Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Piikkisiili kirjoitti:
Kannattaako koronarokote ottaa suoraan tatuointiin?
Mulla pistettiin suoraan tatuointiin. Olisi varmaan viereenkin mahtunut mutta se oli kai sitten optimaalinen kohta eikä tatska haittaa. Ei multa ainakaan kysytty, mihin sen haluan, totesi vain pistettyään.
Miten ulkomaille voi muuttaa pidempiaikaisesti? Tarviiko aina olla työpaikka valmiina, että saa asua pitkään. Mietin vaan voisiko työtön koskaan muuttaa sinne ja saisiko edes asua siellä pitkään. En ole muuttamassa, mutta mietin näitä sääntöjä. Samalla mietin varallisuutta. Onko se eri tilanne jos on rahaa paljon niin, ettei työ ole välttämättömyys. Jos olisin lottovoittaja niin olisiko silti samat säännöt työpaikan löytymisen yms suhteen ulkomaille jäämiseen? En tiedä näistä paljon.
Jos mummu pyllistää kaupan hyllyllä niin voiko syntyä maailmanlaajuinen kriisi?
Miten valita hyvät juoksulenkkarit, kun skaala on niin laaja?Hintahaitari vielä laajempi, onko kallis aina parempi , kuin halvempi?
Kokeilemalla sopivuus löytyy. Lenkkareiden kestävyyttähän se ei takaa.
Kuinka pitkään karanteeni kestää, jos on korona ja on lieviä oireita? Meneekö se päivien mukaan vai niin kauan kuin oireet kestää?
Vierailija kirjoitti:
Miten ulkomaille voi muuttaa pidempiaikaisesti? Tarviiko aina olla työpaikka valmiina, että saa asua pitkään. Mietin vaan voisiko työtön koskaan muuttaa sinne ja saisiko edes asua siellä pitkään. En ole muuttamassa, mutta mietin näitä sääntöjä. Samalla mietin varallisuutta. Onko se eri tilanne jos on rahaa paljon niin, ettei työ ole välttämättömyys. Jos olisin lottovoittaja niin olisiko silti samat säännöt työpaikan löytymisen yms suhteen ulkomaille jäämiseen? En tiedä näistä paljon.
Riippuu maasta.
EU-maihin voit suomalaisena muuttaa miten haluat, työpaikan puuttuminen ei sitä estä. Siirryt sitten vain tarvittaessa vastaanottavan maan työttömyysturvan piiriin. Voit myös mennä toiseen maahan hakemaan töitä ja olla enintään 3 kk Suomen työttömyysturvan piirissä. Sen jälkeen on päätettävä, palaako takaisin Suomeen vai siirtyykö toisen maan työttömyysturvan piiriin (näin, jos asiat ei ole ihan hiljakkoin muuttuneet).
EU-maiden ulkopuolella säännöt vaihtelevat ja joihinkin maihin on erittäin vaikea päästä ilman perhesyitä tai vastaavaa, huippuosaajien ja miljonäärien tietä toki tasoitetaan joka puolella.
Yksinhuoltajaäiti 24v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saan 7-vuotiaan tyttäreni lopettamaan sen asian jankuttamisen, että minun ei pitäisi juoda alkoholia tai polttaa tupakkaa nyt kun olen raskaana? Tyttö väittää, että odottamani vauva syntyy sairaana jos teen niin.
Ihan yksinkertaisesti niin, että lopetat viinakset ja tupakan.
Näyttää perheessänne tyttärestä polvi parantuneen.
Kuuntele tytärtäsi. Hän olisi osannut antaa tämän vastauksen sinulle.
En taatusti lopeta. Jos tyttäreni ei oikeasti kohta lopeta tuota jankutusta niin minä heitän hänet kadulle missä hän saa elää siitä lähtien yksin.
Suomessa lapset eivät joudu kadulle, vaan heidät otetaan lastensuojelun huostaan ja sijoitetaan sijaisperheeseen, joka huolehtii heistä. Huostaanottoa voi pyytää itse, jos ei ole kykenevä olemaan vanhempi.
Miten niin Suomessa lapset eivät joudu kadulle asumaan katulapsiksi? Jos minä heitän lapseni kadulle asumaan niin kuka heitä muka siellä auttaa tai heidät sieltä kadulta yksin pois asumisesta pelastaa ja mihin heidät muka laitettaisiin?
Juurihan edellinen sen kertoi: lastensuojelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on niin paljon aivan järjettömän tyhmiä aloituksia ja ketjuja, muun muassa anaaalia?
Monet hölmöimmistä aloituksista ovat trollaamista: aloittaja kirjoittaa jotain tarkoituksella älytöntä vain seuratakseen kuinka moni älähtää ihmeissään tai hermostuu.
Ovatko he tyhmiä, vai eikö heillä ole mitään tekemistä?
Onko olemassa ulkomaalaista Olet mitä syöt -ohjelman kaltaista tv-sarjaa, jossa vieraat olisivat julkisuuden henkilöitä (joko kansainvälisesti tai siinä maassa) kuten Suomen sarjassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko haitallista syödä hiivaa sellaisenaan? Siis sitä tuoretta leivinhiivaa, jota myydään 50 gramman kuutiona.
Voiko se esimerkiksi tehdä/pahentaa jotain hiivatulehdusta?
Jos sitä voi syödä, niin millainen määrä ja syömistiheys on vielä kohtuullista? (Esim. puoli kuutiota päivässä, yksi kuutio viikossa?)
Tää kiinnostaisi. Joskus tekee mieli syödä sitä sellasenaan, mikä lie mielihalu. Onko hiivassa B-vitamiinia?
Lainaamasi viestin kirjoittaja tässä. Minua kiinnosti hiiva sen runsaan folaatin eli B9-vitamiinin takia, jota en saa suositeltua määrää pelkästä ravinnosta.
Sain tietää, että on olemassa myös kalliimpaa ravintohiivaa, joka on "epäaktiivista" hiivaa ja varta vasten syötäväksi tarkoitettu. Siinä näyttäisi olevan paremmin muitakin B-vitamiineja. Mutta onkohan maku erilainen kuin tuorehiivassa? Taitaapa mennä kokeiluun.
Onko venäjä vaikuttanut suomen politiikkaan, kun tämä on yksi maailman sosialistisimmista maista?
Tays'in hoitajille kysymys: Tamperelainen pitkäaikaissairas ystäväni joutui acutaan viikko sitten.
Siis hoito oli ihan hyvää, mutta itseä ainakin ihmetytti, kun hän kertoi, että hän joutui makoilemaan acutan puolella melkein 3vrk. ennen kuin hänelle löytyi paikka TAYS'in osastolta.
Eli onko TAYS nyt jotenkin poikkeuksellisen ruuhkautunut?
Johtuuko koronasta?
Acutan puolella oli iso makuusali täynnä potilaita ja vain yksi kylppäri/wc.
Mutta hoito oli hyvää kummallakin puolella ja hoitajat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Onko venäjä vaikuttanut suomen politiikkaan, kun tämä on yksi maailman sosialistisimmista maista?
Jostain muistan lukeneeni, että "sosialismi" tuli meille Ruotsista. Me kopioitiin Ruotsin "kansankoti"-ideologia.
Venäjä ei ole sosialistinen maa, vaan hyvinkin sieltä "toiselta laidalta".
Siellä on järkyttävää köyhyttä ja toisaalta superrikkaita. Omaisuus on hyvinkin epätasa-arvoisesti jakautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko haitallista syödä hiivaa sellaisenaan? Siis sitä tuoretta leivinhiivaa, jota myydään 50 gramman kuutiona.
Voiko se esimerkiksi tehdä/pahentaa jotain hiivatulehdusta?
Jos sitä voi syödä, niin millainen määrä ja syömistiheys on vielä kohtuullista? (Esim. puoli kuutiota päivässä, yksi kuutio viikossa?)
Tää kiinnostaisi. Joskus tekee mieli syödä sitä sellasenaan, mikä lie mielihalu. Onko hiivassa B-vitamiinia?
Lainaamasi viestin kirjoittaja tässä. Minua kiinnosti hiiva sen runsaan folaatin eli B9-vitamiinin takia, jota en saa suositeltua määrää pelkästä ravinnosta.
Sain tietää, että on olemassa myös kalliimpaa ravintohiivaa, joka on "epäaktiivista" hiivaa ja varta vasten syötäväksi tarkoitettu. Siinä näyttäisi olevan paremmin muitakin B-vitamiineja. Mutta onkohan maku erilainen kuin tuorehiivassa? Taitaapa mennä kokeiluun.
Aika halpaa tuo ravintohiiva on ja sitä voi ripotella ruoan päälle tai leivän päälle.
Jotkut kuvailevat sen makua täyteläiseksi ja hieman "juustomaiseksi".
Se on todella miedon makuista. Hiivalta se ei maistu yhtään. Sen maku "hukkuu" nopeasti vähänkin mausteiseen ruokaan.
Taas yksi asia mielessä. Mietin miten muut kokevat nuo youtuben muistovideot? Joskus olen niitä katsonut ja häiritsee kyllä vähän se ajatus, että he ovat nyt kuolemansa jälkeen kaikkien katsottavissa ja videoita kommentoidaan vieraiden ihmisten toimesta. Lapsia on kuvattu sairaina sinne ja nuori lapsi ei edes ymmärrä koko asiaa. Sitten taas esim yhtäkkiä kuolleet nuoret tai aikuiset eivät tuskin ole mitään lupaa muistovideoon antaneet. Tosin en tiedä sitten onko edes ok kysyä joltain sairastavalta jonka lähtö lähenee, että voimmeko tehdä sinusta videon koko maailman nähtäväksi. Uskon kyllä etteivät kaikki edes kysy asiaa vaan tekevät videon ilman lupaa. Tässä tarkoitan siis videota missä esim kuvia ja tietoja ihmisestä.
Kun olin itse nuorempi niin mieleeni jäi kaksi videota erityisesti. Nämä nuoret olivat tehneet itsem*rhan. Asuivat Usassa. Asiaan vaikutti se, että voin silloin itse huonosti ja näin nuo videot osin sattumalta silloin ensi kertaa. Palasin välillä katsomaan videoita erityisesti heidän syntymä- ja kuolin päivinään. En osannut nuorempana niin miettiä miltä tuntuisi jos itsestä olisi video tubessa ja ihmiset sitä katsoisivat. Nyt asiaa miettiessä se tuntuu ikävältä kuolintavasta riippumatta. Näihin kahteen videoon palatessa huomasin toisen nyt poistuneen sieltä, mutta tämäkin video oli siellä melkein 13 vuotta. Sen poistuminen tuntuu nyt vähän surullista, kun se ihminen on jäänyt mieleeni. Toisaalta olen iloinen hänen puolestaan, että pääsi sieltä pois nyt. Ei varmaan ajatellut, että joutuu sinne elämänsä päätyttyä, kun ei se elämäkään ollut mikään kovin hyvä mitä kommenteissakin asiaa kerrottiin ja sen kuvan sai. Läheiset eivät auttaneet häntä tietyistä syistä ja asiaan liittyi muutakin.
Jos hänen kumppaninsa välitti hänestä ja rakasti häntä niin miksi täytyi hänet laittaa sinne nettiin silti. Tarkoitus ehkä hyvä ja halusi kuulemma kertoa kuinka hän oli kaunis persoona ja että maailma tuntee hänet. Silti en usko henkilön itse halunneen mitään videota ja liittyi niin paljon hänen elämäänsä. Se toisen henkilön video on puolestaan siellä edelleen. Vuosia silläkin jo 14 vuotta. Sori, kun kirjoitan näistä mutta välillä mietin kaikkea tälläistä. Muistan aina itseni, kun katsoin nuorena nuo videot ja olin itse surullinen ja kiusattu joten nuo koskettivat paljon.
Tähän liittyen mietin myös noiden auttamisvideoiden taustaa. Kyseessä siis sellaiset videot missä esim joku nostaa kaatuneen pystyyn tai vaikka maksaa ostokset tai muuten auttaa. Niissä tietysti hyvä tarkoitus ja monet ihmiset katsovat niitä ja ovat sitä mieltä, että tyypit tekevät oikein ja tietysti on hyvä auttaa. Ei minusta ole silti oikein julkaista autettujen kasvoja videoilla ilman lupaa. Tuskin kukaan esim kännissä kaatuileva, koditon tai esim kassalla oleva rahaton haluaisi välttämättä videoita tilanteesta nettiin, vaikka saisikin apua, ruokaa tai rahaa. En myöskään usko, että kaikilta on kysytty lupa kuvaamiseen todellakaan vaan esim kyllä niitä ruokia jaetaan kodittomille sillä tavalla suoraan kuvattuna ilman kysymyksiä kuvauksesta. Kiitos jos joku kertoo ajatuksiaan tähän liittyen. Arvostan sitä, kun ei ole oikein ketään jonka kanssa asioita pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauraleipä homehtuu niin nopeasti?
Oon huomannut saman ja ärsyttää, kun 100% kauraleivät on melko kalliita. Voiko liittyä jotenkin gluteenipitoisuuteen, se nyt ainakin on erona muihin yleisimpiin leipäviljoihin. Vai onko kaurassa joku muukin ominaisuus, että homehtuu parissa päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa joku välikappale jonka voi laittaa induktiolieden ja vanhan kattilanpohjan väliin jolloin voisi
käyttää hyviä vanhoja kattiloitaan?
Harmittaa kun jää kerroskattila käyttämättä!
On! Hauska ja toimiva suomenkielinen hakusana näyttäisi olevan induktiovälilevy. Eli juuri tuohon käyttöön on kyllä tehty tuommoisia läpysköjä.
Voiko ruoka-aineesta lihoa sen painoa enempää? Esim. jos saa ylimääräisenä 100 grammaa öljyä, voiko siitä lihoa yli 100 grammaa?
no mites yhdistelmä roaccutan alkoholi ja 16v teini