkona säännöllisesti, vai pinttyykö niiden pohjiin liikaa likaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi saada käärmeet pois pihalta. Pihalla niitä näkee joka päivä melkein. En pysty tai tahdo kyllä alkaa mihinkään kuljettamaan, mutta jokin muu karkoitus olisi kiva. Muuten en ole niitä vastaan, mutta kyllästyttää se kun esim tulin äsken pihalle niin heti jalkojen edessä taas yksi. En tahtoisi leikkiä kuinka kauan säästyn puremalta. En omista tätä paikkaa joten en voi mitään suuria muutoksia alkaa tekemään.
Missä päin Suomea asut? Onko omakotitalo? Mistä käärmelajista on kyse? Minkälainen maasto talon ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lääketieteellinen selitys sille miksi olut väsyttää/laiskottaa?
Alkoholi on myrkky joka vaikuttaa keskushermostoon lamauttavasti. Siksi se väsyttää.
vaihto/palautus -oikeus kirjoitti:
Jos ostaa Microsoftin Windows-käyttöjärjestelmän, saako käyttöjärjestelmään minkäänlaista vaihto/palautusoikeutta, jos ostaa sen netin kautta, itse tuotetta näkemättä? Sehän on verrattavissa postimyyntiin. Jos vaikka ostat kannettavan tietokoneen esim soittamalla liikkeeseen, koneen saa ymmärtääkseni palauttaa, jos se ei vastaa odotuksia. Mutta jos on tyytyväinen itse koneeseen, mutta ei siinä olevaan Windows-käyttöjärjestelmään, voiko käyttiksen palauttaa myyjälle ja saada sen osalta rahat takaisin, mutta pitää itse kone, jonka siis maksaa.
Ei. Kannettava ei toimi ilman käyttöjärjestelmää, joten kannettavaa ei myydä ilman sitä, kuten ei autojakaan myydä ilman moottoria. Laitteen valmistaja sitten sopii mitä käyttöjärjestelmää laitteissaan käyttää. Rauta ja softa myydään sitten pakettina, josta maksat.
Jos laitteessa ilmenee takuuaikana jokin virhe käyttöjärjestelmässä, takuu kyllä kattaa sen. Eli koko laitteen voi silloin palauttaa myyjälle/valmistajalle.
Kannettaviin voi toki itse asentaa esim. Linuxin jonkun version. Mutta ymmärtääkseni jos jokin menee silloin pieleen, et saa apua laitteen myyjältä tai valmistajalta. Rahojakaan et saa takaisin "turhasta" Windowsista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ravun horoskooppi symboli on 69 vinossa ja neitsyen ja skorpionin symboli erikoiset M-kirjaimet ja kalat erikoinen H
Symbolit juontavat juurensa jo muinaisen tähtitieteen kehitykseen. Tähtikuviot nimettiin aikoinaan hahmojen mukaan (joita kuvion nähdään esittävän) ja symbolit ovat stilisoituja merkkejä noista hahmoista, joilla tähtikuviot merkittiin ennen vanhaan tähtikarttoihin. Sitten symboleja ruvettin käyttämään horoskoopeissa. Nykyisten horoskooppimerkkien symbolit muotoutuivat renessanssiaikana.
Ravun 69 ei olekaan numero vaan ne ovat ravun sakset. Rapu joihin noissa viitataan ei ole suomalainen jokirapu vaan merirapu.
Skorpionin merkki ei ole m-kirjain, vaan se esittää skorpionia (keho ja jalat), jolla on pistävä, nuolimainen häntä.
Kalojen symboli esittää kahta kalaa, jotka on sidottu yhteen mutta uivat eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnalla töissä ja työehtosopimuskausi (KVTES) päättyi helmikuussa. Sitten kun uusi tes saadaan sovittua, niin saanko yleiskorotukset takautuvasti maaliskuulta saakka vai vasta siitä alkaen kun sopimus on tehty?
Neuvottelut ovat vielä meneillään ja lakkojakin pidetään, niin vaikea sanoa. Uskoisin että yleiskorotus saadaan vasta kun sopimukset saadaan tehtyä ja silloinkin vasta sovittuna ajankohtana eli useampi kuukausi sopimuksen solmimisen jälkeen.
Parhaiten nämä asiat saa selville kun seuraa sen oman liittonsa nettisivuja. Nythän eri aloille tulee erillissopimukset.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on varmaan monien vaikea neuvoa, mutta kysyn nyt tässä Yle Areenasta. En saa enää puhelimessa pyörimään niitä videoita. Pääsen siihen ohjelman sivulle esim joku nhl pelin sivu, mutta kun painan "katso" niin ei alakaan toimimaan vaan jää siihen sivulle. Eli ei oikeastaan tapahdu mitään, vaikka paikan sitä katso kohtaa. Aiemmin ennen Areenan uudistusta toimi hyvin. En tiedä miten muilla. Itsellä Android puhelin.
Vanha kunnon vinkki on poistaa Yle Areena-sovellus ja sitten asentaa se uudestaan sovelluskaupasta. Huolehdi myös muista puhelimen päivityksistä. Sillä se yleensä ratkeaa,
Miten voi ottaa vartin päikkärit, jos jo nukahtamiseen voi mennä ennalta arvaamaton pitkä aika, esim. puoli tuntia? Vai lasketaanko se nukahtamisyritys päikkäreihin eli pitää lopettaa päikkärit jo ennen nukahtamista?
Saavatko korkeakoulujen monimuoto-opiskelijat käyttää samoja ruokailumahdollisuuksia kuin ns. tavalliset korkeakouluopiskelijat?
Vierailija kirjoitti:
Saavatko korkeakoulujen monimuoto-opiskelijat käyttää samoja ruokailumahdollisuuksia kuin ns. tavalliset korkeakouluopiskelijat?
No tuossa on kaksi eri asiaa: 1) saako syödä samassa opiskelijaruokalassa? ja 2) saako ruokailuun ateriatukea?
Kohtaan 1 vastaan että luulen että yleensä saa. Ainakin Helsingissä Unicaféssa saa syödä kuka vaan, hinnat ovat sitten erilaiset vierailijoille.
Kohtaan 2 vastaan, että riippuu tutkinnosta. Jos kyse on korkeakoulututkinnosta, jota opiskelet päätoimisesti ja sinulla on mahdollisuus saada opiskelijakortti tai saada omalta koululta Kelan ateriatukikortti, sitten saat ateriatuen eli maksat tutkinnon mukaan alhaisemman hinnan ruoasta.
Enempää on vaikea sanoa, kun et kertonut mitä tutkintoa opiskelet ja missä olisi tarkoitus syödä.
Miksi lapset syövät lunta?
Itsekin söin aikoinaan ja se on edelleen mysteeri, että miksi se lumen syönti vetää puoleensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi saada käärmeet pois pihalta. Pihalla niitä näkee joka päivä melkein. En pysty tai tahdo kyllä alkaa mihinkään kuljettamaan, mutta jokin muu karkoitus olisi kiva. Muuten en ole niitä vastaan, mutta kyllästyttää se kun esim tulin äsken pihalle niin heti jalkojen edessä taas yksi. En tahtoisi leikkiä kuinka kauan säästyn puremalta. En omista tätä paikkaa joten en voi mitään suuria muutoksia alkaa tekemään.
Missä päin Suomea asut? Onko omakotitalo? Mistä käärmelajista on kyse? Minkälainen maasto talon ympärillä?
Vanhan kansan ohje on ripottaa tuhkaa tontin ympäri etteivät tule tontille. Kun ne jo tontilla, vaikeampi paikka ..
Vierailija kirjoitti:
Miten voi ottaa vartin päikkärit, jos jo nukahtamiseen voi mennä ennalta arvaamaton pitkä aika, esim. puoli tuntia? Vai lasketaanko se nukahtamisyritys päikkäreihin eli pitää lopettaa päikkärit jo ennen nukahtamista?
Jotkut pystyvät nukahtamaan minuutin, parin sisällä. Sitä on aina yhtä hämmästyttävä seurata.
Minulla on sama pulma kuin sinulla - vaikka miten väsyttäisi niin ei voi luottaa että on tunninkaan päästä nukahtanut.
Miksi ylioppilaat ympäri Suomen saavat vuosittain mm. isostikin mediassa palstatilaa, mutta ammattikoulusta valmistuneet eivät saa kuin nippa nappa nimensä paikallislehteen? Mistä tällainen tapa on syntynyt?
Kuinka pitkä on Jouko Turkan kunniaksi järjestettävä Turkka-jouksu?
Kaikkiin halkeamiin kertyy bakteereja, jonka vuoksi voivat olla vaarallisia. Lasiastioissa myös astian rakenne heikkenee, jolloin se voi helpommin käytössä rikkoutua tai jopa räjähtää. Varsin ikävää astianpesukoneessa. Joten vaikka halkeama olisi vaikka pohjassa/kahvassa missä ei sinällään joudu kosketuksiin juoman/ruuan kanssa, niin kannattaa heittää astia pois. Toki voi hyödyntää muualla, vaikka keramikkaa kukan aluslautasena, säilytysastiana, kynäpurkkina jne.