Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
12321/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmari Kiannon kirjassa "Punainen viiva" Topin ja Riikan kolme lasta kuolevat samaan aikaan ja haudataan samassa arkussa. Olen miettinyt, että saisiko noin oikeasti tehdä, että hautaisi useamman ihmisen samassa arkussa jos arkku vain olisi tarpeeksi suuri? Jos vaikka pariskunta kuolisi auto-onnettomuudessa niin ei hankkisi heille kummallekin omaa arkkua vaan rakennuttaisi arkun joka olisi tavallista isompi ja johon he mahtuisivat molemmat? Ajatuksena olisi vaikka, että he pääsisivät hautaan samassa arkussa vierekkäin jos heidät siis haudattaisiin arkussa sen sijaan että heidät tuhkattaisiin.

Vierailija
12322/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt löytää vastausta siihen, miksi kolesterolitonta kovaa kasvirasvaa, esim. kookosöljyä tai kaakaovoita ei saisi käyttää, jos on korkea kolesteroli. Eli miten ne nostavat kolesteroliarvoja, jos niissä ei ole kolesterolia? Vai nostaako ne? Ja miksi sitten pitäisi käyttää margariinia, joissa yleensä on palmu- tai kookosöljyä?

Kolesteroliarvoja ei nosta vain se, että jossain ruoassa on kolesterolia vaan arvoja nostaa myös tyydyttynyt rasva. Tyydyttynyt rasva on ns. kovaa rasvaa, joka tukkii suonia. Kookosöljyssä tyydyttnytta rasvaa on n. 86 g/100 g ja kaakaorasvassa 91 g/100 g. 

Ja kyllä nämä tutkimuksen mukaan nostavat kolesteroliarvoja sekä ovat yhteydessä sepelvaltimotautiin.

Margariinit ovat pehmeää rasvaa enimmäkseen. Niissä (otan esimerkiksi omasta jääkaapistani löytyvän Keijun, maidoton, 70%) niin siinä tyydyttynyttä rasvaa on vain 28 g/100 g. Margariineissa on erilaisia öljyjä, mutta yleensä terveellisempiä rypsi- ja oliiviöljyjä on suurin osa, ja vain pieni osa kovaa rasva eli kookos-, palmu- ja sun muita öljyjä tai maitorasvaa.

Tärkein ero noissa on siis pehmeän rasvan suhteessa kovaan rasvaan. Siis pehmeää rasvaa/kovaa rasvaa on 100 grammassa Keijua 71/28 g, kun kookosöljyssä on 7/86 g.

Margariineissa on sitten muitakin etuja eli niissä on tarpeellisia Omega-3 rasvahappoja ja D-vitamiinia, joita kookosöljyssä ja kaakaovoissa ei ole lainkaan.

Kiitos, samaa olen lukenut, mutta mietin tietäisikö joku syytä? Minun kaapissani olevassa vähärasvaiseesa Oivariinissa tyydyttynyttä rasvaa 21g/100g, eli vähemmän kuin Keijussa. Olen luullut, että se on huonompi vaihtoehto siksi, että siinä on maitorasvaa ja siis kolesterolia. Mutta jos myös kovat kasvirasvat ovat haitallisia niin miksi margariini on parempi? Kasviöljyjä käytän ruuanlaitossa, hyvää rasvaa tulee kyllä riittävästi, ehkä liikaakin.

Tietäisikö joku kemisti tms. lähteen, mistä voisi katsoa mitkä rasvahapot oikeasti muuttuvat kolesteroliksi elimistössä ja mitkä ei? Kovissa rasvoissakin koostumukset vaihtelee näköjään kovasti, on öljyhappoa, steariinihappoa jne. eri määriä ja niistä on ristiriitaista tietoa, että nostaako hyvää vai huonoa kolesterolia vai mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12323/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena töissä ärrällä. Kerran eräs mies tuli vaatimaan "kaasua". En tajunnut mitä se on, kysyin tarkoittaako sytkärinestettä. Mies totesi tylysti että enkö tiedä mitä kaasu on ja häipyi. Mitä ihmeen kaasua mahtoi tarkoittaa? Ei kai kukaan luule että ärrän ahtaissa tiloissa mitään grillikaasua myytäisiin?

Vierailija
12324/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena töissä ärrällä. Kerran eräs mies tuli vaatimaan "kaasua". En tajunnut mitä se on, kysyin tarkoittaako sytkärinestettä. Mies totesi tylysti että enkö tiedä mitä kaasu on ja häipyi. Mitä ihmeen kaasua mahtoi tarkoittaa? Ei kai kukaan luule että ärrän ahtaissa tiloissa mitään grillikaasua myytäisiin?

Varsin lyhyellä asiakaspalvelukokemuksellani ihmiset kyllä luulevat vielä kummallisempiakin asioita :D

Vierailija
12325/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajaäiti 24v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saan 7-vuotiaan tyttäreni lopettamaan sen asian jankuttamisen, että minun ei pitäisi juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa nyt kun olen raskaana? Tyttö väittää, että odottamani vauva syntyy sairaana jos teen niin.

Ihan yksinkertaisesti niin, että lopetat viinakset ja tupakan.

Näyttää perheessänne tyttärestä polvi parantuneen.  

Kuuntele tytärtäsi.  Hän olisi osannut antaa tämän vastauksen sinulle.

En taatusti lopeta. Jos tyttäreni ei oikeasti kohta lopeta tuota jankutusta niin minä heitän hänet kadulle missä hän saa elää siitä lähtien yksin.

Suomessa lapset eivät joudu kadulle, vaan heidät otetaan lastensuojelun huostaan ja sijoitetaan sijaisperheeseen, joka huolehtii heistä. Huostaanottoa voi pyytää itse, jos ei ole kykenevä olemaan vanhempi.

Miten niin Suomessa lapset eivät joudu kadulle asumaan katulapsiksi? Jos minä heitän lapseni kadulle asumaan niin kuka heitä muka siellä auttaa tai heidät sieltä kadulta yksin pois asumisesta pelastaa ja mihin heidät muka laitettaisiin?

Lapset pelastaisi varsin pian poliisi ja sosiaalitoimi, lapsia auttaisi toki myös terveydenhuolto mikäli tarvetta (ja todennäköisesti olisikin vähintään psykologille jos oma äiti heittää kadulle). Heidät laitettaisiin ainakin alkuun sijaisperheeseen.

Vierailija
12326/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ky kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt löytää vastausta siihen, miksi kolesterolitonta kovaa kasvirasvaa, esim. kookosöljyä tai kaakaovoita ei saisi käyttää, jos on korkea kolesteroli. Eli miten ne nostavat kolesteroliarvoja, jos niissä ei ole kolesterolia? Vai nostaako ne? Ja miksi sitten pitäisi käyttää margariinia, joissa yleensä on palmu- tai kookosöljyä?

Kolesteroliarvoja ei nosta vain se, että jossain ruoassa on kolesterolia vaan arvoja nostaa myös tyydyttynyt rasva. Tyydyttynyt rasva on ns. kovaa rasvaa, joka tukkii suonia. Kookosöljyssä tyydyttnytta rasvaa on n. 86 g/100 g ja kaakaorasvassa 91 g/100 g. 

Ja kyllä nämä tutkimuksen mukaan nostavat kolesteroliarvoja sekä ovat yhteydessä sepelvaltimotautiin.

Margariinit ovat pehmeää rasvaa enimmäkseen. Niissä (otan esimerkiksi omasta jääkaapistani löytyvän Keijun, maidoton, 70%) niin siinä tyydyttynyttä rasvaa on vain 28 g/100 g. Margariineissa on erilaisia öljyjä, mutta yleensä terveellisempiä rypsi- ja oliiviöljyjä on suurin osa, ja vain pieni osa kovaa rasva eli kookos-, palmu- ja sun muita öljyjä tai maitorasvaa.

Tärkein ero noissa on siis pehmeän rasvan suhteessa kovaan rasvaan. Siis pehmeää rasvaa/kovaa rasvaa on 100 grammassa Keijua 71/28 g, kun kookosöljyssä on 7/86 g.

Margariineissa on sitten muitakin etuja eli niissä on tarpeellisia Omega-3 rasvahappoja ja D-vitamiinia, joita kookosöljyssä ja kaakaovoissa ei ole lainkaan.

Kiitos, samaa olen lukenut, mutta mietin tietäisikö joku syytä? Minun kaapissani olevassa vähärasvaiseesa Oivariinissa tyydyttynyttä rasvaa 21g/100g, eli vähemmän kuin Keijussa. Olen luullut, että se on huonompi vaihtoehto siksi, että siinä on maitorasvaa ja siis kolesterolia. Mutta jos myös kovat kasvirasvat ovat haitallisia niin miksi margariini on parempi? Kasviöljyjä käytän ruuanlaitossa, hyvää rasvaa tulee kyllä riittävästi, ehkä liikaakin.

Tietäisikö joku kemisti tms. lähteen, mistä voisi katsoa mitkä rasvahapot oikeasti muuttuvat kolesteroliksi elimistössä ja mitkä ei? Kovissa rasvoissakin koostumukset vaihtelee näköjään kovasti, on öljyhappoa, steariinihappoa jne. eri määriä ja niistä on ristiriitaista tietoa, että nostaako hyvää vai huonoa kolesterolia vai mitään.

Oivariinit ovat rasvaseoksia kuten margariinitkin, ainoa ero niissä on että siinä missä margariineissa se suurin rasvaosuus on rypsi- tai oliiviöljyä, Oivariinissa se on voita.

Oivariinissa josta puhut tyydyttynttä rasvaa on 22 grammaa kaikesta rasvasta eli 57 grammasta (ei siis sadasta).  Se on 38 grammaa 100 grammasta. Selvästi enemmän kuin margariineissa. Lisäksi Oivariini-paketissa ei kerrota mikä on monityydyttämättömien (eli niiden parhaiden) rasvahappojen osuus -- niitä on luultavasti niin vähän, arviolta noin 5 grammaa/100 g.

Oivariineissa on aina ollut paljon suolaa, mitä onkin yritetty tuossa ym. tuotteessa nyt korjata. Hyvää tietysti on se, että siinä on D-vitamiinia. Mutta ei taas niitä tärkeitä Omega-3-happoja ollenkaan ja sitten melko runsaasti kolesterolia, sekä hieman transrasvojakin kuten kookosöljyssäkin. Ja todellakin niiden monityydyttämättömien rasvahappojen määrä jää selvästi margariineista.

Että kyllä näin tarkasti vertaillen näkee miksi kookosöljyt, voi ja puolitientuote Oivariinikin häviää noille parhaille leipämargariineille ravitsemustieteilijöiden mukaan.

Kysymys siitä, miten eri rasvat ja öljyt (tuotteet) nostavat kolesterolia on vaikea vastattava. Koska kolesteroliahan on kahta laatua, sitä "hyvää" (HDL) ja sitä "pahaa" (LDL). Kookosöljy sisältää mm. lauriinihappoa, joka on tyydyttynyttä rasvaa, mutta siinä mielessä "hyvää" että se nostaakin juuri tuota HDL-kolesterolia, toki se myös nostaa "huonoa" LDL:ää myös.

Monilla joilla on korkea kolesteroliarvo, ei syynä ole välttämättä ruokavalio lainkaan vaan geeniperimä. Sitten pitää tietysti ymmärtää vielä sekin, että terveyteen eivät vaikuta vain suun kautta nautitut kovat rasvat, kolesteroli ja transrasvat, vaan muitakin tärkeitä pointteja löytyy: syötkö paljon nopeita hiilareita (huonoa) vai kuitupitoisia kasviksia (hyvää), tupakoitko (huonoa), harrastatko liikuntaa (hyvää), jne...

Vastauksena sun kysymykseen, tietääkseni nimeenomaan veren LDL-kolesteroliarvoa kohottavat nimenomaan kovat rasvat, kolesteroli sekä transrasvat, lauriinihappo (ks. yllä), kun taas sitä laskevat monityydyttämättömät rasvahapot.

Eri ruoka-aineetkin toimivat eri tavoin, eli kananmunien kolesteroli ei näyttäisi tutkimusten mukaan nostavankaan huonon kolesterin määrää.

Vierailija
12327/18364 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee villiksi arvaukseksi että olisiko asiakas itse ollut ns. "kaasussa" eli humalassa?

Vierailija
12328/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan siirrettyä Veikkauksen pelitilille rahaa?

Tumpelonakin olen onnistunut rekisteröitymään, eilen testasin lottoa , onnistuin siihen asti, kun olisi pitänyt maksaa - pelitilillä ei ole rahaa. Tietenkään ei ole, mutta klikkaukset 'siirrä pelitilille' eivät tuottaneet tulosta = linkkiä pankkitilille.

Rahansiirto ei noin lyhyellä ajalla (pe-la) olisi tietenkään onnistunut tuon loton maksamiseen, oliko siis siinä syy, etten saanut rahaa siirrettyä?

Sen olen ymmärtänyt, että netin kautta pelaamalla voitot menevät tuolle pelitilille.

Neuvoillanne voisin välttää "turhat" kioskikäynnit.

- kestolotto ei ole vaihtoehto, lottoan vain "isoja potteja"

Nolo mamma, 63 v.

P.S. Saako tuonne tallennettua loton vakinumerot?

Vierailija
12329/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee villiksi arvaukseksi että olisiko asiakas itse ollut ns. "kaasussa" eli humalassa?

Ehkä, mutta mitä hän halusi ostaa?

Vierailija
12330/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saan 7-vuotiaan tyttäreni lopettamaan sen asian jankuttamisen, että minun ei pitäisi juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa nyt kun olen raskaana? Tyttö väittää, että odottamani vauva syntyy sairaana jos teen niin.

Ihan yksinkertaisesti niin, että lopetat viinakset ja tupakan.

Näyttää perheessänne tyttärestä polvi parantuneen.  

Kuuntele tytärtäsi.  Hän olisi osannut antaa tämän vastauksen sinulle.

En taatusti lopeta. Jos tyttäreni ei oikeasti kohta lopeta tuota jankutusta niin minä heitän hänet kadulle missä hän saa elää siitä lähtien yksin.

Suomessa lapset eivät joudu kadulle, vaan heidät otetaan lastensuojelun huostaan ja sijoitetaan sijaisperheeseen, joka huolehtii heistä. Huostaanottoa voi pyytää itse, jos ei ole kykenevä olemaan vanhempi.

Miten niin Suomessa lapset eivät joudu kadulle asumaan katulapsiksi? Jos minä heitän lapseni kadulle asumaan niin kuka heitä muka siellä auttaa tai heidät sieltä kadulta yksin pois asumisesta pelastaa ja mihin heidät muka laitettaisiin?

Lapset pelastaisi varsin pian poliisi ja sosiaalitoimi, lapsia auttaisi toki myös terveydenhuolto mikäli tarvetta (ja todennäköisesti olisikin vähintään psykologille jos oma äiti heittää kadulle). Heidät laitettaisiin ainakin alkuun sijaisperheeseen.

"Yksinhuoltajaäidille" sanoisin, että kannattaisi ihan ensimmäiseksi hakeutua mielenterveyspalvelujen piiriin, jos suinkin mahdollista. Olisi varmasti syytä aloittaa jonkinlainen lääkitys, että voi keskittyä muuhun kuin runoilemaan jatkuvasti noin levottomia tarinoita AV-palstalle.

Vierailija
12331/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumpelonakin olen onnistunut rekisteröitymään, eilen testasin lottoa , onnistuin siihen asti, kun olisi pitänyt maksaa - pelitilillä ei ole rahaa. Tietenkään ei ole, mutta klikkaukset 'siirrä pelitilille' eivät tuottaneet tulosta = linkkiä pankkitilille.

Rahansiirto ei noin lyhyellä ajalla (pe-la) olisi tietenkään onnistunut tuon loton maksamiseen, oliko siis siinä syy, etten saanut rahaa siirrettyä?

Sen olen ymmärtänyt, että netin kautta pelaamalla voitot menevät tuolle pelitilille.

Nolo mamma, 63 v.

Sulla tarttee olla pankkitunnukset. Valitset siellä rahansiirto sivulla ensin summan (10e minimi) ja sitten valitset pankin, ne pankkien kuvat on siinä alla isolla.

Klikkaat oikean pankin kuvaketta, se siirtää sut automaattisesti tunnistautumissivulle.

Syötät pankkitunnukset, varmistat kyllä/ok että haluat tehdä rahansiirron. Odotat että se suorittaa siirron ja ohjaa sut automaattisesti takaisin veikkauksen sivuille.

Ilmoittaa että rahansiirto onnistui ja näät pelitililläs ne rahat.

Sit vaan tekeen Lottoo. Ja kaikki sun pelit tallentuu Omat pelit sivulle, eli sun lotto-riviskin, jota voit sit pelata suoraan aina vaan uudestaan.

Vierailija
12332/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa joku välikappale jonka voi laittaa induktiolieden ja vanhan kattilanpohjan väliin jolloin voisi

käyttää hyviä vanhoja kattiloitaan?

Harmittaa kun jää kerroskattila käyttämättä!

Osta sellanen pieni irtolevy, maksaa tokmannilla (ja muuallakin) alle kympin.

Vierailija
12333/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmari Kiannon kirjassa "Punainen viiva" Topin ja Riikan kolme lasta kuolevat samaan aikaan ja haudataan samassa arkussa. Olen miettinyt, että saisiko noin oikeasti tehdä, että hautaisi useamman ihmisen samassa arkussa jos arkku vain olisi tarpeeksi suuri? Jos vaikka pariskunta kuolisi auto-onnettomuudessa niin ei hankkisi heille kummallekin omaa arkkua vaan rakennuttaisi arkun joka olisi tavallista isompi ja johon he mahtuisivat molemmat? Ajatuksena olisi vaikka, että he pääsisivät hautaan samassa arkussa vierekkäin jos heidät siis haudattaisiin arkussa sen sijaan että heidät tuhkattaisiin.

Olen 7v ollut hautausmaalla töissä ja eräs kesä oli tapaus, jossa kuoli onnettomuudessa sekä mies että vaimo yhtä aikaa. Perilliset ostivat kaksi hautapaikkaa, kaksi arkkua, kummallekin vainajalle omansa. Kivi sama, mutta ihan erilliset paikat vaikkakin vierekkäin ja arkut tuli. Kysyi kaivajalta tuota "ryhmäarkku" asiaa, niin ei kuulema ole mahdollista yksi ja sama arkku, vaan pitää olla vainajille aina erilliset. Esim vanhat sukuhaudat saattavat olla hyvinkin leveitä, jokaisella oma paikkansa, mutta nykyään 2 hautapaikkaa vierekkäin on maksimi (ellei ole vieressä vapaata hautapaikkaa, jotka voi lunastaa) ja seuraavat 2 tulee sitten päälle, joko arkku tai uurna ja riippuu myös siitä, milloin edellinen haudattu alle. Jos ei mahdu, niin sitten uusi paikka katsottava kokonaan, jos ei enää ole sivusuunnassa mahdollisuutta jatkaa. Sen vuoksi noita sukulaisia voi olla pitkin poikin hautausmaata, kun on niin täyttä.

Vierailija
12334/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo mamma, 63 v.

Sulla tarttee olla pankkitunnukset. Valitset siellä rahansiirto sivulla ensin summan (10e minimi) ja sitten valitset pankin, ne pankkien kuvat on siinä alla isolla.

Klikkaat oikean pankin kuvaketta, se siirtää sut automaattisesti tunnistautumissivulle.

Syötät pankkitunnukset, varmistat kyllä/ok että haluat tehdä rahansiirron. Odotat että se suorittaa siirron ja ohjaa sut automaattisesti takaisin veikkauksen sivuille.

Ilmoittaa että rahansiirto onnistui ja näät pelitililläs ne rahat.

Sit vaan tekeen Lottoo. Ja kaikki sun pelit tallentuu Omat pelit sivulle, eli sun lotto-riviskin, jota voit sit pelata suoraan aina vaan uudestaan.

Valitsin rahansiirto-sivun... monta kertaa...

Joo, anteeksi tyhmyyteni, piti valita MYÖS viikkoraja...

Ehkä nyt onnistun. Jos en, palaan asiaan.

Kiitos!

Lisäkysymys: Jos nyt taikka tulevaisuudessa voittaisin jättipotin, saako perunkirjoittaja pelitilin saldon selville ( tai tajuaako edes kysyä ) perunkirjoitusta varten?

Vierailija
12335/18364 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terry Dearyn kirjasta "Karmea totuus keskiajasta" poimittua:

Ensin kirjassa todetaan, että rikkaiden perheiden lapsilla oli lastenhoitaja ja vauvat sidottiin tiukkoihin kangaskapaloihin, että ne eivät voineet liikahtaakaan koska niin niiden uskottiin saavat suorat sääret mutta todellisuudessa jalat jäivät liikunnan puutteessa hyvin heikoiksi ja pysyivät heikkoina ainakin vuoden tai pari.

Teksti jatkuu näin: Maalaislapsilla ei sen sijaan ollut yllään rihman kiertämää, ennen kuin oppivat kävelemään. Siihen saakka ne pidettiin lämpiminä panemalla ne tulisijan eteen. Uteliaimmat pikku ryömijät päättivät päivänsä paistumalla! Mutta myös ne, jotka malttoivat pysyä paikoillaan, saattoivat joutua onnettomuuden uhriksi. Vanhassa laissa sanottiin: "Jos nainen asettaa lapsensa tulisijan ääreen ja mies kaataa vettä kattilaan ja se kiehuu yli ja lapsi korventuu kuoliaaksi, vaimoa on rangaistava laiminlyönnistään". Jos tällaista tapausta varten oli säädetty oikein laki, niin onnettomuuksia oli täytynyt sattua paljon. (Huomasitteko, että syyn saa aina niskoilleen vaimo eikä mies? Mutta se onkin toinen juttu!)

Minä en ymmärrä tuota kohtaa, että "Uteliaimmat pikku ryömijät päättivät päivänsä paistumalla" sillä ei kai tulisijassa olevan avotulen viereen asetettu vauva sinne tulee ryömi paistumaan? Kyllähän vauva huomaa tulta lähestyessään tai sitä viimeistään koskettaessaan, että se polttaa ja se sattuu niin että vauva ei kivusta huolimatta ryömisi tuleen.

Vierailija
12336/18364 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mahtaa johtua, että muuten normaalipainoiselta vaikuttavalla henkilöllä on melko iso maha eli hän on mahan kohdalta reilusti ylipainoisen näköinen? Kyseessä on nainen mutta raskaana hän ei voi olla koska hän on sen verran iäkäs (lähemmäs 60-vuotias) ettei voi tulla raskaaksi ja hän on ollut sellainen ainakin parin vuoden ajan jonka olen hänet tuntenut.

Vierailija
12337/18364 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mahtaa johtua, että muuten normaalipainoiselta vaikuttavalla henkilöllä on melko iso maha eli hän on mahan kohdalta reilusti ylipainoisen näköinen? Kyseessä on nainen mutta raskaana hän ei voi olla koska hän on sen verran iäkäs (lähemmäs 60-vuotias) ettei voi tulla raskaaksi ja hän on ollut sellainen ainakin parin vuoden ajan jonka olen hänet tuntenut.

Entisellä työkaverillani oli. Vähän väliä ihmiset luulivat, että hän on raskaana. Hän tällöin vain totesi, ettei ole, vaan iso maha johtuu jostain sairaudesta. En nyt kuollaksenikaan muista, mikä tämä sairaus on.

Vierailija
12338/18364 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuppikoko on 75B, onko pienirintainen?

Vierailija
12339/18364 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi todella laihalle koulukaverilleni sanottiin 90-luvulla vähän väliä "hyi, kun sinä olet laiha". Lihavalle ei koskaan sanottu "hyi, kun olet lihava". Tämä laiheliini ei ollenkaan pitänyt hänen ulkonäkönsä kommentoinnista, minkä ymmärrän.

Vierailija
12340/18364 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet oppinut/miten oppia kymmensormijärjestelmä. T. 2 sormijärjestelmä🤪

Otin yläasteella konekirjoituksen valinnaisaineeksi.

https://sense-lang.org/typing/tutor/keyboardingFI.php

www.nappistaituri.fi/kotiin.html

www.typingstudy.com/fi-finnish-2/

Itse opiskelin sen vuonna 2004 lainaamalla kirjan, jossa oli ohjeet harjoitteluun. Sitten istuin koneella ja harjoittelin. Vinkki: Silloin, kun et harjoittele, mutta muuten kirjoitat koneella, pyri tähän järjestelmään. Muuten saatat poisoppia sen, jonka olet jo oppinut, vaikkapa keskirivin näppäinten sijainnin. Aluksi kirjoitusnopeutesi luultavasti hidastuu, mutta se on vain hetkellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi